Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolisoni perhe ajaa mut hulluuteen

Vierailija
25.12.2020 |

Taustaa sen verran, että olemme olleet yhdessä jo kauan. Meillä on oma talo ja omat tavat ja mieheni perhe on ollut hyvin etäinen aina. Eivät kyläile jne. edes lapsemme synttäreillä jne. Eilen heidät oli kutsuttu jouluaterialle kuten myös omat vanhempani, mutta mieheni perhe ei halunnut tulla. Halusivat viettää aattoa keskenään, mikä on tietysti ihan ok.
No tänään heräsin siihen, kun mieheni puhui puhelimessa. Sain sen verran selvää, että kello kolme käy hyvin ja ei tartte tuoda mitään. Puhelun loputtua mulle selvisi, että miehen perhe olisi tänään tulossa syömään! Ja multahan ei oo kysytty mitään. Puolisoni tietää, että joulupäivä on mulle tärkein joulupäivistä ja sen käytän aaton tohinan jälkeen rentoutuessa ja omalla porukalla. En todellakaan ala laittamaan ruokia appivamhemmille jotka oli kutsuttu eilen syömään. Saatiin miehen kanssa riita tästä aikaiseksi. Sanoin että voi ihan itse vanhempansa syöttää, minä en evääni liikauta asian eteen van lähden siksi aikaa pitkälle lenkille ja mökille saunaan.
Olenko kohtuuton kun suutuin että multa kysymättä mennään lupaamaan että voi tulla?

Kommentit (1025)

Vierailija
21/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän on vain tutut appivanhemmat. Mies tarjotkoon ruuat, ja eihän se mitään hienoa tarvi olla. Miksi tuosta nyt stressaat. 

Vierailija
22/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet hieno ihminen! Ei miehellä saa olla mitään oikeuksia avioliitossa.

Kaiken on mentävä juuri kuten sinä määräät.

Onko muuten tullut mieleen, että miestäsi ketuttaa suunnattomasti kun sinun vanhemmat ovat notkuneet teillä aattona? Ehkä hän haluaisi viettää aaton oman väen kesken, mutta on kuitenkin toistakin osapuolta ajatteleva, ettei viitsi vaahdota.

Ja on kyllä hirvittävä homma tarjota eilisiä jouluruokia.

Sittenhän miehellä ei ole mitään vaikeuksia järjestää ruokailua vanhemmilleen, kun ei tarvitse tehdä muuta kuin lämmittää eilisiä ruokia, jotka perheen nainen on tehnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaudu sitten siihen, että mies tekee itsestään harvinaisen kun vanhempasi vierailevat teillä. Voi olla hänelläkin asiaa lenkille ja mökille.

Vierailija
24/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten teillä on noin vähän ruokaa varattu jouluksi, että pitäisi lähteä kaupassa käymän. 

Ruokamäärä on tietenkin mitoitettu syöjien mukaan. Varaatko sinä kovinkin paljon ylimääräistä yllätysvieraiden varalle?

No kyllä jouluna ruokaa aina riittää vaikka yllätysvieraille. 

Vierailija
25/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa. Olen itsekin eilen viettänyt päivän keittiössä ja tänään minä lepään. Tulkoot appivanhemmat kylään, mies voi tehdä ruokaa ja tarjoilla sen heille. Syö sinä klo 14 omat jouluruokasi nauttien ja lähden appivanhempien tultua rauhalliselle ja pitkälle kävelylle.

Vierailija
26/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söittekö te jo kaikki jououruuat eilen? Eikö tosiaan mitään jäänyt myös tälle päivälle?

Vierailija
27/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä h-vetti teitä vaivaa ?

Miehen vanhemmat kestitään tottakai klo 15, sen verran vieraanvarainen ja fiksu tulee olla vanhoja ihmisiä kohtaan.

Heidät vastaanotetaan iloisesti ja hyväntuulisesti. Ilahtuneina että sittenkin päättivät tulla tervehtimään.

Eivät he täällä ikuisesti ole.

Näin ainakin meillä.

Lenkille ja saunaan sen jälkeen.

Varsinkin jos omat vanhemmat on ensin olleet juhlapöydässä eilen.

Toki voi olla v-i-ttu-mainen ja itsekäs ja alkaa riitelemään miehensä kanssa (joka ei tietenkään voi sanoa ei omille vanhemmileen jotka haluavat tulla käymään!)  joten  sääli miestäsi jonka mieli piti pahoittaa koska sinä-sinä-sinä ajattelit toisin.

Vierailija
28/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ehdit tehdä korjausliikkeen.

Pyydä anteeksi mieheltäsi ja laita pöytä koreaksi, Puupää.

Vierailija
29/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos totta olisi tämä niin toteaisin vakka on kantensa valinnut, tyhmällä muijalla tyhmä mies.

Mutta koska ei ole totean hemmetin huono provo. 🖕

Vierailija
30/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä h-vetti teitä vaivaa ?

Miehen vanhemmat kestitään tottakai klo 15, sen verran vieraanvarainen ja fiksu tulee olla vanhoja ihmisiä kohtaan.

Heidät vastaanotetaan iloisesti ja hyväntuulisesti. Ilahtuneina että sittenkin päättivät tulla tervehtimään.

Eivät he täällä ikuisesti ole.

Näin ainakin meillä.

Lenkille ja saunaan sen jälkeen.

Varsinkin jos omat vanhemmat on ensin olleet juhlapöydässä eilen.

Toki voi olla v-i-ttu-mainen ja itsekäs ja alkaa riitelemään miehensä kanssa (joka ei tietenkään voi sanoa ei omille vanhemmileen jotka haluavat tulla käymään!)  joten  sääli miestäsi jonka mieli piti pahoittaa koska sinä-sinä-sinä ajattelit toisin.

Aivan täysin samaa mieltä, säälin kaikkia jotka elää tällaisten diktaattorien kanssa. Tekin varmaan siellä tänään syötte niin ei ole mikään vaiva ruokkia kaksi ihmistä siinä samalla. Ja jos todellakin teillä ruuat jo aattona loppu niin laita mies hakemaan kaupasta lisää.

Vierailija
31/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske yllätysvieraat helvettiin.

Vierailija
32/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalaa. Olen itsekin eilen viettänyt päivän keittiössä ja tänään minä lepään. Tulkoot appivanhemmat kylään, mies voi tehdä ruokaa ja tarjoilla sen heille. Syö sinä klo 14 omat jouluruokasi nauttien ja lähden appivanhempien tultua rauhalliselle ja pitkälle kävelylle.

Aivan idioottimaista ja lapsellista mielenosoitusta tollanen kävelylle lähteminen.

Vierailija
33/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmelta on kahviaika eli pöytään torttuja ja piparia sekä konvehteja tai mitä makeaa teillä jouluna syödään. Mies selviää passaamisesta. Ennen vierailua syötte itse. Jos oikein innostutte hemmottelemaan, tarjoatte lisäksi voileipää, jonka päälle voi laittaa kinkkusiivuja.

Vierailija
34/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin harvoin käyvät kylässä, niin etkö tosiaan voi joustaa yhtenä päivänä?

Vierailija
35/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa kommentoijista ei ilmeisesti osaa lukea. Appivanhemmat oli kutsuttu jouluna syömään ja nimenomaan aattona, koska aatto on aina ollut se päivä kun syödään yhdessä ja joulupäivän olen saanut olla ihan rauhassa ja kulkea pyjama päällä koko päivän. Aattona on ollut mukavaa syödä porukalla, mutta kyllä se touhu ja tohina ainakin mua väsyttää kun koko porukalle ruuan laittaa ja kaiken järjestää. Se on ihanaa, mutta isontyö siinä on ja siksi teen sen vain kerran vuodessa. Koko 20 vuotta ollaan näin tehty ja joulupäivän olen ollut niin sanotusti vapaalla ja vieraita ei olla koskaan otettu vastaan silloin. Muutaman kerran aiemminkin appivanhempia ei ole aattona näkynyt ja heille on sitten keitelty joulukahvit tapanina. Tämä olisi ollut mielestäni hyvä ajatus nytkin. Tänään en tee ruokaa kenellekään, vaan syödään eilisiä ruokia sen verran kun niitä vielä on ja ennkata pöytää yms. Mennään ihan rennosti vain. Nyt jos tähän olisi appivanhempia otettu syömään niin pitäisi alkaa kuorimaan perunoita ja tekemään uudet salaatit ja jälkiruoat ja muut ja kaupassa pitäisi käydä koska ei meillä ole niin paljon jämiä että niillä kaksi ylimääräistä nyt ruokkittaisi. Varsinkin kun heille tosiaan pitää kattaa ja laittaa ja olla kaikki niin kuin aattonakin olisi.

Ja joo, miehen kanssa tuossa ehdin jutella ja pyysin anteeksi että suutuin. Hänkin onneksi ymmärsi että kyse ei ole siitä ettenkö halua heitä kylään vaan siitä että tämä päivä tosiaan on mun rentoilupäivä, enkä ottaisi tänne nyt ketään. Sovittiin siis että appivanhemmat kutsutaan syömään uutenavuotena ja mies lupasi soittaa ja ilmoittaa että tänään ei sovikaan. Harmittaa että aamulla asiasta niin suutuin, mutta onneksi saatiin sovittua. Joku sanoikin että asioista pitäisi puhua rauhallisesti ja se on totta. Itse vaan ensimmäisenä aina tulistun kun koen että ylitseni kävellään. Onneksi nyt kuitenkin asiat järjestyi ja toivottavasti ei miehen vanhemmat kovin paljon suutu.

Vierailija
36/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän joulumieltä nyt jookos? Olisin itsekin ehkä harmistunut, mutta eiköhän otsikko ole pikkuisen liioiteltu? Miten sut voi ajaa hulluuteen perhe, jota et omien sanojesi mukaan edes tapaa?

He nyt kerrankin olisivat tulossa kylään ja sulle ei sovi. Miksi? Ainoastaan, koska et itse saanut päättää ajankohtaa. Jos joulu stressaa noin paljon, on aika hellittää omista vaatimuksista. Paljonko miehellä oli päätäntävaltaa todellisuudessa siihen, että appivanhemmat eilen kävivät kylässä?

Vierailija
37/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti miehesi muistaa ja temppuilee samalla tavalla, kun olet kutsumassa omia vanhempiasi kylään. Se on ainoa tapa miten sinä opit olemaan.

Vierailija
38/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on tosi huonot hermot, jos tuommoisesta tulet hulluksi. 

Vierailija
39/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa kommentoijista ei ilmeisesti osaa lukea. Appivanhemmat oli kutsuttu jouluna syömään ja nimenomaan aattona, koska aatto on aina ollut se päivä kun syödään yhdessä ja joulupäivän olen saanut olla ihan rauhassa ja kulkea pyjama päällä koko päivän. Aattona on ollut mukavaa syödä porukalla, mutta kyllä se touhu ja tohina ainakin mua väsyttää kun koko porukalle ruuan laittaa ja kaiken järjestää. Se on ihanaa, mutta isontyö siinä on ja siksi teen sen vain kerran vuodessa. Koko 20 vuotta ollaan näin tehty ja joulupäivän olen ollut niin sanotusti vapaalla ja vieraita ei olla koskaan otettu vastaan silloin. Muutaman kerran aiemminkin appivanhempia ei ole aattona näkynyt ja heille on sitten keitelty joulukahvit tapanina. Tämä olisi ollut mielestäni hyvä ajatus nytkin. Tänään en tee ruokaa kenellekään, vaan syödään eilisiä ruokia sen verran kun niitä vielä on ja ennkata pöytää yms. Mennään ihan rennosti vain. Nyt jos tähän olisi appivanhempia otettu syömään niin pitäisi alkaa kuorimaan perunoita ja tekemään uudet salaatit ja jälkiruoat ja muut ja kaupassa pitäisi käydä koska ei meillä ole niin paljon jämiä että niillä kaksi ylimääräistä nyt ruokkittaisi. Varsinkin kun heille tosiaan pitää kattaa ja laittaa ja olla kaikki niin kuin aattonakin olisi.

Ja joo, miehen kanssa tuossa ehdin jutella ja pyysin anteeksi että suutuin. Hänkin onneksi ymmärsi että kyse ei ole siitä ettenkö halua heitä kylään vaan siitä että tämä päivä tosiaan on mun rentoilupäivä, enkä ottaisi tänne nyt ketään. Sovittiin siis että appivanhemmat kutsutaan syömään uutenavuotena ja mies lupasi soittaa ja ilmoittaa että tänään ei sovikaan. Harmittaa että aamulla asiasta niin suutuin, mutta onneksi saatiin sovittua. Joku sanoikin että asioista pitäisi puhua rauhallisesti ja se on totta. Itse vaan ensimmäisenä aina tulistun kun koen että ylitseni kävellään. Onneksi nyt kuitenkin asiat järjestyi ja toivottavasti ei miehen vanhemmat kovin paljon suutu.

Kiva, että saat nyt levätä rauhassa ja olette sopineet asian miehesi sekä hänen vanhempien kanssa. Levon jälkeen sitten taas iloisin mielin eteenpäin!

Vierailija
40/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pottua ja kinkkua pöytään vaan. Ei niitä perunoita tarvitse edes kuoria. Ei luulisi olevan kovin iso vaiva. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä