Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolisoni perhe ajaa mut hulluuteen

Vierailija
25.12.2020 |

Taustaa sen verran, että olemme olleet yhdessä jo kauan. Meillä on oma talo ja omat tavat ja mieheni perhe on ollut hyvin etäinen aina. Eivät kyläile jne. edes lapsemme synttäreillä jne. Eilen heidät oli kutsuttu jouluaterialle kuten myös omat vanhempani, mutta mieheni perhe ei halunnut tulla. Halusivat viettää aattoa keskenään, mikä on tietysti ihan ok.
No tänään heräsin siihen, kun mieheni puhui puhelimessa. Sain sen verran selvää, että kello kolme käy hyvin ja ei tartte tuoda mitään. Puhelun loputtua mulle selvisi, että miehen perhe olisi tänään tulossa syömään! Ja multahan ei oo kysytty mitään. Puolisoni tietää, että joulupäivä on mulle tärkein joulupäivistä ja sen käytän aaton tohinan jälkeen rentoutuessa ja omalla porukalla. En todellakaan ala laittamaan ruokia appivamhemmille jotka oli kutsuttu eilen syömään. Saatiin miehen kanssa riita tästä aikaiseksi. Sanoin että voi ihan itse vanhempansa syöttää, minä en evääni liikauta asian eteen van lähden siksi aikaa pitkälle lenkille ja mökille saunaan.
Olenko kohtuuton kun suutuin että multa kysymättä mennään lupaamaan että voi tulla?

Kommentit (1025)

Vierailija
41/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu- Hyvän Tahdon ja Rauhan Juhla.

Kerran vuodessa. Mahdottomuus toisille toteuttaa jos täytyy joustaa. 

Vierailija
42/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun sait kaiken menemään oman mielesi mukaan. Mahtaa olla mukavaa miehelläsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva kun sait kaiken menemään oman mielesi mukaan. Mahtaa olla mukavaa miehelläsi.

Näinpä. Minäminäminä.

Vierailija
44/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet kyllä aikamoinen muttet tajua sitä itse.

” Itse vaan ensimmäisenä aina tulistun kun koen että ylitseni kävellään.”

” Koko 20 vuotta ollaan näin tehty ja joulupäivän olen ollut niin sanotusti vapaalla ja vieraita ei olla koskaan otettu vastaan silloin. Muutaman kerran aiemminkin appivanhempia ei ole aattona näkynyt ja heille on sitten keitelty joulukahvit tapanina. Tämä olisi ollut mielestäni hyvä ajatus nytkin.”

Nythän ei ole niin että sinun ylitsesi olisi sen ihmeemmin kävelty. Kyse on siitä että sinä olet määrännyt viimeiset 20 vuotta miten asiat tehdään. Piste. Ja nyt sen yhden kerran kun mies haluaisi että tehdään toisella tavalla niin se ei käy sinulle.

Sinä pirttihirmu olet kävellyt miehesi yli 20 vuotta. Pysähdy nyt hetkeksi miettimään. Suhteessanne on kaksi aikuista ja teistä kummallakin on yhtäläinen oikeus päättää miten esim. joulua vietetään.

Tästä päivästä olisit voinut sanoa miehellesi että ”hei tossa on pieni ongelma nyt kun meillä ei ole enää tarpeeksi ruokaa kotona tarjottavaksi sekä meidän perheelle että sun vanhemmille että mitä tehtäisiin? Käytkö kaupassa jos jossain on sellainen auki ja ostat lisää ruokaa? Lisäksi mä oon tooooodella väsynyt eli hoidathan perunat yms pöytään tänään, kiitos, vai saisko jostain tilattua jotain kotiin? Tai jos nää tuntuu vaikeelta niin tulisiko ne sitten vasta huomenna?”.

Sitten jättäisin miehen pohtimaan mitä noista preferoi ja jatkaisin kotoilua. Vaatteet vaihtaisin klo 14:30 enkä karkaisi minnekään pitkälle lenkille osoittamaan mieltäni.

Vierailija
45/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisissa tilanteisa nähdään selkeästi kuinka paljon vaimo oikeasti rakastaa miestään.

Aina kohtelias miehen vanhemmille vaikka sitten mitä = onnellinen mies.

Vaimo laittaa miehen oman mukavuutensa edelle vaikka pännii, niin tekee näin koska rakastaa miestään eikä halua pahoittaa hänen mieltään.

Eihän mies voi sanoa isälleen ja äidilleen että ette voi tulla meille, ei ole ruokaa teitä varten. Olisitte tulleet eilen. 

Ei voi tietää mikä tilanne eilen on ollut (ollut kipuja tai jotain vanhoilla). Toinen halunnut kovasti tulla ja toinen ei jatoisen  piti suostutella että mennään nyt vaan ja lopulta toinen antanut periksi.

Vierailija
46/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pottua ja kinkkua pöytään vaan. Ei niitä perunoita tarvitse edes kuoria. Ei luulisi olevan kovin iso vaiva. 

Ap pääsee valmiiseen pöytään itsekin, kun mies hoitaa tänään kaikkien ruokailun.

Vierailija
47/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appivanhempien ikä ja kunto? Jos jo tosi iäkkäitä ennen hikeentyisi. Jos vielä virkeitä työiässä tai muuten toimeliaita eläkekäisiä, voisin vetää herneet nenään. Heidän luulisi vielä tajuavan joulun valmistelun työmäärän.

Mutta jos nyt tulevat perunat ja loput ruuat pöytään.. voi sanoa että eilen olisi ollut enemmän särvintä

Vierailija
48/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osoittaisivat se joustavuutta ja hyvää tahtoa, että saisivat tulla. Olisi tietysti kiva sopia etukäteen, mutta tuolla kiukuttelulla alennut samalle tasolle. Yritä hillitä negatiiviset tunteet. Se on monesti hyvä taito.

Vierailija
49/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä h-vetti teitä vaivaa ?

Miehen vanhemmat kestitään tottakai klo 15, sen verran vieraanvarainen ja fiksu tulee olla vanhoja ihmisiä kohtaan.

Heidät vastaanotetaan iloisesti ja hyväntuulisesti. Ilahtuneina että sittenkin päättivät tulla tervehtimään.

Eivät he täällä ikuisesti ole.

Näin ainakin meillä.

Lenkille ja saunaan sen jälkeen.

Varsinkin jos omat vanhemmat on ensin olleet juhlapöydässä eilen.

Toki voi olla v-i-ttu-mainen ja itsekäs ja alkaa riitelemään miehensä kanssa (joka ei tietenkään voi sanoa ei omille vanhemmileen jotka haluavat tulla käymään!)  joten  sääli miestäsi jonka mieli piti pahoittaa koska sinä-sinä-sinä ajattelit toisin.

Aivan täysin samaa mieltä, säälin kaikkia jotka elää tällaisten diktaattorien kanssa. Tekin varmaan siellä tänään syötte niin ei ole mikään vaiva ruokkia kaksi ihmistä siinä samalla. Ja jos todellakin teillä ruuat jo aattona loppu niin laita mies hakemaan kaupasta lisää.

Meillä sovitaan vierailujen ajankohdat yhdessä, eikä ex tempore aamulla saman päivän iltapäiväksi. Etenkin kun varsinainen kutsu olikin eiliseksi, mutta vieraat eivät halunneet silloin tulla.

Hyvin on sujunut.

Vierailija
50/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro myöhemmin miten kävi

Vierailija
51/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kohtuuton. Miksi puoliso ei saisi kutsua läheisiään kylään?

Ei tarvitse meillä kysyä erikseen puolisolta jos lasten isovanhemmat haluaa tulla tervehtinään. Tottakai voi tulla, tervetuloa! Ihan ilmiselvä asia vaikka kävisivät kerran 20:ssä vuodessa ja olisivat pahansisuisia ja rasittavia vihtapiruja. Kunnioitus puolisoa kohtaan on oltava, vaikka harmittaisi.

Vierailija
52/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisissa tilanteisa nähdään selkeästi kuinka paljon vaimo oikeasti rakastaa miestään.

Vaimo laittaa miehen oman mukavuutensa edelle vaikka pännii, niin tekee näin koska rakastaa miestään eikä halua pahoittaa hänen mieltään.

Eihän mies voi sanoa isälleen ja äidilleen että ette voi tulla meille, ei ole ruokaa teitä varten. Olisitte tulleet eilen. 

Ei voi tietää mikä tilanne eilen on ollut (ollut kipuja tai jotain vanhoilla). Toinen halunnut kovasti tulla ja toinen ei jatoisen  piti suostutella että mennään nyt vaan ja lopulta toinen antanut periksi.

Eihän tuossa mitään vaivaa naiselle ole, kun mies lupaa käydä kaupassa, tehdä ruuat ja siivota jäljet. Nainen saa seurustella rauhassa appivanhempiensa kanssa, kun mies häärää keittiössä. Moni ketjuun kirjoittanut on sanonut, että eihän vieraista ole mitään vaivaa, niin pakkohan se on uskoa.

Vierailija
53/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti miehesi muistaa ja temppuilee samalla tavalla, kun olet kutsumassa omia vanhempiasi kylään. Se on ainoa tapa miten sinä opit olemaan.

Ap näyttää joutuvan tekemään ruuat perheessä aina, mies ei tee mitään. Joten niinhän heillä menee ilmeisesti 24/7 ympäri vuoden, että ap puurtaa ja mies vetää lonkkaa.

Olisin itse ilmoittanut miehelle ttynesti, että hänen vuoronsa kestitä omat vanhempansa, kun eivät halunneet tulla silloin, kun kutsuttiin. Sitten olisin pakannut mukaan tekemäni loput ruuat eiliselta ja lähtenyt sinne mökille sanomaan ja viettämään mukavaa iltaa itsekseni.

Vierailija
54/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimoaan rakastava mies ei kutsu vieraita ilman, että kysyisi vaimolta on ok.

Vierailija
55/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

---

Koska heidät oli kutsuttu eilen ja koska se olen minä joka joutuu passaamaan appivanhempia ..

Ruuat ei kuitenkaan itsestään pöytään ilmesty ja jonkun pitää siivota keittiökin sen jälkeen. Lisäksi tarvitsisi lähteä kauppaan hakemaan lisää ruokaa,koska eiliset ei kaikille riittäisi.

Mies lähti ulos hakkaamaan vihapäissään halkoja ja aikoi soittaa vanhemmilleen että ei saa tulla. Siinähän soittaa. Jos ei voi tulla silloin kun on kutsuttu niin olkoon. En mä mitään tilausravintolaa pidä. Välit varmasti menee mutta eipä nämä kovin lämpimät ole olleet tähänkään asti.

---

Kerran vuodessa voi nähdä vaivaa ja niellä oman potutuksensa tuossa tilanteessa.

Täysin sen oman miehen takia.

Siis jos on viisas vaimo.

Vierailija
56/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse meillä kysyä erikseen puolisolta jos lasten isovanhemmat haluaa tulla tervehtinään. Tottakai voi tulla, tervetuloa! Ihan ilmiselvä asia vaikka kävisivät kerran 20:ssä vuodessa ja olisivat pahansisuisia ja rasittavia vihtapiruja. Kunnioitus puolisoa kohtaan on oltava, vaikka harmittaisi.

Millä tavoin ap:n kunnioittaa puolisoaan?

Vierailija
57/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole normaalia että jouluna tavataan perhettä? Tosin kannattaisi etukäteen keskustella odotuksista ja eri joulupyhien päivien ohjelmista, jos niihin suhtautuu noin intohimoisesti. En itse ainakaan kehtaisi vetää tosta hernettä nenään vaan toivottaisiin sukulaiset tervetulleiksi. Ei tollasen asian takia kannata mieltänsä pahoittaa tai luoda huonoja suhteita sukulaisiin. Niele ylpeytesi, syötte yhdessä ja illalla sitten otatte rennosti miehesi kanssa. Mukavaa iltaa!

Vierailija
58/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin syödään tänään sitä eilen tehtyä ruokaa, perunat vaan pitää keittää. Miksi ottaa siis stressiä siitä että kattaa pöytään pari lautasta lisää? Vai mitä passattavaa niissä vieraissa on?

En ole ap, mutta meillä joulupäivä on ihan vaan löhöilypäivä. Kukaan ei passaa ketään. Pöytään ei kateta ruokia, jokainen syö kun on nälkä ja sitä mitä eilisistä ruoista haluaa ja siis milloin haluaa. Aattona tykätään miehen kanssa touhuta ja laittaa ruoat jne, mut joulupäivänä kukaan ei vaadi keneltäkään yhtään mitään. Saa vain olla, ulkoilla jos haluaa, lukea koko päivän jos haluaa, nukkua jos haluaa jne. jne.

Tämä toimii myös jouluvieraiden kanssa, jos niitä meillä on (tänä vuonna ei ole). Heitäkään ei joulupäivänä passata vaan toimivat talon tavalla ruokailun ym suhteen.

Vierailija
59/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap miehen ei joidenkin mielestä olisi kuulunut hoitaa omien vanhempiensa, (varsinkin itse heidät kutsuessaan syömään) tarjottavaa ja pötyä pöytään? Miksi juuri ap olisi pitänyt olla se, joka keittiöön menee hääräilemään ja passuutaamaan aikuisia ihmisiä, varsinkin jos on jo eilen tämän työn suorittanut? Miten miehelle voi olla liian haastavaa käydä kaupassa, lämittää jämiä ja laittaa pöytä koreaksi? 

Tuskin mieskään niin kädetön on, ettei osaa kutsuvieraitaan itse hoitaa.

Vierailija
60/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole kohtuuton. Hyvä suunnitelma, pois kotoa vaan, passatkoon mies vanhuksiaan. Ihme sakkia. Miten he kuvittelevat voivansa itse valita milloin heitä toisten kotona kestitään? Keitä ne luulee olevansa?

Miehen vanhemmat.

Isä ja äiti.

Mut ei niitä tarvi kunnioittaa , mee lenkille vaan ja nauti saunalöyöyistä.

Mitäs ei tullu silloin eilen kun piti, paskat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme