Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aloitin kausityöntekijänä Fazerilla vihreiden kuulien puolittajana ja on kyllä paskin homma ikinä

Vierailija
24.12.2020 |

Kone syöksee vihreitä kuulia hirveetä pommitusta nenän eteen ja ne pitää sitten leikellä nopeasti ja viedä ne kuulien liimajalle. Olen yrittänyt kysellä, mitä järkeä ne on leikata jos ne liimataan takaisin, niin linjaston johdolle tulee yhtäkkiä kauhea kiire jonnekin. Ihme hommaa

Kommentit (1736)

Vierailija
1161/1736 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan yhtään kolleegaa linjoilla: halkaisen halkaisukoneella puikuloita täällä leipätehtaalla.

Vierailija
1162/1736 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä upeita työpaikkoja! Mää halusin nuorena kirjastotädinkuljettajaks, mutta ei se sitten toteutunut!

Ps. Jos linjoilla joku vapaa, niin..💞

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1163/1736 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä paras ketju ikinä. Kiitos.

Vierailija
1164/1736 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin joskus kesätöissä tekemässä lakumattoihin niitä reikiä. Seuraava teki niistä rei’istä ”kengännauhoja”. Niitä ei taida saada enää mistään? Tietääkö joku mihin lakumattojen reiät nykyään käytetään? Kehitys kehittyy selkeesti ja työpaikat on vaarassa näilläkin aloilla.

Mitenkähän lakumattokutomoon pääsisi töihin? Eikös siellä louskuteta kutomakoneilla yötä päivää, näin oon ymmärtänyt. Oon miettinyt, että kiva kun saa valmiiksi uudenuutukaisen lakumaton, ja heti seuraava poraa siihen reikiä! Varmasti turhauttavaa.

Mistä te saatte matonkuteita niihin lakumattoihin?

Nehän on jätettä täytelakuosastolta, se mikä jää jäljelle kun lakupötköön kairataan reikä, jotta täyte saadaan sisälle. 

Vierailija
1165/1736 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen strösseleiden maalaajana strösselitehtaalla. Työkaveri ensin pilkkoo ne strösselit paloiksi ja antaa sitte mulle maalattavaksi.

Pikkupensselillä jokainen strösseli maalataan käsityönä, yksitellen. Yhden strösselin kuivumiseen menee about puoli tuntia - tunti ja se maalataan siis pariin kertaan. Pitää ilman muuta tehdä myös korjausmaalaukset kun se strösseli tuppaa ottaa osumaa kuivausritilään.

Sitte kun on strösseli kuivunut ja huolella maalattu täysin, niin tehdään purkitus. Käsipelillä tietty sekin.

Oliks muita strösselin maalaajia?

Vierailija
1166/1736 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen strösseleiden maalaajana strösselitehtaalla. Työkaveri ensin pilkkoo ne strösselit paloiksi ja antaa sitte mulle maalattavaksi.

Pikkupensselillä jokainen strösseli maalataan käsityönä, yksitellen. Yhden strösselin kuivumiseen menee about puoli tuntia - tunti ja se maalataan siis pariin kertaan. Pitää ilman muuta tehdä myös korjausmaalaukset kun se strösseli tuppaa ottaa osumaa kuivausritilään.

Sitte kun on strösseli kuivunut ja huolella maalattu täysin, niin tehdään purkitus. Käsipelillä tietty sekin.

Oliks muita strösselin maalaajia?

Mä maalaan ranskalaisia pastilleja. Ihanaa kun on niin nätit värit. Reunat on kyl vaikeat.

Vierailija
1167/1736 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Askarteletko myös lakupekkapatukoita kädet mustana?

Vierailija
1168/1736 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites nee -- kerinpusut?

Vierailija
1169/1736 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites nee -- kerinpusut?

Niitten päällä hyppiminen on nykyään kielletty. Huhujen mukaan yks persublondi joka on nykyään kansanedystaja yritti siten estää niitä kuoriutumasta.

Tiesittekö, että kukaan ei enää uskalla tehdä vitsikirjaa? Niitä pitäis varmaan ruveta keräämään, voivat nousta arvoon kun uusia ei tule.

Vierailija
1170/1736 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ehkä yks parhaimmista alotuksista ikinä 😂

Vierailija
1171/1736 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutut aina kyselee miksi minulla on jalat niin useasti paketissa ja kuljen keppien kanssa. En kehtaa myöntää työskenteleväni Jyskissä pöytien ja tuolien jalkojen testaajana. Eli siis suoraan sanottuna potkin niitä varpaat punaisena, jos sattuu tarpeeksi niin se menee massatuotantoon.

Vierailija
1172/1736 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viimeaikoina työskennellyt kookoksen kylmäpuristajana. Pakkasesta otetaan hanskat käteen ja sitten puristetaan kookoksista se öljy niihin lasipurkkeihin. Sen jälkeen uudet hanskat taas pakkasesta ja sama homma jatkuu. Lihakset kasvaa, mutta kädet jäätyy.

Vierailija
1173/1736 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaan valitat. Arvaa kuinka tylsää on tehdä sorvilla niitä marmeladikuulia.

T: 25 vuotta kuulia sorvannut

Vierailija
1174/1736 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen visakoivun kasvattaja. Hyvä tienesti, visakorttejahan tarvitaan yhä vaan enemmän ja enemmän.

Vierailija
1175/1736 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin nuorempana neulansilmien poraajana. Ensin aloitin harjoittelija parsinneuloilla ja siitä ne neulat sitten ohenivat. Nykyään on jo näkö sen verran huono, että jäin eläkkeelle. 

Sisareni oli samalla tehtaalla, mutta hän liimaili nuppineuloihin niitä pallukoita päiksi. 

Vierailija
1176/1736 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin nuorempana neulansilmien poraajana. Ensin aloitin harjoittelija parsinneuloilla ja siitä ne neulat sitten ohenivat. Nykyään on jo näkö sen verran huono, että jäin eläkkeelle. 

Sisareni oli samalla tehtaalla, mutta hän liimaili nuppineuloihin niitä pallukoita päiksi. 

Voi mikä ihana ammatti siskollasi. Liimaako värikkäiden pallojen lisäksi myös karttaneulojen muoviosat?

Entäs sinä, kuuluiko sulle myös ompelukoneidenneulat?

Onko nastantekijät samassa ammattiliitossa? Tunsin kerran erään, joka liimaili niitä värikkäitä läpysköitä nastoihin. Yökerhon hämäryydessä pikkutunneilla luulin kyllä, että hän narraa...

Vierailija
1177/1736 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa niillä karttaneuloilla harjoitellaan, kun niitä päitä on helpompi käsitellä. Nuppien kanssa on vaikeampaa. Sekin vielä, että siskoni on värisokea ja punaiset ja vihreät meni sekaisin, siitä tuli sanomista. 

Ompelukoneneulateknikko oli eri ammattiryhmä, tosin kuulumme samaan ammattiliittoon kaikkien terävien päiden tekijät. Liittomme nimi on Terävänpään työntekijät eli TTT. 

Vierailija
1178/1736 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäloma loppuu kohta ja pitää alkaa taas suunnitella turvallisia lentoreittejä muuttolinnuille etelää kohti. Ukrainan ilmatilan kiertäminen tuottaa haasteita, kun ei kaikkia voi ohjata yksistään Puolankaan päälle ja Venäjä taas on mikä on.

Vierailija
1179/1736 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa niillä karttaneuloilla harjoitellaan, kun niitä päitä on helpompi käsitellä. Nuppien kanssa on vaikeampaa. Sekin vielä, että siskoni on värisokea ja punaiset ja vihreät meni sekaisin, siitä tuli sanomista. 

Ompelukoneneulateknikko oli eri ammattiryhmä, tosin kuulumme samaan ammattiliittoon kaikkien terävien päiden tekijät. Liittomme nimi on Terävänpään työntekijät eli TTT. 

Onko poranterääjät ja sahanterääjät samassa liitossa?

Vierailija
1180/1736 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvet toimin paskahuussin oven tunkkina ja lumettomana aikana linnunpelättimenä ja välillä toimin heinäseipään pystyssä pitäjän apupojan kesäloma sijaisena. Tessin mukainen palkka on niin surkea, että te-toimisto, kela ja sossu yksissä tuumin pisti mut tekemään yötöinä pantittomien pullojen ja tölkkien keräämistä.

Olen myös yhden kerran tampannut koko maapallon jokaisen neliömetrin Kummeleista tutut tampakkeet jaloissani. Se oli kyllä rankin homma koskaan. Ei edes maksettu mitään palkkaa koko tamppauksesta. Ja niin kuin mulla tampatessa siinti mielessä ajatus 7-numeroisesta tilistä. Mutta lopuksi annettiin vaan yksi banaani, ja kun kysyin rahojeni perään, niin viskattiin kampa käteen ja sanottiin että kampaa naamas!