Aloitin kausityöntekijänä Fazerilla vihreiden kuulien puolittajana ja on kyllä paskin homma ikinä
Kone syöksee vihreitä kuulia hirveetä pommitusta nenän eteen ja ne pitää sitten leikellä nopeasti ja viedä ne kuulien liimajalle. Olen yrittänyt kysellä, mitä järkeä ne on leikata jos ne liimataan takaisin, niin linjaston johdolle tulee yhtäkkiä kauhea kiire jonnekin. Ihme hommaa
Kommentit (1736)
Minä kierrän palautusmuovipulloihin korkit palautuspisteessä. Vain korkillisesta pullosta saa rahaa, muutoinhan se korkki lojuu jossain maailmaa saastuttamassa. Jos on kirjallinen selvitys kadonneesta korkista, pelkän pullon voi palauttaa. Rahaa ei toki saa.
Kun olen oppinut tämän, voin yletä tölkkien palautukseen. Tölkit ilman aukaisuripaa ei kelpaa palautukseen, paitsi jos on todistus, että niistä on askarreltu hattuja, kasseja, pannunalusia yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesäloma loppuu kohta ja pitää alkaa taas suunnitella turvallisia lentoreittejä muuttolinnuille etelää kohti. Ukrainan ilmatilan kiertäminen tuottaa haasteita, kun ei kaikkia voi ohjata yksistään Puolankaan päälle ja Venäjä taas on mikä on.
Lentäähän kurkiaurat syksylläkin Hartolan ilmatilan yllä? Viime keväänä oli ongelmia kun Päijät-Hämeen Hartola sotkeentui jotenkin teillä Ukrainan Harkovaan...
Tarkkuutta maantietoon, hyvät reittivirkailijat, vaikka ilmojen halki suunnittelettekin😉
Kiitoksia muistutuksesta, ystävä hyvä. Inariin ja Iraniin on toisinaan mennyt vääriä linturyhmiä. Tornio ja Torino ovat myös hankalia kiireessä, kun linnut eivät odota ja kaakattavat, niin ettei aina kuule mihin mikin on menossa.
Vierailija kirjoitti:
Olin nuorempana broileritehtaalla töissä. Olin se joka pieraisee sinne broiskupakettiin.
Tuolloinen ruokavalio kiinnostaisi?
Olen Ikealla huonekalujen hajottajana. Puuseppien valmistamat huonekalut pitää saada mahtumaan myymälän hyllyihin ja siksi minä ja kollegamme hajotamme ne alkutekijöihinsä ja pakkaamme ne litteisiin pakkauksiin.
Vierailija kirjoitti:
Mites nee -- kerinpusut?
Pusuissa tehdään ensin suklaakuori. Jotta se ei luhistuisi, sen sisälle injektoidaan elintarvikekaasua. Sen jälkeen annetaan kuoren kiinteytyä. Kun kuori on saavuttanut tavoitelujuuden, sen sisään laitetaan pohjassa olevan reiän kautta täyte. Täyttäminen vie 5-10 minuuttia per pusu. Todellista kellosepän työtä.
Lopuksi täyttöreikä peitetään suklaatulpalla, jonka paksuus on 2.6 millimetriä ja halkaisija 1.5 millimetriä. Tulpan pää hiotaan samalle tasolle pohjan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koittaakaas viettää vuosia taivuttelemassa banaaneja....alkaa motivaatio pian loppumaan,
Taivutetaan ennen vai jälkeen kun vedetään kuori päälle?
Tää on ihana hyvän mielen ketju! XD
Puusepän verstaalla poraa puuhevosille persereikiä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen Ilmatieteen laitoksella lumihiutaleiden muotoilijana ja se se vasta kamalaa hommaa onkin! Jokaisesta pitäisi tehdä uniikki mutta tuntuu että kaikki muodot on jo keksitty. Pahoittelut viime aikojen lumettomista talvista omasta ja kollegoiden puolesta. Parhaamme tehdään, mutta hyvä jos saadaan edes Lappiin lunta seuraavien 5 vuoden ajan. Toivon medialta ja kansalaisilta ymmärrystä eikä joka talvista syyllistämistä. Työhakemus Fazerille on vetämässä.
Mikä helmi tämä viestisi! Oodi kaikille uniikeille lumihiutaleille! XD
Muistatteko ne hedelmätikkarit, joissa oli keskellä kengänkoron mallinen painanne?
Mummoni siellä tehtaan liukuhihnalla juoksi tikkareiden päällä korkkarit jalassa. Oli rautaisessa kunnossa 8 tuntia päivässä juostuaan, mutta rakot oli aina kantapäissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko totta että Mignon munat tehdään Fazerilla käsin? Siis valaako joku mamma siellä suklaata munaksi ja asetteleeko sen marengin siihen? Miten se kuori laitetaan sitten ympärille?
Kananmunat tyhjennetään ja täytetään ”suklaamassalla”. Tehtävää suorittamassa voi olla pappojakin. Mignonissa ei ole marenkia eikä kuorta ole tarkoitus syödä.
Voi ei!!! Mä oon syöny ne minjoonit aina kuorineen. Voi ei!!
Ei ne ole vaarallisia. Paljon ravintoaineita, etenkin kalkkia. Munat myös puhdistetaan huolellisesti ennen kuin lähtevät pakattavaksi, joten ihan ns. siistiä ruokaa. Ei ole kanankakkaa mukana.
T. Se Mignon-kanojen kasvattaja
Minkälaista on muuten Mignon-munia munivan kanan kakka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen Ilmatieteen laitoksella lumihiutaleiden muotoilijana ja se se vasta kamalaa hommaa onkin! Jokaisesta pitäisi tehdä uniikki mutta tuntuu että kaikki muodot on jo keksitty. Pahoittelut viime aikojen lumettomista talvista omasta ja kollegoiden puolesta. Parhaamme tehdään, mutta hyvä jos saadaan edes Lappiin lunta seuraavien 5 vuoden ajan. Toivon medialta ja kansalaisilta ymmärrystä eikä joka talvista syyllistämistä.
Puolisokea lumenystävä mummeli pyytää, josko voisitte siirtyä tekemään isompia hiutaleita, jotta näkisin kaikki hienot sakarat ja muut. Luulen, että 20cm 20cm olis hyvä koko, sais kyllä olla yllärinä joitakin tosi isoja seassa, niinku 1m 1m.
Kiitos jo etukäteen, jos tämä onnistuu.
Hkl lopetteli rahastajien töitä 80 luvulla. Mitäpä siis tämän jälkeen oli monen mielessä. Aila sano, että varmaan steissille kädettömien kusettajaks. Tää on tosi.
Minun ammattini on vesimittarien tyhjennys. Siis niiden muovisten, joita on omakotitalojen pihoissa. Moni merkitsee johonkin allakkaan tms vuorokauden sademäärät. Jotta tulos olisi tarkka, vaaditaan virallinen sademittarin tyhjentäjä. Eihän sitä itse voi tyhjentää. Tällä viikolla on kiitettä, kun sataa melkein joka päivä. Ja ihmiset tietysti lukee mittareitaan eri aikaan. Aamuvirkut, tavalliset, muut... onneksi ammattikuntamme on laaja. Joka kunnassa monta tyhjentäjää. Ammattimme myös usein sotketaan niihin, jotka käyvät oikeita vesimittareita lukemassa... aina saa olla selittämässä...
Vierailija kirjoitti:
Minun ammattini on vesimittarien tyhjennys. Siis niiden muovisten, joita on omakotitalojen pihoissa. Moni merkitsee johonkin allakkaan tms vuorokauden sademäärät. Jotta tulos olisi tarkka, vaaditaan virallinen sademittarin tyhjentäjä. Eihän sitä itse voi tyhjentää. Tällä viikolla on kiitettä, kun sataa melkein joka päivä. Ja ihmiset tietysti lukee mittareitaan eri aikaan. Aamuvirkut, tavalliset, muut... onneksi ammattikuntamme on laaja. Joka kunnassa monta tyhjentäjää. Ammattimme myös usein sotketaan niihin, jotka käyvät oikeita vesimittareita lukemassa... aina saa olla selittämässä...
Sinun homman kyllä ymmärrän, tuota vesimittareiden lukemista en. Niissä on niin vähän tekstiä, eikä jutuissa ole järjenhäivää. Ja kun on yhden lukenut, toiset ovat sitä samaa. Toisaalta kaikki työ on arvokasta.
Vierailija kirjoitti:
Ketju ilmiannettu
Aika vierähti, ilmiantajan vieteri kärähti
Olen töissä popcorn tuotantolaitoksella. Se on kutsumustyö, mutta ei voi valittaa palkastakaan. Pellolta tuodaan syöntikuntoisia valkoisia muhevan pehmeitä tuoreita auenneita popcorneja, mitoiltaan noin 20-40-30 millimetriä. Nämä popcornit pitää puristaa kokoon, jotta ne mahtuisivat popcornin kuoriin, jotka ovat noin viiden millimetrin paksuisia jyvän näköisiä popcornjyviä. Työ vaatii suurta tarkkuutta. Kaikki tapahtuu käsityönä, luuppia pitää käyttää ja erikoistyökaluja. Pitää puristaa auennut kasvihedelmä jyvään mahtuvaksi. Jyvän kuoret auttavat popcornia säilymään myyntipakkauksissa vuosikaudet. Ja onhan se kätevämpää kuluttajalle, että popcorn myydään tiivistetyssä koossa. Popcorn saadaan syöntikokoon lämmittämällä jyviä joko mikrossa tai uunissa. Taitava työntekijä pystyy tekemään yhden popcorn-jyvän noin kahdessa minuutissa. Työvoimapula on huutava,
Vierailija kirjoitti:
Onkohan yhtään kolleegaa linjoilla: halkaisen halkaisukoneella puikuloita täällä leipätehtaalla.
Sinulle ja kollegoillesi terveiset: viime aikoina on tullut todella epätasaisesti halkaistuja puikuloita. Kansipuoli ollut välillä naurettavan ohut verrattuna pohjapuoleen. Vähemmän palstailua ja enemmän keskittymistä työhön, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Olen visakoivun kasvattaja. Hyvä tienesti, visakorttejahan tarvitaan yhä vaan enemmän ja enemmän.
Olenko käsittänyt oikein, että Electron-kortteihin käytettiin vähän erilaista visakoivua? Kun Electronit olivat joskus poistumassa vai poistuivatko jo kokonaan käytöstä, niin mietin että oliko syynä joku EU:n ekologinen tai kestävän kehityksen standardi tms, että niistä luovuttiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin nuorempana broileritehtaalla töissä. Olin se joka pieraisee sinne broiskupakettiin.
Tuolloinen ruokavalio kiinnostaisi?
Olisko jotain kanaruokaa?
Lentäähän kurkiaurat syksylläkin Hartolan ilmatilan yllä? Viime keväänä oli ongelmia kun Päijät-Hämeen Hartola sotkeentui jotenkin teillä Ukrainan Harkovaan...
Tarkkuutta maantietoon, hyvät reittivirkailijat, vaikka ilmojen halki suunnittelettekin😉