Aloitin kausityöntekijänä Fazerilla vihreiden kuulien puolittajana ja on kyllä paskin homma ikinä
Kone syöksee vihreitä kuulia hirveetä pommitusta nenän eteen ja ne pitää sitten leikellä nopeasti ja viedä ne kuulien liimajalle. Olen yrittänyt kysellä, mitä järkeä ne on leikata jos ne liimataan takaisin, niin linjaston johdolle tulee yhtäkkiä kauhea kiire jonnekin. Ihme hommaa
Kommentit (1736)
Itse sain duunia vihreiden kuulien sokeroijana. Halkaisun ja liimauksen jälkeen ne pitää pyöritellä sokerissa. Eka tosin pitää nopeasti imeskellä että pinta kostuu. Ekat tunnit oli ihan jees mutta sitten rupesi maku tympimään. Toivon pääseväni laikkaajaksi joskus vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun syötte seuraavan kerran Fazerin riisipiirakoita, niin ne on mun tai parin kollegan sormenjäljet niissä rypytyksissä. Ihan kauheeta hommaa vuorotyönä rypyttää niitä, kun piirakoita on nykyään jokaisen kaupan paistopisteessä ja sen päälle vielä pakattuna eineshyllyssä. Jos ei muuten uni tule illalla, niin lasken paistolinjalla eteneviä piirakoita.
Ai, sielläkö rypytetään sormin? Meidän kylän leipomossa rypytys syntyy kun muijani istuu housuitta jokaisen piirakan päälle. Kaupan päälle siis pikantti maku.
Leipomoissa koneet rypyttää karjalanpiirakat kone.
Ja ne leipomoiden tekemät karjalanpiirat ovat ihan p#rseestä.
Niin paksujakin kuin tynnyrit.
Pohjois-Karjalassa käsintehtyjen karjalanpiirakoiden tulee olla ohuita.
Taito se on sekin, oppia rypyttämääm nuo piirakat.Sitäpaitsi karjalanpiirakka ei maistu yhtään miltään, jos se päällä ei ole munavoita
Sehän tehty pelkästä vedestä ja ruisjauhoista ja suolasta.
Ja keskellä on mautonta riisipuuroa.
Kaupan karjalanpiirakat ovat kuiviakin kuin pahvi.
Kyllä karjalanpiirakat tehdään ihan syömätarkoituksen mukaan. Vatsantäyttöön teen niin paksukuorisia kuin suinkin, juhlapöytään ohutkuorisia nättejä piirakoita. Arkisyömiseen teen eväiksi tarkoitetut piirakat käsittelyä kestäviksi, kotisyömiseen hiukan nätimpiä ja jos sattuu tulemaan muotopuolia niin syön saman tien itse...
Samoin voitelu - arkipiirakat voitelen uunipelliltä pelkällä vedellä ennenkuin käärin ne kankaaseen pehmenemään. Päälle saa laittaa mitä haluaa, usein laitan voilevitettä, koska munavoin olen jo syönyt.
Tänne leipomoon on otettu pullapitkojen letittäjikssi halpatyövoimaa jotka eivät ole diploomikampaajia. Katastrofi on vain ajan kysymys. Kuka ottaa vastuun jos kuluttajat saavat syödäkseen väärin letitettyjä pitkoja? Kenties pullaponinhäntiä?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen lääketehtaalla sahaajana. Jokaiseen puolitettavaan pilleriin se pieni katkoskohta.
Hei työkaveri. Minä laitan niitä pieniä rakeita muovin näköiseen kaksiväriseen nieltävään kapseliin.
Oltiinkohan kerran samaan aikaan laittamassa pumpulia lääkepurkkeihin? Sehän väheni kun läpipainopakkaukset lisääntyi.
No eihän ne pakota sinua olemaan siellä töissä, jos on niin paskaa työtä. Kyllä sen työpaikan varmasti joku ottaa ihan mielellään.
Vierailija kirjoitti:
Tänne leipomoon on otettu pullapitkojen letittäjikssi halpatyövoimaa jotka eivät ole diploomikampaajia. Katastrofi on vain ajan kysymys. Kuka ottaa vastuun jos kuluttajat saavat syödäkseen väärin letitettyjä pitkoja? Kenties pullaponinhäntiä?
Höh. Nehän voi Heinolan kaupunki jakaa joululahjaksi. Tarra vaan päälle: Extra-pro
Vaatii varmasti taitoa myös pyöritellä niitä kuulia kuulamassasta että saa tasaisen pyöreitä ja tasakokoisia.
Ettei vaan olis kusta lorahtanu joukkoon pyöritellessä, hah hah! Huumori se on se maailman kaunein kukka!!!
Luin että vihreiden kullien :) No ne pitääkin puolittaa etteivät pääse enää lisääntymään!
Palasokerit on aika hankala paloitella ja niistä ei saa aina samankokoisia ja jos ne murenee, niin kaikki mureneet on itse syötävä, koska niistä ei voi tehdä hienosokeria, joskus päivässä joutuu syödä kilonkin verran niitä sokerimurusia. Mutta kuvittele jotka tekee niitä hienoja sokereita...
Kortistoon mars kirjoitti:
No eihän ne pakota sinua olemaan siellä töissä, jos on niin paskaa työtä. Kyllä sen työpaikan varmasti joku ottaa ihan mielellään.
Aivan totta. Mukavampi kaikille, jos tyyppi menee kotiinsa ja kuihtuu sinne,
UKssa 1000 lentokenttätyöntekijää aloitti lakon. Pahaa pelättiin. Nyt kuitenkin ihmiset jo sosiaalisessa mediassa lähettelevät viestejä, joissa viestittävät, että pysykää vaan lakossa ei. mitään kiirettä. Passintarkastus sujuu ammattitaitoisesti ja jonot liikkuvat rivakasti, kun armeija otti tehtävät hoitaakseen.
Itsellä alkaa joulun jälkeen tammikuussa oikein töiden huippusesonki.
Juttelen joka päivä leppoisasti narsistien kanssa kasvihuoneella, että ne ovat kukkeimmillaan pääsiäisen aikaan.
Sähkön hinta tässä vaan huolestuttaa; onko varaa pitää tarpeeksi lämmitystä narsisteille tammikuun hirmupakkasilla, että kasvavat tarpeeksi näyttäviksi sitten pääsiäiseksi. No, ainakaa puheen määrästä ja laadusta tuo ei tule olemaan kiinni.
Olen ovenavaajana pienessä kyläkaupassa. Välillä menee tunteja, ettei kukaan käy.
Vierailija kirjoitti:
Olen ovenavaajana pienessä kyläkaupassa. Välillä menee tunteja, ettei kukaan käy.
Nytkin kaupanlakon aikaan kauppa kiinni. Minun pitää olla töissä kun en kuulu PAMiin. Voi itkutti. Viel 4 tunti! Ja huomenna taas...
Olen raaputtanut kanan pas-------kaa kanalassa kibbutsilla Israelissa.
Vierailija kirjoitti:
Söpöö ku aina tulee joku tosikko opettamaan 👆
😆😆😆 - jos tarkoitit tuota edellä olevaa " ketju ilmiannettu"- kommenttia, niin eihän sille voi kuin nauraa! Miten monta sataa tosikkoa sitä alapeukutti? 😆😆😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun syötte seuraavan kerran Fazerin riisipiirakoita, niin ne on mun tai parin kollegan sormenjäljet niissä rypytyksissä. Ihan kauheeta hommaa vuorotyönä rypyttää niitä, kun piirakoita on nykyään jokaisen kaupan paistopisteessä ja sen päälle vielä pakattuna eineshyllyssä. Jos ei muuten uni tule illalla, niin lasken paistolinjalla eteneviä piirakoita.
Ai, sielläkö rypytetään sormin? Meidän kylän leipomossa rypytys syntyy kun muijani istuu housuitta jokaisen piirakan päälle. Kaupan päälle siis pikantti maku.
Tää on nyt vähän sivusta, mutta tuli mieleen, kun itsekin teen kotona omalla muotilla. Olin nuori avovaimo ja päätin yllättää armeijasta lomille tulleen mieheni omatekoisilla piirakoilla. Tarjosin niitä evääksikin, mutta kieltäytyi. Ei kuulemma ilkeä ottaa niitä tuvassa esille, vaikka maistuivatkin ihan hyviltä.
😃vau! En edes tiennyt, ett tällä tavalla voi hommata leipä pöytään💋tsemppiä sulle😃
Vierailija kirjoitti:
Työskenteleekö puolittajat puolella palkalla?
Ei, saatiin meidän palkkakonttoriin uus toimihenkilö, palkannostaja.
DI:lle kysymys: missä voi opiskella makeis- ja marmeladitekniikkaa? Kiinnostais, on varma työllistyminen jopa +60 vuotiaille.