Aloitin kausityöntekijänä Fazerilla vihreiden kuulien puolittajana ja on kyllä paskin homma ikinä
Kone syöksee vihreitä kuulia hirveetä pommitusta nenän eteen ja ne pitää sitten leikellä nopeasti ja viedä ne kuulien liimajalle. Olen yrittänyt kysellä, mitä järkeä ne on leikata jos ne liimataan takaisin, niin linjaston johdolle tulee yhtäkkiä kauhea kiire jonnekin. Ihme hommaa
Kommentit (1738)
Oon niin väsynyt, että tuskin jaksan kirjoittaa. Pitkä työvuoro takana aurinkokuivattujen tomaattien purkittamossa, jossa väännän tölkkejä auki, puhallan sisään ja salamannopeasti kierrän tölkinkannen takaisin kiinni.
Tavoitteena on saada aikaan se poksahdusääni, kun purkkia avataan.
Vierailija kirjoitti:
Paskin ketju ikinä
Joo! Eikä tää oo mun ainoo ketju!
Terveisin
Paski
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kuulien liimaajana, eikä ole sen kummoisempaa hommaa. Välillä ne on leikelty miten sattuu ja joutuu etsimään pareja yms
Siis kun ei yhtään tiedä, onko tämä provo vai ei? Leikataanko niitä kuulia siellä?
Ei leikata! Muottivaluna tulevat valmiiksi puolikkaina. Puolikkaat yhdistetään koneellisesti ja linjalla pari ihmistä on poimimassa sivuun epämuodostuneet pallurat. Valmiissa kuulassa on kaksi puolikasva vain siksi, että valmistusteknisesti on nopeampaa ja siksi edullisempaa tehdä kaksi puolikasta ja yhdistää ne, kuin ottaa muotista yhtenä kappaleena tuleva pallo.
Ei hyvää päivää, kun ihmiset puhuu asiasta, mistä eivät tiedä mitään!
Lukisit ensin ketjun viestit, niin saisit ammattilaisilta järkevän kuvan siitä, miten vihreiden kuulien valmistus etenee.
Tietenkin kuulapallurat täytyy ensin halkaista. Siihen on laitteitakin! Eihän olisi mitään järkeä liimata niitä sen jälkeen yhteen, jos niitä ei ensin olisi halkaistu.
Semmoinen pösilö olet.
Yleisradion väliaikamerkin soittaja. Ai niin, mutta sehän on hoitunut koneellisesti jo vuodesta 1930 lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Onko se huhu totta että ne puolikkaat liimataan nuolaisemalla ensin toista puolikasta?
On. Ensin pitää kielaroida sammakkoa.
Vierailija kirjoitti:
Violetit kuulat kirjoitti:
Mikä onkaan paras resepti päärynämarmeladiksi . Tai sitruunamarmeladiksi .
Jos tehdään Fazer-tyyliin päärynämarmeladia, maku tulee esansseista. Päärynää ei laiteta lainkaan. Siis aivan sama periaate kuin "pihlaja"-marmeladien kanssa: Niissä ei raaka-aineluettelon mukaan ole lainkaan pihlajaa...
Huh, oletpas ovela. Onnistuit paljastamaan Pihlaja-marmeladikarkkien tarkoin varjellun salaisuuden.
No eihän niissä mitään pihlajaa ole, vaan kettua. Siksi karkin päällä on ketun kuva.
Mun mies metsästää marmeladitehtaalle niitä kettuja. Se punainen väri on ketun verta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kuulien liimaajana, eikä ole sen kummoisempaa hommaa. Välillä ne on leikelty miten sattuu ja joutuu etsimään pareja yms
Siis kun ei yhtään tiedä, onko tämä provo vai ei? Leikataanko niitä kuulia siellä?
Ei leikata! Muottivaluna tulevat valmiiksi puolikkaina. Puolikkaat yhdistetään koneellisesti ja linjalla pari ihmistä on poimimassa sivuun epämuodostuneet pallurat. Valmiissa kuulassa on kaksi puolikasva vain siksi, että valmistusteknisesti on nopeampaa ja siksi edullisempaa tehdä kaksi puolikasta ja yhdistää ne, kuin ottaa muotista yhtenä kappaleena tuleva pallo.
Lukisit ensin ketjun viestit, niin saisit ammattilaisilta järkevän kuvan siitä, miten vihreiden kuulien valmistus etenee.
Tietenkin kuulapallurat täytyy ensin halkaista. Siihen on laitteitakin! Eihän olisi mitään järkeä liimata niitä sen jälkeen yhteen, jos niitä ei ensin olisi halkaistu.
Semmoinen pösilö olet.
Niitä ei halkaista, vaan ne valetaan puolikkaina ja yhdistetään myöhemmissä työvaiheissa. Samalla tavalla tehdään myös kinder-munat. Lue kommentoimasi vastaus ajatuksella, niin ehkäpä tajuat syyn, miksi puolittaminen olisi järjetöntä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen pösilö olet.
Niitä ei halkaista, vaan ne valetaan puolikkaina ja yhdistetään myöhemmissä työvaiheissa. Samalla tavalla tehdään myös kinder-munat. Lue kommentoimasi vastaus ajatuksella, niin ehkäpä tajuat syyn, miksi puolittaminen olisi järjetöntä!
Kinder munien liimaaminen yhteen onkin sitten tarkkuutta vaativaa duunia! Ja potkut tulee,jos unohtuukin se ylläri siält sisält!
Jollakin ollut tylsää jouluaattona.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on vielä parempi homma. Porailen reikiä makaroneihin.
Minäpä olin kesätöissä Californiassa rusinanrypyttäjänä
Kai te ymmärrätte, miten se pierun haju tulee valmislihapullapakkauksiin.
Terveiset tehtaalta.
Onneksi jään kohta lomalle. Mut siirrettiin tuotantolinjalle missä tehdään niitä pieniä muovisia läpinäkyviä ponnarilenksuja. Ne pitää osata leikata saksilla pitkästä pötköstä tasan millin levyisiksi. On mulla jo hyvä tatsi hommaan ja osaan, mutta ärsyttää kun saan aina opastaa ja kouluttaa uudet työntekijät. Ja rekrytiimi ei ymmärrä että pitää olla pussittamossa laskutaitoinen ihminen eikä mikään tukityöllistetty. Just palautu erä kun pussissa ei ollutkaan 50 lenksua vaan jotain väliltä 30-50. Jännetupin tulehdus vähän vaivaa mutta saan kuulemma jonkun rannetuen ja voin opetella leikkaamisen vasemmalla kädellä.
Minä olen linnunlöysien kerääjä bonbonille. Ovat niin tarkkoja väristä, että hirveästi menee hukkaan. Tosi pikkutarkkaa luonnossa nyhräämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen pösilö olet.
Vihreitä kuulia ja Kinder-munia ei todellakaan tehdä samalla tavalla. Perehtyisit vähän asioihin ennen kuin tulet julkisuuteen näyttämään hölmöytesi.
Kaikki tietävät, että vihreät kuulat puolitetaan mutta Kinderit koverretaan puolipalloiksi.
Käytäpä nyt vähän otsalohkoasi ajatteluun.
Vierailija kirjoitti:
Jollakin ollut tylsää jouluaattona.
Päinvastoin!
Vierailija kirjoitti:
Minä olen linnunlöysien kerääjä bonbonille. Ovat niin tarkkoja väristä, että hirveästi menee hukkaan. Tosi pikkutarkkaa luonnossa nyhräämistä.
Eikä! Tuo olis mun unelmaduunia!
Millainen koulutus alalle vaaditaan?
Mä olenin geishakuulien muotoilijana ja laaduntarkkailijana. Niitä pitää aina välillä viedä naisille testiin ja seurata niiden laatua ja toimintaa. M36
Näin tämän ketjun sattumalta jossain iltapäivälehden sivupalkissa ja tuli saman tien mieleen se jatkuva epätoivon tunne, jonka koin noin 20 vuotta sitten ollessani Fazerin suklaalinjalla poimimassa omin pikku kätösin niitä helvetin konvehteja. Voin kertoa, että pää on hieman hajalla sen jälkeen, kun olet yövuorossa tehnyt tuota hommaa kahdeksan tuntia putkeen. Konvehdit vilisee silmissä vielä pitkän aikaa vuoron loputtua...
Vierailija kirjoitti:
Älkää jaksako
Just, joo. Ikään kuin olisi helppo löytää uusi työpaikka! Kyllä mulla on tavoitteena jaksaa eläkeikään asti. Sitten voinkin ottaa käyttöön tätä, mitä meidän tehtaalla tehdään: puuterinhajua.
Uhm, et olet nähnyt yhtäkään poliittista ketjua täällä? :D Jos tämä siis mielestäsi paskin. Tämä on aivan kultaa verrattuna kaikkiin "hallitus/oppositio/Marin" avaksiin.