Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita epävakaasta persoonallisuushäiriöstä kärsivää? Tai en minä siitä varsinaisesti kärsi. Hypomaaniset jaksot ovat parasta

Vierailija
30.08.2025 |

aikaa elämässä. Kaksisuuntaista ei ole diagnosoitu. 

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaa ja kaksisuuntainen on ihan eri asioita.

Vierailija
2/18 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epävakaa ja kaksisuuntainen on ihan eri asioita.

Tiedän. Kaksisuuntaista ei ole diagnositu vaan epävakaa. Niinhän mä aloituksessa kerroin. Kuitenkin mulla on ollut hypmaniakausi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täälläole ketään epävakaita. Jututkin on niin tylsiä ja hitaalla käyviä

Vierailija
4/18 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hypomaniassa ei nukuta ja on iloinen olo. Mikäs siinä. Mulla sama.

Vierailija
5/18 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksisuuntaisuuden kanssa voi jotenkin elää. Epävakaassa on aika suuri itsetuhoisuusriski. Siis todella suuri. Yksi pahimmista mielenterveyssairauksista.

Vierailija
6/18 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on epävakaa. Lääkkeillä sen saa suht hyvin kuriin. Silti mielialan vaihtelut on suuria. Kyllästyn helposti samoihin rutiineihin kuin ihmisiinkin. 

Vierailija
7/18 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on epävakaa. Lääkkeillä sen saa suht hyvin kuriin. Silti mielialan vaihtelut on suuria. Kyllästyn helposti samoihin rutiineihin kuin ihmisiinkin. 

MIkä lääkitys sulla on?

Vierailija
8/18 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIkä lääkitys sulla on?

Sertralin.

Vierailija
9/18 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisellä kaverilla on. Ei mitkää lääkkeet tuonu tasapainoa, tarttu joka hymähdykseen ja veti kilarit tai hyppäs liikkuvasta autosta kun oltiin eri mieltä asioista. 

Halusin olla yhteyksissä, mutta hän ei oo vastannu mun yhteydenottoihin, enkä tiedä syytä. Kun se syy voi olla oikeastaan mikä vaan.. 

Vierailija
10/18 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkeenpäin kun hypomania häviää on melkein surullinen olo. Vaikkakin sitä miettiin mitä on tehnyt kun on muutenkin impulsiivinen luonne.

Vierailija
11/18 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni AuADHD-nainen on saanut epävakaan diagnoosin. Mikä siis on virheellinen.

Mullakin oli tuota hypomaniaa nuorempana, lähinnä keväällä, ja muu ajan sitten masentelin. Ikävä kyllä tunne-elämä on tasoittunut vanhana, tietysti hypomanian jääminen harmittaa. Ihmisen parasta aikaa!

Asperger-dg sain paljon myöhemmin.

Vierailija
12/18 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin oli tuota hypomaniaa nuorempana, lähinnä keväällä, ja muu ajan sitten masentelin. Ikävä kyllä tunne-elämä on tasoittunut vanhana, tietysti hypomanian jääminen harmittaa. Ihmisen parasta aikaa!

Minkä ikäinen olet nyt?

Vierailija
13/18 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
14/18 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaa joka ei suostu ottamaan siihen määrättyjä lääkkeitä on mahdoton ja joskus täysin omatunnoton sadisti.

Vierailija
15/18 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja moni oikeasti epävakaa piiloutuu autismin tai adhd:n taakse vaikka oikeasti vika onkin persoonassa. Ns. diagnoosishoppailu on tosi tyypillistä epävakaille. 

Vierailija
16/18 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja moni oikeasti epävakaa piiloutuu autismin tai adhd:n taakse vaikka oikeasti vika onkin persoonassa. Ns. diagnoosishoppailu on tosi tyypillistä epävakaille. 

Voipi olla noinkin. Aidot autistit eivät ketkuile. Epävakaat ilmeisesti ovat persoonaaltaan teatraalisia, elävät draamasta ja tunne-elämyksistä.  Laidasta laitaan.

Vierailija
17/18 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voipi olla noinkin. Aidot autistit eivät ketkuile. Epävakaat ilmeisesti ovat persoonaaltaan teatraalisia, elävät draamasta ja tunne-elämyksistä.  Laidasta laitaan.

No hekään ei voi sille mitään

Vierailija
18/18 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät voi, mutta he ovat silti toiminnastaan vastuussa. Osa terapiamuodoista tepsii rajatiloihin, eli sellaisen pariin kannattaa hakeutua ja syödä säntillisesti lääkkeensä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan