Aloitin kausityöntekijänä Fazerilla vihreiden kuulien puolittajana ja on kyllä paskin homma ikinä
Kone syöksee vihreitä kuulia hirveetä pommitusta nenän eteen ja ne pitää sitten leikellä nopeasti ja viedä ne kuulien liimajalle. Olen yrittänyt kysellä, mitä järkeä ne on leikata jos ne liimataan takaisin, niin linjaston johdolle tulee yhtäkkiä kauhea kiire jonnekin. Ihme hommaa
Kommentit (1738)
Hälsningar från närpes jag böjer gurkor.
Hälsar: Ahmed al-mohammed ben Nils abd-Närpes gurkodling
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on Dreams job! T.vihreä kuulahullu XD
Meni vahan vaarin englanti, se on dream job. Ainahan voi yrittaa ja oppia.
Ai, täällähän on minun kollegani Oikolukija. Oletko vastavalmistunut vai töissä valtiolla ja säästösyistä jätät ä:n pilkut pois? Minun työtehtäviini kuuluu vain suomen kielen tarkistus, sinulla näköjään myös englannin kielen.
Olen ollut vaatetehtaalla takinkääntäjänä. Nehän takinsaumat ommellaan takin nurjalta puolelta, joten takit pitää sit kääntää. Ihan jees hommaa oli, mut tuntui, että alalle hakeutui tietynlaisia ihmistyyppejä ja ilmapiiri oli vähän huono ja jotenkin työkaverit oli epäluotettavia. Pomot oli kyl pahimpia. Esimerkiksi luvattiin ylityökorvauksia, mutta kun ylityöt oli tehty, sanottiin, ettei oo luvattu mitään ylityökorvauksia.
Aloitin tölkinlaskijana sixbägeistä, vaativan jatkokoulutuksen jälkeen pääsin mäyräkoirien laskijaksi. Ylenemismahdollisuuksia lavallisiin asti, kunhan noi matikkanerot malttaa jäädä eläkkeelle.
Iltakoulussa opiskelen laskemaan yhdeksäänkymmeneen.
Mä luin "vihreiden kullien puolittaja".
Sanon vaan että kaupungin puisto-osastolla nurmikonistuttajana työskentely on ollut elämäni karmeimpia hommia. Aamulla haettiin lavakaupalla ruohontaimia taimikasvattamon kasvihuoneesta ja sitten koko päivä istutettiin taimia yksitellen maahan. Esimies oli tarkka siitä että saadaan juuri oikea istutustiheys. Se kulki perässä koeruusun kanssa ja laski ruohoja. Niitä piti olla prikulleen 15 000 kappaletta ruutua kohden. Harvaksi menneiden alueiden täydennysistutus oli hankalaa kun maa oli usein tiivistä ja kivistä. Uudisnurmikko oli helppoa, mutta eteni kovin hitaasti. Paras työmaa kesti liki kolme vuotta, iso uusi puisto. Talvella istutettiin lämmitetyssä teltassa sentään.
minä oon atrian teurastamolla lukemassa kieliä
Täällä palkanlaskija. Näin etätöissä on paljon mukavampaa kuin konttorilla, minusta kun ei paljon pidetä. Ymmärtäähän sen, mutta kun pomo käskee palkkoja laskemaan :-( Koitan laskea promilleja, enkä prosentteja kuten nuo pomon nuoleskelijat. P.S. ne ei omia palkkojaan laske!
Hieno ketju! Tylsänä työpäivänä mukava lukea.
Itse jouduin puolivahingossa nykyiselle alalle (itse asiassa täysi vahinkohan se oli). Se oli vielä sitä aikaa kun ihmiset hoiti pankkiasioitaan konttoreilla. Olin käymässä ostoskeskuksessa ja sieltä lähtiessä peruuttelin parkkipaikalla autoa ruudusta pois. Yhtäkkiä tunsin jonkun tömähdyksen ja kuulin huutoa auton takaa. Käsijarru päälle autossa ja ulos katsomaan että mitä tapahtui. Kaksi miestä makaa maassa tuskaisan oloisina. Apua, olen peruuttanut kahden ihmisen päälle ajatuksissani. Yritän hipsiä vähin äänin takaisin autoon kun poliisiauto kurvaa paikalle kovalla vauhdilla. Kaksi poliisi hyppää ulos autosta pistoolit kädessä. Yritän soperrella mielessäni latteita anteeksipyyntöjä kun poliisit lähestyvät uhkaavina. Yllättäen toinen taputtaa minua olkapäälle ja alkaa kiittelemään rohkeasta toiminnasta. Toinen poliiseista ottaa radiopuhelimen esiin ja kertoo radioon että pankkiryöstäjät on saatu kiinni ja tehty vaarattomiksi. Olen aivan ällikällä löyty mutta palkkionmetsästäjän menestyksekäs urani on alkanut!
Itse en päässyt kondomien rullaajaksi, koska "emme palkkaa pitkäkyntisiä turvallisuussyistä". En ole koskaan varastanut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Olen viivakoodien piirtäjä. Todella tarkkaa hommaa, kun koodit luetaan koneellisesti, mutta töitä riittää niin paljon kuin vain jaksaa tehdä kun koodeja on nykyään kaikkialla.
Onneksi tuli aikoinaan mentyä intissä viestipuolelle, siellä oppi viivakoodikielen alkeet. Siihen vähän kursseja päälle niin hyvä tuli.
Jos luulet, että tuo on tarkkaa puuhaa, niin koitapa QR-koodeja... palkka on vain marginaalisesti parempi. Itse lopetin kahden viikon jälkeen... No okei, sain potkut, kun en saanut niistä tarkkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen viivakoodien piirtäjä. Todella tarkkaa hommaa, kun koodit luetaan koneellisesti, mutta töitä riittää niin paljon kuin vain jaksaa tehdä kun koodeja on nykyään kaikkialla.
Onneksi tuli aikoinaan mentyä intissä viestipuolelle, siellä oppi viivakoodikielen alkeet. Siihen vähän kursseja päälle niin hyvä tuli.
Jos luulet, että tuo on tarkkaa puuhaa, niin koitapa QR-koodeja... palkka on vain marginaalisesti parempi. Itse lopetin kahden viikon jälkeen... No okei, sain potkut, kun en saanut niistä tarkkoja.
Meidän osastolta on koitettu houkutella niihin hommiin porukkaa, mutta kukaan ei ole mennyt. Palkka olisi toki hiukan parempi, ja cv:ssä vaativampi työ näyttäisi hyvältä JOS jaksaa pidemmän aikaa. Mutta mitä ollaan katseltu, niin eipä kukaan näytä jaksavan niissä hommissa paria kuukautta pidempään, vaan koko ajan ovat hakemassa lisää porukkaa.
Luulen kyllä, että jossain vaiheessa tuo QR-hommeli tulee kaatumaan omaan mahdottomuuteensa, kun ei vaan tekijöitä löydy.
t. viivakoodien piirtäjä
Minäpäs pääsin Fazerille ripottelemaan doris-kekseihin suklaahippusia. Yllättävän vaativaa hommaa! Alussa kuvittelin, että riittää kun roiskaisee oikean määrän hippusia keksin päälle, vaan ei! Lopputuloksen on oltava taiteellinen, ja siinä on huomioitava että seuraavaksi lisätään vielä nonparelleja. Eli minun pitää osata visioida toivottu lopputulos, ja työ on käytännössä parityöskentelyä nonparellien ripottelijan kanssa. Mielenkiintoinen homma, kyllä, mutta ymmärrän nyt miksi pääsyvaatimuksena oli taideteollisen alan ylempi korkeakoulututkinto!
Meidän leipomossa on nyt sitten poliisitutkinta, ja sitä varten takavarikoitiin viikon tuotanto poliisilaitoksella tutkittavaksi. Päätuotteemme ovat olleet iät ajat Hanna-tädin kakut, mutta nyt se Hanna-täti oli asennuttanut valvontakamerat joista näkyy, miten yövuoron porukka kävi varastamassa hänen kakkujaan. Toivottavasti poliisi ymmärtää, että työtään ne yövuorolaisetkin ovat tehneet, ja että jouduttaisiin oikeuteen harhaanjohtavasta markkinoinnista jos kakut eivät olisi peräisin Hanna-tädiltä.
Mutta saapa nähdä miten käy.
Vierailija kirjoitti:
Tuleva ala-peukuttaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen AV-palstan alapeukuttaja. Peukutan jokaista AV:n kommenttia lukematta sitä edes. Kunhan peukutan alaspäin, niin pääasia. Ja saan siitä palkkaa. Tätäkin mä alapeukutan lukematta tätä ees.
Hirveen kiinnostava homma, ja vaatii tarkkuutta ettei paina vahingossa yläpeukkua. Ihan pitää kysyä, et mistä sä oot valmistunut eli kuis alalle pääsee? Ja onks hyvät likasat?
Tämä on tarkkuutta vaativa työ, humalassa tätä ei pysty tekemään.
-> Peruskoulu, kymppiluokka, talouskoulu, lukio, kansalaisopiston linja, ammattikoulusta pari linjaa, sen jälkeen AMK-tutkinto, ja sitten muutama avoimen yliopiston kurssi, yliopistosta pari tutkintoa, tohtorin paperit. On niin hyvät tulot että ihan huimaa.
Vaikutat epäpätevältä. Uimamaisterin paperit puuttuu.
Semmoista tämä nykymaailma on. Pääsit työhön varmaan suhteilla etkä osaamisen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Aloitin tölkinlaskijana sixbägeistä, vaativan jatkokoulutuksen jälkeen pääsin mäyräkoirien laskijaksi. Ylenemismahdollisuuksia lavallisiin asti, kunhan noi matikkanerot malttaa jäädä eläkkeelle.
Iltakoulussa opiskelen laskemaan yhdeksäänkymmeneen.
Paljonko saat palkkaa? Kysyn tätä, kun olen huolissani siitä, maksetaanko minulle tarpeeksi.
Olen ollut jo usean vuoden ajan töissä taimistolla siemenpakkaamossa. Aluksi tein helpompia töitä, kuten auringonkukkien siementen pakkaamista, mutta viime vuonna sain ylennyksen. Nykyään pakkaan punapellavan ja tuoksupieluksen siemeniä.
Se on aika vaativaa puuhaa, kun punapellavapussiin tulee 450 siementä ja tuoksupieluspussiin 500.
Unelmoin eteneväni keskipäivänkukkien pakkaajaksi. Niissä hommissa täytyy osata laskea 2000 asti!
Opiskelen iltaisin aikuislukiossa laskemaan tuhanteen asti. Kyllä se siitä, ja täytyyhän elämässä olla tavoitteita. Mutta tokihan tällaisella osaamisella pitäisi palkkatason nousta.
Buenas tardes täältä Espanjasta kanaliemikuutiotehtaalta!
Täytyy ensi syksynä hakeutua Fazerilla kuulahommiin, kun nää liemikuutiotyöt alkaa käydä voimille. Olen siis puristajana ja mun tehtävääni on pusertaa kanaliemestä nesteet pois ja muotoilla puristeestä siisti kuutio.
Tää on niin rankkaa, ette voi kuvitellakaan. Yhteen liemikuutioon tarvitaan 80 litraa kanalientä. Sen pusertamisessa on aika homma, vaikka täällä meidän tehtaalla onkin laitteet viimeisen päälle. Käytetään tammitynnyreitä ja käsin veivattavia puristinruuveja.
Joskus sattuu niin, että hikipisaroita putoaa juuri valmiiksi puserrettuun liemikuutioon, ja sit homma pitää alkaa alusta, huoh. Hiki sotkee kuution suolapitoisuuden eikä sitä voi enää käyttää.
Mistäpä luulitte ennen vanhaan käytössä olleissa postimerkeissä olleet hammaslaidat tulleen? No mietä oli sellanen pieni kiva porukka niitä käsityönä tekemässä! Ei passanu kädet tärräta, kun ne piti olla ennalla ilmoitetulla etäisyydellä toisistaan...
Kannattaa siirtyä siistempiin ja kuivempiin hommiin. Halvan tehtaalla hakevat jatkuvasti autonkuljettajia vanhojen autojen siirtoon.