Aloitin kausityöntekijänä Fazerilla vihreiden kuulien puolittajana ja on kyllä paskin homma ikinä
Kone syöksee vihreitä kuulia hirveetä pommitusta nenän eteen ja ne pitää sitten leikellä nopeasti ja viedä ne kuulien liimajalle. Olen yrittänyt kysellä, mitä järkeä ne on leikata jos ne liimataan takaisin, niin linjaston johdolle tulee yhtäkkiä kauhea kiire jonnekin. Ihme hommaa
Kommentit (1738)
Olen nyt... Siis...Kaverin puolesta kyselen. On työuupumuksen vuoksi nyt kotona, mutta kyllä täytyy yrittää elätellä ajatuksia uudesta työstä. Epätoivoon ei halua vaipua.
Onko teillä kokemusta vessapaperin repäisykohdan rei'ittämisestä? Onko se miten pakkotahtista ja voinko kenties tehdä niitä reikiä kotona?
Mikä onkaan paras resepti päärynämarmeladiksi . Tai sitruunamarmeladiksi .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitin tölkinlaskijana sixbägeistä, vaativan jatkokoulutuksen jälkeen pääsin mäyräkoirien laskijaksi. Ylenemismahdollisuuksia lavallisiin asti, kunhan noi matikkanerot malttaa jäädä eläkkeelle.
Iltakoulussa opiskelen laskemaan yhdeksäänkymmeneen.
Paljonko saat palkkaa? Kysyn tätä, kun olen huolissani siitä, maksetaanko minulle tarpeeksi.
Olen ollut jo usean vuoden ajan töissä taimistolla siemenpakkaamossa. Aluksi tein helpompia töitä, kuten auringonkukkien siementen pakkaamista, mutta viime vuonna sain ylennyksen. Nykyään pakkaan punapellavan ja tuoksupieluksen siemeniä.
Se on aika vaativaa puuhaa, kun punapellavapussiin tulee 450 siementä ja tuoksupieluspussiin 500.
Unelmoin eteneväni keskipäivänkukkien pakkaajaksi. Niissä hommissa täytyy osata laskea 2000 asti!
Opiskelen iltaisin aikuislukiossa laskemaan tuhanteen asti. Kyllä se siitä, ja täytyyhän elämässä olla tavoitteita. Mutta tokihan tällaisella osaamisella pitäisi palkkatason nousta.
Tämä on urakkatyötä, orjapalkan tästä saa, en kehtaa edes kertoa. Lommoutuneen tölkin saa viedä kotiin kerran viikossa, sekin pitää tyhjänä palauttaa. Pantti auttaisi paljon viikon ruokabudjetissa.
Olen kuullut, että siementöissä saisi suurennuslasilisää, pitääkö paikkaansa?
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt... Siis...Kaverin puolesta kyselen. On työuupumuksen vuoksi nyt kotona, mutta kyllä täytyy yrittää elätellä ajatuksia uudesta työstä. Epätoivoon ei halua vaipua.
Onko teillä kokemusta vessapaperin repäisykohdan rei'ittämisestä? Onko se miten pakkotahtista ja voinko kenties tehdä niitä reikiä kotona?
Vessapaperin rei’ittäminen soveltuu oikein hyvin etätyönä tehtäväksi.
Sinulle toimitetaan aamuisin tietty määrä vessapaperia kotiin ja terävä neula, jolla rei’ität sovitun määrän vessapaperia päivittäin. Työpäivän päätteeksi tulee pakettiauto, tai työtahtisi niin mahdollistaessa, kuorma-auto hakemaan työstämäsi vessapaperit ja vie ne rullaamolle, jossa ne rullataan käsin hylsyn ympärille.
T. Vessapaperitehtailija
Vierailija kirjoitti:
Tuleva ala-peukuttaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen AV-palstan alapeukuttaja. Peukutan jokaista AV:n kommenttia lukematta sitä edes. Kunhan peukutan alaspäin, niin pääasia. Ja saan siitä palkkaa. Tätäkin mä alapeukutan lukematta tätä ees.
Hirveen kiinnostava homma, ja vaatii tarkkuutta ettei paina vahingossa yläpeukkua. Ihan pitää kysyä, et mistä sä oot valmistunut eli kuis alalle pääsee? Ja onks hyvät likasat?
Tämä on tarkkuutta vaativa työ, humalassa tätä ei pysty tekemään.
-> Peruskoulu, kymppiluokka, talouskoulu, lukio, kansalaisopiston linja, ammattikoulusta pari linjaa, sen jälkeen AMK-tutkinto, ja sitten muutama avoimen yliopiston kurssi, yliopistosta pari tutkintoa, tohtorin paperit. On niin hyvät tulot että ihan huimaa.
Yliopisto-opintoja on varmasti myös lääkiksen puolelta, onhan tärkeää tuntea peukalon anatomia ja toiminta läpikotaisin👍
Vierailija kirjoitti:
Oon vauva.fissä kirjoittelemassa. Palkkaa maksetaan ihan kohtuullisesti. Pitää vaan keksiä aiheita ja keksiä hauskoja kommentteja sitten niihin. Luulitkos,että näihin kirjoittelevat muutkin? Ehei,minä se vaan olen!
Sä oot kyllä niin ahkera, että ansaitset palkankorotuksen. Tai siis mä.
Vierailija kirjoitti:
Joku täällä on siitäkin kertonut, en suosittelis. Sulle vois sopia kausihomma joulukuusenneulastenkaristajana, ei ois niin nuukaa, jos joku neulanen jää karistamatta.
Minä sävellän herätysääniä kännyköihin ja myös soitan itse suurimman osan herätyksistä suorana. Vaativaa hommaa, jota ei kukaan arvosta. Tuskin kukaan ilahtuu vaikka parhaani yritän jokainen päivä. Voitteko ymmärtää, torkuttajat miltä tuntuu, kun olen herätyksesi jälkeen juuri päässyt vessaan aamupas.. tai kahvikupposeni ääreen lukemaan päivän lehteä kun tarvitsee taas alkaa musisoimaan. Ei hetken rauhaa. Mutta niin, ammatinvalintakysymys tämä on. Tyytyväinen on oltava kun töitä löytyy vielä.
Mä kirjoitan kovertaen lääkeruiskun päällä pillereiden tekstit. Olen työssäni erittäin taitava, mutta myönnettävä näin vanhemmiten joskus tekstit menevät hiukan sekaisin, kun en kunnolla enää näe. Irma vieressäni laskee sitten näitä pillereitä purkkiin kutakin tarvittavan määrän. Irma on kova tarinoimaan omista ja muiden asioista, joten ei ihme et menemme välillä sekaisin mitä pitikään taas tehdä. Lisäksi tupakki ja kahvitauot tuppaavat venymään. Päivän lopuksi rikkaharjasetillä lakaisemme pillereiden ylijääneet tomut sankoon josta viemme ne tehtaan puolelle Sepolle, joka erottelee niistä pilleritomut oikeisiin muotteihin. Työskentelemme ekologisessa kiertotaloutta hyödyntävässä yrityksessä. Osa tomusta jää sentään sangon pohjalle, siihen kierrittelemme kahvitauolla munkkipossumme.
Olen menossa kesäksi Norjaan kalatehtaalle. En tiedä hommasta muuta kuin että pomo vihjaisi liittyvän jotenkin siihen kun graavilohipaketissa lukee "Hand Salted".
Pääsisiköhän tuonne testaamaan geishakuulia??
Vierailija kirjoitti:
Pääsisiköhän tuonne testaamaan geishakuulia??[/quote Kahvakuulia paremminkin.
Onpa kivaa, että joku kaivoi tämän harvinaisemmista töistä kertovan ketjun esiin, sillä itsekin harkitsen työpaikan vaihtamista.
Olen ollut sillitehtaalla sullomassa suuria sillejä pieniin purkkeihin mutta viime vuosina on alkanut tympiä se iänikuinen kalan haju käsissä. Tinder-treffeillä kerron olevani gynekologi, joten fisunhaju kuittaantuu sillä eikä haittaa parinetsintää.
Jotain uutta olisi kuitenkin kiva kokeilla. Onko kellään tietoa kosmetiikkateollisuudesta? Haaveilen työstä kuorinta-ainelinjastolla, jossa sujauttelen kuorintavoidetuubeihin niitä kuorivia rakeita.
Rouva Aika kirjoitti:
Minä sävellän herätysääniä kännyköihin ja myös soitan itse suurimman osan herätyksistä suorana. Vaativaa hommaa, jota ei kukaan arvosta. Tuskin kukaan ilahtuu vaikka parhaani yritän jokainen päivä. Voitteko ymmärtää, torkuttajat miltä tuntuu, kun olen herätyksesi jälkeen juuri päässyt vessaan aamupas.. tai kahvikupposeni ääreen lukemaan päivän lehteä kun tarvitsee taas alkaa musisoimaan. Ei hetken rauhaa. Mutta niin, ammatinvalintakysymys tämä on. Tyytyväinen on oltava kun töitä löytyy vielä.
Teemme vastaavaa VR:llä:
Rusinoiden ja luumujen rypistelijät, huomio!
Meillä otetaan Meiran maustetehtaalle uusia mustapippurin rypistelijöitä. Jos sulla on siis parin vuoden kokemus rypistelystä ja suositukset, niin hakekaa meille töihin!
Meillä on kiva porukka täällä, Maustetytöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kuulien liimaajana, eikä ole sen kummoisempaa hommaa. Välillä ne on leikelty miten sattuu ja joutuu etsimään pareja yms
Siis kun ei yhtään tiedä, onko tämä provo vai ei? Leikataanko niitä kuulia siellä?
Ei leikata! Muottivaluna tulevat valmiiksi puolikkaina. Puolikkaat yhdistetään koneellisesti ja linjalla pari ihmistä on poimimassa sivuun epämuodostuneet pallurat. Valmiissa kuulassa on kaksi puolikasva vain siksi, että valmistusteknisesti on nopeampaa ja siksi edullisempaa tehdä kaksi puolikasta ja yhdistää ne, kuin ottaa muotista yhtenä kappaleena tuleva pallo.
Vierailija kirjoitti:
Olen menossa kesäksi Norjaan kalatehtaalle. En tiedä hommasta muuta kuin että pomo vihjaisi liittyvän jotenkin siihen kun graavilohipaketissa lukee "Hand Salted".
Onnea uuden työpaikan johdosta! Saatatkin tulla tuohon viereiseen puljuun. Me tässä naapurissa valmistamme sipsejä ”Hand fried”-menetelmällä.
Violetit kuulat kirjoitti:
Mikä onkaan paras resepti päärynämarmeladiksi . Tai sitruunamarmeladiksi .
Jos tehdään Fazer-tyyliin päärynämarmeladia, maku tulee esansseista. Päärynää ei laiteta lainkaan. Siis aivan sama periaate kuin "pihlaja"-marmeladien kanssa: Niissä ei raaka-aineluettelon mukaan ole lainkaan pihlajaa...
Maikku, sinäkö se oot? 😂 Et sitten kerro pomolle mutta mäkin oon vela! Tietty mä kerron töissä koko ajan, mitä meidän Roope tekee, mutta Roope ei oo lapsi vaan mun puudeli. 😂😂
Joskus on vaan pakko valehdella, että saisi työpaikan.