Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitin kausityöntekijänä Fazerilla vihreiden kuulien puolittajana ja on kyllä paskin homma ikinä

Vierailija
24.12.2020 |

Kone syöksee vihreitä kuulia hirveetä pommitusta nenän eteen ja ne pitää sitten leikellä nopeasti ja viedä ne kuulien liimajalle. Olen yrittänyt kysellä, mitä järkeä ne on leikata jos ne liimataan takaisin, niin linjaston johdolle tulee yhtäkkiä kauhea kiire jonnekin. Ihme hommaa

Kommentit (1736)

Vierailija
481/1736 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morpho kirjoitti:

Ite työssäni porailen puuhevosien persereikiä.

Eikö niitä tehdäkään oksanrei’istä?

Vierailija
482/1736 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko FAZER antanut suostumuksens , valheelliselle tarinallesi ? Käytät kuiteskin FAZER -nimeä JULKISESTI ?

Voi kun haluaisinkin nähdä, miten joku kiitää kantelemaan jonnekin Fazerin markkinointipäällikölle, että ”Oletteko tietoisia, että netissä on yks hupiketju joka käyttää TEIDÄN nimeä, eikä teiltä varmasti ole kysytty siihen lupaa!!! Lukekaas vaikka tää ketju, tässä mainitaan teidän nimi ja tuotemerkki, julkisesti!!!”

Ja sitten haluaisin kuulla myös minkä vastauksen siihen saa, kun sen päällikön pitäisi kuitenkin muotoilla jonkinlainen asiallinen vastaus 😜

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/1736 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmiannoin ketjun ja käsken kaikkien kavereidenkin ilmiantaa.

Ai oliko tää kuulien valmistusprosessi tarkkaan varjeltu liikesalaisuus? Hupsista

Vierailija
484/1736 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko FAZER antanut suostumuksens , valheelliselle tarinallesi ? Käytät kuiteskin FAZER -nimeä JULKISESTI ?

Olen kyllä.

Vierailija
485/1736 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluneulanen kirjoitti:

Minä olin joulukuun alusta aatonaattoon saakka kiinnittämässä neulasia paikoilleen Ikean muovikuusiin. Ihan rentoa hommaa. Ne neulaset jotka eivät syystä tai toisesta kiinnittyneet oksiin, sujautettiin pieniin läpinäkyviin muovipusseihin ja laitettiin pakkauslaatikoiden pohjalle. Ajatus oli, että asiakas pääsisi itse kiinnittämään ne omalla ajallaan kuuseensa sen sijaan, että niitä heitettäisiin turhaan pois.

Kai jokaisen kuusen mukana tulee muutaman kappaleen pussukka varaneulasia? Onhan sähkökynttilöissäkin varalamppuja.

Vierailija
486/1736 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä on Fazerille pelkkää ilmaista ja jopa positiivista, hersyvän hauskaa hyvää mainontaa.  Huumorin varjolla tätä tehdään. Fazerilla on jalansijansa Suomessa, kaikki tietävät miten mahtavat tuotteet ja maailmankuulut tuotteet Fazer oikeasti valmistaa. Mä olen ostanut jo monta Fazerin konvehtirasiaa tämän ketjun myötä ja kokenut sellaisia ilon hetkiä että nauru raikaa talossa, Fazerin suklaata ei olla koskaan aiemmin syöty jouluna näin paljon! Minusta tämä pelkästään nostaa Fazerin Suomi mainetta, nimenomaan suomalaisella huumorilla höystettynä. Fazer <3

Vierailija
487/1736 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Ja kenelle?

Vierailija
488/1736 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moikka täältä puolalaiselta vadelmapuutarhalta! Ollaan juuri valmistamassa ens kesän puutarhavadelmasatoa.

Linjatuotantona tätäkin pyöritetään. Ite oon vadelmien viimeistelyvaiheessa tökkäämässä vadelmiin niiden karvoja.

Mun jälkeen linjalla on vielä vattumadottaja, joka istuttaa vadelmiin matoja, sekä norottaja, joka levittää vadelmiin norovirusta. En viitti kertoa tarkemmin, miten se oikeastaan tapahtuu. Se liittyy niihin vadelman reunassa oleviin tummentuneisiin kohtiin, jotka ovat oikeasti... tai no niin, jääköön sanomatta.

Kuka teillä liimaa vadelmat kasaan niistä pienistä nuppineulanpään kokoisista pallukoista?

Siinä hommassa taitaa nykyään olla Malgorzata, Franciszek ja Wojciech.

Kerro Zbigniewiltä terveisiä

Vierailija
489/1736 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin kateellinen teidän kaikkien hienoista ammateista! Itse olen vaan leipomossa pakkopullan paistajana. Kyllä olis pitänyt silloin nuorena opiskella enemmän. 

Vierailija
490/1736 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, täältä löytyi kollega!! Teen samaa työtä, pilaan ihmisten iloja ja murskaan unelmia. Vapaalla ollessani mökötän.

Vierailija
491/1736 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalemado kirjoitti:

Mä olen Kaalimadolla valumuottina. Alkuun pienille muottina, mutta nyt on jo hieman toosa levinny, niin päässy keskikokoisten muotiksi.

En tiennyt, että ne tehdään noin. Mutta loogista, kun aattelee. Mites ne jättimäiset? Vastasynnyttäneetkö niitä tekee?

Vierailija
492/1736 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tämä ketjun suosio, innostuneisuus sekä innokkuus jo kertoo paljon siitä, miten suomalaisten sydämissä nimenomaan on Fazer. <3 Fazer kuuluu jouluun ja suomalaisuuteen niin vahvaan. Älkäähän nyt pahoittako mieltänne.

Vierailija
493/1736 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, onko täällä joku toinenkin ammattilaisilmiantaja!? Ilmiannan asioita jotka eivät muuten tulisi ilmi. Saan itse päättää kenelle ne annan, se on työn suola. Esim. tätä ketjua ei kannata ilmiantaa, koska tämä on tullut jo itsestään melko hyvin ilmi. Mutta jos sen silti tekisin (amatöörimäistä!), antaisin sen vaikkapa jollekin yksinäiselle Marjatalle 62-vee.

Vierailija
494/1736 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, täältä löytyi kollega!! Teen samaa työtä, pilaan ihmisten iloja ja murskaan unelmia. Vapaalla ollessani mökötän.

Millaisilla murkausvälineillä sä teet työtäsi? Teet sä käsin murskaamalla vai onko jo kehittyneet laitteet, jokin käsiveivimylly tai kivimortteli ehkäpä?

Vierailija
495/1736 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nonniin! Mun työni rusinoiden kouluttajana oli niin vaarallinen, että se meni modelle tarkistettavaksi.

Kertaanpa siis hieman eri sanoin, mitä mä teen mun pienyrityksessäni, joka työllistää mut ympärivuotisesti ja osa-aikaisena yhen Lenitan.

Me koulutetaan rusinoita vappusimaa varten. Heitetään rusinat koulutussimaan ja otetaan pois kaikki ne, jotka eivät luontaisesti liiku sirosti ylös ja alas. Kaikki yli-innokkaat rusinat heitetään mäkeen mutta passiivisia jäädään seuraamaan. Moni niistä on vain luonteeltaan hieman arka. Kun ne näkevät, miten simassa liikutaan, voivat nekin rohkaistua uimasille.

Vappu on jo neljän kuukauden kuluttua, joten työtahti on alkanut kiristyä.

Vapusta tulikin mieleeni ilmapallot. Onko täällä joku, joka tekee sellaisia? En siis tarkoita niitä kumisia kuoria vaan ilmasta (samasta jota hengitämme) muotoiltua palloa, joka sitten tungetaan siihen kuoreen.

Tuolla aikaisemmin pari kortsutehtaan työntekijää keskusteli työmenetelmistä. Sama kai toimii ilmapallon kuorissakin. Mutta se ilma: miten siitä tehdään pallo sinne kuoren sisään?

Me käytetään sellaista ilmapallon muotoista muottia. Ensin muotoillaan ilma oikeaan muotoon ja sitten avustaja sujauttaa sen päälle kuoret. Niin simppeliä se on, kun osaa.

Olin tulossa kertomaan samaa. Itse tykkään "leipoa" niitä pitkulaisten ilmapallojen ilmamuotoja. Joskus tulee vähän käyrä, muttei se oo ihan niin justiinsa. Siinä täytyy kuitenkin olla suht nopea niin ei viitti hinkata hirveen kauaa.

Vierailija
496/1736 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä.

Vierailija
497/1736 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mignon munien teko se vasta onkin työlästä hommoo. Ensin pitää taitavasti imeä kananmunien pienestä rei´jästä  sisältö nieluun, jonka jälkeen pipetillä struutataan suklaamömmöt sisään. En jaksanut moista rääkkiä kun kaksi viikkoa ja otin loparit.

Vierailija
498/1736 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisilla murkausvälineillä sä teet työtäsi? Teet sä käsin murskaamalla vai onko jo kehittyneet laitteet, jokin käsiveivimylly tai kivimortteli ehkäpä?

Riippuu ihan unelman koosta ja siitä kauanko siitä on unelmoinut. Pienemmät pystyy murskata vaikkapa vihreellä kuulalla. Mä luulen, että tää on ammatti johon synnytään.

Vierailija
499/1736 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiantajat on varmaan hakeneet koulutuksensa DDR:stä.

Vierailija
500/1736 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hieman aloitusta sivuten, minä olen eräällä saksalaisella autotehtaalla laaduntarkkailijana; vastuualeeni männäntapin reiät.