Aloitin kausityöntekijänä Fazerilla vihreiden kuulien puolittajana ja on kyllä paskin homma ikinä
Kone syöksee vihreitä kuulia hirveetä pommitusta nenän eteen ja ne pitää sitten leikellä nopeasti ja viedä ne kuulien liimajalle. Olen yrittänyt kysellä, mitä järkeä ne on leikata jos ne liimataan takaisin, niin linjaston johdolle tulee yhtäkkiä kauhea kiire jonnekin. Ihme hommaa
Kommentit (1736)
Käyriä makaronin poranteriähän saadaan, kun ensin otetaan suora, teroittamaton tylsä poranteränaihio, porataan sillä erityisesti tähän tarkoitukseen valmistettua titaani-grafeenikovametalliseospalaa niin kauan, että poranterä kuumenee puna-keltahehkuiseksi ja antaa paineen alla periksi, että saadaan se käyrä muoto siihen terään, jonka jälkeen terä pudotetaan äkkiä kylmään veteen. Sitten vaan teroitetaan se kärki, niin saadaan käyrien makaroonien poranterä.
Vaatii kokemusta, tarkkaa ajoitusta, ja nopeaa toimintaa, että kuumennuttuaan tarpeeksi, ja lujuutensa menetettyään, poranterä taipuu juuri oikeaan astekulmaan, ei liikaa, eikä liian vähän ja terä saadaan sitten äkkiä kylmään veteen upotettua.
Toimin freelancer hammaskeijuna. On yrityssalaisuus mihin toimitan irronneet hampaat, mutta tienaan vähintään tuplaten tyynyjen alle palkkioksi jättämäni rahamäärän. Tässä työssä yhdistyy hyvä toineentulo, jännitys ja ilon tuottaminen asiakkaille.
Vierailija kirjoitti:
Ilmiannoin ketjun ja käsken kaikkien kavereidenkin ilmiantaa.
Ok myönnetään myönnetään, sulla on kyllä palstan paskin homma.
Koeta jaksaa vaan ilmiantaa meitä, me taas pyritään tekemään kaikkemme ettet joutuisi ilmiantamaan kilometritehtaalla. Ootko muuten nähnyt miten kilometrejä syntyy: ensin milleistä, sitten senteistä ja metrin jälkeen onkin jo helpompaa.
Kyll sä varmaan senkin oppisit kun olet noinkin ponteva. Kaikille kavereillesi terkkuja myös täältä tuulimyllyn lämmityksestä, ei oo huono juttu tämäkään, usko pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on Dreams job! T.vihreä kuulahullu XD
Mikä v...u on dreams job XDDDDDDDD Ja yhdys sanatkin ovat hienosti hallussa. XDDDD
Ps. Olipa surkea tämä trolli. Aloitusta meinaan.
Ootko huomannut että sulla jää välillä CapsLock päälle?
En nyt sanois, et sulla on paskin homma, mutta varmaan top10 pääset. Itse olen suppojen testaajana.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hieman aloitusta sivuten, minä olen eräällä saksalaisella autotehtaalla laaduntarkkailijana; vastuualeeni männäntapin reiät.
Arvaa millaiset toleranssit on meillä täällä venäläisessä tehtaassa - ei saa surista eikä mahtua persiiseen. Arvaa vaan tuleeko sutta ja sekundaa koko ajan.
Minä pyörittelen suolamaapähkinöiden päälle ne suolat. Välillä suuta kuivaa tämä työ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko FAZER antanut suostumuksens , valheelliselle tarinallesi ? Käytät kuiteskin FAZER -nimeä JULKISESTI ?
Minusta tämä on Fazerille pelkkää ilmaista ja jopa positiivista, hersyvän hauskaa hyvää mainontaa. Huumorin varjolla tätä tehdään. Fazerilla on jalansijansa Suomessa, kaikki tietävät miten mahtavat tuotteet ja maailmankuulut tuotteet Fazer oikeasti valmistaa. Mä olen ostanut jo monta Fazerin konvehtirasiaa tämän ketjun myötä ja kokenut sellaisia ilon hetkiä että nauru raikaa talossa, Fazerin suklaata ei olla koskaan aiemmin syöty jouluna näin paljon! Minusta tämä pelkästään nostaa Fazerin Suomi mainetta, nimenomaan suomalaisella huumorilla höystettynä. Fazer <3
Kyllä Pirkka taloussuklaa aina Fazerin voittaa
Vierailija kirjoitti:
Meni vahan vaarin englanti, se on dream job. Ainahan voi yrittaa ja oppia.
Kuvismaikkamme kertoi 90-luvulla että joku oli saanut kultamitalin työskenneltyään 54 vuotta karjalanpiirakoiden rypyttäjänä. Kun häneltä kysyttiin haastattelussa että miten hän oli jaksanut tehdä sitä niin pitkään, niin hän oli vastannut että tämä on niin monipuolista ja vaihtelevaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuvismaikkamme kertoi 90-luvulla että joku oli saanut kultamitalin työskenneltyään 54 vuotta karjalanpiirakoiden rypyttäjänä. Kun häneltä kysyttiin haastattelussa että miten hän oli jaksanut tehdä sitä niin pitkään, niin hän oli vastannut että tämä on niin monipuolista ja vaihtelevaa.
Ja yksikään työpäivä ei varmaan ollut samanlainen :D
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan jauhenlihatehtaassa töissä? Mua kiinnostaisi ihan hirveästi tietää miten jauhenlihaa valmistetaan.
No siis joskus menneisyydessä se oli sitä että metsästettiin jauheja ja sitten ne suolistettiin jne., paloiteltiin ja myytiin. Vähän myöhemmin niitä kasvatettiin ja sitten teurastettiin. Nykyään ei onneksi tarvitse enää rääkätä jauheja kunhan vaan on edelleen jauhensoluja niitä kasvatustankkeja varten. Itsehän siis olen jauhenlihainsinööri täällä lihalabrassa. Nykyään solut lyödään tankkiin ravintonesteeseen ja pistetään siivilä pyörimään. Sieltä niitä rihmoja alkaa muodostua ja sitten ne kerätään, pestään (huom! Ei tarvitse pestä enää kotona!) ja käsitellään semmoisella laineraudalla että olisi esteettisen näköistä rasiassa. Kukaan ei nykyään enää muista niitä aikoja kun kunnon jauhenlihaa saadakseen piti ampua se jauhen ja muuta raakaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meni vahan vaarin englanti, se on dream job. Ainahan voi yrittaa ja oppia.
Tuo mielensäpahoittajan homma on nyt tärkeä
Verran paperitehtaan pitkäaikaisin työntekijä lajittelu pahvin palat painon mukaan. Tais olla töissä vielä yli 80v. Aloitti varmaan joskus 14v.
Samalla tehtaalla jos joku valitti jaksamista tai kipuja, ”Kalle” tuli paikalle mittanauhan kanssa. Tekijät tervehtyi nopeasti. ”Kalle” teki ruumisarkut työntekijöille ja kai koko kylälle.
Että kyllä tämä valon kantaminen kaamosaikaan etelästä pohjoiseen ihan työstä käy.
Vierailija kirjoitti:
Verran paperitehtaan pitkäaikaisin työntekijä lajittelu pahvin palat painon mukaan. Tais olla töissä vielä yli 80v. Aloitti varmaan joskus 14v.
Samalla tehtaalla jos joku valitti jaksamista tai kipuja, ”Kalle” tuli paikalle mittanauhan kanssa. Tekijät tervehtyi nopeasti. ”Kalle” teki ruumisarkut työntekijöille ja kai koko kylälle.
Että kyllä tämä valon kantaminen kaamosaikaan etelästä pohjoiseen ihan työstä käy.
Verlan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja yksikään työpäivä ei varmaan ollut samanlainen :D
Ja kun aamulla töihin tullessaan ei yhtään tiennyt miten päivä päättyy ja millaisia seikkailuja on tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Älkää jaksako
Pakko näitä töitä on vaan jaksaa. Onhan täällä toki moni haaveillut uudestakin urasta.
minä ole yksi niistä jolla juoksee poroja kahtapuolen puuta. Ei jaksais. Voisko ne joskus lopettaa sen juoksemisen edes. Mutta ei
Onko kukaan jauhenlihatehtaassa töissä? Mua kiinnostaisi ihan hirveästi tietää miten jauhenlihaa valmistetaan.