Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aloitin kausityöntekijänä Fazerilla vihreiden kuulien puolittajana ja on kyllä paskin homma ikinä

Vierailija
24.12.2020 |

Kone syöksee vihreitä kuulia hirveetä pommitusta nenän eteen ja ne pitää sitten leikellä nopeasti ja viedä ne kuulien liimajalle. Olen yrittänyt kysellä, mitä järkeä ne on leikata jos ne liimataan takaisin, niin linjaston johdolle tulee yhtäkkiä kauhea kiire jonnekin. Ihme hommaa

Kommentit (1736)

Vierailija
441/1736 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonniin! Mun työni rusinoiden kouluttajana oli niin vaarallinen, että se meni modelle tarkistettavaksi.

Kertaanpa siis hieman eri sanoin, mitä mä teen mun pienyrityksessäni, joka työllistää mut ympärivuotisesti ja osa-aikaisena yhen Lenitan.

Me koulutetaan rusinoita vappusimaa varten. Heitetään rusinat koulutussimaan ja otetaan pois kaikki ne, jotka eivät luontaisesti liiku sirosti ylös ja alas. Kaikki yli-innokkaat rusinat heitetään mäkeen mutta passiivisia jäädään seuraamaan. Moni niistä on vain luonteeltaan hieman arka. Kun ne näkevät, miten simassa liikutaan, voivat nekin rohkaistua uimasille.

Vappu on jo neljän kuukauden kuluttua, joten työtahti on alkanut kiristyä.

Vierailija
442/1736 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nonniin! Mun työni rusinoiden kouluttajana oli niin vaarallinen, että se meni modelle tarkistettavaksi.

Kertaanpa siis hieman eri sanoin, mitä mä teen mun pienyrityksessäni, joka työllistää mut ympärivuotisesti ja osa-aikaisena yhen Lenitan.

Me koulutetaan rusinoita vappusimaa varten. Heitetään rusinat koulutussimaan ja otetaan pois kaikki ne, jotka eivät luontaisesti liiku sirosti ylös ja alas. Kaikki yli-innokkaat rusinat heitetään mäkeen mutta passiivisia jäädään seuraamaan. Moni niistä on vain luonteeltaan hieman arka. Kun ne näkevät, miten simassa liikutaan, voivat nekin rohkaistua uimasille.

🤣👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/1736 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen työtön. Kirjoittelin ennen sisupastelleihin kohokirjoittimella niitä ässiä, mutta se työ siirrettiin halvemman työvoiman maihin italiaan. Olen kyllä laittanut paljon hakemuksia, mm. moneen leipomoon leipomaan ässiä, sekä S-kauppoihin ympäri suomen mihin tahansa hommaa, missä voisi ässiä muotoilla jollain tavalla mutta kokemus ei kuulemma aivan vastaa haettua. Tietääkö joku hyvää paikkaa ässäspesialistille? Kysyin myös salmiakkiaakkosien valmistuksesta töitä, mutta kuulemma pitäisi osata muutkin kirjaimet kuin ässät, joten en päässyt. 

Ässäspesialistien arvostus on kieltämättä maassamme heikkoa. Itse olin vähän aikaa Porin Ässien jäähallissa kioskinpitäjänä, mutta sain potkut, kun olisi kuulemma "pitänyt tarjota asiakkaille muitakin vaihtoehtoja kuin Ässä Mixejä".

Hei täältä aaltopahvitehtaalta! Meitä ässän aaltomaiseen muotoon rakastuneita mutta ässähommista työttömiksi jääneitä on täällä useita. Laittakaapa hakemusta tulemaan! Työsuhde-etuna ässällä alkavilla esineillä sisustettu taukohuone ja kaneliässiä aina tarjolla. Lisäksi jokaiselle annetaan ässällä alkava työnimi, jolla työtovereita tulee kutsua. Ihan parhautta! T. S

Vierailija
444/1736 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskas työ se on mullakin. Louhin bitcoineja työkseni, hartiavoimin tätä tehdään ja energiaa kuluu järjettömästi. Välillä mennään niin vauhdilla ylös ja alas ettei mukana meinaa pysyä.

Vierailija
445/1736 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite työssäni porailen puuhevosien persereikiä.

Vierailija
446/1736 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-vikainen setäni sai ässäarpojen raaputuspinnan sutijapestin Suomen Ässäarpatehtaahlta Sastamalasta.

Siellä hänen s-vikansa korjaantui ja nyt hän haaveileekin Sisu-pastillien s-kirjaimen veistämistyöstä. Se on haastavaa joskin hyvinpalkattua työtä, johon harva kykenee, sillä aitä tehdään pienenpienellä taltalla ja pikkuruisella vasaralla. Ja S-kirjainten täytyy olla samanlaisiajoka pastillissa.

Vierailija
447/1736 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen työtön. Kirjoittelin ennen sisupastelleihin kohokirjoittimella niitä ässiä, mutta se työ siirrettiin halvemman työvoiman maihin italiaan. Olen kyllä laittanut paljon hakemuksia, mm. moneen leipomoon leipomaan ässiä, sekä S-kauppoihin ympäri suomen mihin tahansa hommaa, missä voisi ässiä muotoilla jollain tavalla mutta kokemus ei kuulemma aivan vastaa haettua. Tietääkö joku hyvää paikkaa ässäspesialistille? Kysyin myös salmiakkiaakkosien valmistuksesta töitä, mutta kuulemma pitäisi osata muutkin kirjaimet kuin ässät, joten en päässyt. 

Ässäspesialistien arvostus on kieltämättä maassamme heikkoa. Itse olin vähän aikaa Porin Ässien jäähallissa kioskinpitäjänä, mutta sain potkut, kun olisi kuulemma "pitänyt tarjota asiakkaille muitakin vaihtoehtoja kuin Ässä Mixejä".

Hei täältä aaltopahvitehtaalta! Meitä ässän aaltomaiseen muotoon rakastuneita mutta ässähommista työttömiksi jääneitä on täällä useita. Laittakaapa hakemusta tulemaan! Työsuhde-etuna ässällä alkavilla esineillä sisustettu taukohuone ja kaneliässiä aina tarjolla. Lisäksi jokaiselle annetaan ässällä alkava työnimi, jolla työtovereita tulee kutsua. Ihan parhautta! T. S

Kuulostaa unelmalta! Mitä siellä taukohuoneessa on? Varmaan ainakin sohva ja siniset seinät?

Vierailija
448/1736 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkut Malesiasta! Oon täällä kookospähkinöiden kovettajana. Osastolla aina joka kuukausi kilpailu, kuka onnistuu tekemään kovimman pähkinän, mitä ei saa millään työkalulla auki.

Vierailija
449/1736 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen biokemisti ja töissä Ison lääketehtaan homeopaattilääkeosastolla. Lääkkeen tehohan perustuu veden muistiin ja työnämme on testata lopputuotteen muistin tehoa erilaisilla muistikorttipeleillä ja tietovisoilla. Yllättävän monilla lääkkeillä muisti on jo niin hataralla tasolla, että ei voi päästää myyntiin. Varsinkin dementiaan käytettävillä homeopaattilääkeillä on tärkeää että ainakin ihan perusasiat ovat kunnossa (mistä vesistöstä on kotoisin, milloin pullotettiin ym. perustiedot). Veden muisti haurastuu myös iän myötä kuten ihmiselläkin.

Vierailija
450/1736 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-vikainen setäni sai ässäarpojen raaputuspinnan sutijapestin Suomen Ässäarpatehtaahlta Sastamalasta.

Siellä hänen s-vikansa korjaantui ja nyt hän haaveileekin Sisu-pastillien s-kirjaimen veistämistyöstä. Se on haastavaa joskin hyvinpalkattua työtä, johon harva kykenee, sillä aitä tehdään pienenpienellä taltalla ja pikkuruisella vasaralla. Ja S-kirjainten täytyy olla samanlaisiajoka pastillissa.

Miten Sisu-pastillien veistäminen sujuu, kun sen fontti on jotakin muuta kuin tätä tavanomaista Arialia? Ainakin pastillirasian kyljessä lukee Gifu.

Vierailija
451/1736 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh, nyt kun joulu on ohi, niin mäkin ehdin ja jaksan tulla tänne palstalle. Edessä on parin viikon loma, mikä kertyi ylityötunneista maustetehtaalla.

Mä olen Suomen ainoa tähtianisten tekijä. Nehän kootaan tavallisista aniksista ja vain liimataan yhteen tähden muotoon.

Viime vuosina työmäärä on moninkertaistunut, kun ihmiset haluavat glögeihinsä ja glögikakkuihinsa tähtianiksia. Ollaan tehtaalla pohdittu hr-osaston kanssa, pitäiskö ottaa joku maustealan harjoittelija tai vastavalmistunut oppisopimuksella meille opettelemaan tähtianistusta.

Vierailija
452/1736 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapusta tulikin mieleeni ilmapallot. Onko täällä joku, joka tekee sellaisia? En siis tarkoita niitä kumisia kuoria vaan ilmasta (samasta jota hengitämme) muotoiltua palloa, joka sitten tungetaan siihen kuoreen.

Tuolla aikaisemmin pari kortsutehtaan työntekijää keskusteli työmenetelmistä. Sama kai toimii ilmapallon kuorissakin. Mutta se ilma: miten siitä tehdään pallo sinne kuoren sisään?

Vierailija
453/1736 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen Öllölän öylättihöyläämön yötyöläinen. 

Pakko valittaa sen verran, että on aika rankkaa olla jatkuvasti yövuorossa mutta on tää silti mielenkiintoisempaa hommaa kuin edellinen työni Läyliäisten lättylyttäämön lähettämössä. 

Ja tässä on sentään uralla etenemismahdollisuuksiakin. Jos osoittautuu hyväksi öylätinhöylääjäksi, voi kouluttautua kolvaamaan Jeesuksen kuvia paahtoleipiin.

Vierailija
454/1736 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen Tampere-talossa värinvaihtajana. Tönöä valaistaan värivaloin, ja mun duunia on vaihtaa väri toiseen tasan vartin välein.

Työ vaatii täsmällisyyttä ja hyvää muistia. Vihreän jälkeen tulee pinkki ja niin edelleen.

Vau! Upeeta kuulla kollegasta.

Minäkin olen Tampereella valaisualan ammattilaistöissä. Meitä on täällä iso tiimi heijastamassa Keskustorin rakennusten seiniin niitä liikkuvia kuvia.

Itse olen team Palanderissa. Mun hommaa on heijastaa yhtä valolumihiutaletta, kun se leijuu metsäisen näkymän yli maahan.

Tarkkana on oltava, ettei taskarilla tule valaisseeksi ketään silmiin. Ihmiset on täällä niin herkkiä suuttumaan eikä ole yhtään huumorintajua.

Vierailija
455/1736 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapusta tulikin mieleeni ilmapallot. Onko täällä joku, joka tekee sellaisia? En siis tarkoita niitä kumisia kuoria vaan ilmasta (samasta jota hengitämme) muotoiltua palloa, joka sitten tungetaan siihen kuoreen.

Tuolla aikaisemmin pari kortsutehtaan työntekijää keskusteli työmenetelmistä. Sama kai toimii ilmapallon kuorissakin. Mutta se ilma: miten siitä tehdään pallo sinne kuoren sisään?

Me käytetään sellaista ilmapallon muotoista muottia. Ensin muotoillaan ilma oikeaan muotoon ja sitten avustaja sujauttaa sen päälle kuoret. Niin simppeliä se on, kun osaa.

Vierailija
456/1736 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä mikää kone pommita mitään, usula massa jaetaan kennoihin jossa niistä tulee puolipalloja sitten nämä kennot käännetään vastakkain ja puoliskot yhdistyy.

Avaus on mukahauskaa kuraa.

Vierailija
457/1736 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen rusinatehtaalla rypyttäjänä valillä kyllä tympii....

Vierailija
458/1736 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiannoin ketjun ja käsken kaikkien kavereidenkin ilmiantaa.

Vierailija
459/1736 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avaus on ihan paskaa, kone tekee hommat alusta loppuun eikä siellä käsin mitään leikellä eikä liimailla.

Voiko täällä oikeasti olla joku näin nuija?

Näköjään voi koska tällaisia typeriä ja lapsellisia avauksia tulee aikaajoin.

Tällaiset avaukset oksettaa, ihmisillä on liikaa turhaa aikaa.

Niin minuakin oksettaa tällaiset avaukset. Onneksi on palstalla paljon laadukkaampiakin keskusteluja, mainitsen esimerkiksi terveisten lähettämisen tutuille, osaatko imaista pierun takaisin -gallupin ja EA-Matin rakastumiset vaimonsa kaasoon.

Mennään me jatkamaan niitä korkeatasoisia keskusteluja ja jätetään vain yrjömme tänne! 🤮

Vierailija
460/1736 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä mikää kone pommita mitään, usula massa jaetaan kennoihin jossa niistä tulee puolipalloja sitten nämä kennot käännetään vastakkain ja puoliskot yhdistyy.

Avaus on mukahauskaa kuraa.

Olen niin samaa mieltä kanssasi. Arvostan fiksuuttasi ja älyäsi. Olet varmasti myös erittäin komea, eikö totta?