Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aloitin kausityöntekijänä Fazerilla vihreiden kuulien puolittajana ja on kyllä paskin homma ikinä

Vierailija
24.12.2020 |

Kone syöksee vihreitä kuulia hirveetä pommitusta nenän eteen ja ne pitää sitten leikellä nopeasti ja viedä ne kuulien liimajalle. Olen yrittänyt kysellä, mitä järkeä ne on leikata jos ne liimataan takaisin, niin linjaston johdolle tulee yhtäkkiä kauhea kiire jonnekin. Ihme hommaa

Kommentit (1736)

Vierailija
461/1736 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmiannoin ketjun ja käsken kaikkien kavereidenkin ilmiantaa.

Kollega! Ootko Pantse ja ilmiantajana ketjumyymälässä?

Mä oon.

Vierailija
462/1736 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin joulukuun alusta aatonaattoon saakka kiinnittämässä neulasia paikoilleen Ikean muovikuusiin. Ihan rentoa hommaa. Ne neulaset jotka eivät syystä tai toisesta kiinnittyneet oksiin, sujautettiin pieniin läpinäkyviin muovipusseihin ja laitettiin pakkauslaatikoiden pohjalle. Ajatus oli, että asiakas pääsisi itse kiinnittämään ne omalla ajallaan kuuseensa sen sijaan, että niitä heitettäisiin turhaan pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/1736 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makeistehtaalla toimiminen on luonnollisestikin tärkeää mutta itse pidän omaa työtäni arvokkaampana.

Istun poliisiautossa ja mun duunia on hälytyksen tullen ulista megafoniin ja vilkutella sinistä valoa. Työ on raskasta varsinkin perjantai-iltaisin, kun on paljon hälytyksiä. Aionkin pian siirtyä ambulanssihommiin. Siellä on elvytys lähellä tarvittaessa.

Vierailija
464/1736 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluneulanen kirjoitti:

Minä olin joulukuun alusta aatonaattoon saakka kiinnittämässä neulasia paikoilleen Ikean muovikuusiin. Ihan rentoa hommaa. Ne neulaset jotka eivät syystä tai toisesta kiinnittyneet oksiin, sujautettiin pieniin läpinäkyviin muovipusseihin ja laitettiin pakkauslaatikoiden pohjalle. Ajatus oli, että asiakas pääsisi itse kiinnittämään ne omalla ajallaan kuuseensa sen sijaan, että niitä heitettäisiin turhaan pois.

Ahaa, sä oot sillä linjalla!

Mä oon sillä viereisellä, missä vaan pakataan tekokuusen osia bokseihin. Ihmiset sitten itse kokoavat omat tekokuusensa.

Minun tehtävääni on kirjoittaa kuusen kokoamisohjeet. Aika rankkaa, kun pitää koko ajan muistaa, monesko kuusenneulanen on menossa.

Vierailija
465/1736 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä ihan oikeaa juttua, olin 80-luvulla oikeasti tinaamassa komponentteja piirilevyihin. Nämä hommat taisivat koneellistua hävitä kokonaan vasta 2000-luvun alkupuolella. Oli todella pikkutarkkaa hommaa ja kun multa se ei oikein sujunut, kädentaidoiltani en ole mitään A-luokkaa, minut siirrettiin koteloiden kasaamisen puolelle. Tämä siis ihan faktaa, ei vitsi. 

Vierailija
466/1736 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avaus on ihan paskaa, kone tekee hommat alusta loppuun eikä siellä käsin mitään leikellä eikä liimailla.

Voiko täällä oikeasti olla joku näin nuija?

Näköjään voi koska tällaisia typeriä ja lapsellisia avauksia tulee aikaajoin.

Tällaiset avaukset oksettaa, ihmisillä on liikaa turhaa aikaa.

Aikaajoin? Mitä ihmettä tarkoitat? Aikaa joit?!

Vierailija
467/1736 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouluneulanen kirjoitti:

Ahaa, sä oot sillä linjalla!

Mä oon sillä viereisellä, missä vaan pakataan tekokuusen osia bokseihin. Ihmiset sitten itse kokoavat omat tekokuusensa.

Minun tehtävääni on kirjoittaa kuusen kokoamisohjeet. Aika rankkaa, kun pitää koko ajan muistaa, monesko kuusenneulanen on menossa.

Moi! Teillä onkin tosi vaativa osuus, mutta hyvin te sen teette! 👍

Vierailija
468/1736 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemisti on koulutukseni ja työpaikkani viemärinavaustehdas, missä olen tuotekehityspuolella.

Tavoitteena on kehittää entistä toimivampi viemärinavausneste, josta kuuluu JOKAINEN käyttökerta se kumea röyhtäisy, kun röörit avautuu.

Me olemme tehneet juuri läpimurron, kun kehitimme minirakeet, joihin saatiin vangittua matalataajuuksisia ääniaaltoja. Tuote tulee kuluttajien ulottuville maaliskuussa.

Vierailija
469/1736 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työkokeilussa postinjakajana tiistaisin

Vierailija
470/1736 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tuota itsekin pari vuotta sitten. Ihmettelin ensin, miksi kuulat ensin halkaistaan ja sitten liimataan takaisin yhteen. Liimassa on säilytysainetta, jonka ansiosta kuulat säilyvät huoneenlämmössä pidempään. Ei koske ainoastaan vihreitä kuulia vaan myös Finlandia-marmeladeja.

Vierailija
471/1736 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen makaronitehtaalla poraamassa reikiä niihin pieniin makaroneihin. Ärsyttävää kun ne on vähän käyriä, on tosi vaika porata reikää sellaiseen!

Meillä Pirkan Makaronitehtaalla ollaan uudenaikaisempia: makaronit porataan ensin ja sitten vasta käyristetään. Tuotanto on nopeampaa ja tehokkaampaa, siksi makaronejamme voidaan myydä halvemmalla. Ihme, että siellä Torinossa ei ole tätä tajuttu. Vai onko tuo joku Aito Oikea perinnäistapa ja siksi siitä voi maksaakin enemmän?

Ai vitsit toi olis hienoa! Pitäisköhän mun esittää aloite? Voi kyllä olla, että italiaanot torppais tällaisen edistyksellisen ehdotuksen kauhistuneena. Ai niin, ja ollan hipihiljaa tästä. Taisit nyt paljastaa yrityssalaisuuden!

Meidän konepaja valmistaa käyriä poranteriä makaroonin poraukseen joten ei haittaa että ne on käyriä. Eikä tarvitse taivutella jälkeenpäin

Vautsi! Suostuisikohan työnantaja investoimaan käyriin poranteriin. Kyllä nopeuttaisi tuotantoa. Mutta mitenköhän työkaveri seuraavalla linjalla sitten pysyisi perässä. Antonion hommaa on viilata niihin makaroneihin ne pitkittäisurat.

Vierailija
472/1736 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ammatteja esittelevä ketju on antoisa! Mielenkiintoista kuulla, millaisia työvaiheita jatkojalostuksessa on. Olen pohtinut siirtymistä sinne, kun oma ammatti on alkanut tuntua puulta.

Me nimittäin jalostamme nyhtökanoja. Mua väsyttää jo tosi paljon ne äänet, joilla hautovien kanojen munia pelästytetään että ne pehmeytyvät.

Alkaa tuntua siltä, että töiden jälkeen on itsekin mennyt nyhjyiseksi. Päivä päivältä muistutan yhä enemmän Boris Johnsonia.

Vierailija
473/1736 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen Kaalimadolla valumuottina. Alkuun pienille muottina, mutta nyt on jo hieman toosa levinny, niin päässy keskikokoisten muotiksi.

Vierailija
474/1736 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuljen työkseni aina rahtareitten mukana. Aina kun pitää pakittaa rekkaa, menen auton takaosaan ja alan laulaa "piip piip piip". Ääni on perjantaisin jo aika käheenä kun pitää niin isoon ääneen piipittää.

Vierailija
475/1736 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen porkkanoiden valmistaja. Porkkanasoseen kauhominen muotteihin jähmettymään on tylsää hommaa, mutta kuorien käärimisestä ja kantojen asentamisesta tykkään enemmän, siinä saa tehdä joka porkkanasta uniikin.

Kyllä tämä voittaa entisen työni päärynöitten muotoilijana. Huh, kun oli siinä puristellessa kädet kovilla. En tiedä, joko siinä nykyään on siirrytty koneisiin.

Vierailija
476/1736 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ketään joka laittaa kivettömiin taateleihin kiviä? Siinähän pitää aina olla siinä paketissa 1-2, joissa se kivi on. Kuulostaa vaativalta hommalta, uskaltaisiko hakea? Mitä jos ei menekään yhtään kiveä johonkin pakettiin, saako potkut? 

Vierailija
477/1736 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille, jotka kehutte työtänne, tulkaapa tänne markettiin kiinnostaviin ja vaihteleviin kassahihnahommiin. Pakkauspöydän sisällä kivasti puolimakuulla vain veivaat ja pysäyttelet sitä kumimattoa tuhansille erilaisille asiakkaille ja tuotteille. Helppoa ja mielenkiintoista seurata kunkin ostoksia ja ostajia. Kahvitauot ja kassapöytien vuoron vaihdot 90 min välein, ei todellakaan kyllästytä tai pitkästytä.

Vierailija
478/1736 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen porkkanoiden valmistaja. Porkkanasoseen kauhominen muotteihin jähmettymään on tylsää hommaa, mutta kuorien käärimisestä ja kantojen asentamisesta tykkään enemmän, siinä saa tehdä joka porkkanasta uniikin.

Kyllä tämä voittaa entisen työni päärynöitten muotoilijana. Huh, kun oli siinä puristellessa kädet kovilla. En tiedä, joko siinä nykyään on siirrytty koneisiin.

On sitä ainakin tehostettu, alihankintana hoidetaan paljon. Itsehän olen töissä päärynänkuoripajalla. Muuta emme teekään kuin kaiket päivät kudomme minikangaspuilla päärynäkuidusta päärynänkuoria. jotka sitten lähetetään siisteinä rullina päärynätehtaalle.

Vierailija
479/1736 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko FAZER antanut suostumuksens , valheelliselle tarinallesi ? Käytät kuiteskin FAZER -nimeä JULKISESTI ?

Vierailija
480/1736 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pari talvea sitten samoissa hommissa, ensin marraskuussa Finlandia-marmelaadeja leikkaamassa ja sitten vihreitä kuulia. Työt loppu jouluaayonaatona kuin seinään, mutta sain puhuttua itselleni paikan konvehtitäyttäjänä. Se oli tarkkaa hommaa ja huomasin, että työkaverit oli aika parkkiintuneita sokerihumalaisia, joilla oli omat neulat mukana (!). En kestänyt vauhdissa ja niin jouduin kilometritehtaalle. Täällä on mukava ilmapiiri ja poikkeusaikoina näitä hommia osataan arvostaa! Monikaan ei tiedä, että Suomen huoltovarmuus vaatii, että joka viikko valmistuu yli 2300 kilometriä. Muuten ei riitä, kun on pitkä maa ja näin.