Aloitin kausityöntekijänä Fazerilla vihreiden kuulien puolittajana ja on kyllä paskin homma ikinä
Kone syöksee vihreitä kuulia hirveetä pommitusta nenän eteen ja ne pitää sitten leikellä nopeasti ja viedä ne kuulien liimajalle. Olen yrittänyt kysellä, mitä järkeä ne on leikata jos ne liimataan takaisin, niin linjaston johdolle tulee yhtäkkiä kauhea kiire jonnekin. Ihme hommaa
Kommentit (1736)
Mä olin makaronitehtaalla reiänporaajana, ei kiva duuni.
Mä oon Valiolla töissä ja teen maitoa muumien liotusvedestä.
Mä teen teille niitä vaatteita, jotka ei sovi kellekään. On kuulkaas kova homma piirtää kaava niin, ettei se ole vahingossakaan täydellinen kellekään. Kun valmisvaate ei saa olla mikään räätälin tekemä. Vaatii mielikuvitusta jättää hihat ja lahkeet liian lyhyeksi, ja jättää naisten vaatteista pois tilat rinnoille. Kinnaavat hihat ja olemattomat haarakoukut on vaikeita kaavoittaa. Liian ison kaula-aukon piirtäminen on onneksi suht helppoa, senkun vaan huitasee menemään. Sarjominen on onneks helpompaa, kun kertoilee mittaluvut vaan miten sattuu, ilman logiikkaa. Massamuodin tekeminen on kuitenkin ihan kiva duuni. Voin suositella.
Vierailija kirjoitti:
Provo. Terveisin se oikea vihreiden kuulien tekijä. Niitä ei liimailla eikä puoliteta....
Tuolla huumorintajulla ei voi olla muuta kuin se oikea vihreiden kuulien tekijä...
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut perunalastupoimuttaja. Pienellä erikoishaarukalla painelin jokaiseen perunaviipaleeseen poimut. Hauskaa työtä.
Sulla on kova duuni, kun pitää vielä tehdä poimut molemmille puolille viipaletta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääseekö tuohon duuniin värisokeat ollenkaan?
Ainakin vihreä ja ruskea väri lienee syytä kyetä erottamaan toisistaan.
Ei pääse. Fazer oppi kerrasta, kun minä olin heillä töissä ja laitoin vahingossa vihreiden kuulien pakettiin yhden punaisen. Tuli kenkää. Nykyään edellyttävät värinäkötestejä.
Joo, vihreet kuulat helpompia kuin esim Finlandia kuulat joita eri värejä. Taisin mainitakin, että olin ensi tekemässä Finlandia kuulia mutta värisokeus... ja vihreisiin tuli sisäinen siirto.
Mä olen se joka tökkii vessa- ja talouspaperirulliin ne reikärivit, jota pitkin repäisemällä saa yhden arkin.
Vierailija kirjoitti:
Mä olin makaronitehtaalla reiänporaajana, ei kiva duuni.
No kuitenkin helpompi homma kuin spagettien reittäminen.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen se joka tökkii vessa- ja talouspaperirulliin ne reikärivit, jota pitkin repäisemällä saa yhden arkin.
Minä käärin ne wc-paperit nauhat rullahylsyjen päälle.
Älä töki liian kovaa niitä reikiä ettei repeä liian helposti. Kova homma aloittaa alusta wc-paperirullan kääriminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juustotehtaan Inkeri kirjoitti:
Minä olen raejuustotehtaassa. Muumilaakson kuolleet asukkaat saavat uuden elämän kun puristan ne lihamyllyssä ja pistän kylmiööön paketoitavaksi.
Luulin että Mifu on tehty muumeista ja että Mifu tulee sanoista muuminliha (joka on) iskukuumennettu (ja) fermentoitu uusiokäyttöön 🤔
Raejuustokin on muumijauhenlihaa. Likaantuessa sen voi valkaista pesukoneessa valkaisuaineella.
Mozzarella on muumin maksa.
Videossa on modernia tehtailua kehittyneessä Kiinassa, mutta meidän tehtaalla tehdään kyllä käsityönä hiusharjoja. Poraan harjoihin reikiä harjapiikkejä varten, meitä on rivissä monta, jokainen poraa yhden reijän ja siirtää seuraavalle jne.
satulatuolitkin tehdään siellä nykyisin, onko nuo niitä kalliita suomalaisia?
Vierailija kirjoitti:
Videossa on modernia tehtailua kehittyneessä Kiinassa, mutta meidän tehtaalla tehdään kyllä käsityönä hiusharjoja. Poraan harjoihin reikiä harjapiikkejä varten, meitä on rivissä monta, jokainen poraa yhden reijän ja siirtää seuraavalle jne.
satulatuolitkin tehdään siellä nykyisin, onko nuo niitä kalliita suomalaisia?
remmituolejahan ne olikin, mistähän satulatuoli hyppäsi mieleen
Kuplamuovinpoksauttelijat, oletteko kateellisia? Minä puhaltelen ne kuplat niihin muoveihin!
Olen Kaalimato firmassa Dildo-mallina.
Mies 28v.
Vierailija kirjoitti:
Kuplamuovinpoksauttelijat, oletteko kateellisia? Minä puhaltelen ne kuplat niihin muoveihin!
Hei, kollega! Ollaanko samassa työpaikassa? Meillä on 5 pilliä liitetty yhteen pilliin, jolla voi puhaltaa 5 kuplaa kerralla ja sitten sulatetaan nopeesti kuuman levyn avulla kuplat kiinni. Meitä istuu rivissä useampi tekemässä tätä. Hauska työ, ja saadaan joululahjaksi aina rulla kuplamuovia. XD
Vierailija kirjoitti:
Turun sinappi tehdään Pyhännällä. Turussa tehdään Auran sinappia.
Mitenkäs: Onko olemassa mitään työkalua, jolla sinappi työnnetään tuubiin? Meinaan, kun käsipelillä sen täytyy olla hidasta hommaa.
Olen usein miettinyt tätä, kun puserran tuubin keskeltä sinappia nakin päälle. Täällähän joku kertoi olevansa nakkikasvattamossa käärimässä niihin kuoria.
Vierailija kirjoitti:
Jos joskus olette nähnyt kaupoissa liukuportaat, niin esim. Minä Pyöritän käsivoimillani niitä portaita. Hemmetin rankkaa työtä. Viikonloppuisin toimin juna-asemalla äänimiehenä, kuulutan kellonaikoja.
Onko vika siis työntekijässä? Turun Funikulaari Kakolanmäessä kun yleensä ei liiku?
Amatöörit! Minäpä olen vaativassa hommassa: aukaisureunojen testaajana. Insinöörit tuo mulle paketteja aukaistavaksi ja jos onnistuu, roskiin menee ja uutta suunnitelmaa kehiin kunnes saadaan aikaan sellainen, joka ei aukea ei sitten millään.
Vierailija kirjoitti:
Saatko koskaan leikata muita värejä vai oletko loppuviikon työtön? Fazerin mukaan vain ma-ke tehdään vihreitä kuulia.
Vihreä väri on kuitenkin hyväksi silmille, joten tota vois tehdä osa-aikaisesti.
Raejuustokin on muumijauhenlihaa. Likaantuessa sen voi valkaista pesukoneessa valkaisuaineella.