Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitin kausityöntekijänä Fazerilla vihreiden kuulien puolittajana ja on kyllä paskin homma ikinä

Vierailija
24.12.2020 |

Kone syöksee vihreitä kuulia hirveetä pommitusta nenän eteen ja ne pitää sitten leikellä nopeasti ja viedä ne kuulien liimajalle. Olen yrittänyt kysellä, mitä järkeä ne on leikata jos ne liimataan takaisin, niin linjaston johdolle tulee yhtäkkiä kauhea kiire jonnekin. Ihme hommaa

Kommentit (1736)

Vierailija
261/1736 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseekö tuohon duuniin värisokeat ollenkaan? 

Ainakin vihreä ja ruskea väri lienee syytä kyetä erottamaan toisistaan.

Vierailija
262/1736 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon sipsitehtaalla sipsinkovertajana. Työhön pääsy on viime vuosina helpottunut, kun nykyään kuivuneiden perunoiden kovertamiseen käytetään talttaa. Ennen työhön vaadittiin täydelliset alahampaat, jotta niillä sai vedettyä perunan pintaan oikean levyiset ja syvyisessä urat. Sipsin toinen puoli on tosi vaikea saada koverrettua niin että siitä siitä tulee riittävän ohut ja tasaisen paksuinen. Olen tullut tosi taitavaksi tuossa hommassa. Melkein kaikki Taffelin poimusipsit on mun kovertamia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/1736 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mutta koittakaapas tätä: itse olen kolmatta vuotta linjastolla sullomassa rusinoita maksalaatikkoon. urakkahommaa mutta rusinat on saatava hyvin tasaisesti pitkin laatikkoa tai tulee sanomista. en olisi ilman kurssitusta tähän työhön uskaltanut lähteä ja se varsinainenn ammattitaitohan kehittyy vasta vuosien, vuosikymmenienkin myötä. hattua nostan alan konkareille

Onko sulla vapaata aina kun vuorossa on rusinaton maksalaatikko?

Eiku sillon sitten noukitaan ne rusinat pois sieltä laatikosta!

Vierailija
264/1736 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tekokuusitehtaalla. Jokainen tekohavunneulanen saksitaan isosta havunneulasarkista saksilla ja sitten liimataan käsityönä erikeeperillä oksiin ja varteen. Mä ehdotin että eikö voisi nipussa saksia noita havunneulasten palasia niin eihän se johtoportaalle käynyt, jokainen neulanen tulee olla yksilöity, numeroitu ja kirjattu asiapapereihin leikatuksi. Liimausten osalta tulee tehdä sama homma. 

Vierailija
265/1736 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun serkku ja hänen koiransa Haukku ovat piparitehtaalla piparin muotoilijoina, Haukku serkkuni apulaisena. Serkkuni antaa koiralle piparin nurkasta aina kohdan ja Haukku haukkaa piparista aina kolon pois. Serkun työ huomattavasti helpottuu, kun hänen ei tarvitse enää olla se kolojen haukkaaja vaan työtehtävänsä on antaa Haukulle pipari haukattavaksi ja kääntää aina pipari eri kulmissa.

Vierailija
266/1736 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedättehän, että riisi pestään ennen keittämistä. Mnä kierrän päkaupunkiseudun ravintoloita pesemässä riisiä.Kovaa hommaa harjata yksitellen riisin jyvät. Ymmärrän kyllä, että ostavat alihankintana tämän työn.

Oon muuten aina miettinyt, miten ravintoloissa yms isoissa keittiöissä hoidetaan jauhenlihan pesu, osaisko joku valaista?

Vierailija
267/1736 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, mitenkäs nuo Finlandia-kuulat? Onko sama prosessi?

Mä haaveilen pääsystä Finlandia-kuula-linjastolle mutta se mua huolestuttaa, että pitääkö sielläkin itse juoksuttaa ne kuulanpuolikkaat liimausjoukoille?

Mulla on mennyt polvien kierukat tohjoksi enkä aina pysty juoksemaan niin vauhdilla, mitä kuulahommissa pitäisi.

Ei hätää, siellä käytetään kuularuiskuja😊

Vierailija
268/1736 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohoi, löytyykö tätä kautta ahkeraa kesätyöntekijää teiden keskiviivojen maalaustiimiin. Tehtävänäsi on maalata piiloon osa työkaverisi maalaamasta keskiviivasta jotta siitä tulee katkoviiva. Hyvät mahdollisuudet edetä suojateiden maalaukseen.

Vierailija
269/1736 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohoi, löytyykö tätä kautta ahkeraa kesätyöntekijää teiden keskiviivojen maalaustiimiin. Tehtävänäsi on maalata piiloon osa työkaverisi maalaamasta keskiviivasta jotta siitä tulee katkoviiva. Hyvät mahdollisuudet edetä suojateiden maalaukseen.

Hep! Buroutissa oleva opettaja ilmoittautuu! En jaksa enää jatkuvaa lomailua ja liian lyhyitä työpäiviä. Jumitan paikallani jankaten samoja asioita vuodesta toiseen, eikä urakehitystä voi tapahtua.

Värisokeuteni on estänyt aiemmin hakeutumasra tuohon hommaan, mutta nykyäänhän kaikki viivat maalataan valkoisiksi niin voisin tulla. Milloin voin aloittaa?

Vierailija
270/1736 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OT, mutta suojateiden maalauksessa ei tarvitse osata yhtään mitään. 

Tarkkailin hommaa viime syksynä kun olin täällä kotinurkillani ylittämässä suojatietä. Maalaukset kieltämättä olivat vähän kuluneet, paikalle saapui auto niitä maalaamaan, jotain siinä sudittiin. Liikennettä kaistalla ei katkaistu kuin ihan siksi aikaa vain mitä maalaamisessa meni.

Seuraavana päivänä tuoreen maalin yli ajaneen liikenteen takia tilanne oli tasan sama kuin ennen maalausta. Eli ihan sama jos maalausauto olisi vain pysähtynyt paikalle ja maalari ottanut torkut.

Vierailija
271/1736 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsin vessapaperitehtaalle katkoviivan lujitushommaan, eihän se nyt käy, että paperi katkeaisi siitä katkoviivan kohdalta!

Vierailija
272/1736 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turun sinappi tehdään Pyhännällä. Turussa tehdään Auran sinappia.

Luulin että pyyhinnällä. Niin se meillä tehdään.

Vierailija
273/1736 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se huhu totta että ne puolikkaat liimataan nuolaisemalla ensin toista puolikasta?

Nykyään on kauheen tarkat hygieniamääräykset niin tuota ei periaatteessa suositella. Meidän linjalla moni kuitenkin nuolaisee ku se on nopeempaa niin.

Ennen oli kaikki paremmin. Olin 80-luvulla yhdessä virastossa töissä opintojen ohessa, menin sinne aina sellaisiksi päiviksi kun postitettiin paljon päätöksiä, roikotin ulkona kieltä johon lätkäistiin postimerkki ja siitä edelleen kuoreen. Ja sitten kuoret kiinni, se oli kyllä vähän inhaa kun tuli haavoja kieleen melkein aina. Siihen aikaan oli valtiolla hyvin rahaa joten yleensä tuotiin kirjaamoon (jossa homma hoidettin) niiksi päiviksi tuoretta pullaa ym., jotta sylkeä herui kunnolla. Päivän päätteeksi sai sitä pullaa sitten syödäkseenkin, olivat ehkä vähän kuivahtaneet jo, mutta opiskelijana osasin olla siitäkin kiitollinen. Elannon juorupulla ja appelsiinipulla olivat parhaita. Kasaria Helsingissä eläneet muistaa.

Vierailija
274/1736 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tästä voi olla juttua 14 sivua??

Jos laitat ketjun jostain asiallisesta aiheesta, yhtään vakavammasta, se poistetaan hetkessä sääntöjen vastaisena....

Vierailija
275/1736 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tästä voi olla juttua 14 sivua??

Jos laitat ketjun jostain asiallisesta aiheesta, yhtään vakavammasta, se poistetaan hetkessä sääntöjen vastaisena....

Niinpä..

Vierailija
276/1736 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juustolasta terve! Monesti kuulen ylistystä ”unelma” työpaikastani, mutta kyllä alkaa uupumus tulemaan kun kolmatta vuotta putkeen mittanauhan ja suurennuslasin kanssa poraa emmentaliin oikean määrän, oikean kokoisia reikiä! Pääsisipä leppoisalle sulatejuusto-osastolle välillä...

Terveisiä täältä puuhevossegmentistä! Mestari on alkanut hiostamaan, että pitäisi muuttaa sykli 2,5 sekuntiin tai tuotanto muuttaa Kiinaan. Viimeistään silloin lähden tarjoamaan palvelua ovelta ovelle. Voisitko sinäkin tehdä tuota niin, että reijittäminen tapahtuisi vasta kuluttajan kotona. Mietipä?

Vierailija
277/1736 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mariin on työllistänyt henkilöt. heitä harmittaa aikaiset aamu heräämiset ja pimeästi tehdyn työn menettäminen. työn antajakin vaatii töihin tulemista selvin päin. FASISTISTA TOUHUA

Vierailija
278/1736 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut tää konvehtien täyttäminen Pandalla tällaiselle adhd-tyypille, ette voi tajuta! Pitää siis koko ajan keskittyä ettei mee ananasta toffeekonvehtiin ja toffeeta minttuun. Onneksi tää on vain sesonkiluontoista ja pääsen taas täyttelemään hedelmälakuja, jolloin ei niin väliä vaikka yhteen pussiin tulee enemmän jotain toista kuin jotain toista. 

Se onkin kovaa puuhaa, toista on täytellä niitä 70cm metrilakuja kuin niitä 1cm pituisia täytelakuja. Onneksi ei tarvitse mennä tasan kaikkia makuja ja värejä.

Vierailija
279/1736 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kasvatan joulupukin verstaalla aattona liikkuville joulupukeille partoja. Istun työpäivät kiikkutuolissa kollegoideni kanssa ja yhdessä odotetaan että parrat kasvavat. Välillä katsellaan uutisia, välillä vähän villimpiä ohjelmia. Päivän työ on vajaan kahdeksan tuntia, työsuojelupiiri ei anna tehdä ylityötunteja. Kymmenen vuoden välein parrat leikataan ja värjätään valkoiseksi, sitten parrat kiharretaan ja ne pääsevät liikkuvien joulupukkien parroiksi. Kunniatehtävä.

Vierailija
280/1736 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen alkossa viinien ja viinan testaajana. Jokainen pullo on tarkistettava ennen myyntiin laittoa. Sitten etiketti kylkeen, hyväskytty". Meillä alkoss tehän pitkä ä päivää, saate taan sam mu lattille ja aaklka jatketaam

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän