Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitin kausityöntekijänä Fazerilla vihreiden kuulien puolittajana ja on kyllä paskin homma ikinä

Vierailija
24.12.2020 |

Kone syöksee vihreitä kuulia hirveetä pommitusta nenän eteen ja ne pitää sitten leikellä nopeasti ja viedä ne kuulien liimajalle. Olen yrittänyt kysellä, mitä järkeä ne on leikata jos ne liimataan takaisin, niin linjaston johdolle tulee yhtäkkiä kauhea kiire jonnekin. Ihme hommaa

Kommentit (1736)

Vierailija
281/1736 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eduskunnassa käsikirjoittajana. Kirjoitan tekstejä mm. pääministerille, jotka hän sitten opettelee ulkoa ennen julkista esiintymistä. Aiemmin työskentelin salkkareitten käsikirjoittajatiimissä ja muutaman satukirjankin olen kirjoittanut. Salkkaritaustasta on ollut paljon hyötyä nykyisessä työssä, olen aika hyvä keksimään juonenkäänteitä. ”Korona tulee Suomeen” on mun käsikirjoittama. Kansainvälisen käsikirjoitustiimin kanssa ollaan sitä yhdessä ideoitu.

Vierailija
282/1736 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taisikin olla työkaverini sänkyjen testaaja. Moi mä olen myöskin! : ) Työkaverini kanssa me testataan jokainen myyntiin lähtevä sänky ja jokainen patja, että ne kestää rajummankin nu**imisen ja rak**telun. Päivät kuluu rattoisasti. Kierrellään joka huonekalukauppa pitkin Suomea alihankkijoina, onhan tämä verrattain liikkuva työ. Plussaa vaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/1736 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut kuulien liimaajana, eikä ole sen kummoisempaa hommaa. Välillä ne on leikelty miten sattuu ja joutuu etsimään pareja yms

Siis kun ei yhtään tiedä, onko tämä provo vai ei? Leikataanko niitä kuulia siellä?

Ei kannata uskoa kaikkea mitä lukee netistä.

Vierailija
284/1736 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedättehän, että riisi pestään ennen keittämistä. Mnä kierrän päkaupunkiseudun ravintoloita pesemässä riisiä.Kovaa hommaa harjata yksitellen riisin jyvät. Ymmärrän kyllä, että ostavat alihankintana tämän työn.

Oon muuten aina miettinyt, miten ravintoloissa yms isoissa keittiöissä hoidetaan jauhenlihan pesu, osaisko joku valaista?

Osaa, osaapa hyvinkin.

Tää on sitten hyshys-tietoa jauhenliha-prolta.

Eli jauhenliha laitetaan keittiössä olevaan pesukoneeseen ja pestään 60 asteen ohjemassa

ilman pesuainetta.

Mikäli jauhenlihan viimeinen käyttöpäivä on ylittynyt, kuten yleensä onkin, lisätään koneeseen

desifioiva pesuaine ja ohjelmaksi valitaan 90 astetta.

Terveisin: Jauhenliha-Pro

Vierailija
285/1736 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ompelen työkseni koronamaskeja ja mä valmistan myös maski-ihottumaan voidetta. Ette kuulkaas usko, mutta tämä jos mikä bisness kukoistaa!

Vierailija
286/1736 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap, ole vain onnellinen että sinulla on työtä! Työn tekeminen kannattaa aina ja saathan siitä CV:hen mahtavat merkinnät. Kaikki ihmiset eivät ole nuin hyvässä asemassa kuin sinä olet. Reipasta mieltä vaan ja positiivisuus ennen kaikkea! :) :)

Vierailija
287/1736 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä testaan noit pesuaine- ja kemikaalituotteita onko tuote vaarallista nieltäväksi ja onko se myrkyllinen. Kielessä polttaa ja kurkkuun tulee anafylaksia, jos se on myrkyllistä. Sitten vaan laitetaan pääkallonkuva tarra pullon kylkeen ja tarra johon kirjoitetaan ei nieltäväksi ja myrkyllinen.

Vierailija
288/1736 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen vessapaperia Serlalla. Ensin hahmottelen lyikkärillä ja viivoittimella sopivan levyisen ja pituisen pätkän paperia valtavasta arkista, sitten leikkaan sen ja kieputan hylsyn ympärille.

Tervepä terve työkaveri! Muille tiedoksi: minä maalaan niitä vaaleanpunaisia kuvioita siihen paperiin, ohuen ohuella siveltimellä. Voitimme yhdessä viime vuonna Vuoden Vessapaperiarkki-kilpailunkin, oli tädellisen täsmällisesti leikattu arkki ja taiteellinen näkemys viimeisen päälle kohillaan! 

Vierailija
289/1736 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedättehän, että riisi pestään ennen keittämistä. Mnä kierrän päkaupunkiseudun ravintoloita pesemässä riisiä.Kovaa hommaa harjata yksitellen riisin jyvät. Ymmärrän kyllä, että ostavat alihankintana tämän työn.

Oon muuten aina miettinyt, miten ravintoloissa yms isoissa keittiöissä hoidetaan jauhenlihan pesu, osaisko joku valaista?

Osaa, osaapa hyvinkin.

Eli jauhenliha laitetaan keittiössä olevaan pesukoneeseen ja pestään 60 asteen ohjemassa

ilman pesuainetta.

Mikäli jauhenlihan viimeinen käyttöpäivä on ylittynyt, kuten yleensä onkin, lisätään koneeseen

Heh, mulla ollut kotona tuo systeemi jo kauan käytössä, linkous 1400 kierrosta ja nukkasihdistä saa kuivan jauhenlihan. Boilerinjauhenliha tahtoo mennä pesuveden mukana, pitäisikö sinne laittaa suodatinpussi?

Vierailija
290/1736 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen erikoistunut vessapaperihylsyaskerteluun kuntout tavassa työ toiminnassa. Liimaan pupuille villalankaviiksiä ja teen niille silmät huovasta. Häntä tehdään sillain, että pari-kolme tuntia pyöritetään villaa sormissa ja huovutetaan. Mulla on kaksi yliopistotutkintoa takana. Vessapaperipuput lähtevät myyntiin vappumarkkinoilla. Kukaanhan ei niitä osta, mutta joka vuosi tätä vessapaperihylsypupubusinesta pyöritetään. On työtä, mitä tehdä. Mukava juttuhan tämä on.

Vierailija
291/1736 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kiva ketju! Kiva kuulla vähän harvinaisemmistakin ammateista. Itse olen töissä perunatehtaalla, teen siis perunajauhoista tehdystä taikinamassasta käsin perunoita. Usein kuulee palautetta että perunoiden koot vaihtelee. Se on kuulkaa käsityötä, jokainen peruna pyöritellään taikinamassasta käsin. Ei oo helppoa vaikka siltä voikin kuulostaa.

Vierailija
292/1736 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen se "automaattivastaaja", kun soittaa Kelaan, verohallintoon, ihan minne vaan. Siis eihä siellä mitään automaattivastaajaa oikeasti ole, se olen mä! Jaarittelen kyseisestä paikasta minne henkilö on soittanut, ilmoitan jokaisen lauseen suomeksi, ruotsiksi, englanniksi, saksaksi, ranskaksi, venäjäksi, arabiaksi, etelä-koreaksi, ym parilla kymmenellä eri kielellä. Viivytän tahallaan puheluita. Noi kohdat on parhaita, missä pääsee puhumaan; valitse 1, valitse 2, valitse 3, valitse 4, valitse 5 jne. Takaisinsoitosta vastaa kollegani.

Vierailija
293/1736 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä taisikin olla työkaverini sänkyjen testaaja. Moi mä olen myöskin! : ) Työkaverini kanssa me testataan jokainen myyntiin lähtevä sänky ja jokainen patja, että ne kestää rajummankin nu**imisen ja rak**telun. Päivät kuluu rattoisasti. Kierrellään joka huonekalukauppa pitkin Suomea alihankkijoina, onhan tämä verrattain liikkuva työ. Plussaa vaan!

Olen mieheni kanssa yhdistänyt nuo kaksi duunia, saamme tuplapalkan. Vaikeus vain, kun voimme testata vain tietyn kokoluokan kondomeja ja kovia patjoja, on senverran yhteistä elopainoa, lyö jouset pohjaan.

Vierailija
294/1736 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaa, osaapa hyvinkin.

ilman pesuainetta.

Heh, mulla ollut kotona tuo systeemi jo kauan käytössä, linkous 1400 kierrosta ja nukkasihdistä saa kuivan jauhenlihan. Boilerinjauhenliha tahtoo mennä pesuveden mukana, pitäisikö sinne laittaa suodatinpussi?

Pesupussiinhan se pitää laittaa. Voi nyt tätä uusavutonta sukupolvea, kun vanhemmat eivät edes perusasioita kodinpidosta ole opettaneet.

Silloin kun minä olin nuori eikä broilerinjauhelihaa edes ollut keksitty, jauhettiin itse kanat omasta kanalasta, mutta kyllä vaan pesupussi jo tunnettiin, itse se kangaspuilla kudottiin itse kasvatetusta pellavasta ja pajunkuoresta!

Vierailija
295/1736 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on kyllä mielenkiintoisia ammatteja. Itse laitan omeniin niitä varsia. Edellinen tyyppi linjastossa lätkii omenoita liukuhihnalle, ja itse tökkään ne varret niihin aina, kun omena tulee kohdalle.

Vierailija
296/1736 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääseekö tuohon duuniin värisokeat ollenkaan? 

Ainakin vihreä ja ruskea väri lienee syytä kyetä erottamaan toisistaan.

Ei pääse. Fazer oppi kerrasta, kun minä olin heillä töissä ja laitoin vahingossa vihreiden kuulien pakettiin yhden punaisen. Tuli kenkää. Nykyään edellyttävät värinäkötestejä.

Vierailija
297/1736 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen raejuustotehtaassa. Muumilaakson kuolleet asukkaat saavat uuden elämän kun puristan ne lihamyllyssä ja pistän kylmiööön paketoitavaksi.

Vierailija
298/1736 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun hommani on käpyjen veistely, kyllähän se joskus on tylsääkin, mutta kyllä saa myös tuntea ammattiylpeyttä kädentaidoistansa 😊 Varsinkin näin joulun aikaan.

Vierailija
299/1736 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ammatiltani teräsmies ja kysyisinkin, onko vehreissä kuulien värjäykseen käytetty kryptoniittia ja mikä on niiden puoliintumisaika?

Vierailija
300/1736 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustotehtaan Inkeri kirjoitti:

Minä olen raejuustotehtaassa. Muumilaakson kuolleet asukkaat saavat uuden elämän kun puristan ne lihamyllyssä ja pistän kylmiööön paketoitavaksi.

Luulin että Mifu on tehty muumeista ja että Mifu tulee sanoista muuminliha (joka on) iskukuumennettu (ja) fermentoitu uusiokäyttöön 🤔

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi