Olen mies ja minua käy sääliksi rumia naisia
Ajattelin ihan sen takia, että usein tulee kirjoitettua vain siitä, että miehillä on vaikeaa naismarkkinoilla, ilmaista sympatiani kasvoista vähemmän viehättäviksi syntyneitä naisia kohtaan. Välillä minusta on pahoista itsetunto-ongelmista kärsineenä miehenä tuntunut todella epäreilulta, että olen joutunut tappelemaan kaikenlaisia sisäisiä demoneja vastaan että kelpaisin ikäni urheilleena miehenä muillekin kuin lihaville naisille. On kuitenkin kaiken kohtuuden nimissä myönnettävä, että olen myös todella etuoikeutettu. Jos olisin ruma nainen, en voisi tehdä niin kauheasti tilanteelleni mitään. Toivottavasti geenilotossa huonot numerot saaneet naiset oppivat olemaan tyytyväisiä itseensä eivätkä koe olevansa yhtään huonompia, koska eivät voi ikinä näyttää Sara Chafakilta.
- mies 26
Kommentit (88)
[/quote]
No sitten ei kyllä ole tarpeeksi nälkä. Tämä on minun silmiini sovinismin ydintä: koska kaikkien naisten pitäisi olla kaikkien miesten alapuolella, pitäisi olla oikeus saada paljon omaa tasoa parempi.
Rääytään kyllä tasa-arvosta, jonka pitäisi olla sitä, että naisten pitäisi kärsiä kaikki samat vaivat kuin miestenkin ilman että miesten pitäisi sitten kärsiä naisten vaivat. Mutta jotenkin se miestenkinvälinen tasa-arvo ei ole sitä, että jokaisen pitäisi saada omantasoisensa, vaan sitä, että jokaisen pitäisi saada maistaa sitä alfakollin naarasta. Ja mikäs siinä sitten, jos naiset kerran ovat yksiä prkleen huoria, kai se sitten niin on... Ei muuta kuin jakoon, hetinyt.
[/quote]
Tätä sivuaa se ilmiö, mikä näkyy telkkariohjelmissa - ilmeisesti miesten käsikirjoittamissa: aivan onnettoman näköisiä ja oloisia miehiä jahtaa upeat, kymmeniä vuosia nuoremmat naiset. Eilen illallakin 'Sylillinen piikkilankaa' -minisarjassa oli kaksi tällaista pariskuntaa. Vanhaa harmaapäistä ankeaa isäukkoa vonkasi nuori koulutettu nainen, joka ilmaisi, että vanha ukkeli saisi tehdä hänelle mitä haluaisi. Ennenaikainen laukeaminenkin raiskauksen oloisessa yhdynnässä oli muka makee juttu tälle nuorelle naiselle. WTF, en ymmärrä, täysin typerää ja epäuskottavaa.
Jeep,ei ole rumia naisia vaan joiden itsetunto on huono tai heikko. Hyvä itsetunto on tärkeä miehelle ja naiselle. Siitä että nainen koko aika laittele itsensa ei tee hänestä kauniimpi. Toisalta on totta,että tytön itsetunnolle tärkeä isän tai jonkun läheisen ihmisen pyytetön rakkaus,että hän tietää että hän on loistava sellaisena-onnellinen nainen lopulta on säväyttävä ja kaunis!
Esim minä en pidänyt itseäni kauniina vaan jotenkiin olin ollut itsevarma-just mun isän ja muitten läheisten ansiolla. Toisalta mulle ei tärkeä onks mä joitten mielista kaunis vaan siitä että olen tyytyväinen itseään ja että toimin omatuntoni mukaan,ettei tartte häpeä menneita-ainakiin hirveesti.
Joten mielistani sisäinen kauneus on tärkein ja paista kyllä ylöspäin positiivisena asentena.
T: Venäläinen :).
Luojan kiitos siitä, että mä en näytä Sara Chafakilta.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 17:38"]
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 15:23"]
Nykyään kelpaan toki muillekin. Joskus teini-ikäisenä en uskaltanut juuri puhua ihmisille ja olin ns. mammanpoika, joka pelkäsi äitiään niin ettei uskaltanut tehdä oikeen mitään mitä tämä ei hyväksyisi. Ei naiset sellaista halua, alinta paskaahan tuollainen kaltaiseni mies on kun lähdetään tyttöystävää etsimään.
[/quote]
Lopeta se itsesääli ja käännä vaihteeksi se katse siitä omasta navastasi muihin ihmisiin. Et todellakaan ole ainoa joka teininä tuskin uskalsi puhua vieraille, tai edes tutuille ihmisille. Kaikki me ollaan oltu teinejä ja lähestulkoon kaikki käyty lävitse se ujous ja epävarmuus omasta itsestä, tyylistä ja ulkonäöstä, et ainoastaan sinä.
[/quote]
Vastasin jonkun keskustelijan minulle esittämään suoraan kysymykseen. Minkä takia avaudut mulle siitä? Jotain rajaa nyt.
Minun silmissä tuollaisen puheen omaava ei ole mies lainkaan! Raukkis enemmänkin..
Minun silmissä tuollaisen puheen omaava ei ole mies lainkaan! Raukkis enemmänkin..
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 15:10"]
Millaiset ovat ne "vähemmän viehättävät" kasvot? Kuvailepa konkreettisesti.
[/quote]
Sanoisin, että ne on semmoiset joista et ajattele, että onpa kaunis. Vähemmän viehättävä ei tarkoita rumaa vaan yksinkertaisesti vähemmän viehättävää. Muuten en osaa sinulle konkreettisesti sitä kertoa, varmaan tästäkin on jonkinlaisia tutkimuksia tehty. Muistelisin, että symmetrisyys vaikuttaa siihen, millaisia kasvoja pidämme yleisen käsityksen mukaan kauniina.
Ajattelen niin, että viehättävyys on arpapeliä, samoin kuin esim. pituus tai hiusten väri. Toisista vain tulee pitempiä/lyhyempiä tai viehättäviä/vähemmän viehättäviä. Toki omaa viehättävyyttään voi korostaa meikillä jne. Enkä ajattele, että olisin ilkeä ihminen, kun ajattelen näin. Mielestäni se vain on tosiasia.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 19:31"]
Nykyään kelpaan toki muillekin. Joskus teini-ikäisenä en uskaltanut juuri puhua ihmisille ja olin ns. mammanpoika, joka pelkäsi äitiään niin ettei uskaltanut tehdä oikeen mitään mitä tämä ei hyväksyisi. Ei naiset sellaista halua, alinta paskaahan tuollainen kaltaiseni mies on kun lähdetään tyttöystävää etsimään.
[/quote]
Lopeta se itsesääli ja käännä vaihteeksi se katse siitä omasta navastasi muihin ihmisiin. Et todellakaan ole ainoa joka teininä tuskin uskalsi puhua vieraille, tai edes tutuille ihmisille. Kaikki me ollaan oltu teinejä ja lähestulkoon kaikki käyty lävitse se ujous ja epävarmuus omasta itsestä, tyylistä ja ulkonäöstä, et ainoastaan sinä.
[/quote]
Vastasin jonkun keskustelijan minulle esittämään suoraan kysymykseen. Minkä takia avaudut mulle siitä? Jotain rajaa nyt.
[/quote]
Sä oot kyllä niin marttyyri. Siinä syy miksi ei meinaa löytyä naista.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 20:01"]
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 19:31"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Sä oot kyllä niin marttyyri. Siinä syy miksi ei meinaa löytyä naista.
[/quote]
En mä oo marttyyri, sä olet vaan mulkvisti. Jokainen kato katsoo asioita omien lasiensa läpi
Eipä tuo säälisi paljon lämmitä. Voin kertoa, että elämäni on täyttä kärsimystä päivästä päivään. Varmasti jollakulla luonne auttaa asiaa, mutta minä olen käpertynyt tämän ulkonäköni rajoittamaan maailmaan enkä tule koskaan onnea saavuttamaan.
Niin hämmästyttävältä kuin se voikin kuulostaa, naiset voivat elää onnellisen ja hyvän elämän ilman miesten ulkonäköön kohdistuvaa ihailua.
Itse olen ihan nätti, mutta en ole teini-iän jälkeen määritellyt itseäni ulkonäön avulla lainkaan. Keskityn ihan muihin asioihin kuten kiinnostavaan työhöni, hauskanpitoon, lapsiini, itseni kehittämiseen.
Voihan sitä naamaltaan ei niin nätti nainen liikuntaa harrastaa, siinä missä mieskin? Tulokset miesmarkkinoilla ovat tämän jälkeen jo ihan dramaattiset, vielä isompi vaikutus, kuin miehillä. Väittäisin.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 15:26"][quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 15:20"]
Älä huoli. Olen kaunis nainen, nuorena varsinkin todellinen seksipommi tyyliin Marilyn Monroe (okei, voihan hänkin olla joidenkin mielestä ruma...) Mutta nyt olen jo vanhempi ja mitä rumemmaksi tulen, sitä tyytyväisempi olen itseeni. Mikä vapaus olla susiruma, kun ei ole enää pakko meikata, laittaa hiuksia, pukeutua seksikkäästi ja olla niin viettelevä ja seksiä tihkuva. Haluan tehdä itsestäni tosi ruman ja pukeutua lökäpöksyihin ja kulkea hiukset sotkussa. Se on niin vapauttavaa, niin suurta onnea tuottavaa...! Et voi arvatakaan. Joten älä turhia sääli. Nautin kauheasti siitä, kun voin kulkea ihan kamalissa ryysyissä ja naureskella teini-ikäisille lapsilleni, jotka kauhistelevat sitä. Heillä on vielä niin suunnattoman vaikeaa tuossa iässä, kun on pakko olla kaunis ja tihkua seksiä, voi raukkoja. Rumuus on valtaa!
[/quote]
Mutta ei se välttämättä ole kivaa 20-vuotiaalle naiselle, joka haluaisi löytää hyvän miehen elämänkumppaniksi. Ihan eri asiahan se on naiselle, jolla on jo lapset hankittuna ja elämässä siirtynyt huomio enemmän siihen jälkikasvusta huolehtimiseen.
[/quote]
Kuka 20 v haluaa löytää kumppanin?
Kumppanin löytää, kun on sinut itsensä kanssa. Pinnallista ei kannata ottaa eikä huono itsetuntoista. Se rumentaa.
Kukaan ei halua olla kumppanilleen kriteerit alittava vaan haluttava ja kaunis. Ulkoisilla tekijöillä ei ole merkitystä. Rakas ihminen on silmissäsi kaunis
Olen työskennellyt kehitysvammaisten kanssa. Kun ihmisen alkaa tuntemaan, on hän kaunis ja oma persoona, vaikka olisi ulkoisesti Aluksi outo
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 22:11"]Naisen rumuus on helpommin korjattavissa esim meikeillä (niillä pystytään tekemään taikoja!) ja asusteilla/vaatteilla. Todella lyhyt nainen voi esimerkiksi käyttää todella korkeita korkoja ja suuripäinen etutukkaa jne.
Miehen on taas rumuuttaan vaikeampi "piilottaa", jos ei haasta yhteiskunnan normeja esim meikkaamalla tai käyttämällä korkokenkiä (:D).
Ja en nyt tarkoita, että lyhyet olisi mitenkään rumia jne, mutta universaalisti ottaen miehiltä oletetaan pituutta. Olisi pitänyt käyttää ennemminkin sanaa "pikkuvika", mutta ymmärrätte mitä tarkoitan.
[/quote]
Aivan. Ja itseluottamus auttaa aina. Kantaa itsensä paremmin. Osaa ottaa toisetkin huomioon. Heijastaa hyvää
Jos olisit ruma nainen et voisi tehdä tilanteelle kauheasti mitään? Siis hetkinen.. no miten ruma mies voi tehdä tilanteelleen yhtään sen enempää?
Mä tiedän yhden rehellisesti sanottuna ruman naisen. Myös kroppa on tällä naisella todella ruma. Kai siinä sitten on jotain tosi kiinnostavaa, kun sillä on tosi hyvännäköinen mies. Tän miehen exät oli kaikki pitkiä ja hoikkia kaunottaria, niin multa meinas pudota leuka maahan, kun näin tän miehen vaimonsa kanssa.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 15:12"]Sara Chafak on sinusta kaunein mitä voi olla? Okei... mielipiteensä kullakin. Henkilökohtaisesti en todellakaan tahtoisi olla ko henkilön näköinen. Olen kyllä ihan nätti muutenkin.
[/quote] Paskapuhetta mutta uskon.
Täällä yksi ruma (ja nykyään myös lihava) nainen kirjoittelee.
Mun elämäni on oikeasti ollut aivan ihanaa. Mulla on hyvä työ, mies, lapset, mukava talo ja oikeastaan kaikkea mitä olen aina toivonut. Olen akateeminen, rakastan matkailua ja nykyinen elämäntilanteeni sallii matkailun aina silloin tälllöin.
Miehiä mun elämässäni on aina ollut ihan riittävästi ja täytyy sanoa, ettei tämä rumankaan naisen elämä todellakaan ole mitenkään hirveää :)
Terkuin
173 cm, 98 kg, hörökorvat, paksut nilkat ja sääret, ohuet hiukset, töpselinenä ja ties vaikka mitä muutakin :)