Repsahdin herkkuihin dieetillä :/
Kaipaisin piristäviä neuvoja :/ koitan laihduttaa kilon-pari yhtä tärkeää tapahtumaa varten joka on reilun viikon päästä, ja olen luopunut kaikista herkuista. Tänään kuitenkin repsahdin ja söin kolme meetwustisämpylää kun niitä tuotiin kaupasta :/ en siis itse olisi ostanut niitä, mutta mun on tosi vaikea hillitä itseäni kun kotona on herkkuja. Nyt masentaa hirveästi, niissä oli varmaan reilu 600 kaloria...lisäksi on hirveän turvonnut olo ja näytän entistä lihavemmalta :/ mikä auttausi tähän oloon? Miten saisin kulutettua nuo kalorit? Masentaa :(
Kommentit (43)
Call it a vegetable, and move on.
http://community.weightwatchers.com/Blogs/ViewPost.aspx?threadID=1627345
Ja ihan kokemuksen syvällä rintaäänellä: älä rankaise itseäsi repsahduksesta! Useimmiten se johtaa vaan pahaan kierteeseen, jossa kiellät itseltäsi liikaa, jonka johdosta repsahdat, ja sitten taas kiellät lisää.
Myötätuntoa kehiin, huomenna on uusi päivä. Syöt vaan kaikki tulevat ateriat tänään ja huomenna niin kuin olit aikonutkin. Ei yksi päivä diettiä kaada!
Häh, olet dieetillä yhden kilon takia??? Sehän nyt tippuu kun pari päivää jätät viljat vähemmälle, juot paljon jotta nesteet lähtee liikkeelle ja liikut. Eikä voida puhua lihomisesta jos paino on noussut kilon, naisella voi hormonitoiminnan takia paino vaihdella eri päivinä muutenkin.
Jätä se painon vahtiminen, jos tuntuu että vatsa pömpöttää niin kuntoile, kyllä se häviää.
Juo huomenna vihreetä teetä ja vettä, syö protskua ja jätä hiilarit pois. Voila, kaksi kiloa poissa vuorokaudessa. Ja noi yksi muna vkssa tms jutut on vanhan kansan uskomuksia ja sääntöjä jotka on kumottu uusissa tutkimuksissa jo aika päivää sitten. Eli munaa vaan naamaan. Unohda puurot ja banaanit. Sitoo vaan sitä fläsää tiukemmalle.
Syö vaikka kinkkumunakasta, kanaa, parsaa, juustoja, salaattia, vesimelonia, raejuustoa, tonnikalaa.... Juo paaljon vettä tai vichyä. Viljat pois, hiilarit pois. Ei puuroa, banaania, sokerisia jugurtteja yms. Mut en kyllä tajua et mitä vaikutusta yhdellä kilolla on. Jos pitäis mahtua hääpukuun, ymmärtäisin. Mut tässä tapauksessa niin ei kyllä tajua ;) Toivottavasti on hyvä mies kun noin tarkkaan joku hänen näkemistään miettii.
Syö vaikka kinkkumunakasta, kanaa, parsaa, juustoja, salaattia, vesimelonia, raejuustoa, tonnikalaa.... Juo paaljon vettä tai vichyä. Viljat pois, hiilarit pois. Ei puuroa, banaania, sokerisia jugurtteja yms. Mut en kyllä tajua et mitä vaikutusta yhdellä kilolla on. Jos pitäis mahtua hääpukuun, ymmärtäisin. Mut tässä tapauksessa niin ei kyllä tajua ;) Toivottavasti on hyvä mies kun noin tarkkaan joku hänen näkemistään miettii.
Mene kahden tunnin kävely, pyöräily tai juoksulenkille.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 13:15"]Mene kahden tunnin kävely, pyöräily tai juoksulenkille.
[/quote]
Mulla on niin huono kunto etten tiedä jaksanko/pystynkö juosta vielä ennenkuin olen kuntoa saanut kohotettua :/ pyörää ei ole käytettävissä nyt. Kuluttaako pelkällä reippaalla kävelylenkillä paljonkin kaloreita?
Sulla on dietissä vika, jos repsahdat
Jatka dieettiä kuin repsahdusta ei olisi tapahtunut! Pystyt siihen kyllä.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 13:18"]Sulla on dietissä vika, jos repsahdat
[/quote]
Mikä vika? :/ söin aamupalaksi kaurapuuroa ja tein vielä ison mustikka-banaanismoothien kun ajattelin ettei kylläisenä enää tekisi mieli niitä sämpylöitä.. Kuitenkin teki mieli ja repsahdin. Kuten sanoin mun on tosi vaikea hillitä itseäni jos kotona on jotain herkkuja, kaupassa/kahvilassa sen sijaan pystyn vastustamaan kiusauksia ja olemaan ostamatta mitään herkkuja. :/
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 13:21"]Jatka dieettiä kuin repsahdusta ei olisi tapahtunut! Pystyt siihen kyllä.
[/quote]
Kiitos kannustuksesta! Tuntuu vain että koko dieetti kaatui nyt tähän ja ihan turhaan enää yritän laihtua.. :/
Ei se dieetti yhteen repsahdukseen kaadu!
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 13:22"]
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 13:18"]Sulla on dietissä vika, jos repsahdat
[/quote]
Mikä vika? :/ söin aamupalaksi kaurapuuroa ja tein vielä ison mustikka-banaanismoothien kun ajattelin ettei kylläisenä enää tekisi mieli niitä sämpylöitä.. Kuitenkin teki mieli ja repsahdin. Kuten sanoin mun on tosi vaikea hillitä itseäni jos kotona on jotain herkkuja, kaupassa/kahvilassa sen sijaan pystyn vastustamaan kiusauksia ja olemaan ostamatta mitään herkkuja. :/
[/quote]
Ei ole ihme, jos repsahdit kun syömisesi olivat kuvailemasi. Ihan hyviä sinänsä, mutta ei ilman proteiinia ja rasvaa. Saatat tulla täyteen, mutta et kylläiseksi ja kohta haluat lisää ruokaa.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 13:43"][quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 13:22"]
[/quote]
[/quote]
Ei ole ihme, jos repsahdit kun syömisesi olivat kuvailemasi. Ihan hyviä sinänsä, mutta ei ilman proteiinia ja rasvaa. Saatat tulla täyteen, mutta et kylläiseksi ja kohta haluat lisää ruokaa.
[/quote]
Olisiko ollut hyvä jos olisin syönyt vielä pari kananmunaa? Vai mikä olisi hyvä proteiininlähde aamupalalle..? Kuitenkin suht kevyt vaihtoehto joka sopisi laihdutukseen..
Onko enää mitään mahdollisuuksia laihtua kilo 10 päivässä?
No syö tänään enää salaattia ja vähän jotain proteeinia, keitä vaikka se kananmuna, niin siinä tasoittuu.
Mä en voi leipoa sämpylöitä, kun tiedän, että kävisi noin ja ilman juustoa ei voi tuoreita sämpylöitä syödä. Ymmärrän sinua kyllä. Mulla sama, että pitää ihan vähän tiputtaa, että vaatteet ei purista.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 13:50"]No syö tänään enää salaattia ja vähän jotain proteeinia, keitä vaikka se kananmuna, niin siinä tasoittuu.
Mä en voi leipoa sämpylöitä, kun tiedän, että kävisi noin ja ilman juustoa ei voi tuoreita sämpylöitä syödä. Ymmärrän sinua kyllä. Mulla sama, että pitää ihan vähän tiputtaa, että vaatteet ei purista.
[/quote]
Kiva kun ymmärrät, mun yksi heikkouksista on tosiaan sämpylät ja varsinkin tuore leipä+oivariinia ja rasvaista leikkelettä esim. meetwurstia. Enkä pysty syödä vain yhtä, vaan söin loput pussiin jääneet kolme sämpylää :/ koitan nyt loppupäivän syödä tosi kevyesti ja vaikka kananmunan. Ja lähden pitkälle kävelylenkille jos se vähän kuluttaisi kaloreita.
Ja olen siis muuten ihan normaalipainoinen, mutta haluan tästä vielä kilon tiputtaa niin olen tyytyväinen. Ja 10 päivän päästä on tärkeä tapahtuma jolloin haluan olla tavoitepainossani. Siksi näin kiire aikataulu saada se paino pudotettua :/
Nyt aloitat vaan alusta ja vaikka kiristät lisää dieettiä. Nyt tiedät millainen olo sinulle tulee, kun repsahdat niiin saat motivaatiota jatkaa ja olla repsahtamatta uudestaan. Onnea!! :)
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 15:45"]
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 15:39"][quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 13:58"]
Ja olen siis muuten ihan normaalipainoinen, mutta haluan tästä vielä kilon tiputtaa niin olen tyytyväinen. Ja 10 päivän päästä on tärkeä tapahtuma jolloin haluan olla tavoitepainossani. Siksi näin kiire aikataulu saada se paino pudotettua :/
[/quote]
Jojon alkuhan se siinä. Aletaan syödä liian vähän ja väärin, koska pitäisi painaa kilo(!) vähemmän. Kilo saavutetaan, mutta samalla on jouduttu säästöliekille, ja jatkossa on aina vaikeampi pysyä siellä tavoitepainossa. Naiset lihovat, koska yrittävät pysyä painossaan. Syyllisyydentunto ja ikilaihduttajan asennehan sinulla on jo valmiina, enää puuttuu aikaa ja keski-ikäistyessä muutenkin vähenevä energiantarve, ja kierre on valmis.
Mitä jos söisit ihan kuin ennenkin, mutta kiinnittäisit huomiota riittävään proteiininsaantiin ja ruuan yleiseen laatuun ja vaikka sitten herkutellessa söisit ensin riittävästi kunnon ruokaa, että alkunälkä olisi hoidettu? Ja muuten vain tarkistaisit toimeliaisuustasoasi pikkuisen ylöspäin? Ruokatietoisuuden lisääminen on kyllä hiukan vaarallista sekin, jos et tarkista asennetta, joka opastaa järkyttymään, syyllistymään ja lannistumaan. Pysy iloisena, luottavaisena, äläkä anna noin paljon arvoa kilolle sinne tai tänne. Jos paino pyrkii nousemaan, tarkista, että nukut riittävästi ja pystyt pitämään stressitasosi riittävän matalana. Stressi ja unenpuute lihottavat, vaikka kyttäisit syömisiäkin.
[/quote]
Taidan kyllä syödä liian vähän proteiinia..en oikein osaa tehdä ruokaa josta sitä saisi. Syön ehkä yhdellä aterialla päivällä/illalla jotain oikeasti proteiinipitoista. Mitä voisi lisätä esim. aamupalalle ja iltapalalle, muuta kuin kananmunia? Ja en kyllä liikukkaan melkein yhtään, mulla on niin huono kunto liikkumattomuuden vuoksi että vaikea aloittaa kun juoksulenkillä hengästyy niin paljon jo ensimmäisillä minuuteilla että pakko lopettaa. :/ jos on jotain vinkkejä miten tälläisen rapakuntoisen kannattaisi aloittaa liikunta niin ottaisin mielelläni vastaan. :)
[/quote]
Palkokasveista (herneet, pavut) saa kasvispuolen proteiinia, mutta tietysti saattaa turvottaa keskikohtaa tottumattomalle, joten ehkei niistä ole hyvä niin aloittaa. Juustoa, maitotuotteita, sopivasti kalaa kanaa ja ehkä muutakin lihaa, mutta mielellään prosessoimatonta.
Älä juokse, kävele. Sitten kun huomaat kävelyvauhdin ripeytyvän muutaman lenkin jälkeen, ala hölkätä sadan metrin pätkiä, ja lisäät mittaa senverran vähitellen, ettei tunnu ikävältä. Muista lepo, ettet ala ahnehtia liikkumista vaikka se tuntuisikin kivalta - hapenottokyky ja lihaskunto paranevat useimmilla nopeasti, liiankin nopeasti: sidekudos ja luusto ottavat vuoden tottuakseen lisääntyneeseen liikkumiseen, ja jos tärväät ne, olet sitten kuukausia tauolla. Aloita arkiliikunnasta, kun teet kotitöitä, nouset hetkeksi varpaille ja kokeilet muunnella asentoa siinä puolikyykkyyn päin, muunnellen lantion asentoa oikein vähän ja oikein hitaasti, jne. Hyppää narua muutama kerta vähitellen lisäten, kävele portaita jne. Liikunnallisuuden ei tarvitse olla riehumista, rehkimistä tai suorittamista. Ajattele olevasi tanssija, ja tutustu kehoosi venyttelemällä ja kokeilemalla pieniä liikeratoja, joita voit sitten vähitellen laajentaa hiukan. Älä revi itseäsi, ei henkisesti eikä fyysisesti.