Repsahdin herkkuihin dieetillä :/
Kaipaisin piristäviä neuvoja :/ koitan laihduttaa kilon-pari yhtä tärkeää tapahtumaa varten joka on reilun viikon päästä, ja olen luopunut kaikista herkuista. Tänään kuitenkin repsahdin ja söin kolme meetwustisämpylää kun niitä tuotiin kaupasta :/ en siis itse olisi ostanut niitä, mutta mun on tosi vaikea hillitä itseäni kun kotona on herkkuja. Nyt masentaa hirveästi, niissä oli varmaan reilu 600 kaloria...lisäksi on hirveän turvonnut olo ja näytän entistä lihavemmalta :/ mikä auttausi tähän oloon? Miten saisin kulutettua nuo kalorit? Masentaa :(
Kommentit (43)
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 13:58"]
Ja olen siis muuten ihan normaalipainoinen, mutta haluan tästä vielä kilon tiputtaa niin olen tyytyväinen. Ja 10 päivän päästä on tärkeä tapahtuma jolloin haluan olla tavoitepainossani. Siksi näin kiire aikataulu saada se paino pudotettua :/
[/quote]
Jojon alkuhan se siinä. Aletaan syödä liian vähän ja väärin, koska pitäisi painaa kilo(!) vähemmän. Kilo saavutetaan, mutta samalla on jouduttu säästöliekille, ja jatkossa on aina vaikeampi pysyä siellä tavoitepainossa. Naiset lihovat, koska yrittävät pysyä painossaan. Syyllisyydentunto ja ikilaihduttajan asennehan sinulla on jo valmiina, enää puuttuu aikaa ja keski-ikäistyessä muutenkin vähenevä energiantarve, ja kierre on valmis.
Mitä jos söisit ihan kuin ennenkin, mutta kiinnittäisit huomiota riittävään proteiininsaantiin ja ruuan yleiseen laatuun ja vaikka sitten herkutellessa söisit ensin riittävästi kunnon ruokaa, että alkunälkä olisi hoidettu? Ja muuten vain tarkistaisit toimeliaisuustasoasi pikkuisen ylöspäin? Ruokatietoisuuden lisääminen on kyllä hiukan vaarallista sekin, jos et tarkista asennetta, joka opastaa järkyttymään, syyllistymään ja lannistumaan. Pysy iloisena, luottavaisena, äläkä anna noin paljon arvoa kilolle sinne tai tänne. Jos paino pyrkii nousemaan, tarkista, että nukut riittävästi ja pystyt pitämään stressitasosi riittävän matalana. Stressi ja unenpuute lihottavat, vaikka kyttäisit syömisiäkin.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 15:39"][quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 13:58"]
Ja olen siis muuten ihan normaalipainoinen, mutta haluan tästä vielä kilon tiputtaa niin olen tyytyväinen. Ja 10 päivän päästä on tärkeä tapahtuma jolloin haluan olla tavoitepainossani. Siksi näin kiire aikataulu saada se paino pudotettua :/
[/quote]
Jojon alkuhan se siinä. Aletaan syödä liian vähän ja väärin, koska pitäisi painaa kilo(!) vähemmän. Kilo saavutetaan, mutta samalla on jouduttu säästöliekille, ja jatkossa on aina vaikeampi pysyä siellä tavoitepainossa. Naiset lihovat, koska yrittävät pysyä painossaan. Syyllisyydentunto ja ikilaihduttajan asennehan sinulla on jo valmiina, enää puuttuu aikaa ja keski-ikäistyessä muutenkin vähenevä energiantarve, ja kierre on valmis.
Mitä jos söisit ihan kuin ennenkin, mutta kiinnittäisit huomiota riittävään proteiininsaantiin ja ruuan yleiseen laatuun ja vaikka sitten herkutellessa söisit ensin riittävästi kunnon ruokaa, että alkunälkä olisi hoidettu? Ja muuten vain tarkistaisit toimeliaisuustasoasi pikkuisen ylöspäin? Ruokatietoisuuden lisääminen on kyllä hiukan vaarallista sekin, jos et tarkista asennetta, joka opastaa järkyttymään, syyllistymään ja lannistumaan. Pysy iloisena, luottavaisena, äläkä anna noin paljon arvoa kilolle sinne tai tänne. Jos paino pyrkii nousemaan, tarkista, että nukut riittävästi ja pystyt pitämään stressitasosi riittävän matalana. Stressi ja unenpuute lihottavat, vaikka kyttäisit syömisiäkin.
[/quote]
Taidan kyllä syödä liian vähän proteiinia..en oikein osaa tehdä ruokaa josta sitä saisi. Syön ehkä yhdellä aterialla päivällä/illalla jotain oikeasti proteiinipitoista. Mitä voisi lisätä esim. aamupalalle ja iltapalalle, muuta kuin kananmunia? Ja en kyllä liikukkaan melkein yhtään, mulla on niin huono kunto liikkumattomuuden vuoksi että vaikea aloittaa kun juoksulenkillä hengästyy niin paljon jo ensimmäisillä minuuteilla että pakko lopettaa. :/ jos on jotain vinkkejä miten tälläisen rapakuntoisen kannattaisi aloittaa liikunta niin ottaisin mielelläni vastaan. :)
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 15:31"]Joudutko siellä tärkeässä tilaisuudessa nousemaan vaa'alle muiden nähden vai miksi on väliä painatko silloin x vai x+1 kiloa?
Juo paljon vettä, vähennä suolan saantia ja jätä pariksi päiväksi viljat kokonaan pois niin vatsasi on ainakin sentin kapeampi kuin noiden meetwurstisämpylöiden jälkeen. En itse karppaa tai mitään, mutta kyllähän viljatuotteiden tunnettu vaikutus on, että monella ne saavat vatsan vähän pömpöttämään.
[/quote]
Tapaan miesystäväni pitkästä aikaa tuolloin ja siksi haluan näyttää mahdollisimman hyvältä. En siis katso kiloja vaan peilikuvaa, mutta tuolla yhdellä kilolla koitin arvioida että kuinka paljon pitäisi kiloissa laihduttaa että olisin samoissa mitoissa kuin viimeksi kun tapasimme. Olen siis sen jälkeen lihonut noin pari kiloa joista olen jo yhden saanut pudotettua herkkujen ja alkoholin jättämisellä.
Ja olen myös huomannut että viljatuotteet esim. leipä ja pasta turvottavat.. Koitan niitä nyt välttää siihen asti. Kiitos neuvoista :) kuuluuko kaurapuuro muuten myös näihin? Eli pitäisikö se korvata jollain muulla myös?