Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystytkö nukkumaan helteellä?

Vierailija
23.05.2014 |

Mä en pysty. Sama kuin yrittäisi nukkua kuumassa saunassa. Pyörin hikisissä lakanoissa ja kuuntelen kellon tikitystä. Eikä valoisuus tietysti paranna asiaa.

Montakohan kuukautta tätä valvomista tänä vuonna kestää?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan pysty. Heräilen pitkin yötä milloin kuumuuteen, lintujen lauluun, liikaan valoisuuteen. Ihan kamalaa. Mutta silti tykkään kesästä ja lämmöstä.

Vierailija
2/37 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi vaikeeta on, vaikka meillä ikkunat ja partsin ovi yöt auki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn, kun olen alkanut pitää pimennysverhoja makuuhuoneessa kiinni vuorokauden ympäri ja makkarin ovea mahdollisimman paljon suljettuna. Öisin ikkuna auki ja nakuna pelkän pussilakanan alle.

Vierailija
4/37 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn ihan hyvin. Samoin teini. Oon jostain lääkäriltä kuullutkin, että terveen ihmisen kroppa viilentää itseään jopa kolmeenkymmeneen lämpöasteeseen saakka.

Vierailija
5/37 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystynyt. Toisessa kerroksessa makkarit ja vaikka aukaisi koko yläkerran ikkunat tai laittoi ristivedon, niin silti ei tullut viileyttä sisälle. Ilma jotenkin pysähtyy öisin ja varsinkin korkeammalla.

Nyt 2 kesää ollut ilmalämpöpumppu ja täytyy sanoa, että ihana on! Ihmettelen miten olen voinut selvitä kesistä, kun en ole saanut nukuttua kunnolla.

Vierailija
6/37 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmalämpöpumppu, ihanaa!!!

Vierailija
7/37 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 21:58"]

[/quote] ja suomen kaikki 20 hellepäivää :D

Vierailija
8/37 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvin pystyn. Ikkunan pitää olla tietenkin auki! Kun oon paikallaan ja rauhoitun, ruumiinlämpö alkaa laskea. Oikein pahoilla helteillä oon pannut jokusen aluslakanan pakkaseen, sellaisen kun vetää nukkumaan mennessä peitoksi, iho viilenee.

Meillä on 1,5-kerroksinen rintamamiestalo ja yläkerta kuumenee kyllä aika lailla, mutta yleensä saan nukuttua, nytkin, vaikka oon viimeisilläni raskaana. Usein kesäisin nukutaan pahimmat helteet teltassa.

Vierailija
9/37 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pystyn ja tosi hyvin. Paljon paremmin kun vähänkään kylmässä. En tiedä olenko ollut joku nandiheimolainen edellisessä elämässä:). Voi kun tätä jatkuisi syyskuulle...

Otan osaa toki "kärsijöiden" puolesta. Kannattaisiko hankkia ilmastointi tai edes tuuletin?

Vierailija
10/37 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ilmalämpöpumppu on aivan ehdoton kesällä! Saa makkarin ihan vitun kylmäksi. 

Harmi kun nykyisessä kämpässä ei ole. Edellisessä oli ja ehdin jo tottua siihen. Ensimmäiset kesät jolloin en kärsinyt. Nukuin kuin vauva ja suorastaan nautin kesästä. Pitäis varmaan hommata tännekin. Kahtellaan tossa kesälomalla jos kehtais hankkia. 

Vierailija
11/37 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 21:59"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 21:58"]

[/quote] ja suomen kaikki 20 hellepäivää :D

[/quote]Älkää nyt ottako noin raskaasti (alapeukuttajat ;)), meilläkin tuo jäätäjä on, kun mies on ihme helleheikko. Jo 18 asteen lämmössä laittaa shortsit ja kahdessakympissä alkaa se natina, että ei pysty nukkumaan, jos ei pumppu oo jäätämässä. No, onneksi meillä on iso aurinkoinen piha, jossa voin nauttia, kun mies on sisällä viilentymässä.

Vierailija
12/37 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 21:58"]Ilmalämpöpumppu, ihanaa!!!

[/quote]

Kesällä viilentää, ja talvella säästää lämmittyskuluissa.

Vierailija
13/37 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty. Toivotonta. Musta tuntuu helteellä että en pysty hengittämäänkään. +17 asteessa nukun hyvin. Nyt on makkarissa 20 astetta sen yli, en meinaa edes yrittää nukkumista.

Vierailija
14/37 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 22:11"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 21:58"]Ilmalämpöpumppu, ihanaa!!!

[/quote]

Kesällä viilentää, ja talvella säästää lämmittyskuluissa.

[/quote] Kuinka pian tulee maksamaan itsensä? Ja millainen takuu?

Vierailija
15/37 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn jos hinaan patjan takkahuoneen lattialle ja nukun terassin ovi raollaan. Makuuhuoneessa en pysty, tukalan kuuma. Teltassa saa myös makoisat unet.

Vierailija
16/37 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muuten tykkään myös pitää makkarin tosi kylmänä talvisin, meillä on siellä melko jäätävä lämpötila, mutta jostain syystä kesällä helle ei ihan hirveästi haittaa. Mulle ehkä pahinta on tunkkainen ilma, joten ikkunan auki pitäminen ehkä on se juttu, joka auttaa nukkumaan helleyöt.

8

Vierailija
17/37 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ilmastointi, ei mitään vaikeutta nukkua, makkareissa tällä hetkellä 18 astetta!

Vierailija
18/37 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun Keski-Euroopassa, meillä ei ole ilmastointia tai ilmalämpöpumppua, yli 30 asteen ulkolämpötiloja on viikkotolkulla ja huoneistossakin lämpöä usein 28 tai enemmän. Hyvin nukun, untuvapeitto korvilla.

Suomen muutama "hellepäivä" ei luulisi olevan ongelma nukkumiselle tai normaalille elämiselle muutenkaan :)

Vierailija
19/37 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 22:14"]Mä muuten tykkään myös pitää makkarin tosi kylmänä talvisin, meillä on siellä melko jäätävä lämpötila, mutta jostain syystä kesällä helle ei ihan hirveästi haittaa. Mulle ehkä pahinta on tunkkainen ilma, joten ikkunan auki pitäminen ehkä on se juttu, joka auttaa nukkumaan helleyöt.

8

[/quote]

Minä en pysty nukkumaan ikkuna auki. Ulkona alkaa julmettu sirkutus aamuyöstä, ja jos joskus sattuisikin nukkumaan sirkutuksen yli, niin sinä aamuna tulee roskisauto naapurustoon. Oikein kuumina öinä on pakko yrittää pitää läpivetoa, mutta sitten murehdin jo nukkumaan mennessä sitä aamuyön heräämistä ;-)

Meillä on yläkerta (jossa makuuhuoneet ovat) kuuma, mutta alakerrassa on lähes aina viileää. Pahimpina öinä voi onneksi tassutella alakertaan sohvalle.

Vierailija
20/37 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpötila on Helsingissä tällä hetkellä +18 ihan ilman ilmastointiakin. Ei siis ole helleraja lähelläkään.

Keski-ikäiseksi olen ehtinyt ja vain pari kertaa elämässä olen kokenut Suomessa niin lämpimän yön, että se on vaikuttanut nukkumiseen.

Nytkin aion mennä peiton, pussilakanan ja fleecefiltin alle nukkumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan