Uusi miesystäväni ei suostu hyväksymään edellisistä suhteistani tulleita lapsia
Itse olen työtön mutta miesystäväni ilmoitti ettei aio hankkia lapsilleni joululahjoja tai kustantamaan ehdottomaani perheen yhteistä autoreissua lappiin talvella. Kuinka saisin hänet ymmärtämään ettei hän ole suhteessa ainoastaan minun kanssani vaan hänen tulee sitoutua myös lapsiini ja olla isä heille.
Kommentit (29)
Hyi ny kamala. Älä pakota ketään mihinkään eivätkä lomamatkat tai lahjat liity asiaan mitenkään. Lapsetkaan eivät halua että ketään pakotetaan mihinkään.
Et mitenkään. Hän ei halua suhdetta lapsiisi. Aika päästää irti ja etsiä joku toinen joka haluaa samanlaista koko perheen yhdessä oloa kuin sä. Tosin lomamatkojen vaatiminen menee täysin yli. Aika ja läsnäolo pitäisi riittää. Niille se suhde oikeasti rakentuu.
Kuulostaapa oudolta, että hänen yksin pitäisi kustantaa koko porukalle reissu.
Tsemppiä.
Itse seurustelen myös naisen kanssa kenellä on lapsi. Ei asuta yhdessä eikä muuteta yhteen. Nähdään silloin, kun lapsi on isällään. Lapsi kyllä tietää minusta ja olen ollut heillä yötä jne, mutta en ravaa siellä, koska haluan antaa sille lapselle aikaa tottua tilanteeseen. En ole isä hänelle ja hänellä on jo sellainen ja hyvä isä onkin. Tosi hyvä isä sillä lapsella.
Vierailija wrote:
Tottakai minäkin osallistun työttömyyskorvauksistani mutta ne ovat niin pienet ettei siitä jää hirveästi jaettavaa minulle ja neljälle lapselle.
Mielestäni parisuhteissa joissa ei ole lapsia on erikseen miehen ja naisen rahat, mutta jos perheessä on lapsia niin silloin rahat ovat yhteiseen käyttöön.
Ap
Vierailija wrote:
Et mitenkään. Hän ei halua suhdetta lapsiisi. Aika päästää irti ja etsiä joku toinen joka haluaa samanlaista koko perheen yhdessä oloa kuin sä. Tosin lomamatkojen vaatiminen menee täysin yli. Aika ja läsnäolo pitäisi riittää. Niille se suhde oikeasti rakentuu.
Vähän huonot markkinat sulla, mitä miehen löytämiseen tulee... Ihan realismin nimissä: Totuttele elämään yksin lastesi kanssa vain.
Taitaa olla liian erilaiset näkemykset perhe-elämästä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tottakai minäkin osallistun työttömyyskorvauksistani mutta ne ovat niin pienet ettei siitä jää hirveästi jaettavaa minulle ja neljälle lapselle.
Mielestäni parisuhteissa joissa ei ole lapsia on erikseen miehen ja naisen rahat, mutta jos perheessä on lapsia niin silloin rahat ovat yhteiseen käyttöön.
Ap
No niin, tämä paljasti aloituksen huonoksi provoksi. Poistoon vaan ja eteenpäin.
Just tämän tähden ei kunniallinen herrasmies ikinä koskaan milloinkaan ota itselleen yh naista. Aina saa hävetä ja kärsiä.
Vierailija wrote:
Missä lapsen isä on?
Oli monta kymmentä vuotta raksalla töissä mutta menetti välilevyn pullistuman takia työnsä eikä työllisty ikänsä takia enää. Eläkkeelle hän ei päässyt joten hän ei pysty osallistumaan kelan työttömyyspäivärahojen takia lasten elämään taloudellisesti
Ap
Et voi vaatia UUTTA miesystävää sitoutumaan olemaan "isä" lapsillesi. Missä lasten isät ovat, jos suhteita on ollut useampi joiden kanssa olet muksuja tehnyt? He voivat ostaa lahjoja ja kustantaa matkoja, et voi vaatia uudelta suhteelta noin paljon, aivan liikaa painetta miehelle. Ja tuskin hän haluaa olla isä muiden lapsille..
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ap
Sun lapsilla on kaksi elättäjää ja ne ovat sinä ja lapsen isä. Sun lapset voivat lomailla myös isänsä kanssa.
Vierailija wrote:
Just tämän tähden ei kunniallinen herrasmies ikinä koskaan milloinkaan ota itselleen yh naista. Aina saa hävetä ja kärsiä.
Sehän olisi sama kun ostaisi käytetyn loppuun ajetun auton. halvalla sen kyllä saa, mutta se kitisee ,natisee ja paukuttelee eikä siihen voi ikinä luottaa.
Provohan tämä on, mutta vastataan silti.
Se että mies ystäväsi ei halua kustantaa lastesi matkoja ja hankkia heille lahjoja ei tarkoita ettei hän hyväksyisi lapsiasi. Ja teillä ei ole yhteiset rahat eikä kuulukkaan olla. Sinun osuutesi kakkuun on lähinnä menoja ilman tuloja.
Ymmärrän miestä, mutta myös sinua. Ette vain elämäntilanteenne takia sovi yhteen, vaikka kuin olisi rakkautta.
Ei hänellä ole velvollisuutta tehdä sitä. Etkä sinä voi sitä vaatia. Parempi että eroatte, ei tuosta tule muuta kuin kärsimystä kaikille. Lastenkin kannalta parempi niin.
Ette selvästikään sovi yhteen. Näytä tyypille ovea.