Kertoakko miehelle vuoden takaisesta pettämisestä?
Olen ollut suhteessa poikaystäväni kanssa noin vuoden, ja aivan suhteemme alussa, vajaa vuosi sitten olin erään toisen miehen kanssa. Olin siihen aikaan vielä aivan epävarma suhteestamme miehen kanssa, en tiennyt oliko hän edes vakavissaan kanssani. Vasta myöhemmin sain tietää että hän oli ollut koko ajan ihan vakavissaan kanssani ja halunnut seurustella kanssani ensitapaamisestamme lähtien, vaikkei ollut sanonut sitä minulle :/ olimme olleet yhdessä (jos lasken siitä päivästä kun tutustuttiin) noin kuukauden kun pettäminen (humalassa) tapahtui. Kun sain tietää mieheni tunteista minua kohtaan, en ole edes vilkaissut muita päin, en halua ketään muuta. En ole kertonut tapahtuneesta miehelleni koska en ole halunnut "turhaan" satuttaa häntä tällä tiedolla, ja lisäksi pelkään ettei hän pysty antamaan minulle anteeksi tekoani. En tiedä mitä tekisin jos eroamme, hän merkitsee minulle niin paljon enkä ole koskaan rakastanut ketään niinkuin häntä. En koskaan voisi satuttaa häntä. Tuntuu että olin vuosi sitten ihan eri ihminen kuin nyt, en ymmärrä mitä päässäni liikkui kun olin sen toisen miehen kanssa :( painin tämän asian kanssa jokaikinen päivä, sillä en tiedä pitäisikö minun kertoa tästä tapahtuneesta hänelle vai ei? Toisaalta en halua salata häneltä mitään, mutta en myöskään halua satuttaa häntä enkä menettää häntä. Tiedän että olen hirveä ihminen, ei tarvitse muistuttaa siitä. Tarvitsisin vain neuvoja mitä minun kannattaisi tehdä? Tällä hetkellä olemme molemmat onnellisempia kuin koskaan. :(
Kommentit (66)
En siis puolustele toisen miehen kanssa makaamista siten etten tiennyt poikaystäväni tunteista. Valitettavasti vielä vuosi sitten harrastin yhdenyön juttuja useasti ja kävin joka viikonloppu baareissa joista usein lähdin jonkun miehen matkaan. Olin jotenkin tottunut siihen ja siksi lähdin sen toisen miehen matkaan silloinkin. Ja aina seuraavana päivänä selvinpäin kadun viimeyötä.. Sen takia olenkin lopettanut dokaamisen ja baareissa käymisen koska humalassa teen aina jotain tyhmää.
Tarkoitan vain sitä, et saatuani tietää poikaystäväni tunteista minua kohtaan ei minun ole tehnyt enää mieli mennä baareihin sekoilemaan. Olen muuttunut tosi paljon vuoden aikana, hävettää ihan hirveästi millainen olin vielä vuosi sitten..
Et tietenkään kerro. Miksi pahoittaisit miehesi mielen? En ymmärrä. Nyt mies luottaa sinuun, kun kerrot ei luota enää. Tämä on nyt sinun ristisi, kannat sitä niin kauan kunnes jonain päivänä tajuat ettei koko jutulla ole mitään merkitystä. Unoha jo koko juttu. Nauti siitä mitä teillä on nyt, ja rakenna sitä.
Ei voi kuin ihmetellä millaisia jakorasioita jotkut naiset ovat. Jos olitte sanoneet rakastavanne toisianne, niin ihan varmuuden vuoksi kuitenkin antauduit toisen, merkityksettömän miehen pantavaksi, koska et ollut varma tarkoittaako mies mitä sanoo. Jestas mitä selittelyä!
Voi vain kuvitella miten mies haukuttaisi, jos mies pettäisi sillä syyllä, että ei ole varma rakastaako nainen häntä.
Jos olisit minun tyttöystävä ja saisin kuulla tekemisistäsi, niin suhde loppuisi siihen paikkaan. Kerran pettäjä on aina pettäjä. Luojan kiitos luotettaviakin naisia on olemassa, joilla on muutakin mielessä kuin yhdenillan jutut joita on niin helppo aina selitellä baareilla ja viinalla."No hei eihän se mitään haittaa, koska olin kännissä."
En voi sanoin kuvailla miten halveksin sinun kaltaista ihmistyyppiä.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 15:30"]
Suurin osa on sanonut ettei pitäisi kertoa koska hän ei saisi tietää.. Ongelma on vaan että tämä mies jonka kanssa poikaystävääni petin, on tuttuni ( tai oli, en ole enään ollut yhteydessä sen jälkeen kun sain tietää miehen tunteista, ja tutusttuin tähän toiseen mieheen siis baarissa sen jälkeen kun olin tavannut poikaystäväni) jonka kanssa "säädin" noin viikon ajan ja yhden kerran humalassa menin sänkyynkin hänen kanssa :/ hän tiesi tästä poikaystävästäni, jota en kyllä kutsunut poikaystäväkseni koska en tiennyt halusiko hän edes seurustella kanssani. Tämä toinen mies ihastui minuun ja minä en häneen, ja hän itki perääni kun sanoin etten voi enää nähdä häntä koska minusta tuntui pahalta "tapailla" toista miestä kun olin ihastunut nykyiseen poikaystävääni. Joten uskon että hän vielä muistaa minut... En kyllä tiedä miten hän ja poikaystäväni sattuisivat tutustumaan toisiinsa, mutta esim. ulkona jossa sattumalta tapaisimme tämän toisen miehen ja hän muistaisi nykyisen poikaystäväni kenestä kerroin hänelle, ja jotenkin saisi päähänsä kertoa hänelle että meillä oli "juttua". En tiedä :/
[/quote]
Joo mut esimerkiksi miehet ei muista aina niin kovin hyvin milloin mikäkin juttu tapahtui. Jos oikeasti miehet tapaisivat ja toteaisivat, että tuolla toisella on ollut myös juttua sinun kanssasi, voisit aika helposti väittää, että se oli ennen kuin tapasit poikaystävän, koska ei sitä voisi kukaan todistaa. Naiset pitää muutenkin paremmin kirjoja asioistaan ja pystyisit hyvin väittämään, että tietäisit asian, kun "katsoit kalenterista", koska kalenterissa luki Hilma-mummun syntymäpäivä kun tapasit nykyisen.
Oikeasti ei tuollaisesta tarvitse ottaa tunnontuskia, et olisi mitenkään voinut tietää, että tämä toinen on vakavissasi kanssasi tai että edes tapaat hänet uudestaan.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 15:53"]
No minusta tuossa ei ole edes oikein mitään kerrottavaa. Ette vielä seurustelleet, joten et tehnyt mitään väärää. Tai se oli kyllä väärin, että valehtelit asiasta aiemmin, mutta se on inhimillistä. Itse en lähtisi enää tuota sotkua sorkkimaan, ellei se nyt sitten jostain syystä tulisi uudestaan puheeksi miehen aloitteesta.
Itsekin tapailin vielä muita ja harrastin seksiäkin, parinkin eri miehen kanssa itse asiassa, kun olin jo tavannut nykyisen mieheni. Meillä oli molemmilla villi sinkkukausi meneillään ja molemmat tiesivät että toinen on käynyt aktiivisesti treffeillä. Noin kuukausi tapaamisestamme sovittiin että nyt seurustellaan virallisesti, ja silloin jätin tietysti kaikki muut säädöt. En ole kertonut miehelle niistä sen kummemmin enkä myöskään kysellyt hänen tekemisistään, niillä ei ole enää merkitystä, koska emme olleet luvanneet vielä silloin olla uskollisia toisillemme.
[/quote]
Juuri näin!
Ja varsinkin tuntuu, että miehillä on lupa pitää vaikka minkälaisia säätöjä mutta nainenhan on heti kauhea horo, jos edes jotain tällaista kertoo, kuten ap.
Jokainen voi omalla kohdallaan kuvitella miltä tuntuisi jos se oma kumppani olisi pettänyt, eikä kerro asiasta, koska se ehkä pilaisi kaiken. Nyt miehesi elää illuusiossa jossa sinä olet rehellinen kumppani. Todellisuudessa salaat häneltä asioita. Aika kevytmielisesti naiset suhtautuu pettämiseen täällä, joten kokemusta taitaa olla. Sinkuile antaisin sellaisen vinkin, että kannattaa vaan iskeä niitä perheenäitejä, koska se ei ole vaikeaa.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 18:02"]
Suurin osa on sanonut ettei pitäisi kertoa koska hän ei saisi tietää.. Ongelma on vaan että tämä mies jonka kanssa poikaystävääni petin, on tuttuni ( tai oli, en ole enään ollut yhteydessä sen jälkeen kun sain tietää miehen tunteista, ja tutusttuin tähän toiseen mieheen siis baarissa sen jälkeen kun olin tavannut poikaystäväni) jonka kanssa "säädin" noin viikon ajan ja yhden kerran humalassa menin sänkyynkin hänen kanssa :/ hän tiesi tästä poikaystävästäni, jota en kyllä kutsunut poikaystäväkseni koska en tiennyt halusiko hän edes seurustella kanssani. Tämä toinen mies ihastui minuun ja minä en häneen, ja hän itki perääni kun sanoin etten voi enää nähdä häntä koska minusta tuntui pahalta "tapailla" toista miestä kun olin ihastunut nykyiseen poikaystävääni. Joten uskon että hän vielä muistaa minut... En kyllä tiedä miten hän ja poikaystäväni sattuisivat tutustumaan toisiinsa, mutta esim. ulkona jossa sattumalta tapaisimme tämän toisen miehen ja hän muistaisi nykyisen poikaystäväni kenestä kerroin hänelle, ja jotenkin saisi päähänsä kertoa hänelle että meillä oli "juttua". En tiedä :/
[/quote]
Joo mut esimerkiksi miehet ei muista aina niin kovin hyvin milloin mikäkin juttu tapahtui. Jos oikeasti miehet tapaisivat ja toteaisivat, että tuolla toisella on ollut myös juttua sinun kanssasi, voisit aika helposti väittää, että se oli ennen kuin tapasit poikaystävän, koska ei sitä voisi kukaan todistaa. Naiset pitää muutenkin paremmin kirjoja asioistaan ja pystyisit hyvin väittämään, että tietäisit asian, kun "katsoit kalenterista", koska kalenterissa luki Hilma-mummun syntymäpäivä kun tapasit nykyisen.
Oikeasti ei tuollaisesta tarvitse ottaa tunnontuskia, et olisi mitenkään voinut tietää, että tämä toinen on vakavissasi kanssasi tai että edes tapaat hänet uudestaan.
[/quote]
Jos toinen on kertonut rakastavansa, niin kai se saatana on tosissaan! Tämänkö takia naiset tarvitsee yltiöromanttisia rakkaudentunnustuksia päivittäin? Ei voi muuten tietää, että onko tosissaan. Melko naurettava tekosyy, jolla yritätte omatuntoanne puhdistaa.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 18:13"]
Jokainen voi omalla kohdallaan kuvitella miltä tuntuisi jos se oma kumppani olisi pettänyt, eikä kerro asiasta, koska se ehkä pilaisi kaiken. Nyt miehesi elää illuusiossa jossa sinä olet rehellinen kumppani. Todellisuudessa salaat häneltä asioita. Aika kevytmielisesti naiset suhtautuu pettämiseen täällä, joten kokemusta taitaa olla. Sinkuile antaisin sellaisen vinkin, että kannattaa vaan iskeä niitä perheenäitejä, koska se ei ole vaikeaa.
[/quote]
Eiväthän he olleet seurusteleva pari, silloin kun ap "petti".
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 18:16"]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 18:02"]
[/quote]
[/quote]
Jos toinen on kertonut rakastavansa, niin kai se saatana on tosissaan! Tämänkö takia naiset tarvitsee yltiöromanttisia rakkaudentunnustuksia päivittäin? Ei voi muuten tietää, että onko tosissaan. Melko naurettava tekosyy, jolla yritätte omatuntoanne puhdistaa.
[/quote]
Luetunymmärtäminen hoi. Ei nyt kukaan tunne ketään yhden päivän tapaamisen perusteella niin hyvin, että voi olla varma, että tämä on nyt rakkautta. Niinhän tässä ap:llekin kävi. Ja jälkeenpäinhän on vasta todettu, että oli jo kiinnostusta ilmassa ihan tosissaan eka tapaamisesta lähtien.
Joku tässä jutussa ei nyt täsmää. Kuka täysjärkinen alkaisi tuossa kohtaa "tilittämään" mitään? Aivan urpoa touhua.
Ilmeisesti tuosta toisten kanssa makaamisesta ja tiedon levieämisestä on suurempikin vaara olemassa. Silti en ymmärrä mitä sitä itse enempäänsä lietsomaan. Jos ukot juoruavat keskenään anna juoruta. Itse tosin jättäisin asap sellaisen juoruakka ukon. Et näin.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 17:57"]
Et tietenkään kerro. Miksi pahoittaisit miehesi mielen? En ymmärrä. Nyt mies luottaa sinuun, kun kerrot ei luota enää. Tämä on nyt sinun ristisi, kannat sitä niin kauan kunnes jonain päivänä tajuat ettei koko jutulla ole mitään merkitystä. Unoha jo koko juttu. Nauti siitä mitä teillä on nyt, ja rakenna sitä.
[/quote]
Näin paljon sitä rehellisyyteen perustuvaa suhdetta arvostetaan.
Rakenna vaan valheelle,kunhan hyväksyt valehtelun mieheltäsikin.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 17:50"]
En siis puolustele toisen miehen kanssa makaamista siten etten tiennyt poikaystäväni tunteista. Valitettavasti vielä vuosi sitten harrastin yhdenyön juttuja useasti ja kävin joka viikonloppu baareissa joista usein lähdin jonkun miehen matkaan. Olin jotenkin tottunut siihen ja siksi lähdin sen toisen miehen matkaan silloinkin. Ja aina seuraavana päivänä selvinpäin kadun viimeyötä.. Sen takia olenkin lopettanut dokaamisen ja baareissa käymisen koska humalassa teen aina jotain tyhmää.
[/quote]
Onnea pitkään parisuhteeseen. Sitä tulet tarvitsemaan, jos muiden merkityksettömien miesten pantavaksi lähteminen on niin verissä, että se tapahtuu baarissa/kännissä ihan huomaamatta.
Oliko tuossa edes kyse pettämisestä? Mies on ollut alusta asti tosissaan sanojensa mukaan, mutta kävikö tämä ilmi suhteen alussa? Sanoiko hän, että on tosissaan ja sitten vasta menit sänkyyn toisen miehen kanssa?
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 16:11"]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 16:05"]Ei niin vanhoja kannata muistella ja kaivella, pitää katsoa eteenpäin. Jos joskus tulee ilmi - kuka hullu nyt sellaisen kertoisi? - niin sanot että asia oli merkityksetön ja halusit unohtaa. Jos asia sinua kovasti vaivaa niin kerro toki, mutta minusta on kumppaniasi kohtaan väärin nostaa esille merkityksetön ja kauan sitten tapahtunut juttu ja sillä ehkä pahoittaa hänen mielensä vai onko teillä menossa joku valtapeli?
[/quote]
Mitä tarkoitat valtapelillä? En todellakaan halua pahoittaa hänen mieltään tarkoituksella, pohdin tätä vain koska se painaa mieltäni kiin kovasti ja pelkään että jos hän saa tietää myöhemmin jotain toista kautta se satuttaisi häntä vielä pahemmin :( tällä hetkellä suhteemme on niin onnellinen ja rakastamme toisiamme niin paljon, etten kyllä haluaisi pilata tätä kertomalla "turhaan", jos hän ei ikinä saisi tietää muuta kautta :/
[/quote]
Sinua ei siis häiritse se, että olet maannut toisen miehen kanssa eikä se, että olet valehdellut tästä miehellesi. Sinä vain pelkäät, että jäät kiinni ja menetät sen mitä olet valheella hankkinut.
Taidat olla melkoisen hellpo saalis, jos voit viikon tapailla ja jopa harrastaa seksiä jonkun muun kanssa samaan aikaan kun olet niin kauhean ihastunut johonkin muuhun.
Jos koet että kertomisesta olisi enemmän haittaa kuin hyötyä niin mitä suotta kertomaan. Itsekin sanoit ettet itse ollut tunteista varma ja sittemmin et ole muihin katsonutkaan. Se on pääasia minusta.
Tuntuu vain niin pahalta tämä salaileminen. Lisäksi pelkään että hän saisi jotenkin tietää tästä ( esim. Jos kyseinen mies kertoo hänelle, eivät siis tunne toisiaan mutta jos joskus vaikka tutustuvat, suomi on niin pieni paikka) ja silloin se tuntuu hänestä vielä kamalammalta kuin jos olisi kuullut tästä minulta :(
Ap
no miks vitussa alat kertomaan jotain vanhoja juttuja jos et edes tiennyt että seurustelette :DDd
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 16:08"]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 16:03"]Minä luultavasti kertoisin. Olen niin vankka rehellisyyden kannattaja, että mun olisi tuossa tilanteessa vaikea alkaa rakentamaan luotettavaa parisuhdetta. Onhan se vaikea paikka ja voi jopa johtaa eroonkin. Toisaalta taas asian läpikäyminen voi antaa hyvän alun pitkälle suhteelle siinä mielessä, että puhumista ja ongelmien ratkomista ja vastoinkäymistä on koeteltu jo heti suhteen alussa.
Jos päädyt kertomaan, kerro ainakin, että et silloin tiennyt miehen tunteista ja koska itse välitit hänestä jo tuolloin kovasti (?) tavallaan suojelit itseäsi pettymykseltä.
[/quote]
Tuokin on totta.. Ja kyllä välitin hänestä aivan hirveästi, en vain tiennyt tulenko ikinä enää tapaamaan häntä uudestaan. Olin kyllä niin typerä kun menin säätämään toisen miehen kanssa.. Mietin tätä nyt vielä että kerronko vai en, kuitenkin odotan siihen että tapaamme sillä haluan kertoa tämän kasvotusten jos kerron. Kiitos kaikille mielipiteistänne. :)
[/quote]
Nyt ei yksinkertainen mies ymmärrä tätä naisen logiikkaa. Olit ihastuntu mieheen, mutta kun et ollut avrma hänen tunteistaan, kävit varmuuden vuoksi panemassa jotain sinulle täysin merkityksetöntä äijää. Miten tää olis auttanut/suojellut sua, jos et olisikaan ihastustasi enää nähnyt?
Ehkä olen hieman yksinkertainen, mutta voitko selventää mikä se tilanne sinun ja ihastuksesi välillä oli? Olitte viettänyt mahtavan viikon yhdessä ja kertoneet rakastavanne toisianne, mutta ette olleet sopineet näkevänne enään. Vai etkö uskonut, että puheista huolimatta näette enään koskaan?
Väität ettet tiennyt hänen tuntestaan, mutta toisaalta kerrot että olitte kertoneet toisillenne. Onko sillä jotain väliä mitkä toisen tunteet on, muuttaako se pettämistä mihinkään? Kun suhteemme vaimoni kanssa on väljähtynyt enkä todellakaan ole enää varma hänen tunteistaan, niin onko ok käydä paneskelemassa muita?