Miksi mies ei halua julkaista parisuhteesta tietoja someen?
Haluaisin tietää, miksi mieheni ei halua tuoda parisuhdettaan muiden tietoon, esim. Facebook/Instagram? Asumme siis yhdessä, ja meidän kanssamme asuu miehen lapsi vuoroviikoin. Jos tähän mieheni esimerkiksi facebookissa johonkin julkaisuun, kuvaan tms., ei tämä nouse miehen seinälle tai muuten muidenkaan nähtäväksi. Jokin esto siis meneillään.. Instagramiin on lisännyt yhden kuvan meistä, mutta sekin vain sen takia, että siinä kuvassa on muuta häntä miellyttävää tekemistä. Olen mieheltäni yrittänyt kysyä asiasta, että häpeekö vai eikö halua vain olla kanssani vai mikähän on homman nimi, mutta perustelee ettei ole muutenkaan kovin aktiivinen somettaja. Pitää osittain paikkaansa, mutta selailee joka päivä useemman kerran kanavat läpi, tykkäilee ja kommentoi kyllä ja tägäilee kavereitaan sekä lisää kyllä lapsestaan kuvia/tarinoita.
Lisättäköön tähän vielä, että olemme suunnitelleet ja hakeneet lainaa yhteisen kodin rakentamiseksi, mutta alkaa vähän mietityttämään.. minusta on alkanut tuntumaan, että kelpaan ruuanlaittoa kaksi, siivoojaksi, pyykkääjäksi ja kodin rahoittajaksi, mutta muuten minusta ei haluta julkisuuteen tietoja. Toki perheemme ja ystävämme tietävät meistä.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtäkää nyt, että jo 18-50v aikuisilla some on jo osa elämää ja parisuhde näkyy siellä myös välillä. Vanhempi polvi on eri asia ja ette te ymmärrä, niin turha vähätellä ap:n huolta. Avoimuus kuuluu suhteeseen, ei salailu ja piilottelu.
Ei sillä ole salailun eikä piilottelun kanssa mitään tekemistä ettei halua kaikkia yksityisasioitaan jakaa lainkaan somessa eikä pidä somea niin merkittävänä että siellä pitäisi kaikkea mainostaa eikä ilman sitä voi mennä edes vessaan p*skalle. Aika kuppanen ajatusmaailma jos some on noin elämän ja kuoleman kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtäkää nyt, että jo 18-50v aikuisilla some on jo osa elämää ja parisuhde näkyy siellä myös välillä. Vanhempi polvi on eri asia ja ette te ymmärrä, niin turha vähätellä ap:n huolta. Avoimuus kuuluu suhteeseen, ei salailu ja piilottelu.
Olen alle 50 ja omasta somepiiristä vähemmistö jakaa isommin parisuhdettaan siellä. Se on jo niin vanha ja kuollut alusta sellaiseen.
No mun exä julkaisi kaikkien muiden kanssa on parisuhteessa tän ja tän kanssa, kihloissa, naimisissa yms. mut sillon, kun oli mun kanssa, ni ei mitään ei yhtään mitään mihinkään...
Miksi täysin yksityisiä asioita pitäisi jakaa tosiasiassa aivan tuntemattomille ihmisille?
Se on henkisesti sairasta ja kaiken lisäksi se voi olla jopa vaarallista.
Riskialtista se on joka tapauksessa.
Miksi kukaan haluaa kertoa kaikki suhdeasiansa julkisesti, tietysti jos haluaa kertoa kaikille että katsokaa nyt, olen onnellisessa parisuhteessa.
Paha sanoa kun en itse somea käytä (face,insta,twitter yms.). Jos käyttäisin niin en varmaan silloinkaan laittaisi kuvia itsestäni tai varsinkaan lapsistani. Kukin tyylillään.
Hyvä aloittaja:
En minäkään laittaisi parisuhdetietoja sinusta jos olisin sinun miehesi
Minä taas en ymmärrä miksi ihmeessä someen pitää laittaa kaikki? En minä kerro kenellekään kenen kanssa olen parisuhteessa ja milloin eroan. Monet työkaveritkaan eivät tiedä että olen naimisissa ja että minulla on lapsia. Ei minulla ole myöskään Tapana postata missä milloinkin liikun. Enemmänkin ihmettelen miksi ihmeessä jotkut jakavat kaikki lomakuvat somessa, tai sellaista että somen perusteella pystyy päättelemään missä päin on menossa ja milloin kotona.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi nyt. Mutta olen itse esim 37v mies. En ole koskaan ollut facebookissa, en instassa, en käytä tiktokkia. Vain Whatsapp. Mutta en sielläkään jaa mitään kuvia tai tietoja parisuhteestani. Miksi ihmeessä pitäisi?
Vierailija kirjoitti:
Oletko aikuinen?
No kyllä minäkin miettisin, että onko toinen edes oikeasti eronnut, jos minut pidettäisiin visusti piilossa vaikka suhteen pitäisi olla jo vakiintunut.
Toinen vaihtoehto, ettei näe suhdetta pitkäaikaisena, niin turha siitä ympäriinsä kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä ole salailun eikä piilottelun kanssa mitään tekemistä ettei halua kaikkia yksityisasioitaan jakaa lainkaan somessa eikä pidä somea niin merkittävänä että siellä pitäisi kaikkea mainostaa eikä ilman sitä voi mennä edes vessaan p*skalle. Aika kuppanen ajatusmaailma jos some on noin elämän ja kuoleman kysymys.
Paskalla käymisen raportoiminen ja puolison somessa näkyminen on sinusta nyt ihan rinnastettavia asioita?