Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mies ei halua julkaista parisuhteesta tietoja someen?

Vierailija
23.12.2020 |

Haluaisin tietää, miksi mieheni ei halua tuoda parisuhdettaan muiden tietoon, esim. Facebook/Instagram? Asumme siis yhdessä, ja meidän kanssamme asuu miehen lapsi vuoroviikoin. Jos tähän mieheni esimerkiksi facebookissa johonkin julkaisuun, kuvaan tms., ei tämä nouse miehen seinälle tai muuten muidenkaan nähtäväksi. Jokin esto siis meneillään.. Instagramiin on lisännyt yhden kuvan meistä, mutta sekin vain sen takia, että siinä kuvassa on muuta häntä miellyttävää tekemistä. Olen mieheltäni yrittänyt kysyä asiasta, että häpeekö vai eikö halua vain olla kanssani vai mikähän on homman nimi, mutta perustelee ettei ole muutenkaan kovin aktiivinen somettaja. Pitää osittain paikkaansa, mutta selailee joka päivä useemman kerran kanavat läpi, tykkäilee ja kommentoi kyllä ja tägäilee kavereitaan sekä lisää kyllä lapsestaan kuvia/tarinoita.

Lisättäköön tähän vielä, että olemme suunnitelleet ja hakeneet lainaa yhteisen kodin rakentamiseksi, mutta alkaa vähän mietityttämään.. minusta on alkanut tuntumaan, että kelpaan ruuanlaittoa kaksi, siivoojaksi, pyykkääjäksi ja kodin rahoittajaksi, mutta muuten minusta ei haluta julkisuuteen tietoja. Toki perheemme ja ystävämme tietävät meistä.

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, taidat olla aika nuori - ja lapsellinen. Aikuisten ihmisten elämä on jossain muualla kuin somessa.

Ei ole lapsellista. Aloittaja on fiksu ja tajuaa että on jotain epäilyttävää, muutakin kuin somen perusteella. On paljon pelimiehiä. Jos ei ole pelimies, miksi piilottelee, häpeääkö kumppaniaan vaikka pitäisi olla ylpeä ja iloinen oikean löydyttyä. Tai yksi ok kuva tai teksti edes. 

Vierailija
22/83 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varatuilla Fb-poikamiehillä on parisuhteen peittelyyn tasan yksi syy, jos sinne kuitenkin eksyy tietoja ystävistä ja muista perheenjäsenistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei halua sen oikean kumppaninsa saavan tietää teidän sivusuhteesta.

Vierailija
24/83 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, taidat olla aika nuori - ja lapsellinen. Aikuisten ihmisten elämä on jossain muualla kuin somessa.

Ei ole lapsellista. Aloittaja on fiksu ja tajuaa että on jotain epäilyttävää, muutakin kuin somen perusteella. On paljon pelimiehiä. Jos ei ole pelimies, miksi piilottelee, häpeääkö kumppaniaan vaikka pitäisi olla ylpeä ja iloinen oikean löydyttyä. Tai yksi ok kuva tai teksti edes. 

Täällä nyt aika moni on jo sanonut, ja sanon itsekin, että kuvat tai niiden puute somessa eivät kyllä aikuisen ihmisen tunteista kerro mitään. Minullakaan ei ole puolisoni kuvaa somessa, miksi olisi? Asutte yhdessä. Eiköhän hän ole sinuun sitoutunut tavoilla, joilla on merkitystä.  Tietysti jos muuten tunnet itsesi kotiorjaksi, niin se on toinen juttu.  

Vierailija
25/83 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin mun tarina. Lopulta kävi ilmi, että mies tosiaan piti muitakin naisia ja myös oli viihteellä salaa. Valehteli mulle, kuitenkin insta ja muut somet paukkui viestejä ja Facebookissa kaveripyyntöjä niiltä h*roilta. Ap:n aavistukset ovat varmasti oikeita,kun mies noin salailee.

Vierailija
26/83 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on muuten somessa, on outoa ettei parisuhde näy mitenkään. Pelimies.

Vierailija
27/83 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä te olette, jotka vastaatte noin? Itse en jaa somessa muutenkaan mitään erityisen henkilökohtaista. Siellä ei ole syntymäaikaani (syntymäpäivääni), ei osoitettani, ei lapseni tietoja, ei insta- tai skype- tai muita tietoja, ei sähköpostiani, eikä parisuhdestatustani. Minkä ihmeen takia minun pitäisi juuri se kertoa somessa ja kenelle? Ne tietävät, joiden on tarpeen tietää.

Vierailija
28/83 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se pitäisi julkaista someen? Eiks toi ole ihan teinimeininkiä?

Ei mulla tai miehellä kummallakaan ole mitään yhteiskuvia tai söpöilyä somessa, kyllä tutut tietää ilmankin että ollaan keskenämme naimisissa.

Vierailija
29/83 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole outoa. Kato kaikki ei käytä somea seuraavan pokan metsästämiseen.

Vierailija
30/83 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä en halua someen omaa meidän suhdetta. Tärkeät ihmiset tietää ja lopuilla ei ole väliä. Mieluummin hehkutan miestäni miehelle itselleen. Mieluummin jaan hänen kanssaan hetket kahdestaan. Ei kaikkea tarvitse jakaa someeen.

Olen paljon onnellisempi, mitä vähemmän somessa julkaisen, seuraan somea tai ylipäätänsä käytän sitä.

Vierailija
31/83 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä te olette, jotka vastaatte noin? Itse en jaa somessa muutenkaan mitään erityisen henkilökohtaista. Siellä ei ole syntymäaikaani (syntymäpäivääni), ei osoitettani, ei lapseni tietoja, ei insta- tai skype- tai muita tietoja, ei sähköpostiani, eikä parisuhdestatustani. Minkä ihmeen takia minun pitäisi juuri se kertoa somessa ja kenelle? Ne tietävät, joiden on tarpeen tietää.

No sinä olet sitten sosiaalisesti puusilmä ja sinulta menee kaikki rekkaa pienemmät ympäristön vihjeet ohi. Kuitenkin ap:n mies esiintyy somessa poikansa kanssa. Sitä ei salailla eikä hänen olemassaoloa. Ap on ainoa asia mistä ei ole miehen elämässä mainintaa. Itse saisin kuvan että on lapsellaan huomiota kalasteleva yksinhuoltaja. Ja some on tätä päivää. Siellä on kaikki. Jos et ole, sinua ei ole.

Vierailija
32/83 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sinä olet sitten sosiaalisesti puusilmä ja sinulta menee kaikki rekkaa pienemmät ympäristön vihjeet ohi. Kuitenkin ap:n mies esiintyy somessa poikansa kanssa. Sitä ei salailla eikä hänen olemassaoloa. Ap on ainoa asia mistä ei ole miehen elämässä mainintaa. Itse saisin kuvan että on lapsellaan huomiota kalasteleva yksinhuoltaja. Ja some on tätä päivää. Siellä on kaikki. Jos et ole, sinua ei ole.

Voihan jiisus. Meillä kukaan kaveriporukassa ei jaa suhteitaan someen. Ollaan kaikki ikähaarukalla 22-29 vuotiaita.

Jos some ja somessa jako määrää jonkun olemassa olon, huolestuisin ihmisen elämän laadusta. Oikea elämäkin on elettävänä. Ei vain somesirkus ja sen tuoma draama.

Vierailija
33/83 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri nauroi, kun saivat hääonnitteluita. Vaimo oli päivittänyt FB profiiliinsa parisuhdestatuksen. Olivat olleet naimisissa tuossa vaiheessa 20 vuotta 😄

Vierailija
34/83 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän haluaa pitää ovet avoinna. Eihän siinä ole mitään salattavaa, että hän on varattu? Vai Onko? Ihan peruskauraa sen pitäisi olla, jos ihminen on varattu.

Vierailija
35/83 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kel onni on se onnen kätkeköön...

Vierailija
36/83 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miksi suhdetta pitää hehkuttaa jossain somessa. Itselläni oli someaikaan asetuksissa ettei minua voida tägätä ellen itse sitä hyväksy ja hyvä niin, kannattaisi kaikilla olla. Sitäpaitsi en kokenut että suhteeni oli oleellista tietoa kaikille, tietää ne ihmiset keiden kanssa olen muutenkin yhteyksissä mutteivät kaikki somessa pyörivät. Ei ole tarvetta tehdä sen tyyppistä "omaisuuden merkkaamista".

Vierailija
37/83 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en missään tapauksessa halua tulla yhdistetyksi internetissä puolisooni, koska joku utealias rekrytoija voisi päätellä puolisoni julkisesta ammatista sellaisia asioita, jotka eivät kuitenkaan päde minuun.

Myös tämä Koskelan tapaus muistuttaa miksi somessa ei kannata jakaa nettietsivien löydettäväksi mitään. Nyt on reposteltu sekä tekijöiden että uhrin perhe.

Kovin kaukaa haettua. Netti on pullollaan miehiä, joiden parisuhdestatus ei ole mikään tai sitten se on sinkku. Yhtään kuvaa muksuista tai muijasta ei löydy. Näitä profiileja käytetään hyvinkin paljon vieraiden naisten väijymiseen. Vaikka siellä lukisi "parisuhteessa" tai "naimisissa" , se ei kyllä vielä paljasta suhteen toista osapuolta millekään rekrytoijalle tai kerro yhtään kenellekään parisuhteen toista osapuolta, "Kun se ei kuulu muille kuin asianosaisille". Eihän siihen rouvan nimeä tarvitse laittaa, tai ketään tägätä. Kyllä se vinkkaa vain tästä miehestä, että mitä juuri hän haluaa muille itsestään kertoa. Omakohtaista kokemusta löytyy naisena juuri tällaisen miehen someprofiilista (Ja lähestymisestä).

Vierailija
38/83 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu miten somea käyttää. Mulla ei oo instaa. Vain facebook profiili. Kavereina vain läheiset. Jos minulla olisi hyvä suhde, niin se näkyisi, että olen suhteessa. Kylmä tosiasia: iso osa miehistä hakee eron jälkeen vain lapsilleen hoitajaa, ruuanlaittajaa, pyykkäriä ja siivoojaa. Usein eivät ole edes päässyt yli erosta lasten äidin kanssa. Mieti nyt 2 kertaa sitoudutko lainan kautta...

Vierailija
39/83 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en missään tapauksessa halua tulla yhdistetyksi internetissä puolisooni, koska joku utealias rekrytoija voisi päätellä puolisoni julkisesta ammatista sellaisia asioita, jotka eivät kuitenkaan päde minuun.

Myös tämä Koskelan tapaus muistuttaa miksi somessa ei kannata jakaa nettietsivien löydettäväksi mitään. Nyt on reposteltu sekä tekijöiden että uhrin perhe.

Kovin kaukaa haettua. Netti on pullollaan miehiä, joiden parisuhdestatus ei ole mikään tai sitten se on sinkku. Yhtään kuvaa muksuista tai muijasta ei löydy. Näitä profiileja käytetään hyvinkin paljon vieraiden naisten väijymiseen. Vaikka siellä lukisi "parisuhteessa" tai "naimisissa" , se ei kyllä vielä paljasta suhteen toista osapuolta millekään rekrytoijalle tai kerro yhtään kenellekään parisuhteen toista osapuolta, "Kun se ei kuulu muille kuin asianosaisille". Eihän siihen rouvan nimeä tarvitse laittaa, tai ketään tägätä. Kyllä se vinkkaa vain tästä miehestä, että mitä juuri hän haluaa muille itsestään kertoa. Omakohtaista kokemusta löytyy naisena juuri tällaisen miehen someprofiilista (Ja lähestymisestä).

Siellä todellakin voi lukea pelkkä status ilman nimeä. Sitä ei tarvitse laittaa. Minulla oli mies vaivihkaa vaihtunut sinkuksi, mutta minä en sitä statusta nähnyt, sen näki muut. Ilmestyi tyttöystäväkin jos toinenkin. Sama juttu oli edellisen miehen kanssa. Somesta ei voinut mitenkään päätellä että on naimisissa ja naisia riitti. Kyllähän kaikki lähipiirissä tiesi, että olemme naimisissa.  Tietenkään nämä naiset ei tienneet mikä oli ideakin. Ei kai ketään nyt kiinnosta vanhoja ystäviään ja sukulaisiaan panna. Itselläni on ollut yksi pano jolla oli avoin suhde ja vaimosta ei ollut siksi mainintaa eikä mitään merkintää, että mies löytäisi helpommin naisia.

Vierailija
40/83 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri nauroi, kun saivat hääonnitteluita. Vaimo oli päivittänyt FB profiiliinsa parisuhdestatuksen. Olivat olleet naimisissa tuossa vaiheessa 20 vuotta 😄

Mun tuttavamies teki kanssa noin. Ensimmäinen onnittelija oli heidän parikymppinen tytär, joka kirjoitti ”Paljon onnea tämän tuoreen tapahtuman johdosta”. Olivat siis olleet naimisissa yli 20 vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme