Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko edellinen työnantaja kertoa sairauslomastani uudelle työnantajalle?

Vierailija
21.05.2014 |

Pyysin edelliseltä työnantajalta suositusta ja hän antoi luvan yhteystietojensa antamiseen. Jouduin heillä töissä ollessani kuukauden sairauslomalle uupumuksen/masennuksen takia.

Nyt olin työhaastattelussa, joka meni todella hyvin. Haastattelija pyysi suosittelijaa, jolloin annoin tuon edell. työnantajan tiedot. Nyt ei ko. työpaikasta ole kuulunut mitään, vaikka lupasivat ilmoittaa joka tapauksessa, eli vaikka en tulisikaan valituksi.

Voiko olla niin, että edellinen työnantaja on kertonut sairauslomastani ja ettei suosittele minua vastaavaan tehtävään (kyseessä oli aivan samanlainen työ, samat tuntimäärät jne kuin mistä olin sairauslomalla).

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta ne voi olla kehumista sua. Sanoo lakonisesti, että olet ihan kiva, ihan ok.....se tarkoittaa, että älä palkkaa.

Vierailija
2/38 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei todellakaan voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksei voisi? Vaikka se olisi lain mukaan kiellettyä, enhän minä sitä koskaan saisi tietää, jos entinen pomo kertoisi jollekin sairaslomasta? Onhan se aina riski palkata sellainen, joka uupuu ja tuottaa siten vaikeuksia työnantajalle (sairausloman palkka maksettava, silti löydettävä sijainen jne). Eli ihan noin niinkuin pomolta pomolle arvokasta tietoa potentiaalisesta työntekijästä.  t. ap

Vierailija
4/38 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukauden saikku ei ole ovin kummoinen juttu ja työnantajat harvoin on ovin toverillisia toisilleen

Vierailija
5/38 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko vielä kunnossa kun murehdit moista? Aivan hyvin joku pienten lasten äiti joutuu olemaan paljon pois lasten sairauksien takia ja rallia harrastava murtaa jalkansa kerran vuodessa. Ei sinun saikkusi ole kovin kummoinen isossa mittakaavassa.

Vierailija
6/38 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kertoo, mutta tuskin sua suosittelee

Vierailija
7/38 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 22:49"]kuukauden saikku ei ole ovin kummoinen juttu ja työnantajat harvoin on ovin toverillisia toisilleen

[/quote]

Kyllä minä olen aina kysynyt ja vastannut onko ollut paljon poissa työpaikalta. T. Pomo

Vierailija
8/38 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mutta kun kyseessä oli burn out ja uupuminen, joka johtui työstä (suurimmaksi osaksi). Ei siis mikään jalan murtuminen. Työnantaja voi siis hyvin ajatella, että minusta ei ole ko. työhön. Jäin lopulta pois työstä kokonaan (itse asiassa sairauslomaa oli n. 5 viikkoa ja sitten loppui määräaikainen työsopimus). t. ap

Vierailija
9/38 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu en palkkaisi sua

Vierailija
10/38 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu en palkkaisi sua

Vierailija
11/38 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok eli parempi, etten anna suosittelijan yhteystietoja, ellei niitä erikseen pyydetä. :( t. ap

Vierailija
12/38 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa antaa rikkoo tietoturvalakia.

Vierailija
13/38 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu mutta ei oo pakko suositella. Voi sanoa, että et kestä. Paineita

Vierailija
14/38 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vaan, että olisiko edellinen pomo suostunut suosittelijakseni jos kokisi, ettei voi minua suositella? Miksei sitten sanonut, että en halua suositella sinua? Voisiko olla, että suosittelee minua, jos joku kevyempi homma on minulla hakusessa? Sain kuitenkin kiitettävät arviot työtodistukseen ja lähtiessäni paljon kehuja, mm. että olen oikealla alalla. t. ap

Vierailija
15/38 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusivat eroon

Vierailija
16/38 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjosivat kyllä jatkoa sopimukselle, eli eivät halunneet eroon. Kieltäydyin itse jatkosta. t. ap

Vierailija
17/38 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
18/38 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:24"]

Tarjosivat kyllä jatkoa sopimukselle, eli eivät halunneet eroon. Kieltäydyin itse jatkosta. t. ap

[/quote]

Tässä tapauksessa entinen pomo ei varmaankaan ole sinua ainakaan kovin pahasti haukkunut. Sairaslomista ei saa kertoa eteenpäin, mutta voihan asian kiertää vaikka miten tai vain todeta, että olit ihan ok työntekijä ja toinen osaa sitten lukea rivien välistä. Voi olla myös niin, että siellä oli vaan joku sua parempi hakija. Älä masennu tästä.

Vierailija
19/38 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se pomo myöskään voi valehdella. Jos siis olet hakenut aivan samanlaista hommaa, aivan samanlaisilla tunneilla ja et entisessä firmassa kestänyt sitä, niin miksi ihmeessä kestäisit uudessa?

Jos tää entinen pomosi on kertonut, että olet tehnyt ihan samaa hommaa heillä, on luonnollista kysyä, miksi sitten luulevat, että haluat vaihtaa. Siinä vaiheessa jokainen kiertoilmaisu on kuolinisku sun duuninsaannille.

Vierailija
20/38 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kokemusta asiasta:

kyllä voivat. Valitettavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän