Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luetellaan asiat, mitä miehesi on tehnyt joulun eteen tähän mennessä

leipurismiehen vaimo
23.12.2020 |

- Pesi saunan
- Osti kinkun ja sulattelee sitä nyt paistoa varten
- Leipoi joululeipää ja joulukakun
- Osti konvehteja (tosin pahoja, sellaisia mistä ite tykkää :)
- Suolasi kalan

Kommentit (135)

Vierailija
61/135 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nada.

Vierailija
62/135 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#miesvihanäkyväksi

Arvasin, että istut taas täällä perse homeessa valkoritaroimassa kaikkien miesten kunniaa :D

Sinäkin siis tunnistit ketjun miesvihaketjuksi jo otsikosta?

En, mutta koska otsikossa mainittiin sana "miehesi" niin tiesin kyllä löytäväni öliööön tästä(kin) ketjusta häshtägeineen. Olet kyllä huvittava.

ai että palstallamakaaminen ottaa koville. -eri 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/135 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävi töissä vuoden jokaisena viikkona 40 tuntia töissä, että joulun vietto on meillä ylipäätään mahdollista.

Jos miehesi aloitti työn tammikuun alussa, niin hänellä oli kuusi lomapäivää. Miten mies vietti lomansa vai eikö hän kertonut siitä sinulle?

Vierailija
64/135 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#miesvihanäkyväksi

Arvasin, että istut taas täällä perse homeessa valkoritaroimassa kaikkien miesten kunniaa :D

En, mutta koska otsikossa mainittiin sana "miehesi" niin tiesin kyllä löytäväni öliööön tästä(kin) ketjusta häshtägeineen. Olet kyllä huvittava.

ai että palstallamakaaminen ottaa koville. -eri 

Makaathan täällä sinäkin.

toinen eri

Vierailija
65/135 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies pesi kinkun, paistoi joulukuusen ja koristeli saunan. Eilen vei joululaatikot haudoille ja nyt sytyttelee lahjoja.

Meillä mies aloitti aamun pesemällä kuusen ja paistamalla kynttilät. Nyt sytyttelee jouluverhoja ja sen jälkeen jakaa sukulaisille puhtaat lakanat.

Vierailija
66/135 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä olen mies itse, mutta kävin kuusivarkaissa, maksoin kaikki ja osan tilasinkin joululahjoista, maksoin ruoat, lämmitin uunin ja paistan kinkun, imuroin ja luutuan lattiat. Lahjoja pitäisi paketoida vielä ja maata ja juoda kaljaa.

Vierailija
67/135 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, että joku otti nokkiinsa; tarkoitin ihan huumorilla, että monilapsisessa perheessä joku muksuista julistettaisiin "tuikkuvastaavaksi", joku toinen voisi olla vaikka "linnunruokavastaava".  :)

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi oikein iso perhe, siellä voisi olla joku "tuikkuvastaavan" hommissa :D

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä te muut tietäisitte, mitä mieheni on tehnyt tähän mennessä? Mutta tässä nyt ainakin joitakin asioita, joita on tehnyt tai tekee tämän ja huomisen päivän aikana:

- siivonnut takkahuoneen ja pesutilat (ml. saunan)

- imuroinut myös muut tilat

- siivonnut tasot, jatkaa tänään

- pesee lattiat

- pesee pyykit (ei ehkä liity jouluun mutta lisää viihtyvyyttä)

- ruokkii linnut (siis vie lintulaudalle siemeniä ja pähkinöitä, laittaa siemenpalloja)

- vaihtaa kanssani petivaatteet

- hakenut jouluruoat ja tarvikkeita jouluruokien valmisteluun

- vienyt jouluverhot ompelijalle ja hakenut sieltä

Kuka noita kaikkia muistaa. Mutta minä vastaan ruokien laitosta (kinkkua meillä ei syödä ja kalat on ostettu valmiina) ja pöydän kattamisesta + siihen liittyvistä asioista (tuikut, muut koristeet) ja hän tekee melkeinpä kaiken muun. Kuusta emme hanki.

oikein tuikuista vastaat. 

Niinpä. Ajattele! Jos oikein tarkkaan luet, niin myös ruokien laitosta. Kaikki muu itse tehtyä (mm. neljää eri laatikkoa, rosollia, sinappia ym),  kaupasta vain miehen kalat ja kalkkuna sekä konvehdit.

Vierailija
68/135 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osti meille joulukalenterit. Ostanut ja kuljettanut suurimman osan jouluruuista. Huollattanut auton. Hommannut stream-kanavan jossa leffoja ja sarjoja. Pusi.

Vierailija
69/135 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ex valitti kun piti ostaa lapsille lahjoja. Minulle ei ostanut. Eikä tehnyt muutakaan joulua varten.

On siis ex.

onks se siis sun papereissas edelleen sun mies vai mitä sä vingut?

Mikä sulla on hätänä?

Ketjun aihe: lietellaan asiat mitä miehesi on tehnyt joulun eteen tähän mennessä

Ja joku valittaa kun exä ei ole kokannut sille eikä hiero hartioita

Vierailija
70/135 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#miesvihanäkyväksi

No nyt kun luet mitä täällä v**tillaan niin se avaa silmäsi, eikös?

Minua ei nimittäin naurata kun sinäkin olet taas ketjussa rinkirunkkaamassa miesvihalle

Vierailija
71/135 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#miesvihanäkyväksi

Minua ei nimittäin naurata kun sinäkin olet taas ketjussa rinkirunkkaamassa miesvihalle

Moni on kertonut pitkän listan asioista, joista oma mies on huolehtinut. Miten sinä onnistut loikkimaan ne yli? Ja voithan sinä itse kertoa, mitä kaikkea olet tehnyt perheesi joulun eteen.

Vierailija
72/135 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paketoinut arviolta puolet lahjoista. Hakee tänään tilatut valmiit laatikot. Käynyt kanssani "jouluruokaostoksilla", hankkinut joulupukin (tulee ulos!) ja tänään tehdään illasta joulusiivousta. Mielestäni aika paljon tehnyt. Meillä on myös lapsi, jonka kanssa mies on askarrellut joulukoristeita. Arvostan miestäni <3 

Vierailija
73/135 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään

Vierailija
74/135 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osti jouluruuat ja minulle lahjan :)

Vierailija
75/135 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistoi kinkun. Pesi uunivuoan ja ritilän sen jälkeen (tämä käskystä... ). Osti kinkun ja lohen! Graavasi lohen. Yhdessä haettiin kuusi, mies laittoi siihen valot ja tähden. Pesi vessan, siis myös seinät, muutenhan meillä kyllä pestään vessaa päivittäin. Maksoi omien lastensa ja lastenlasten lahjat (minä osallistuin valintaan ja myös paketoin). Ja luulisin, että paketoi mun lahjan.

Vierailija
76/135 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#miesvihanäkyväksi

Moni on kertonut pitkän listan asioista, joista oma mies on huolehtinut. Miten sinä onnistut loikkimaan ne yli? Ja voithan sinä itse kertoa, mitä kaikkea olet tehnyt perheesi joulun eteen.

"moni" ja kaikissa annetaan ymmärtää että nuo nyt on ne helpot pikkujutut.

Ostanut sapuskaa, hakenut kuusen, mamman hoitaessa kaikki paskat hommat

Vierailija
77/135 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitanut meidän yhteisen yrityksen hommia yksin että minä oon saanut laittaa joulua ja haki joulukuusen sekä luultavasti minulle jonkin lahjan. Itse oon siis hoitanut loput hommat. Olen kiitollinen hänestä. Meillä ei myöskään ole jouluna lomaa, mutta mies hoitaa nekin hommat, itse siis hoidan kaiken muun.

Vierailija
78/135 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun myönnän ettei ole tehnyt mitään (tai kerennyt tehdä) täysin oma-aloitteisti.

Mutta hoiti kuusen jalkaan asti. On käynyt kaupassa monta kertaa ja käytiin yhdessä lahjat hakemassa. Toki minä mietin ja valitsin kaikki valmiiksi, käytiin vain sitten hakemassa kaikki. Valitsi kinkun ja paistaa sitä parhaillaan. Kävi tilaamassa piirakat, laittoi kalan suolaan, teki katkarapusalaattia. Aamulla laittaa paistin uuniin.

Minä olen meistä se ennakoiva ja heti työhön tarttuva, mies jahkailee ja myötäilee. Välillä olen varma että jotain häiriötä on ajan hahmottamisessa kun ei vielä tuossakaan iässä (+40) osaa tehdä asioita järkevään aikaan. Eikä hahmota mikä aika menee mitäkin asiaa tehdessä

Mutta onneksi on aina se tuikitärkeä viimetinka :)

Vierailija
79/135 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies:

-laittoi valot parvekkeelle

-imuroi ja pyyhki pölyt

-toi minulle joulukukan

Yhdessä:

-tekokuusen kokoaminen ja koristelu

Minä:

-ostin lahjat miehelle, miehen suvulle sekä omalle suvulle

-paketoin kaikki lahjat

-ostin joulukarkit (jotka mies on jo puoliksi syönyt), kinkun ja laatikot

-leivoin tortut ja piparit

-tein kotikaljat

-laitoin kodin jouluisaksi koristein, vaihdoin pöytäliinat yms.

-pyykkäsin, pesin vessan ja tein ylipäätään muita isompia siivoustöitä

Molemmat käymme töissä, miehellä korkeampi palkka mitä minulla ja juuri tässä tajusin, että minä pienistä rahoistani olen kaikki lahjat ostanut. Lisäksi mies usein valittaa etten MINÄ tee kotona tarpeeksi. Avasi silmiä kyllä tämä listaus :'D ensi vuonna saa mies hoitaa aivan kaiken.

Vierailija
80/135 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankki lasten lahjoja, käynyt alkossa, pessyt saunan ja hakenut joulukuusen. Auttanut jouluvalojen kanssa. Yhdessä siivotaan loput ja illalla paketoidaan yhdessä. Mä olen huolehtinut osasta lahjoista, joulukukista, sukulaisten muistamiset (kortteja ja kukkia) sekä kaiken ruokapuolesta leipomiseen. Lapset hoitavat omien huoneiden ja lemmikkien siivoukset sekä koristelut.