Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luetellaan asiat, mitä miehesi on tehnyt joulun eteen tähän mennessä

leipurismiehen vaimo
23.12.2020 |

- Pesi saunan
- Osti kinkun ja sulattelee sitä nyt paistoa varten
- Leipoi joululeipää ja joulukakun
- Osti konvehteja (tosin pahoja, sellaisia mistä ite tykkää :)
- Suolasi kalan

Kommentit (135)

Vierailija
121/135 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osti äidilleen joululahjan, itse en tule mitään saamaan. Ostin hänelle kyllä lahjan. Täällä ei ole mitään tehnyt.

Koko päivä tai oikeastaan koko viikko on mennyt siivotessa. Nyt on kinkku uunissa.

Vierailija
122/135 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osti lahjat sisaruksilleen ja minullekin kai

Osti kanssani jouluruokia, kun olin tehnyt listan

Haukkui minut kaupassa tyhmäksi kaikkien edessä

Järjesti ison riidan, kun pyysin hetken rauhaa nukkuakseni ennen yövuoroon menoa (ei ole koskaan kunnioittanut, että teen kommivuorotyötä) eli en nukkunut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/135 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska ilmiö tosiaan, että miehiä kiittävissä viesteissä on aina alapeukku tai useampi, mutta jos miestä kritisoidaan, niin sitten pelkkää yläpeukkua.

Vierailija
124/135 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt toistaiseksi kaiken. Vaimo osti pari kukkaa ja loput on kaatunut tänäkin vuonna minun kontolleni.

Vierailija
125/135 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osti ja paketoi lasten lahjat, osti jouluruoat ja ainekset, teki jo osan ruoista. Ja yrittäjä joten nyt aattonakin töissä. Eli itsellä osa ruoan laitosta (plus kummilasten ja isovanhempien lahjoista huolehtiminen jotka menivät postissa), siivous ja koristelu lasten kanssa 😊

Vierailija
126/135 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantanut joulukoristeita varastosta, ostanut kaikki jouluruuat, koristellut kuusta, tehnyt joulusiivousta kanssani, ostanut joululahjoja, auttanut porkkanalaatikon teossa kuorimalla kaikki porkkanat❤️

Vierailija
127/135 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee aina kaiken jouluruuan. Laatikotkin tekee itse. Minulle jää korkeintaan joku torttujen leipominen ja kermavaahdon vatkaaminen.

Vierailija
128/135 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies:

Pesi saunan

Paistoi blinit

Hankki kuusen

Siivosi sovitun osan talosta

Kävi ruokakaupassa

Kokosi piparkakkutalon

Minä:

Vaihdoin lakanat

Siivosin kodin muuten sillä aikaa kun mies pesi saunaa

Leivoin pullaa, jouluhalon ja tortut

Lasten lahjojen ostaminen

Joulukorttien tekeminen

Yhdessä:

Ruokalista ja menun laatiminen

Isommat ostokset yhdessä

Ruoan valmistus

Joulukukkien hankinta

Lapset:

Kuusen koristelu

Koristelu

Piparkakkutalon leipominen ja koristelu

Ruoan valmistukseen ja kattamiseen osallistuminen

Vierailija
129/135 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä joulu (ja arkikin) on yleensä yhteistä aikaa. Ollaan käyty ostamassa kuusi ja koristeltu kotia. Siivoiltu ollaan kanssa.

Mies ripusti jouluvalot ja pesi verhot ja vaihtoi lakanat, ennen kun tulin töistä joten niihin en osallistunut. Yhdessä tehtiin tilaus kauppaan ja tilattiin lasten joululahjat.

Puuttuneet ostokset mies kävi hakemassa lähikaupasta (koska korona, niin ei käydä koko perheenä kaupassa). Pakattiin yhdessä lahjat.

Mies käy tänään jättämässä kummilasten lahjat oville.

Näin kun miettii niin ehkä mies on vähän enemmän tehnyt kuin minä, koska mä hoidan enempi tota arkea lasten kanssa samanaikaisesti. Jos mulla ois ajokortti niin pystyttäis enempi jakamaan liikkumisia, mutta nyt yritän vältellä dösiä, niin mies hoitaa enempi kodin ulkopuoliset jutut.

Vierailija
130/135 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole miestä, mutta ystävämies tarjoaa jouluruokailun luonaan. On hankkinut kinkkua, kaloja, laatikoita, suklaata jne.

Vierailija
131/135 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-osti kuusen ja asensi sen jalkaan

-pesi vessan

- kuori perunat laatikkoon

-osti lapsille yhden lahjan

-auttoi lakanoiden vaihdossa

- imuroi hieman yli puolet talosta

-laittoi lasten kanssa yhdet jouluvalot pihalle

-paketoi puolet lahjoista

-nosti kinkun uunista ja kaatoi rasvat pois

Minä olen silti tehnyt selvästi enemmän, mutta ihan ok, sillä mun loma alkoi aiemmin. Olemme molemmat uupuneita koronavuoden jälkeen, ja päätimme madaltaa hieman tasoa kaikessa. Nyt on ihan kiva, lokoisa fiilis, ollaan oman perheen kesken.

Vierailija
132/135 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repinyt mun hermoja jo lähes katkeamispisteeseen. Miten jumalauta 50v mies voi olla niin kakara?! Ja siis mulla pokka pitää vaikka sisäinen puurokattila palaa pohjaan ja kiehuu yli. Onneksi enää 10 tuntia ja mies on juonut itsensä sammuksiin.

Vierailija
133/135 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies varasi ja maksoi hienon mökin jouluksi Lapista, teki suurimman osan jouluherkuista, katsoi, että lapset pakkasi kaiken tarpeellisen reissuun mukaan, ajoi 80% tuhannen kilometrin matkasta huonossa säässä (minä ajoin 20%). Aamulla antoi ihanat orkut pitkän kaavan mukaan seksissä kun lapset vielä nukkui. Nyt touhuaa lasten kanssa tunturin juurella. Antoi minulle omaa aikaa.

Vierailija
134/135 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauska ilmiö tosiaan, että miehiä kiittävissä viesteissä on aina alapeukku tai useampi, mutta jos miestä kritisoidaan, niin sitten pelkkää yläpeukkua.

Etkö osaa ajatella, että ne yläpeukut on tsemppipeukkuja? Vähän kuin olalle taputus. Eikö sitäkään sinun mielestä saisi tehdä?

Vierailija
135/135 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole miestä, mutta jos olisi, niin saisi tehdä joulupöydän antimet ihan vapaasti. Itse olen niin surkea keittiössä.