Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luetellaan asiat, mitä miehesi on tehnyt joulun eteen tähän mennessä

leipurismiehen vaimo
23.12.2020 |

- Pesi saunan
- Osti kinkun ja sulattelee sitä nyt paistoa varten
- Leipoi joululeipää ja joulukakun
- Osti konvehteja (tosin pahoja, sellaisia mistä ite tykkää :)
- Suolasi kalan

Kommentit (135)

Vierailija
81/135 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän mennessä en  ole löytänyt listoilta mitään vakavasti otettavaa tarpeellista  tehtävää, jota en olisi vanhanapoikana itse tänäkin vuonna tehnyt syöpäleikkauksessa käyntini ohessa.

Vierailija
82/135 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies lähti toisena adventtina viemään roskapussia ja ostamaan kinkkua. Ei ole sen koommin näkynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/135 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies lähti toisena adventtina viemään roskapussia ja ostamaan kinkkua. Ei ole sen koommin näkynyt.

etkä soittanut edes sairaalalle onko se joutunut auton kolhimaksi

#MIESVIHANÄKYVÄKSI

Vierailija
84/135 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkinut lahjoja. Ostanut kuusen, koristellut sen lapsen kanssa. Ostanut koristeita, laittanut jouluvaloja. On hommannut ja paistaa kinkun. Enemmän kai tehnyt kuin minä.

Vierailija
85/135 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajaa 100km työssäkäyntikunnastaan mun tykö koko joulun pyhiksi ♥ Itse paistan kinkun.

Meillä ei vietetä joulua muutoin kuin kinkku paistamalla. On vain karvaisia lapsia ja lahjoista en välitä, joten on sovittu että ostellaana arjessa toiselle jotain jos haluaa ostaa.

Vierailija
86/135 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#MIESVIHANÄKYVÄKSI

Mies voi ilmoittaa itse, jos haluaa. Jos ei kykene, niin sairaalasta soitetaan lähiomaiselle. Muuten sairaala ei ilmoita kenellekään kyselijälle, onko siellä sen ja sen nimistä ihmistä.

Vierailija
87/135 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#MIESVIHANÄKYVÄKSI

Mies voi ilmoittaa itse, jos haluaa. Jos ei kykene, niin sairaalasta soitetaan lähiomaiselle. Muuten sairaala ei ilmoita kenellekään kyselijälle, onko siellä sen ja sen nimistä ihmistä.

Näin ne miehet jää kadonneeksi kun ei ämmää kiinnosta selvittää miksi mies katosi vain 50€ taskussaan

Vierailija
88/135 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Ostanut joulukuusen(tänään ilemmalla koristellaan perheen kanssa kuusi yhdessä)

- Laittanut ulos jouluvalot(lämpimän valkoiset)

- Pessyt saunan

- Ostanut lapsille joululahjoja

- Ostanut hautakynttilöitä

-Paistanut kinkun

Vierailija
89/135 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hienoja miehiä ja vielä suomalaisia on olemassa!

Itsellä on exä joka ei tehnyt mitään. Syystä exä siis.

Eiku hei, laittoi joulukuuseen valot. Hip hip Hurraa! Juu, ja osallistui syömiseen.

Hyvin olette valinneet. Kaikkea hyvää ja Hyvää Joulua!

Vierailija
90/135 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#MIESVIHANÄKYVÄKSI

Näin ne miehet jää kadonneeksi kun ei ämmää kiinnosta selvittää miksi mies katosi vain 50€ taskussaan

Suomessa saa ihan jokainen täysi-ikäinen kadota vapaaehtoisesti, jos haluaa. Eiköhän tuokin nainen ole kuullut, että siellä se mies on viettämässä joulua sivusuhteen luona. Ja toisekseen, ihan kuka vaan läheinen voi tehdä katoamisilmoituksen, joku sukulaisista vaikka. Isä esimerkiksi.

Vierailija
91/135 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Pessy saunan

- Leiponut leipiä

- Tuonut kuusen

- Putsannu takat ja tuonut puita

- Käyny lahja ostoksilla ja paketoinut ne

- Laittanut pihalle valot ja tuli telineet

- Tampannut matot

Vierailija
92/135 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole lapsia.

Tähän mennessä perusteellinen joulusiivous on jakaantunut minun ja mieheni välillä 60/40, mutta olen ollut etätöissä joten työmatkojen puuttumisen vuoksi minulla on ollut enemmän aikaakin.

Yhdessä haettiin joulukuusi ja havut kransseja varten. Mies 'preppasi' kuusen kuusenjalkaan saakka, minä koristelin.

Mies on itse hankkinut lahjat, jotka antaa minulle, siskolleen ja vanhemmilleen.

Minä hain kaikki jouluruoat, mutta minä olen normaalistikin hoitanut meillä ruokakaupassa käymisen, joten joulu ei tässä eroa arjesta.

Mies haki paljun, putsasi sen ja nyt lämmittelee sitä.

Vierailija
93/135 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ollut lomalla, minä pääsin tänään pari tuntia etuajassa

- käynyt kaupassa tekemässä ostoksia

- laittoi parvekkeelle jouluvalot (jo silloin joulukuun alussa)

- siivonnut olohuoneen, keittiön, eteisen ja aiemmin jo laittoi vierashuoneen kuntoon pojallemme

- paistoi harjoituskinkun, aikoo huomenna paistaa sen oikean, aloittaa aikaisin aamulla

- oli apuna piparin leivonnassa - leivonta on mun juttu, mutta mies siirtelee kaverina peltejä niin ehtii paistaa

Vierailija
94/135 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakenut kuusen ja pystyttänyt sen jalkaan (jostain syystä aina kamalan hankalaa) sekä viritellyt jouluvalot. Kelpaa mulle - mulla alkoi loma aikaisemmin enkä toisaalta itsekään rehki otsa hiessä.

Vierailija
95/135 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haki ja laittoi kuusen, laittoi ulkovalot, leipoi lasten kanssa pipareita tekemästään taikinasta, vaihtoi jouluverhot, valmisti laatikkoruoat (peruna, porkkana, lanttu), osti suuren osan lasten lahjoista, teki joulun suuren kauppareissun antamani listan perusteella, teki joululeivät omalle perheellemme ja vahemmilleni.

Ja varmasti vielä muutakin. Mies kaappaa huomaamattomasti rooliani jouluhössöttäjänä 😂

Vierailija
96/135 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on perannut kasoja ja vienyt omat tavaransa paikoilleen. Viritellyt jouluvaloja, lyhtyjä ulos. Ostanut ulkoroihuja. Siivonnut pihaa. Hakenut joulukuusen ja huolehtii sen jossain vaiheessa jalkaan ja sisälle sekä hakee varastosta koristeet. Osti joulukinkun ja huolehtii sen sulatuksen, paiston jne aina pöytään asti. Viikannut pyykkiä. Ja toi mulle ihanan amarylliksen. ❤️

Vierailija
97/135 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#MIESVIHANÄKYVÄKSI

Suomessa saa ihan jokainen täysi-ikäinen kadota vapaaehtoisesti, jos haluaa. Eiköhän tuokin nainen ole kuullut, että siellä se mies on viettämässä joulua sivusuhteen luona. Ja toisekseen, ihan kuka vaan läheinen voi tehdä katoamisilmoituksen, joku sukulaisista vaikka. Isä esimerkiksi.

Isällä ei ole vielä mitään tietoa että poika on kateissa. Se selviää vasta joulun jälkeen ettei nainen ole nähnyt miestä kuukauteen.

Vierailija
98/135 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Osti muutaman lahjan lapsille

-Koristeli kuusen lasten kanssa

- Paistoi joulutorttuja, suolasi lohen ja paistaa kinkun

-Viikkasi pyykkejä

- Maksoi ruuat eilen kaupassa

Eli on kyllä osallistunut, mutta meillä on iso talo ja monta lasta eli hommaa on todella paljon. Ja valitettavasti valitti myös siitä että kauppaan meni niin paljon, mutta olen kalliimmalla ostanut miehelle joululahjoja kun mitään kauppaan meni.

Ja sain kuulla tänään perinteisen "sulle ei mikään riitä" mutta puoliso ei näe sitä kuinka kaiken ajan käytän perheelle ja joskus vaan haluaisin apua siihen hommaan.

Vierailija
99/135 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osti joulukuusen ja toi sisään. Kaikki muu on jäänyt mun vastuulle.

Teillä on tosi ihania miehiä, nyt olen vähän surullinen ja kateellinenkin. Toki pitäisi olla kiitollinen että teki edes tuon.

Vierailija
100/135 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi kinkku ja paljon muita ruokaostoksia. Valoin lasten kanssa kynttilöitä, jo 3 viikkoa sitten. Lyhtyjä olisin jäädyttänyt ja laittanut ne snadisti pihaan, mutta eipä ole pakkasta. Jää nuo itsevaletut kynttilätkin siis sitten seuraavaan jouluun. Kuusen vein äsken sulamaan kylppäriin. Sen hankin metsästä ja kuskasin kotiin. Lahjaostokset lapsille, vähintään puolet ja niiden pakkaaminen.

Kalat yms. kalatuotteet hyvin pitkälti. Kaikki hankittuina kaupasta.

Helpommin voisi olla lueteltuna, että mitä en ole itse tehtyt. En ole tehnyt laatikoita enkä oikein muutakaan kotivalmisteista ruokaa, en varsinkaan leiponut. Aineksia olen kyllä niihin kovasti kaikkiin hankkinut. Siivouskin jäänyt vähemmälle, nyt tänä iltana tsemppaan, kun näen mitä vielä tekemättä.

Hyvää joulua kaikille, tekemisistä tai tekemättä jättämisistä riippumatta.