Luetellaan asiat, mitä miehesi on tehnyt joulun eteen tähän mennessä
- Pesi saunan
- Osti kinkun ja sulattelee sitä nyt paistoa varten
- Leipoi joululeipää ja joulukakun
- Osti konvehteja (tosin pahoja, sellaisia mistä ite tykkää :)
- Suolasi kalan
Kommentit (135)
Osti teinien lahjoja, haki kuusen, hoiti omat joulumuistamisensa alusta loppuun itse (mukaanlukien vanhempansa ja sisaruksensa ja näiden lapset), nyt savustaa kaloja.
Mies on tiennannut iltatöillä rahat jouluun. Mies hoitaa muutenkin koko ruokapuolen. Mä siivoon, koristelen ja teen kattaukset.
Vierailija kirjoitti:
Joulumarttyyrin rooli on palstalla suosittu
Joo, se on tuo palstalla jatkuvasti päivystävä miesasiamies, joka tykkää haukkua naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä te muut tietäisitte, mitä mieheni on tehnyt tähän mennessä? Mutta tässä nyt ainakin joitakin asioita, joita on tehnyt tai tekee tämän ja huomisen päivän aikana:
- siivonnut takkahuoneen ja pesutilat (ml. saunan)
- imuroinut myös muut tilat
- siivonnut tasot, jatkaa tänään
- pesee lattiat
- pesee pyykit (ei ehkä liity jouluun mutta lisää viihtyvyyttä)
- ruokkii linnut (siis vie lintulaudalle siemeniä ja pähkinöitä, laittaa siemenpalloja)
- vaihtaa kanssani petivaatteet
- hakenut jouluruoat ja tarvikkeita jouluruokien valmisteluun
- vienyt jouluverhot ompelijalle ja hakenut sieltä
Kuka noita kaikkia muistaa. Mutta minä vastaan ruokien laitosta (kinkkua meillä ei syödä ja kalat on ostettu valmiina) ja pöydän kattamisesta + siihen liittyvistä asioista (tuikut, muut koristeet) ja hän tekee melkeinpä kaiken muun. Kuusta emme hanki.
oikein tuikuista vastaat.
Niinpä. Ajattele! Jos oikein tarkkaan luet, niin myös ruokien laitosta. Kaikki muu itse tehtyä (mm. neljää eri laatikkoa, rosollia, sinappia ym), kaupasta vain miehen kalat ja kalkkuna sekä konvehdit.
Mies on tehnyt kaiken. Minä nostin koristeita esiin ja ripustin jouluvalot. Aikaa meni 10 minuuttia. Huomenna heitän kinkut ja laatikot lautaselle ja mikroon. Ehkä.
-Pesi saunan&kylppärin
-Haki jouluruoat kaupasta
-Haki kuusen
-Haki paketit postista
-Tilasi joulupukin
-Minä teen ruoat valmiiksi (myös kinkun paiston hoitaa tässä taloudessa emäntä).
-Minä paketoin paketit.
-Pystytettiin yhdessä kuusi. Lapset koristelivat.
-Siivotaan myös yhdessä.
Puoliso tekee yksittäisiä hommia eniten, mutta kovin työ tulee minulle. Nimittäin ruoan laitto.
- Tienannut rahaa joulua varten
- Hakenut kuusen
- Pessyt saunan
- Ollut kanssani jouluostoksilla
- Ostanut lapsille muutaman lisälahjan oma-aloitteisesti
- Käynyt kaupoilla joulun ruuat ostamassa.
Kiitos, hänelle! ❤️
Lähes kaiken. Eläkeläisenä hän on päivät kotona. Minä olen töissä toisella paikkakunnalla ja matkustan vasta tänä iltana kotiin. Illalla ja huomenna laitan ehkä jotain koristeita.
Minun ex ei osta edes lapsilleen lahjoja.
Jos olisi oikein iso perhe, siellä voisi olla joku "tuikkuvastaavan" hommissa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä te muut tietäisitte, mitä mieheni on tehnyt tähän mennessä? Mutta tässä nyt ainakin joitakin asioita, joita on tehnyt tai tekee tämän ja huomisen päivän aikana:
- pesee lattiat
- ruokkii linnut (siis vie lintulaudalle siemeniä ja pähkinöitä, laittaa siemenpalloja)
Kuka noita kaikkia muistaa. Mutta minä vastaan ruokien laitosta (kinkkua meillä ei syödä ja kalat on ostettu valmiina) ja pöydän kattamisesta + siihen liittyvistä asioista (tuikut, muut koristeet) ja hän tekee melkeinpä kaiken muun. Kuusta emme hanki.
Niinpä. Ajattele! Jos oikein tarkkaan luet, niin myös ruokien laitosta. Kaikki muu itse tehtyä (mm. neljää eri laatikkoa, rosollia, sinappia ym), kaupasta vain miehen kalat ja kalkkuna sekä konvehdit.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi oikein iso perhe, siellä voisi olla joku "tuikkuvastaavan" hommissa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- pesee lattiat
Hyvä idea. Joku voisi vastata myös käsien heiluttelusta ja koristetyynyistä.
t. Se, jolle yrität vttuilla
Asumme eri talouksissa, mutta joulun vietämme minun asunnossani. Hoidan siivoukset ja koristelun, mies tekee käytännössä kaikki jouluruoat.
Yhdessä olemme käyneet ruokaostoksilla. Meillä ei ole autoa, ja mies juo hirvittävät määrät vissyä (Soda Streamista huolimatta. Se ei ole kuulema sama.), joten kantamista riittää.
Mies on tietysti siivonnut oman asuntonsa, muttei koristele sitä jouluksi mitenkään. Uusi vuosi sitten ollaan miehen luona.
Ex teki joulun eteen mahdollisimman vähän. Osti joulukuusen, jos jaksoi ja paistoi kinkun. Kinkku ei tietenkään paistunut ilman, että ex istui uunin vieressä tissuttelemassa viinaa. Minä hommasin lahjat, joulupukit, muut ruuat, siivouksen lastenhoidon ohessa. Ex olisi varmasti pitänyt perinteisestä joulusta kotona, mutta ei halunnut nähdä itse vaivaa.
Ex tykkääkin lähteä omille vanhemmilleen valmiiseen pöytään, koska siellä ei tarvitse mitään tehdä. Anoppi sitten marttyroi koko joulun ja hössötti. Valitti, kun kukaan ei auttanut, mutta jos joku auttoi niin se oli väärin autettu.
Ilmeisesti ostanut mulle lahjan ja koonnut tekokuusen. Loput on sitten mun hartioilla.
Hyvin oon valinnut, tuota ei haittaa vaikka jalat tarttuu lattiaan, joka paikassa sentin kerros pölyä jne. Jos haluaa pitää talon asumiskunnossa, niin vaihtoehtona on tehdä itse, kun ei tuo edes osaa. Joskus olen tehnyt testiä kuinka kauan voi pitää pönttöä pesemättä tai lakanoita vaihtamatta ennen kuin mies hoksaisi tehdä asialle jotain itse. En tiedä vieläkään, kun itsellä tulee raja vastaan. Ulkona kyllä puuhastelee, ikinä ei tarvitse muistuttaa nurmikon leikkaamisesta. Mutta rätin ottaminen käteen on hänelle mahdoton tehtävä.
Pahoittelut purkauksesta, helpotti vähän!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulumarttyyrin rooli on palstalla suosittu
Joo, se on tuo palstalla jatkuvasti päivystävä miesasiamies, joka tykkää haukkua naisia.
Juu, Tuikkukippomies eli öliöööö häshtäg miesvihaaaaa -mies on kyllä palstan aktiivisin päivystäjä. Laittaisi sekin jouluverhot ikkunaan ja sytyttäisi pari tuikkukynttilää tämän jatkuvan miesasiahyökkäilyn sijaan :D
Vierailija kirjoitti:
Mun nyxä ei osta lapsilleen lahjoja. Suunnitellaan vähän yhdessä, mutta kaikki toteutus on mun harteilla. Mä olen työtön, mies tienaa 5000€)kk. Mä maksan kaikki lahjat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun nyxä ei osta lapsilleen lahjoja. Suunnitellaan vähän yhdessä, mutta kaikki toteutus on mun harteilla. Mä olen työtön, mies tienaa 5000€)kk. Mä maksan kaikki lahjat.
Ja olet tuollaisen helmen kanssa miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIKSI?
Oma mies varasi joulukukat ja vei ne saajilleen, äsken haki joulukuusen, varasi ja haki kinkun, pisti lasten tileille rahaa lahjaksi. Käytiin sunnuntaina yhdessä kaupassa ja mies on käynyt hakemassa jotain puuttuvaa. Käy varmaan aamulla katsomassa, vieläkö on joulukarkkeja kaupassa alennuksessa. Tämä joulu ollaan kahdestaan, niin itsekään en viitsi ihmeitä tehdä. Luulen silti, että mies ihmettelee, kun huomenna pöydässä ei olekaan koko kattausta vaan jotain puuttuu.
Päätit kuitenkin klikata auki. Maailmassa on paljon turhaa, kuten kommenttisi ja tämä minun vastakommenttini.