Polttarit tulossa ja minä olen raskaana - kekskikää tekosyy juomattomuudelleni!
Eli tässä muutaman viikon sisään on hyvän ystäväni polttarit, mutta viime viikonloppuna raskaustesti näytti plussaa - eli polttarisuunnitelmiin tulee ainakin juomien osalta jonkinlainen muutos.
Polttareihin on varattu kaikille lasi tai pari skumppaa + saunasiiderit ja jonkinlaista boolia (+ kaikkien omat juomat). Tarkoituksena ei ole vetää mitään perseitä, mutta alkoholia on siis tarjolla useampaankin otteeseen. Nyt pitäisi keksiä hyvä "syy" olla juomatta (edes sitä alkumaljaskumppaa!) herättämatta raskaushuhuja. En halua viedä huomiota ystävältäni hänen juhlapäivänään, enkä kyllä halua tuoda raskauttani näin aikaisessa vaiheessa esiin.
Lääkkeet on aina hyvä vaihtoehto, mutta yksi polttarijuhlijoista (hyvä ystäväni myöskin) on viimeisen vuoden lääkisopiskelija ja meidän kaveripiirissä on ihan yleistä kertoa vaivoista, lääkkeistä yms. Eli jos lääkkeisiin "sorrutaan" niin lääkkeiden/vaivan pitäisi olla melko todenmukainen ja uskottava :D Mutta voi siis olla mitä tahansa muutakin kuin lääkkeet!
Kommentit (70)
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 16:23"]
Tuo antibioottikuuri ja varsinkin flagyl emätintulehdukseen on kyllä niiiiin läpinäkyvää ja aina käytetty :D Siitä selittelystä jäät ainakin heti kiinni. Ota se alkuskumppa ja leiki juovasi, loppuillan voit kanniskella yhtä ja samaa sidukkaa ympäriinsä. Tai sitten täytät alkoholitonta sidukkaa pulloon ja juot sitä. Ongelma tulee siinä vaiheessa jos pitää ottaa esim. shotit samaan aikaan tms.
[/quote]
Shotinkin voi huitaista vaikka kukkaruukkuun (baarissa tiskin alle, vesilasiin tms.), nopeasti toimien kun kaikki muut kippaavat katse katossa omiaan kurkkuunsa. Itse olin kerran rapujuhlissa, joissa kaadoin ennen tarjoilijan tuloa huomaamattomasti vettä snapsilasiini. Sitä ei siis täytetty tarjoilijan puolesta. Huitaisin snapsit (=vedet) kitaani :-). Ja täytin taas snapsilasini vedellä itse. Toki olisin voinut tarjoilijan kaataman snapsin kipata myös aina vesilasin joukkoon. Kukaan ei huomannut mitään. Ei kukaan. Parin snapsin jälkeen oli ihan sama mitä tein :-D
Onneksi itsellä on sen verran fiksu kaveripiiri, että voi vaikka ihan olla juomatta alkoholia polttareissakin ilman että kukaan ihmettelee tai kyselee miksi et juo...
Onko sulla allergiaa? Sanot, että nyt on niin kova allergia-lääkitys päällä, että nukahdat kättelyssä, jos otat alkoholia. Tänä keväänä on niin rankka siitepölykevät, että kukaan ei ihmettele.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 15:18"]No mun kaasolla oli "lääkekuuri" päällä kun oli mun polttarit. Nyt tuo kuuri menee syksyllä 8. luokalle. ;) ei sitä kukaan meidän porukassa alkanu tenttaamaan, vaikka varmaan monella kävi mielessä raskaus..
[/quote]
Mun kaverin häissä yhdellä toisella kaverilla oli kans "lääkekuuri" Se kuuri menee nyt viidennelle. Jotenkin mieliin jäävä kuuri... Arvatkas vaan muistanko muuten kavereideni lääkekuureja!
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 16:55"]Onneksi itsellä on sen verran fiksu kaveripiiri, että voi vaikka ihan olla juomatta alkoholia polttareissakin ilman että kukaan ihmettelee tai kyselee miksi et juo...
[/quote]
Tää ylemmyydentuntoisuuskin on niin nähty. Aika moni muu on kuitenkin tottunut ihan tavalliseen alkoholinkäyttöön, kuten niihin alkumaljoihin, ruokaviiniin tai saunasiideriin, ihan ilman mitään alkoholiongelmia. Ja jos sitä on totuttu ystävän kanssa niitä nauttimaan, on ihan tavallista, että ystävä huomaa, jos yhtäkkiä juhlissa ne eivät kelpaakaan.
Vatsatautia myös liikkeellä. Siitä itse toipumassa ei kyllä yhtään tee alkoholia mieli.
Ainakin emätintulehdukseen annettiin mulle antibiootteja, ja kuurin aikana ei saa alkoholia nauttia. Lääkkeen nimi trikozol.
Tämä olisi helppo tekosyy, siitä tulee joillekin todella huono olo jos ottaa edes yhden annoksen alkoholia (itselleni kävi näin). Sano että sulla on tuo lääkekuuri päällä.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 17:05"]
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 16:55"]Onneksi itsellä on sen verran fiksu kaveripiiri, että voi vaikka ihan olla juomatta alkoholia polttareissakin ilman että kukaan ihmettelee tai kyselee miksi et juo...
[/quote]
Tää ylemmyydentuntoisuuskin on niin nähty. Aika moni muu on kuitenkin tottunut ihan tavalliseen alkoholinkäyttöön, kuten niihin alkumaljoihin, ruokaviiniin tai saunasiideriin, ihan ilman mitään alkoholiongelmia. Ja jos sitä on totuttu ystävän kanssa niitä nauttimaan, on ihan tavallista, että ystävä huomaa, jos yhtäkkiä juhlissa ne eivät kelpaakaan.
[/quote]
Jep, mutta ne tilanteet joissa joku "normaalisti juova" on kerran pari, juomatta - kuten itse olin pari kk sitten, oikeasti lääkekuurin takia (!), ei kukaan kysele, miksi et juo. Kyllä meidän porukassa osataan ottaa - en tiedä, ehkä alkoholisteista meidät erottaa se, että silloin tällöin joku päättääkin olla ottamatta, oli "oikeaa" syytä tai ei. Pointi on edelleen se, ettei sitä tarvitse selitellä.
Tee siitä lääkisopiskelijasta uskottusi, keskustelette sitten vaikka "asiantuntevasti" sun "kuurista", kun pahoittelet muille ettet nyt juo alkoholia. Tai sitten se osaa ainakin pysyä hiljaa eikä kysele yllättäviä.... Vannotat sen hiljaiseksi ammatillisuuteen vedoten (vaikkei se tietysti siellä töissä olekaan), pitäähän sen töissäkin/työasioissakin osata vaitiolovelvollisuutensa pitää vaikka bestiksen äiti olisi käynyt vastaanotolla tunnustamassa olevansa raskaana vieraalle miehelle (tms. yhtä kamalaa), kyllä se tän salaisuuden pystyy pari kuukautta pitämään.
Flagyliä käytetään myös hammasperäisiin tulehduksiin jos et viitsi emätintulehduksesta selittämään. Vaikka viisaudenhammas oireilee ;)
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 17:14"]
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 17:05"]
[/quote]
[/quote]
Jep, mutta ne tilanteet joissa joku "normaalisti juova" on kerran pari, juomatta - kuten itse olin pari kk sitten, oikeasti lääkekuurin takia (!), ei kukaan kysele, miksi et juo. Kyllä meidän porukassa osataan ottaa - en tiedä, ehkä alkoholisteista meidät erottaa se, että silloin tällöin joku päättääkin olla ottamatta, oli "oikeaa" syytä tai ei. Pointi on edelleen se, ettei sitä tarvitse selitellä.
[/quote]
Jatkan tähän vielä, että kai mammat tajuaa miten typerää on yleensäkään kysyä keneltäkään syytä juomattomuuteen?! Nyt vasta tuli täma mieleen, et ei kai kukaan luule et on ok kysyä tuota??
Ei viime kesänä eräissä häissä yksi yleensä reilustikin juova serkkuni pistänyt suunsa sisään alkoholia - muutkin kuin minä varmasti ihmettelivät - mutta ei tullut mieleenkään kysyä syytä!!! :-D No, se syy kyllä selvisi sittemmin vaub´van muodossa...
Itse olin raskaana työporukalla laivalla ja tilasin koko illan niitä alkoholittomia drinkkejä :D Kukaan ei huomannut mitään!
Itse sain Flagyl -kuurin kun sylkirauhanen tulehtui... Okin hammaslääkärissä ja sitä ilmaa oli mennyt sylkirauhasiin niin että koko poski turposi ja oli kipeänä. Jos et siis halua kertoa emätintulehduksesta niin käytä tuota mun syytä :)
No tää on kyllä yksi tapa tehdä raskaudesta numero. Mitä väliä sillä on, vaikka joku arvaisikin? Ja jos oikein julistaa koko maailmalle sitä juomattomuuttaan, niin kannattaa selitellä kaverin polttareissa ummet ja lammet omista lääkekuureistaan. Matalalla profiililla vaan.
Kulauta alkumalja (osittain) ja jotain purtavia mitä tarjotaan (voi olla että päivällä syöty muutakin). Sitten meet jotenkin huonoksi ja kalpeaksi ja lähdet vessaan. Kerro hämilläsi tarina että oksensit. Muista kakoa sen verran että näytät vähän surkealta. Kukaanhan ei seuraa perässä kuuntelemaan mitä siellä tapahtuu.
Ja voi harmi, oliskohan stressiä vai ruokamyrkytys. Pitäiskö lähteä himaan? No ei kai, ehkä jos loppuillan ottais vaan rauhallisemmin...
Älä ylinäyttele! Santsaa kakkua salaa.
Nitrofurin ja kefaleksiinin kanssa EI ole alkoholikieltoa.
T . farmaseutti
Sano et sulla metronidatsoli kuuri määrätty vaivaan x. Metronidatsoli aiheuttaa voimakkaan antabusreaktion alkoholin kanssa eli et voi juoda sen kanssa.
Joo Nitrofur ei käy, oon syönyt sitä jatkuvastikin estämään virtsistä ja ihan reippasti juonutkin eli ei kieltoa tai vaikutuksia.
Muutenkin lääkitysselitys on läpinäkyvä. Aina olen arvannut että oikeasti raskaudesta kyse. Itse en vain juonut kuin alkumaljan. Joku arvasikin raskauden, mutta en kommentoinut asiaa mitenkään, joten unohtivat koko jutun. Tuskin kukaan alkaa kuitenkaan tenttaamaan.
Jos suomalaiselle naiselle ei viina maistu, niin jokainen epäilee heti raskautta, vaikka mitä seliteltäisiin. Ollaan me niin viinaanmenevä kansa.