Polttarit tulossa ja minä olen raskaana - kekskikää tekosyy juomattomuudelleni!
Eli tässä muutaman viikon sisään on hyvän ystäväni polttarit, mutta viime viikonloppuna raskaustesti näytti plussaa - eli polttarisuunnitelmiin tulee ainakin juomien osalta jonkinlainen muutos.
Polttareihin on varattu kaikille lasi tai pari skumppaa + saunasiiderit ja jonkinlaista boolia (+ kaikkien omat juomat). Tarkoituksena ei ole vetää mitään perseitä, mutta alkoholia on siis tarjolla useampaankin otteeseen. Nyt pitäisi keksiä hyvä "syy" olla juomatta (edes sitä alkumaljaskumppaa!) herättämatta raskaushuhuja. En halua viedä huomiota ystävältäni hänen juhlapäivänään, enkä kyllä halua tuoda raskauttani näin aikaisessa vaiheessa esiin.
Lääkkeet on aina hyvä vaihtoehto, mutta yksi polttarijuhlijoista (hyvä ystäväni myöskin) on viimeisen vuoden lääkisopiskelija ja meidän kaveripiirissä on ihan yleistä kertoa vaivoista, lääkkeistä yms. Eli jos lääkkeisiin "sorrutaan" niin lääkkeiden/vaivan pitäisi olla melko todenmukainen ja uskottava :D Mutta voi siis olla mitä tahansa muutakin kuin lääkkeet!
Kommentit (70)
Toi Flagyl olisi kai paras tekosyy, koska sen kanssa on alkoholin täyskielto. Perusantibioottien kanssa alkoholikielto koskee lähinnä humaltumista. Eli känniin ei saa tulla eikä lääkkeitä unohtaa tai oksentaa. Flagylin kanssa voit kieltäytyä jo siitä alkumaljasta, kun yksikin annos voi johtaa todella pahaan oloon ja antabusreaktioon. Ei olisi kiva viettää polttareita vessaa halaten :D
Ja Flagyliähän määrätään mm. emätintulehdukseen ja suun vaikeisiin tulehduksiin.
Flagylia määrätään myös divertikuliitin eli paksunsuolen umpipussitulehduksen hoidoksi. Kuuri kestää 10 vrk ja sitä käytetään yhdessä Kefexinin kanssa.
Kerroit selitykseksi minkä tahansa, luultavasti kaverit arvaavat, tai ainakin epäilevät. Näin kävi minullakin. Tosin minulla oli selityksenä vain se epämääräinen antibioottikuuri. Tuo Flagyl kuulostaa hyvältä, googlailet vielä vähän emätintulehduksen oireita. ;)
Mikä tahansa ab-kuuri ei estä alkoholin käyttöä ja jos kavereissasi on lääkisopiskelija niin hän tämän varmasti tietää. Itse olen huijannut muilla juomilla (ykkös- tai alkoholiton olut, greippilimsa ym.).
Helpoiten toimii se , ettet puhu asiasta. Lasita on helppo olla juovinaan ja sitten ottaa se vaikka vessaan ja kipata sinne. Kaikki kiinnittävät huomiota sinuun , jos teet asiasta numeron. Kukaan ei huomaa , jos kuljet juoman kanssa ja vaan kippaat sen jonnekin. Alkumaljasta voit hyvin suullisen ottaa , jottei epäilykset herää.
Nojoo, voithan toki juoda alkumaljan ja siitä eteenpäin kaiken lasista, johon olet kaatanut alkoholitonta siideria tms. Itselläni tätä ei ihmettelisi kukaan, kun en koskaan juo suoraan tölkistä. Mutta sitten onkin vaikeampi selitellä, jos joku hoksaa tahallisen alkoholittomien juonnin.. Uskoisivatkohan että vahingossa ostit? ;)
Liika selittely ei ainakaan kannata. Silloin kaikki vasta alkavatkin epäillä! Itse selvisin viime kesänä "kiinni jäämättä" kun nostin lasia huulille ja mukamas join. Sitten jossain vaiheessa kaadoin juoman pois kun kukaan ei huomannut.
Siideritölkistä ei huomaa, että väheneekö juoma vai ei, kun siitä ei kukaan läpi näe. Voi kallistella samaa tölkkiä koko illan :)
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 15:28"]
Mikä tahansa ab-kuuri ei estä alkoholin käyttöä ja jos kavereissasi on lääkisopiskelija niin hän tämän varmasti tietää. Itse olen huijannut muilla juomilla (ykkös- tai alkoholiton olut, greippilimsa ym.).
[/quote]
Totta, mutta mulle on virtsatietulehdukseen määrätty Nitrofur-c -kuuri on sellainen poikkeuslääke, että farmaseutin mukaan ei tippaakaan saanut ottaa. Itse en pystyisi selittämään, että "mulla on emätintulehdus", joten keksisin kyllä jonkun muun kuin näin selkeän intiimivaivan.
Alat ap vaan jo nyt FB:ssä valitella karheaa kurkkuasi ja olet sitten "angiinassa" kun polttarit menossa. Angiinaan (streptokokki A) määrätään penisilliinille allergisille yleensä lääkkeeksi kefalosporiinia, joka voi aiheuttaa antabusreaktion => ei tippaakaan alkoholia sen kanssa. Tässä ap:lle hyvä veruke. Mitä tarkemman kuvauksen annat (punastumatta), sen nopeammin kyselyt vaimenevat.
"Alkoholi saattaa aiheuttaa antabusreaktioita nitrofurantoiinin, metronidatsolin ja kefamandolin kanssa sekä aiheuttaa ylenmääräistä sedaatiota isoniatsidin kanssa nautittuna"
Mä tekisin niin et kailottaisin sille lääkisopiskelijalle että "voi ei Maija, voinks mä niiku juoda tän skumppamaljan ku mulla on tää Flagyl-kuuri päällä?".
Toisaalta en häpeä mitään pissatulehduksiakaan.
Osta omiks juomiks alkoholitonta siideriä ja juo vaan niitä, ei kukaan huomaa eroo :)
Flagylia kirjoitettiin mulle muistaakseni myös hammastulehdukseen (mikä yleensä jatkuu juurihoitona jos asiaa tarkemmin kysytään) ja viisaudenhampaan poiston yhteydessä. Eli näitäkin voit käyttää.
Itse sinun tilanteessa pyrkisin vaan olemaan juomatta/juomaan jotain alkoholitonta. Et joudu piilottelemaan kuin parin ekan juoman ajan, sen jälkeen kukaan ei huomaa vaikka joisit Muumilimsaa.
Alkumaljasta voit hyvin ottaa pari siemausta ja loput viet vaikka mukanasi vessaan. Sitten olet joku sidukkapurkki kädessä, juomatta. Loppuillaksi voit varata jotain alkoholitonta, jonka voi kaataa lasiin. Saman väristä kuin esim siideri/lonkku. Ja lähdet ajoissa kotiin :)
antibioottikuuri ( en nyt muista mikä oli minkä kanssa ei saa alkoholia ottaa) paiseeseen joka on perässä
Älä selittele yhtään mitään. Lasi kauniiseen käteen ja leikit että juot. Kukaan ei oikeasti katso monesko lasillinen sinulla on menossa, mutta selitykset/valkoiset valheet muistavat kaikki. Varsinkin noi lääkekuurit on niiiin nähty...
Nitrofurin ja Kefexinin selosteessa ei ole (enää) mainintaa yhteisvaikutuksesta.
Ei nyt sentään tarvitse liioitella, kyllä sen alkumaljan voi hyvin ottaa, ja muitakin juomia - mutta ei niitä ole pakko juoda kaksin käsin. Maistelet vaan sopivasti ja sitten ne voi hyvin unohtaa johonkin. Tuskin muu porukka niin tarkkaan kenenkään juomista vahtii.
Omiksi juomiksi varaat alkoholitonta, jota voit epäilysten hälventämiseksi "lantrata" valmiiksi.
Tuo antibioottikuuri ja varsinkin flagyl emätintulehdukseen on kyllä niiiiin läpinäkyvää ja aina käytetty :D Siitä selittelystä jäät ainakin heti kiinni. Ota se alkuskumppa ja leiki juovasi, loppuillan voit kanniskella yhtä ja samaa sidukkaa ympäriinsä. Tai sitten täytät alkoholitonta sidukkaa pulloon ja juot sitä. Ongelma tulee siinä vaiheessa jos pitää ottaa esim. shotit samaan aikaan tms.
Joo, kannattaakin esittää juovansa. Sitten onkin hauskaa selitellä että joitko oikeasti vai leikisti kun raskaus selviää muillekin.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 15:18"]
No mun kaasolla oli "lääkekuuri" päällä kun oli mun polttarit. Nyt tuo kuuri menee syksyllä 8. luokalle. ;) ei sitä kukaan meidän porukassa alkanu tenttaamaan, vaikka varmaan monella kävi mielessä raskaus..
[/quote]
Just tän takia haluaisinkin olla vähän tarkempi ja uskottavampi kun vaan "lääkekuuri" :D