Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ketä äänestit/äänestät EU-vaaleissa?

Vierailija
20.05.2014 |

Ja miksi?

En millään meinaa löytää sopivaa ehdokasta. Tuntuu olevan vain huonoja vaihtoehtoja,

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nuo taitoaineet usein valinnaisia tai vaihtoehtoisia toisiinsa nähden. Ei mun yläkouluikäisellä lapsella esim. ole lainkaan kuvista.

Vierailija
62/65 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henna Virkkusta äänestin. Varma läpimenijä tosin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin Orasta. Tuli vaalikoneessa kärkeen, ja europarlamentissa olisi hyvä olla joitakin maailmanparantajiakin omaa etuaan tavoittelevien pyrkyreiden joukossa.

Vierailija
64/65 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 12:57"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 11:54"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:57"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:55"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:48"]Just. Pakkoruotsin kannattaja luulee että on olemassa pakkoenglanti. Tuolla tasolla tietämys? Ruotsi on ainoa pakollinen kieli kouluissamme.

[/quote]

En ole sanonut kannattavani ruotsin pakollisuutta. Itse asiassa vastustan sitä, minusta pitäisi satsata siihen, että edes suomea osattaisiin hiukan paremmin kuin nykyään.

Kyseenalaistan vain sen, että ruotsin pakollisuutta vastustetaan, vaikka samalla kannatetaan muiden aineiden pakollisuutta.

Sitä en tosiaan tiennyt, että englanti on vapaaehtoinen, joten pahoittelen virhettäni. Kun olin itse kouluikäinen, englanti oli pakollinen kieli, enkä ole perehtynyt nykytilanteeseen. Vertaukseeni oli siis sen osalta virheellinen, mutta pointti on sama: miksi kielten pitäisi olla vapaaehtoisia mutta monet muut aineet eivät ole?

[/quote]

Peruskoulussa englanti ei ole koskaan ollut pakollinen. Olit siis ehkä oppikoulussa?

[/quote]

No kyllä se minun koulussani ainakin oli. Ja ihan peruskoulussa 1980-90-luvuilla.

[/quote]

Jos koulussasi ei ollut muita vaihtoehtoja, se ei suinkaan tarkoita että englanti olisi ollut pakollinen. Ei minunkaan koulussani (pieni maalasikoulu) opetettu muuta kuin englantia mutta tietenkin olisin saanut mennä sellaisen koulun oppilaaksi, jossa oli muita kielivaihtoehtoja. Esim. serkkuni valitsi saksan 3. luokalla eikä opiskellut lainkaan englantia koko peruskouluaikana.

[/quote]

No minulle ei tällaista vaihtoehtoa kukaan koskaan kertonut, joten en koe englannin olleen vapaaehtoinen. Jos siitä ei koko kouluaikanani yksikään opettaja kertonut, vapaaehtoisuus ei ole tosiasiallista. Toisekseen, mihin kouluun olisin mennyt, kun paikkakunnallani ei muita kouluja ollut?

Minusta on naurettavaa saivarrella englannin "vapaaehtoisuudesta", kun se ei suurimmassa osassa Suomea ole toteutunut. Jos sinä helainkiläisenä olet voinut valita lukuisista kouluista omasi, ei se tarkoita, että vaikkapa pienellä paikkakunnalla asuva koululainen voisi valita samoin.

Vierailija
65/65 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 11:44"]

Anne Blandia.

[/quote]

Minä myös! Kielitaitoinen ja maailmankansalainen, mutta on myös maalaisjärkeä, lisäksi yrittäjä.