Ketä äänestit/äänestät EU-vaaleissa?
Ja miksi?
En millään meinaa löytää sopivaa ehdokasta. Tuntuu olevan vain huonoja vaihtoehtoja,
Kommentit (65)
Sari Essayahia. Hän on ollut toimelias ja ajaa tärkeitä asioita (ks. puheenvuorot jne. EP:n sivuilta, linkki liitteenä).
Lisätietoa löytyy hänen nettisivuiltaan http://www.essayah.fi sekä EP:n nettisivuilta http://www.europarl.europa.eu/meps/fi/96682/Sari_ESSAYAH_home.html;jsessionid=D9701EAFAE8EF622D7BB166C069F6AA1.node2
Sumuvuorta äänestin. Pätevä ja nuoresta iästään huolimatta kokenut ehdokas.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:33"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:30"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:27"]
Äänestin RKP:ta. Ihan vain siksi että ärsyttää pakkoruotsin vastustajien mölyäminen ja (henkinen) persulaisuus.
[/quote]
No jopas. Aika moni kyllä vastustaa ihan vain siitä syystä että kannattaa valinnanvapautta. Minäkin vastustan pakkoruotsia, vaikka olen opiskellut ruotsia ihan vapaaehtoisestikin yliopistolla ja omat lapset valitsivat sen jo 4. luokalla.
[/quote]
Valitettavasti omasi kaltaiset järkevät perusteet jäävät ihan paitsioon tässä asiassa.
[/quote]
Kannatatko muidenkin aineiden valinnaisuutta? Vapaaehtoinen matematiikka, vapaaehtoinen historia, vapaaehtoinen englanti? Miksi juuri ruotsin kohdalla puhutaan "pakkoruotsista" mutta ei vaikkapa pakkokuvaamataidosta, pakkofysiikasta tai pakkoliikunnasta?
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:37"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:32"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:29"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:26"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:22"]
just, kateusko taas on syynä, että ette äänestä edustajia europarlamenttiin?
ootte te kans urpoja!
[/quote]En mä tiedä onko se enää edes kateutta jos tykkää, että jostakin tehtävästä maksettava korvaus eli palkka on kohtuuton ja liian suuri. Kun nyt kerran säästetään kaikesta niin olisi kohtuullista leikata ylisuuria palkkoja ja eläkkeitäkin.
[/quote]
Uskotko tosissasi, että 13 euroedustajan palkalla on jotain merkitystä kansantalouden kannalta?
[/quote] Mites se vanha sanonta menikään, että pienistä puroista kasvaa suuri virta jne. Eli kyllä, mä uskon tosissani, että kun kerran säästetään ja leikataan niin tehdään se sitten tasapuolisesti ja kaikkia koskien.
[/quote]
Ehkä on kaikkien kannalta parempi, ettet sinä tosiaankaan äänestä.
Muutama satatuhatta vuodessa ei oikeasti vaikuta yhtään mihinkään tässä yhteiskunnassa.
Ja jos näkemyksesi politiikasta on, että se on joutenoloa, et tosiaankaan ymmärrä politiikasta yhtään mitään. Jää siis rauhassa nukkumaan, kaltaisiasi äänestäjiä tämä maa ei tarvitsekaan.
[/quote]Meppien homma on joutenoloa, ovat jopa itse siitä puhuneet. ; ) Kallispalkkaista luksuslaiskottelua työn varjolla.
Ja Hautalalla on kyllä niin arveluttava moraali, etten sitä äänestäisi varsinkaan.
tiedätteks te edes, mitä europarlamentaarikot tekevät liksansa eteen?
oikeesti?
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:35"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:28"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:26"]Vihreitä äänestän, mutta mietin vielä vähän että ketä. Todennäköisesti Heidi Hautalaa koska hän taitaa olla niitä harvoja jotka oikeasti ovat perillä asioista ja on saanut aikaankin jotakin EU:ssa.
[/quote]
Hautala, joka teettää pimeitä töitä, kiertää veroja ja on sitä mieltä, ettei miehiin kohdistuvaa parisuhdeväkivaltaa saa tutkia? Mahtava ehdokas sulla.
[/quote]
Jotenkin arvasi että persu ottaa esille tuon veronkiertojutun. Käsittääkseni Hautala on asiaa harmitellut, mutta voitko käsisydämellä sanoa että et ikinä ole mitään kuitittomasti ostanut? Tuota parisuhdeväkivalta juttua en nyt kyllä ihan tajunnut, mutta tuskinpa ihan noin yksioikoista kuin kirjoitat :)
[/quote]
En ole persu, päinvastoin: olen äänestänyt vihreitä ja jopa Hautalaa aiemmin. En enää äänestäisi. Hautala on sanonut suoraan, että miehiin kohdistuvan parisuhdeväkivallan tutkimiseen ei saa suunnata verovaroja, koska se "hämärtäisi käsitystä naisesta uhrina". Löydät nämä lausunnot googlaamalla, jos kiinnostaa. Ne luettuani ja vielä tuon verosotkun jälkeen päätin, että vaikka muutoin tuen vihreitä, tätä mätää poliitikkoa en äänestä enää koskaan.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:39"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:33"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:30"]
Äänestin RKP:ta. Ihan vain siksi että ärsyttää pakkoruotsin vastustajien mölyäminen ja (henkinen) persulaisuus.
[/quote]
No jopas. Aika moni kyllä vastustaa ihan vain siitä syystä että kannattaa valinnanvapautta. Minäkin vastustan pakkoruotsia, vaikka olen opiskellut ruotsia ihan vapaaehtoisestikin yliopistolla ja omat lapset valitsivat sen jo 4. luokalla.
[/quote]
Valitettavasti omasi kaltaiset järkevät perusteet jäävät ihan paitsioon tässä asiassa.
[/quote]
Kannatatko muidenkin aineiden valinnaisuutta? Vapaaehtoinen matematiikka, vapaaehtoinen historia, vapaaehtoinen englanti? Miksi juuri ruotsin kohdalla puhutaan "pakkoruotsista" mutta ei vaikkapa pakkokuvaamataidosta, pakkofysiikasta tai pakkoliikunnasta?
[/quote]
Englantihan on valinnainen! Mun mielestä kaikkien kielten pitää olla toisiinsa nähden samalla viivalla. En ymmärrä miksi vertaat esim. matematiikkaan?
Just. Pakkoruotsin kannattaja luulee että on olemassa pakkoenglanti. Tuolla tasolla tietämys? Ruotsi on ainoa pakollinen kieli kouluissamme.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:46"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Englantihan on valinnainen! Mun mielestä kaikkien kielten pitää olla toisiinsa nähden samalla viivalla. En ymmärrä miksi vertaat esim. matematiikkaan?
[/quote]
No ei täällä ainakaan englanti ollut valinnainen, kun kieli piti ottaa mutta muita vaihtoehtoja ei ole tarjolla ellei halua vaihtaa kuntaa.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:49"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:46"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No ei täällä ainakaan englanti ollut valinnainen, kun kieli piti ottaa mutta muita vaihtoehtoja ei ole tarjolla ellei halua vaihtaa kuntaa.
[/quote]
Siitä sitten vaihtamaan toisen kunnan kouluun! Mutta paljon vaikeammaksi menee jos ei halua ruotsia, silloin pitää vaihtaa maata!
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:46"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:39"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Miksi en vertaisi? Jos kouluaineet ovat valinnaisia, eikö silloin kaikkien pitäisi olla? Matematiikasta, liikunnasta, musiikista ja kemiasta ei esimerkiksi ole ollut minulle mitään hyötyä, jopa ruotsista olen hyötynyt enemmän kuin noista.
Petrus Pennanen on paras ehdokas. Numero 55. Häntä äänestän.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:42"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:35"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:28"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:26"]Vihreitä äänestän, mutta mietin vielä vähän että ketä. Todennäköisesti Heidi Hautalaa koska hän taitaa olla niitä harvoja jotka oikeasti ovat perillä asioista ja on saanut aikaankin jotakin EU:ssa.
[/quote]
Hautala, joka teettää pimeitä töitä, kiertää veroja ja on sitä mieltä, ettei miehiin kohdistuvaa parisuhdeväkivaltaa saa tutkia? Mahtava ehdokas sulla.
[/quote]
Jotenkin arvasi että persu ottaa esille tuon veronkiertojutun. Käsittääkseni Hautala on asiaa harmitellut, mutta voitko käsisydämellä sanoa että et ikinä ole mitään kuitittomasti ostanut? Tuota parisuhdeväkivalta juttua en nyt kyllä ihan tajunnut, mutta tuskinpa ihan noin yksioikoista kuin kirjoitat :)
[/quote]
En ole persu, päinvastoin: olen äänestänyt vihreitä ja jopa Hautalaa aiemmin. En enää äänestäisi. Hautala on sanonut suoraan, että miehiin kohdistuvan parisuhdeväkivallan tutkimiseen ei saa suunnata verovaroja, koska se "hämärtäisi käsitystä naisesta uhrina". Löydät nämä lausunnot googlaamalla, jos kiinnostaa. Ne luettuani ja vielä tuon verosotkun jälkeen päätin, että vaikka muutoin tuen vihreitä, tätä mätää poliitikkoa en äänestä enää koskaan.
[/quote]
Ainakin nopealla googlettamisella löytyi kyllä kannanottoja siihen että naisiin kohdistuvaan väkivaltaan tulee puuttua ja en kyllä yksisilmäisistä feministeistä pidä (niinkuin en muistakaan musta-valkoisista ajattelijoista), mutta yhtäkään kannanottoa en kyllä löytänyt jossa Hautala olisi kieltäny miehiin kohdistuvan väkivallan olemassaolon tms.. Voisitkö linkittää kiitos.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:48"]Just. Pakkoruotsin kannattaja luulee että on olemassa pakkoenglanti. Tuolla tasolla tietämys? Ruotsi on ainoa pakollinen kieli kouluissamme.
[/quote]
En ole sanonut kannattavani ruotsin pakollisuutta. Itse asiassa vastustan sitä, minusta pitäisi satsata siihen, että edes suomea osattaisiin hiukan paremmin kuin nykyään.
Kyseenalaistan vain sen, että ruotsin pakollisuutta vastustetaan, vaikka samalla kannatetaan muiden aineiden pakollisuutta.
Sitä en tosiaan tiennyt, että englanti on vapaaehtoinen, joten pahoittelen virhettäni. Kun olin itse kouluikäinen, englanti oli pakollinen kieli, enkä ole perehtynyt nykytilanteeseen. Vertaukseeni oli siis sen osalta virheellinen, mutta pointti on sama: miksi kielten pitäisi olla vapaaehtoisia mutta monet muut aineet eivät ole?
Li Andersson sai ääneni tälläkin kertaa.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:51"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:46"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:39"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Miksi en vertaisi? Jos kouluaineet ovat valinnaisia, eikö silloin kaikkien pitäisi olla? Matematiikasta, liikunnasta, musiikista ja kemiasta ei esimerkiksi ole ollut minulle mitään hyötyä, jopa ruotsista olen hyötynyt enemmän kuin noista.
[/quote]
Pakolliset aineet valitaan opetussuunnitelmaan yleensä sen mukaan, mitkä ovat tarpeellisia kaikissa maapallomme maissa, siis aineita joita opetetaan käytännössä kaikkialla, oma äidinkieli, matematiikka, kemia jne.
Suomen pakollisten aineiden joukossa on yksi poikkeus jota muissa maissa ihmetellään, ja mikäköhän se on....
Stubbia aion äänestää sunnuntaina. Enkä ole ainoa.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:55"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:48"]Just. Pakkoruotsin kannattaja luulee että on olemassa pakkoenglanti. Tuolla tasolla tietämys? Ruotsi on ainoa pakollinen kieli kouluissamme.
[/quote]
En ole sanonut kannattavani ruotsin pakollisuutta. Itse asiassa vastustan sitä, minusta pitäisi satsata siihen, että edes suomea osattaisiin hiukan paremmin kuin nykyään.
Kyseenalaistan vain sen, että ruotsin pakollisuutta vastustetaan, vaikka samalla kannatetaan muiden aineiden pakollisuutta.
Sitä en tosiaan tiennyt, että englanti on vapaaehtoinen, joten pahoittelen virhettäni. Kun olin itse kouluikäinen, englanti oli pakollinen kieli, enkä ole perehtynyt nykytilanteeseen. Vertaukseeni oli siis sen osalta virheellinen, mutta pointti on sama: miksi kielten pitäisi olla vapaaehtoisia mutta monet muut aineet eivät ole?
[/quote]
Peruskoulussa englanti ei ole koskaan ollut pakollinen. Olit siis ehkä oppikoulussa?
Halla-aho, todella paljon faktatietoa hänellä ja jokaiseen löytyy lähteet/perustelut. Älykäs realisti.