Ketä äänestit/äänestät EU-vaaleissa?
Ja miksi?
En millään meinaa löytää sopivaa ehdokasta. Tuntuu olevan vain huonoja vaihtoehtoja,
Kommentit (65)
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:56"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:51"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:46"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:39"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:33"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:30"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:27"]
Äänestin RKP:ta. Ihan vain siksi että ärsyttää pakkoruotsin vastustajien mölyäminen ja (henkinen) persulaisuus.
[/quote]
No jopas. Aika moni kyllä vastustaa ihan vain siitä syystä että kannattaa valinnanvapautta. Minäkin vastustan pakkoruotsia, vaikka olen opiskellut ruotsia ihan vapaaehtoisestikin yliopistolla ja omat lapset valitsivat sen jo 4. luokalla.
[/quote]
Valitettavasti omasi kaltaiset järkevät perusteet jäävät ihan paitsioon tässä asiassa.
[/quote]
Kannatatko muidenkin aineiden valinnaisuutta? Vapaaehtoinen matematiikka, vapaaehtoinen historia, vapaaehtoinen englanti? Miksi juuri ruotsin kohdalla puhutaan "pakkoruotsista" mutta ei vaikkapa pakkokuvaamataidosta, pakkofysiikasta tai pakkoliikunnasta?
[/quote]
Englantihan on valinnainen! Mun mielestä kaikkien kielten pitää olla toisiinsa nähden samalla viivalla. En ymmärrä miksi vertaat esim. matematiikkaan?
[/quote]
Miksi en vertaisi? Jos kouluaineet ovat valinnaisia, eikö silloin kaikkien pitäisi olla? Matematiikasta, liikunnasta, musiikista ja kemiasta ei esimerkiksi ole ollut minulle mitään hyötyä, jopa ruotsista olen hyötynyt enemmän kuin noista.
[/quote]
Pakolliset aineet valitaan opetussuunnitelmaan yleensä sen mukaan, mitkä ovat tarpeellisia kaikissa maapallomme maissa, siis aineita joita opetetaan käytännössä kaikkialla, oma äidinkieli, matematiikka, kemia jne.
Suomen pakollisten aineiden joukossa on yksi poikkeus jota muissa maissa ihmetellään, ja mikäköhän se on....
[/quote]
En ikinä pitänyt kuvaamataidosta, ja silti se oli pakollisena, jopa lukiossa oli se yksi pakollinen kurssi. En ole ikinä tarvinnut mitään kuvaamataitoon liittyvää työssäni tai muussakaan elämässäni. Sama pätee myös fysiikkaan ja kemiaan, lisäksi myös liikuntatunnit olivat usein aika kauheita ja menivät täysin opettajan mielenkiinnon mukaisesti. Eniten hyötyä minulle on ollut kielistä ja matematiikasta, uskoakseni myös äidinkielestä. Jos nyt ihan oikeasti aletaan puhua pakollisuuksista, tulisi oikeasti kehittää kouluja eri teemoilla, eikä rajoittaa oppilaiden mahdollisuuksia esimerkiksi juuri kaikilla pakollisilla taideaineilla.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:30"]
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 13:50"]
En äänestä ollenkaan. Ei sillä ole mitään väliä kuka sinne menee ja toisekseen ne palkat on niin älyttömät, että en halua kenellekään maksaa sellaisia joutenolosta.
[/quote]
Kai ymmärrät, että äänestät tai et sinne menee määrätty määrä ihmisiä edustajiksi? Ja jos ainoat jotka vaivautuvat menemään äänestämään ovat persuja ja IPU:n kannattajia, niin ei hyvin mene...
[/quote]Persuja mäkin äänestäisin jos äänestäisin tai jotakin piraattipuoluetta. = ))
Äänestäkää vaan niitä samoja tyyppejä joita aina. He kun hoitavat meidän asioitamme niin loistavasti. Not.
Äänestäkää luuserit vaan niit vihreitänne - tiedätte varmaan, että ajavat EU:ssa kaikille samaa vähimmäispalkkaa? Tarkoittaa siis myös teidän tulojenne pienenemistä:D
Ja Demarit suureen ääneen Urpilaisen suulla vastustaa yhteisvastuuta lainoista, mutta äänestävät todellisuudessa puolesta. Äänestäjien kusetusta:D Mutta meillähän on varaa avustaa toisten huonoa taloudenpitoa.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 11:20"]
Äänestäkää luuserit vaan niit vihreitänne - tiedätte varmaan, että ajavat EU:ssa kaikille samaa vähimmäispalkkaa? Tarkoittaa siis myös teidän tulojenne pienenemistä:D
[/quote]
Vai vasemmistolaisetko ne olikin. Eikun samaa sakkiahan noi on kaikki. Tasa-arvoa siis Eu:hun, meillä on asiat niin hyvin verrattuna takapajulamaihin.
hei, kuka on ahkerin istuva meppi?
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 11:26"]
hei, kuka on ahkerin istuva meppi?
[/quote]
Sari E - 112!
Kuka osaa selittää, miksi pitäisi kannattaa EU:ssa liittovaltiokehitystä? Meneekö Suomella todella niin huonosti, että siihen pitää mennä?
voi hitto sari e, en tajunnutkaan! ollaan juoksenneltu samoissa tilaisuuksissa monesti, lapsetkin samassa koulussa. kiva ihminen.
222. Erittäin mukavan oloinen nuori eurovaaliehdokas. Hyviä mielipiteutä
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:40"]
Äänestin Li Anderssonia!
[/quote]
Samoin! Nainen, nuori, osaava ja kielitaitoinen!
Perinteisissä puolueissa toiminnan johtotähtenä saattaa olla sata vuotta sitten kuolleen idolin linjaukset. Mielipiteet periytyvät edellisiltä sukupolvilta ja poliitikkojen itsenäinen ajattelu faktojen pohjalta on vähäistä. Samoin julkishallintoa on rakennettu virasto ja komitea kerrallaan vanhojen periaatteiden pohjalta; kun poliitikko on kuullut ongelmasta on helppona ratkaisuna perustettu asian hoitamiseen uusi instanssi vanhojen rakenteiden päälle. On haastavampaa ottaa kokonaisnäkemys aiheesta ja yrittää muuttaa olemassaolevaa siiloitunutta ja paikalleen jämähtänyttä hallintorakennetta ongelman korjaamiseksi. Itse haluan katsoa yhteisten asioiden hoitoa vanhojen dogmien sijasta puhtaalta pöydältä etsien käytännössä toimivinta, järkevintä ja ihmisystävällisintä ratkaisua.
Eli Petrus Pennanen!
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 11:46"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:40"]
Äänestin Li Anderssonia!
[/quote]
Samoin! Nainen, nuori, osaava ja kielitaitoinen!
[/quote]
Ja kiimainen ilme aina. Kannatan!
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:57"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:55"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:48"]Just. Pakkoruotsin kannattaja luulee että on olemassa pakkoenglanti. Tuolla tasolla tietämys? Ruotsi on ainoa pakollinen kieli kouluissamme.
[/quote]
En ole sanonut kannattavani ruotsin pakollisuutta. Itse asiassa vastustan sitä, minusta pitäisi satsata siihen, että edes suomea osattaisiin hiukan paremmin kuin nykyään.
Kyseenalaistan vain sen, että ruotsin pakollisuutta vastustetaan, vaikka samalla kannatetaan muiden aineiden pakollisuutta.
Sitä en tosiaan tiennyt, että englanti on vapaaehtoinen, joten pahoittelen virhettäni. Kun olin itse kouluikäinen, englanti oli pakollinen kieli, enkä ole perehtynyt nykytilanteeseen. Vertaukseeni oli siis sen osalta virheellinen, mutta pointti on sama: miksi kielten pitäisi olla vapaaehtoisia mutta monet muut aineet eivät ole?
[/quote]
Peruskoulussa englanti ei ole koskaan ollut pakollinen. Olit siis ehkä oppikoulussa?
[/quote]
No kyllä se minun koulussani ainakin oli. Ja ihan peruskoulussa 1980-90-luvuilla.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:56"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:51"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:46"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:39"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:33"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:30"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:27"]
Äänestin RKP:ta. Ihan vain siksi että ärsyttää pakkoruotsin vastustajien mölyäminen ja (henkinen) persulaisuus.
[/quote]
No jopas. Aika moni kyllä vastustaa ihan vain siitä syystä että kannattaa valinnanvapautta. Minäkin vastustan pakkoruotsia, vaikka olen opiskellut ruotsia ihan vapaaehtoisestikin yliopistolla ja omat lapset valitsivat sen jo 4. luokalla.
[/quote]
Valitettavasti omasi kaltaiset järkevät perusteet jäävät ihan paitsioon tässä asiassa.
[/quote]
Kannatatko muidenkin aineiden valinnaisuutta? Vapaaehtoinen matematiikka, vapaaehtoinen historia, vapaaehtoinen englanti? Miksi juuri ruotsin kohdalla puhutaan "pakkoruotsista" mutta ei vaikkapa pakkokuvaamataidosta, pakkofysiikasta tai pakkoliikunnasta?
[/quote]
Englantihan on valinnainen! Mun mielestä kaikkien kielten pitää olla toisiinsa nähden samalla viivalla. En ymmärrä miksi vertaat esim. matematiikkaan?
[/quote]
Miksi en vertaisi? Jos kouluaineet ovat valinnaisia, eikö silloin kaikkien pitäisi olla? Matematiikasta, liikunnasta, musiikista ja kemiasta ei esimerkiksi ole ollut minulle mitään hyötyä, jopa ruotsista olen hyötynyt enemmän kuin noista.
[/quote]
Pakolliset aineet valitaan opetussuunnitelmaan yleensä sen mukaan, mitkä ovat tarpeellisia kaikissa maapallomme maissa, siis aineita joita opetetaan käytännössä kaikkialla, oma äidinkieli, matematiikka, kemia jne.
Suomen pakollisten aineiden joukossa on yksi poikkeus jota muissa maissa ihmetellään, ja mikäköhän se on....
[/quote]
Muiden maiden ihmettelyn perusteellako Suomen opetussuunnitelma pitäisi laatia? Niinkö paljon sinulle merkitsee muiden maiden suhtautuminen Suomeen?
Kuten sanoin, jos puhtaasti aineiden hyödyllisyys merkitsee, kaikki taideaineet pitäisi lakkauttaa välittömästi. Äidinkielestä pitäisi karsia kirjallisuus, yleissivistäviä aineita pitäisi vähentää roimasti ja luonnontieteissäkin keskittyä vain käytännössä hyödylliseen tietoon.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 11:54"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:57"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:55"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:48"]Just. Pakkoruotsin kannattaja luulee että on olemassa pakkoenglanti. Tuolla tasolla tietämys? Ruotsi on ainoa pakollinen kieli kouluissamme.
[/quote]
En ole sanonut kannattavani ruotsin pakollisuutta. Itse asiassa vastustan sitä, minusta pitäisi satsata siihen, että edes suomea osattaisiin hiukan paremmin kuin nykyään.
Kyseenalaistan vain sen, että ruotsin pakollisuutta vastustetaan, vaikka samalla kannatetaan muiden aineiden pakollisuutta.
Sitä en tosiaan tiennyt, että englanti on vapaaehtoinen, joten pahoittelen virhettäni. Kun olin itse kouluikäinen, englanti oli pakollinen kieli, enkä ole perehtynyt nykytilanteeseen. Vertaukseeni oli siis sen osalta virheellinen, mutta pointti on sama: miksi kielten pitäisi olla vapaaehtoisia mutta monet muut aineet eivät ole?
[/quote]
Peruskoulussa englanti ei ole koskaan ollut pakollinen. Olit siis ehkä oppikoulussa?
[/quote]
No kyllä se minun koulussani ainakin oli. Ja ihan peruskoulussa 1980-90-luvuilla.
[/quote]
Jos koulussasi ei ollut muita vaihtoehtoja, se ei suinkaan tarkoita että englanti olisi ollut pakollinen. Ei minunkaan koulussani (pieni maalasikoulu) opetettu muuta kuin englantia mutta tietenkin olisin saanut mennä sellaisen koulun oppilaaksi, jossa oli muita kielivaihtoehtoja. Esim. serkkuni valitsi saksan 3. luokalla eikä opiskellut lainkaan englantia koko peruskouluaikana.
Minä äänestän Rehniä. Paras asiantuntemus, pitkä kokemus EU:ssa jne.