Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni sylikummi ei tiennyt kummilapsensa koko nimeä

Vierailija
20.05.2014 |

Sai oman lapsen ja antoi saman toisen nimen, kun lapsellani. Totesin ääneen, että lapsellanihan on sama nimi. Hän ei muka muistanut koko asiaa. Lapsilla ikäeroa 1v.

Ja nyt ei ollut kyse siitä, ettei saisi ko. nimeä käyttää, tottakai saa. Mutta se, että ei muista kummilapsensa koko nimeä!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään muista kummilapseni toista nimeä! olen kuullut sen tasan kerran, 4 vuotta sitten ristiäisissä.Miksi se pitäisi muistaa?

Vierailija
2/14 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en muista, enkä muista edes syntymäpäivää. Huono kummi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun minäkin ihan muistelemaan koko nimiä. Näin äkkiseltään en esim muista yhden toisa nimeä. Puhuttelen heitä etunimellä tai lempinimellä, muutaman toiset/kolmannet nimet olen kuullut vain ristiäisissä. Niillä ei ole mulle minkään valtakunnan merkitystä.

Vierailija
4/14 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shokkiyllätys, muiden ihmisten maailma ei pyörikkään sun kersan ympärillä niin kuin näköjään oletit.

Vierailija
5/14 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään muista kummankaan kummilapseni toista nimeä.

Sillä ei ole mitään merkitystä, minkä vuoksi se pitäis muistaa.

Ap on taas niitä vanhempia joitten mielestä omien lasten kummien pitäis suurin piirtein palvoa kummilapsiaan.

Ei ne kummilapset ole kummeille tärkeitä, ne on vaan muitten lapsia muitten lasten joukossa.

Vierailija
6/14 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt täytyy kummisuhde mitätöidä. Paaville anomus vetämään.

Vierailija
7/14 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika ihme homma :O mä en tiennyt ensimmäiseen vuoteen kummipoikani sukunimeä kun vanhemmat ei ollut naimisissa eikä sitä sanota ristiäisissä. Mutta nyt kun vanhemmat menivät naimisiin, tiedän pojalla olevan isänsä (ja nykyisin äitinsä) sukunimi. Varmaan oli sama jo silloin mutta jotkut haluaa lapselle äidin nimen vaikka ollaankin menossa naimisiin

Vierailija
8/14 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kyllä kaikkien nimet, mutta en kenenkään syntymäpäiviä. Kuukauden taidan muistaa mutta sitten pitää luntata että osaan onnitella oikeaan aikaan. Tästä puutteesta huolimatta kaikki kummilapseni ovat minulle tosi rakkaita, tosin toivoisin että ehtisin viettää heidän kanssaan enemmän aikaa.

Vierailija
9/14 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en muita toisia nimiä kuin oman lapsuuden perheeni jäseniltä, sekä nyt mieheni ja oman lapsemme. Miksi kummin pitäisi kummilapsensa toinen nimi muistaa? Ei liene kovin olennainen asia (eihän sitä edes käytetä kuin aniharvoin) ja jos sitä sitten johonkin tarvitsee niin voi varmaan kysyä.

Vierailija
10/14 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mistä se toinen nimi pitäisi muistaa? Eihän sitä käytetä juuri ikinä. Ristiäisissä ja sitten seuraavan kerran sen kuuleekin varmaan konfirmaatiossa 15 vuoden päästä. Jos ei oman lapsensa toista nimeä muistaisi niin sitten jo vähän ihmettelisin, mutta kummilapset ei ole kaikille ihmisille koko elämä.

Vierailija
11/14 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 12:05"]

En minäkään muista kummilapseni toista nimeä! olen kuullut sen tasan kerran, 4 vuotta sitten ristiäisissä.Miksi se pitäisi muistaa?

[/quote]

Siksi, että voi lukea iltarukouksen oikein ja onhan se hankala antaa hengellistä kasvatusta ja ohjausta, jos ei tuon vertaa tiedä kummilapsestaan.

Vierailija
12/14 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiinnostunut nimistä ja muistan jopa entisten työkavereiden ja heidän lastensa koko nimet, myös entisten koulukavereiden koko nimet ja tietysti kaikkien sukulaisten ja ystävien. Olen huomannut, että sukulaiset eivät muista meidän lastemme koko nimiä ja heidän omalla isälläänkin on mennyt usein pieleen - annettujen nimien sijaan sanoo jotain sinne päin (tyyliin "Elsa Amaliasta" tuleekin "Elsa Amanda") tai sitten muistelee jotain suunniteltuja mutta hylättyjä nimiä ("Elsa Loviisa"). Se on ihan ok. Eivät kaikki ole kiinnostuneet samoista asioista kuin minä, esimerkiksi lasteni toisista nimistä.

Vierailija
13/14 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en yhtään ihmettele, että kummi ei muista, kun en itsekään meinaa aina muistaa... Hyvä että sen kutsumanimen muistan tarvittaessa, kelakortista voi loput luntata. Sillä että muistaisin omaa nimeänikään, kun kaikki huutaa äitiä.

-äitix5

Vierailija
14/14 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on seitsemän omaa lasta ja neljä kummilasta. Tämän lisäksi veljilläni on yhteensä neljä lasta. Lapsilla on kavereita, ystävilläni on lapsia. Muistan omien lasten nimet ja syntymäajat, en muista edes veljieni lasten toisia nimiä, enkä syntymäaikoja. En edes muista, mihin vuodenaikaan yhden veljen lapset ovat syntyneet!

Nyt kun oikein aloin miettiä, muistankin yhden kummilapsen koko nimen, koska vanhemmat usein toruvat häntä koko nimellä (esim. Maija Eeva Katariina Hämäläinen! Nyt alas sieltä!).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi