Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En vain pääse yli siitä etten päässyt merkonomiksi.

Vierailija
19.05.2014 |

En vaan yhtään enää haluaisi elää.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 11:52"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 11:42"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 11:38"]

Vastaan sinulle saman, minkä vastasin jo aiempaan valitukseesi samasta asiasta; Jos et pääse läpi merkonomin opinnoista, et pärjää siinä työssäkään. Ei se työelämä ainakaan helpompaa ole kuin ammattikoulunkurssit. Sinähän siis halusit nimenomaan toimisto-ja talouspuolelle.

Nyt hyväksyt tämän tosiasian ja lopetat valittamisen. Et sinä tee mitään tutkinnolla, jonka töitä et voisi kuitenkaan tehdä.

[/quote]

Mutta kun minä en voi sairauksieni takia tehdä mitään fyysisiäkään töitä enkä saa mistään rahaa. Joudun joka euron kerjäämään mieheltäni. Haluaisin jo että ei tarvitsi enää elää.

[/quote]

Ei tällaista tilannetta kuuluisi tässä maassa kellekään tulla. Jos olet käytännössä työkyvytön, sinun pitäisi päästä eläkkeelle. Tiedän, ettei se ole aina helppoa, mutta kannattaisi tosisaan kyllä yrittää se eläkepäätös saada, jos kerran on tosiaan niin ettei pysty sairauksiensa takia oikein mihinkään työhön. Ei työkyvyttömän kuulu joutua kerjäämään, edes mieheltään, elääkseen. Miten eläisit, jos sinulla ei olisi miestä?

Mutta toki on olemassa myös monia ei-fyysisiä töitä, jotka eivät myöskään vaadi koulutusta tai älynlahjoja. Esim. itse tein välivuodet lukion ja opiskelun välillä kevyttä tehdastyötä, elektroniikan kokoonpanoa. Ihan istumatyötä oli eikä fyysisesti rasittavaa. Ja henkisesti ei mitenkään vaativaa myöskään. Ehkä jossain tuollaisessa työssä pärjäisit ja pystyisit tienaamaan elantosi? Samantapaisia kevyitä teollisuustöitä on jonkun verrankin, esim. erilaiset tuotantolinjojen laadunvarmistajat, tarkastajat tms.

[/quote]

En pystyisikkään elämään jos miestäni ei olisi edes jotenkin mua elättämässä ja olen kyllä pyytänyt useasti päästä eläkkeelle mutta sanovat että pärjäisin istumatyössä niinkuin varmasti pärjäisin jos jotain yksinkertaista tehdastyötä saisin jota voi istualtaan tehdä mutta kun niitä töitä on vähän ja kaikkeen vaaditaan ammattikoulutus ja työkokemusta.

Vierailija
2/49 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tää sama heikkolahjainen joka itkee joka päivä kohtaloon. Saa sen elämänsä tietenkin noinkin kulumaan, mutta kannattaako?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 11:53"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 11:51"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 11:42"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 11:38"]

Vastaan sinulle saman, minkä vastasin jo aiempaan valitukseesi samasta asiasta; Jos et pääse läpi merkonomin opinnoista, et pärjää siinä työssäkään. Ei se työelämä ainakaan helpompaa ole kuin ammattikoulunkurssit. Sinähän siis halusit nimenomaan toimisto-ja talouspuolelle.

Nyt hyväksyt tämän tosiasian ja lopetat valittamisen. Et sinä tee mitään tutkinnolla, jonka töitä et voisi kuitenkaan tehdä.

[/quote]

Mutta kun minä en voi sairauksieni takia tehdä mitään fyysisiäkään töitä enkä saa mistään rahaa. Joudun joka euron kerjäämään mieheltäni. Haluaisin jo että ei tarvitsi enää elää.

[/quote]

Tämä ei silti poista sitä, että sinä et pärjäisi niissä merkonomin työtehtävissä. Mene töihin tehtaaseen. Puhelinmyyjäksi. Puhelinvaihteeseen. Kyllä sulla vaihtoehtoja on. Ei ainoat vaihtoehdot ole fyysinen työ ja merkonomi.

[/quote]

Ei ilman ammattitutkintoa saa minkäänlaisia kunnon töitä,olen kyllä niin paljon töitä hakenut että sen tiedän.

[/quote]

Höpö höpö. Tässä töitä joita olen itse saanut ilman mitään ammattitutkintoa: tehtaan kokoonpanolinjan työntekijä, atk-työntekijä (käytännössä syötin tietoa paperilomakkeilta tietojärjestelmään vain, ei vaatinut osaamista), myyjä, leipomotyöntekijä, lähetti. Noistakin muut paitsi lähetin ja myyjän homma varmaan olisivat sinullekin sopineet, noissa kahdessa piti pystyä seisomaan ja kulkemaan joten sairautesi ehkä olisivat ne estäneet.

Vierailija
4/49 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 11:57"]

Ap on tää sama heikkolahjainen joka itkee joka päivä kohtaloon. Saa sen elämänsä tietenkin noinkin kulumaan, mutta kannattaako?

[/quote]

Mitä sä sitten tekisit? mä mietin jopa laitokseen menoa samankaltaisten ihmisten pariin niin ehkä elämä olisi helpompaa.

Vierailija
5/49 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei paskapäät, onko kova krapula ja ukko hakannut viikonloppuna vai mitä ihmettä te ap:lle ilkeilette täällä?

Tajuaako kukaan teistä, miltä tuntuu tehdä kaikkensa jonkin jutun eteen ja silti epäonnistua? AP, sympatiat puolellasi, tiedän todella miten paskalta tuntuu, että tekee kaikkensa ja silti ei saa muuta kuin lyödä päänsä seinään ja tulla torjutuksi.

Älä lannistu, jooko. On mahdollista, että suorittamiasi kursseja voit hyödyntää jonkin muun aineen opiskelussa. Vaikka et saanut opintoja kokonaan läpi, niin onhan sinulla nyt paljon kursseja, joista on kertynyt opintopisteitä. Niillä voi tehdä ihmeitä, jos lähdet opiskelemaan jotain muuta.

Löydät varmasti jotain, joka ei ole niin matikkapainotteista. Nyt tietysti ottaa todella paljon päähän, mutta itselläni esimerkiksi vähän samassa tilanteessa kävi juuri niin, että niitä keskenjääneitä opintoja pystyi hyödyntämään ja niinpä se uusi opiskelu kävi paljon nopeammin kuin vanha.

ja jos se jotain lohduttaa, niin nykyään mikään tutkinto ei ole vielä työn tae. Itse alisuoritin koko elämäni enkä ikinä päässyt sellaisiin töihin mitä hieno tutkintoni edellytti. Silti se "huono" työpaikka, johon jouduin tyytymään, olikin pitkässä juoksussa parempipalkkainen ja niin muodoin parempi kuin useimmilla niillä, jotka pääsivät tutkintoani vastaavaan työhön. Elämä on niin monimutkaista ja kaikki vaikuttaa kaikkeen, että joskus se, että jossain vaiheessa se, ettei saanut sitä mitä halusi, onkin jälkikäteen katsottuna vain hyvä juttu.

Tsemppiä ja funtsaa jatkomahdollisuuksia, joissa ei ole niin paljon matikkaa. Älä anna tämän viedä itsetuntoasi, siihen ei ole mitään syytä!

Vierailija
6/49 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 12:05"]

Hei paskapäät, onko kova krapula ja ukko hakannut viikonloppuna vai mitä ihmettä te ap:lle ilkeilette täällä?

Tajuaako kukaan teistä, miltä tuntuu tehdä kaikkensa jonkin jutun eteen ja silti epäonnistua?[/quote]

Ap tekee täällä useita aloituksia joka päivä, ja hän on kirjoitellut näillä palstoilla jo useita vuosia. Hänelle on tarjottu myötätuntoa, tukea, vinkkejä. Jotkut ovat jopa tarjoutuneet hänelle yksityisopettajiksi. Toisaalta turhauttaa lukea, kun mikään ei muutu, ja toisaalta käy mielessä, että onko tämä ihan todellista vai harvinaisen pitkälle viety trolli.

Vierailija
7/49 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 12:09"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 12:05"]

Tajuaako kukaan teistä, miltä tuntuu tehdä kaikkensa jonkin jutun eteen ja silti epäonnistua?[/quote]

Ap tekee täällä useita aloituksia joka päivä, ja hän on kirjoitellut näillä palstoilla jo useita vuosia. Hänelle on tarjottu myötätuntoa, tukea, vinkkejä. Jotkut ovat jopa tarjoutuneet hänelle yksityisopettajiksi. Toisaalta turhauttaa lukea, kun mikään ei muutu, ja toisaalta käy mielessä, että onko tämä ihan todellista vai harvinaisen pitkälle viety trolli.

[/quote]

Ihan valitettavasti on todellista elämää ja mä olen kyllä ottanut neuvoista vaarin ja hakenut monenlaista työtä mitä täälläkin palstalla on ehdotettu mutta kun olen yli 40v kellä ei ole ammattitutkintoa,olen vajaakuntoinen eikä työkokemusta juuri lainkaan ole niin kukaan ei halua mua työllistää ja mieheni on yrittänyt yksityisopettaa mua matikassa,tietotekniikassa yms hän kun on insinööri mutta kun mä en vaan kenenkään opetuksesta huolimatta mitään opi.

Vierailija
8/49 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

27, tässä ei ole kyse vain tästä viestistä, tämä ap on tuttu täällä palstalla pitkältä ajalta, ja ehkäpä meitä monia vain turhauttaa se, että ap valittaa ja valittaa, mutta ei suostu koskaan kuuntelemaan mitään hyvässä tarkoituksessa annettuja neuvoja vaan tyrmää kaikki ideat muutoksesta, ja jatkaa vaan valittamistaan, väittäen ettei mikään muutos ole mahdollinen koska ...

Esim. nyt täällä on ihmiset ehdottaneet että etsisi vaikka tehdastyötä, josta nykyään tosiaan monet ovat ihan istumatöitä ja sisältävät esim. koneiden tai linjojen valvontaa mikä on kevyttä ja helppoa. Mutta ap jankkaa vaan ettei kuitenkaan saa töitä, kun ei ole koulutusta. 

Vierailija
9/49 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 12:14"]

27, tässä ei ole kyse vain tästä viestistä, tämä ap on tuttu täällä palstalla pitkältä ajalta, ja ehkäpä meitä monia vain turhauttaa se, että ap valittaa ja valittaa, mutta ei suostu koskaan kuuntelemaan mitään hyvässä tarkoituksessa annettuja neuvoja vaan tyrmää kaikki ideat muutoksesta, ja jatkaa vaan valittamistaan, väittäen ettei mikään muutos ole mahdollinen koska ...

Esim. nyt täällä on ihmiset ehdottaneet että etsisi vaikka tehdastyötä, josta nykyään tosiaan monet ovat ihan istumatöitä ja sisältävät esim. koneiden tai linjojen valvontaa mikä on kevyttä ja helppoa. Mutta ap jankkaa vaan ettei kuitenkaan saa töitä, kun ei ole koulutusta. 

[/quote]

No voi rähmä. Jos teillä on tunne, että ap on trolli, niin mitä ihmettä te hänelle vastailette, menkää muihin ketjuihin.

Minun mielestäni ap:lla on aidosti paha mieli asiasta eikä syyttä. Kova yrittäminen joka epäonnistuu, on musertava tunne. Ehkä täällä on huutelemassa vain sellaisia varman päälle pelaajia, jotka eivät ole koskaan yrittäneet mitään kykyjensä ylärajoilla?

Kun ei pistä itseään sellaiseen tositestiin, on helppo ivata ja kiusata. Ap, sinä teit sen: kävit kykyjesi ylärajoilla ja epäonnistuit. Mielestäni se on hienompaa kuin se, että elää koko ikänsä turvallisesti oman mukavuusalueensa sisäpuolella ja tekee vain sellaisia asioita, joissa ei voi kuin onnistua. Moni elää niin ja saa sen vuoksi helliä itsestään illuusiota menestyjänä. Sieltä onkin helppo huudella niille, jotka epäonnistuvat. Epäonnistuja on usein yrittänyt enemmän kuin sellainen, joka tyytyi vain helppoihin ratkaisuihin. Ole siitä ylpeä, että uskalsit kokeilla rajojasi.

TIlanteesi on huono, koska olet jo tuon ikäinen. Varmoja työpaikkoja on ehkä lähihoitajana ja muutoinkin hoiva-alalla. Jos haluat opiskella lisää, suunta on siellä.

Toisaalta jos ukkosi hyväksyy tilanteen, miksi et antaisi asian olla? Ei kotiäidin elämä ole suinkaan paskinta, moni kadehtisi sinua jo siitä, että olet insinöörin vaimo ja sinulla on lapsi.

Itse lopetan kannustamisen nyt tähän, mutta toivon sinulle kaikkea hyvää. Ota ilo irti siitä, mitä sinulla on.

Vierailija
10/49 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, kerro kuinka montaa työpaikkaa olet hakenut viimeisen kuukauden aikana?

Vierailija
11/49 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mies ei ole ehkä se paras mahdollinen tukiopettaja jos olet vielä niin riippuvainenkin hänestä. Minkälainen oppija olet? Millaiset opetusmenetelmät olet kokenut parhaimmiksi? Mitä jos palkkaisit ihan oman tukiopettajan. Minkälaisia asioita et siinä kirjanpidossa ja it-hommissa ymmärrä. Osaathan sä tätä palstaakin käyttää ja facebookkia, niin luulis että yksinkertaisimpien toimisto-ohjelmistojenkin käyttö onnistuisi?  Opiskelitko aikuispuolella vai nuorten kanssa?

Vierailija
12/49 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä joku lastenhoitaja tai vastaava? Vai oliko niin että et pysty tekemään seisomatyötä. Kuinka monella lääkärillä olet käynyt?

Vierailija
13/49 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se ottaa päähän kun joka kympin joutuu mieheltä rahaa kerjäämään ja hoitoalalle en voi opiskella sairauksieni takia ja olen kyllä monilla kymmenillä lääkäreillä käynyt. Opiskelin aikuispuolella ja olen ottanut yksityisopetusta vaikka keneltä mutta matemaattiset ja tietokoneasiat eivät vaan päähän mene.

Vierailija
14/49 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKÄ niissä matemaattisissa asioissa ei sulle mene päähän? Osaatko kertotaulun? Osaatko ala-asteen matematiikkaa? Osaatko yhtään laskea päässä? Koska kyllä niillä pääsee jo aika pitkälle. Osaatko käyttää taskulaskinta? Voisit vähän tarkentaa tätä tilannettasi, niin voisimme ehkä keksiä sulle jonkun keinon. Vai haluatko vaan velloa tässä nykyisessä paskassa?

Ja monellako lääkärillä olet käynyt tällä viikolla? Jos oikeasti olet tuossa kunnossa, niin kyllä se eläkepäätös nyt jostain tulee.

Vierailija
15/49 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minkälainen sun työhakemus on ollut? Kerroit joskus että oot ollut töissä aiemmin kuitenkin. Täällä justiinsa yks päivä fiksattiin porukalla erään kirjoittajan työhakemus parempaan kuntoon. Ehkä sun hakemuksissa on jotain vikaa, jos et ees sinne tehdaspuolelle ikinä pääse. Olen itsekin ennen opiskelujani ollut siivoomassa, respassa ja vaatekaupassa ihan ilman mitään koulutusta ja kokemusta.

Vierailija
16/49 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaikea selittää noita matemaattisia vaikeuksia. En esim osaa sanallista tehtävää laittaa numeraaliseen muotoon, en osaa mitään yhtälöitä yms ja tuo merkonomin prosenttilaskut jotenkin sujui mutta kirjanpito oli minulla ehkä se kaikista vaikein juttu kun en vaan sitä tajua vaikka kuinka tukiopetusta ja yksityisopetusta ottaisin. Tällä viikolla en käy kuin hammaslääkärissä mutta siis olen käynyt ja käyn reumalääkärillä,kardiologilla,korvalääkärillä,ihan yleislääkäreillä yms mulla kuitenkin useampi krooninen sairaus.

Töissä olen nuorena parikymppisenä ollut kouluavustajana,kirjastoapulaisena,toimistoapulaisena, nämä muutaman kuukauden työllistämistukihommia. Sitten olin ex-mieheni omaishoitaja 10v kun näitä juttuja tein olin paremmassa kunnossa kuin nykyään. Muutama vuosi sitten tein siivojan ja pyykkärin työkokeilut mutta ne piti lopettaa 2kk päästä kun työt olivat liian raskaita sitten tein 4kk puhelinmyyjän hommia. Mulla työkokemusta ehkä 2-3v koko elämäni aikana.

Vierailija
17/49 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tarvitsisit ainakin apua siinä, miten sanalliset tehtävät muutetaan numeroiksi. Mikä siinä on niin vaikeaa? Jos tehtävän pilkkoo osiin ja aina poimii sieltä ne luvut ja lukee sanallisesta tehtävästä sen, mitä niille luvuille halutaan tehdä.

Vierailija
18/49 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 13:48"]

No tarvitsisit ainakin apua siinä, miten sanalliset tehtävät muutetaan numeroiksi. Mikä siinä on niin vaikeaa? Jos tehtävän pilkkoo osiin ja aina poimii sieltä ne luvut ja lukee sanallisesta tehtävästä sen, mitä niille luvuille halutaan tehdä.

[/quote]

Otin silloin aikanaan paljon yksityistunteja juuri tuon ongelman selvittämiseen kun opiskelin mutta en vaan oppinut vaikka kuinka joka päivä niitä opettelin kuukaudesta toiseen. Mun päässäni vaan on jotain vikaa miksi en niitä ikinä tajua.

Vierailija
19/49 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan se vika, että oot päättänyt että et niitä tajua. Ei tommosta jumalauta voi olla. Vuodesta toiseen jaksat täällä ja kaksplussalla kyllä valittaa, ja ihmiset yrittää keksiä sulle kaikkea mahdollista, että saisit jotain muutosta tilanteeseen. Alan uskoa, että tää on vaan jonkun tylsistyneen kotiäidin helvetin hyvä trollaus. Osaatko sä käydä kaupassa? Osaathan sä budjetoida esim. menot ja tulot ja kuinkapaljon alennusta tulee tietyistä tuotteista. Ei ne sanalliset tuon vaikeampia ole. Sähän teet sanallisia tehtäviä päässäsi koko ajan. Nyt yrität vaan dumata taas jonkun ihmisen auttamisyritykset. Mutta hyvää loppuelämää sulle. Ainakin oma elämä tuntuu helvetin hyvältä noiden sun juttujes jälkeen. Onneksi en oo sinä.

Vierailija
20/49 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 14:14"]

Varmaan se vika, että oot päättänyt että et niitä tajua. Ei tommosta jumalauta voi olla. Vuodesta toiseen jaksat täällä ja kaksplussalla kyllä valittaa, ja ihmiset yrittää keksiä sulle kaikkea mahdollista, että saisit jotain muutosta tilanteeseen. Alan uskoa, että tää on vaan jonkun tylsistyneen kotiäidin helvetin hyvä trollaus. Osaatko sä käydä kaupassa? Osaathan sä budjetoida esim. menot ja tulot ja kuinkapaljon alennusta tulee tietyistä tuotteista. Ei ne sanalliset tuon vaikeampia ole. Sähän teet sanallisia tehtäviä päässäsi koko ajan. Nyt yrität vaan dumata taas jonkun ihmisen auttamisyritykset. Mutta hyvää loppuelämää sulle. Ainakin oma elämä tuntuu helvetin hyvältä noiden sun juttujes jälkeen. Onneksi en oo sinä.

[/quote]

Onneksi et ole. Osaan mä arkielämän jutut mut koulujuttuja en vaikka kuinka yritän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä