Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies ei halua naimisiin.

Vierailija
18.05.2014 |

mitä tästä pitäisi päätellä? parisuhde on hyvä, asumme yhdessä, meillä on yhteinen lapsi. olen ottanut naimisiin menon puheeksi ja useasti vihjaillut esim hääohjelmia katsellessa että voi kumpa joskus jne. nyt sitten suutahdin miehelle koska hänen mielipiteensä oli että haluaa joskus naimisiin mutta ei juuri tällä hetkellä. hän on ollut aikaisemmin kerran naimisissa ja erosta jäi luonnollisesti paskan maku suuhun. mies tietää myös että naimisiin meno olisi minulle hyvin tärkeää. enkä siis edes halua mitään ihneellistä tai suurta hää juhlaa, vain että hän saisi vihdoin sanoa minua vaimoksi ja minä häntä aviomieheksi. tuntui jotenkin tosi kurjalle, minusta olisi luonnollinen tapa edetä ja rakastan häntä kovasti.. vedinkö herneen ihan turhaan nenään vai onko aihettakin?

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 15:09"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 00:32"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 00:28"]ota rauhallisesti! mitä enemmän asiasta puhut 'painostat' sitä ahdistuneemmaksi ja epävarmemmaksi mies itsensä tuntee. ymmärrän hänen syynsä, vaikka ei sinun vikasi olekkaan. ite eronneena tiedän, ero on aina suuri pettymys! anna miehelle aikaa. odota kärsivällisesti niin jonain päivänä mies täysin yllättäen esittää kosintansa.

[/quote]

no hän sanoi aika samoilla sanoilla asian minulle. että painostus ei ole hyvä (ei tietenkään, halusin vain tuoda mielipiteeni esiin) ja että on pettymus tuo edellinen ja että kun jaksan vaan odottaa niin joskus sitten. ongelmani ei niinkään ole se "kaikkimullehetinyt" vaan enemmänkin heräsi kysymys että miksi mies ei ole valmis sitoutumaan kun meillä on kuitenkin koti ja lapsi...

[/quote]

Eikö miehesi ole mielestäsi vielä riittävästi sitoutunut teidän suhteeseen, jossa te siis asutte avoliitossa ja on yhteinen lapsikin? Mitä kuvittelet sitoutumisen asteessa muuttuvan, jos saat käteesi todistuksen, jossa kerrotaan hänen sitoutuneen sinuun. Se muodollinen todistusko on vasta tae sinulle siitä, että hän on suhteeseenne riittävästi sitoutunut?

[/quote]

en sanokkaan että tässä tämänhetkisessä tilanteessa olisi jotain vikaa, tai että se asioita muuttaisi (sukunimen kylläkin). mietinkin vaan sitä että miksi mies nyt EI haluakkaan. muuten olen suhteesseemme täysin tyytyväinen .ap

[/quote]

Olet suhteeseen nykyisellään täysin tyytyväinen, miksi siis haluat avioon? Miehelläsi on perusteet olla menemättä avioon (paskat kokemukset), mutta silti sinä vaadit häntä avioon, vaikka itselläsi ei tunnu olevan mitään järkeviä perusteluita avioliittoinnollesi.

Vierailija
2/96 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 17:26"][quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 15:09"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 00:32"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 00:28"]ota rauhallisesti! mitä enemmän asiasta puhut 'painostat' sitä ahdistuneemmaksi ja epävarmemmaksi mies itsensä tuntee. ymmärrän hänen syynsä, vaikka ei sinun vikasi olekkaan. ite eronneena tiedän, ero on aina suuri pettymys! anna miehelle aikaa. odota kärsivällisesti niin jonain päivänä mies täysin yllättäen esittää kosintansa.

[/quote]

no hän sanoi aika samoilla sanoilla asian minulle. että painostus ei ole hyvä (ei tietenkään, halusin vain tuoda mielipiteeni esiin) ja että on pettymus tuo edellinen ja että kun jaksan vaan odottaa niin joskus sitten. ongelmani ei niinkään ole se "kaikkimullehetinyt" vaan enemmänkin heräsi kysymys että miksi mies ei ole valmis sitoutumaan kun meillä on kuitenkin koti ja lapsi...

[/quote]

Eikö miehesi ole mielestäsi vielä riittävästi sitoutunut teidän suhteeseen, jossa te siis asutte avoliitossa ja on yhteinen lapsikin? Mitä kuvittelet sitoutumisen asteessa muuttuvan, jos saat käteesi todistuksen, jossa kerrotaan hänen sitoutuneen sinuun. Se muodollinen todistusko on vasta tae sinulle siitä, että hän on suhteeseenne riittävästi sitoutunut?

[/quote]

en sanokkaan että tässä tämänhetkisessä tilanteessa olisi jotain vikaa, tai että se asioita muuttaisi (sukunimen kylläkin). mietinkin vaan sitä että miksi mies nyt EI haluakkaan. muuten olen suhteesseemme täysin tyytyväinen .ap

[/quote]

Olet suhteeseen nykyisellään täysin tyytyväinen, miksi siis haluat avioon? Miehelläsi on perusteet olla menemättä avioon (paskat kokemukset), mutta silti sinä vaadit häntä avioon, vaikka itselläsi ei tunnu olevan mitään järkeviä perusteluita avioliittoinnollesi.

[/quote]

niin siinä edessä lukee MUUTEN. kyllä minulla on syitä miksi haluan,tottakai. järkisyitä mutta eniten painavat tunnesyyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin lisään vielä että se suurin syy miksei mies vielä halua on tuo edellisen epäonnistuminen. sen takia eniten mieleni pahoitin koska enhän minä ole se ex, tai tuli sellainen olo että hän vertaisi minua exään. ja nyt edellisen liiton epäonnistuminen kostautuu minulle...ärsyttää :(

Vierailija
4/96 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään monet eivät halua naimisiin. En itsekään, periaatteesta... Onneksi meillä molemmat on samaa mieltä tästä asiasta. 

Vierailija
5/96 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 00:05"]Nykyään monet eivät halua naimisiin. En itsekään, periaatteesta... Onneksi meillä molemmat on samaa mieltä tästä asiasta. 

[/quote]

mutta mies ei sanonut ettei koskaan haluaisi. ja ollaan oltu aina samaa mieltä että mennään kyllä. mutta nyt kun aika olisi otollinen niin hän ei tiedäkkään että haluaako juuri nyt. se tuntuu minusta oudolta koska itse voisin mennä hänen kanssaan naimisiin vaikka heti huomenna, koska tiedän että hänen kanssaan haluan aina olla. siksi mietinkin että onko hän valmis sitoutumaan minuun loppuiäkseen :(

Vierailija
6/96 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isompi sitoutuminen se yhteinen lapsi on kuin naimisiin meneminen, jossa kyse on kuitenkin vain juridisesta sopimuksesta. Se on helppo purkaa, lapsen kautta on ikuisesti perhettä. En siis ymmärrä mikä miehen ongelma oikein on.

Vierailija
7/96 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen hankinnassa sitoudutaan lapseen, avioliitossa puolisoon. Snadi ero!

Vierailija
8/96 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hyvä, olet jo antanut miehelle kaiken. Teidän tapauksessa se avioliitto on vain paperinpala. Llet hieman yksinkertainen.

Vierailija
9/96 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no olen myös miettinyt että kun mielestäni meillä tässä on valmis elämä ja hän on ilmaissut olevansa myöntyväinen avioliitolle mutta ei kuitenkaan juuri nyt halua...voisiko se kieliä siitä että hän epäröi sitoutua minuun? itse sanoi ettei ole kyse sellaisesta mutta ei osannut kuitenkaan selittää tarkalleen että miksi.. tuntuu aika kurjalta... ap

Vierailija
10/96 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 00:23"]Ap hyvä, olet jo antanut miehelle kaiken. Teidän tapauksessa se avioliitto on vain paperinpala. Llet hieman yksinkertainen.

[/quote]

saattaa se jollekkin olla vaan paperinpala, mutta minulle se merkitsee enemmän. mies myös tietää sen. en ole yksinkertainen, kiitos vain :)

Vierailija
11/96 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota rauhallisesti! mitä enemmän asiasta puhut 'painostat' sitä ahdistuneemmaksi ja epävarmemmaksi mies itsensä tuntee. ymmärrän hänen syynsä, vaikka ei sinun vikasi olekkaan. ite eronneena tiedän, ero on aina suuri pettymys! anna miehelle aikaa. odota kärsivällisesti niin jonain päivänä mies täysin yllättäen esittää kosintansa.

Vierailija
12/96 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 00:16"]Isompi sitoutuminen se yhteinen lapsi on kuin naimisiin meneminen, jossa kyse on kuitenkin vain juridisesta sopimuksesta. Se on helppo purkaa, lapsen kautta on ikuisesti perhettä. En siis ymmärrä mikä miehen ongelma oikein on.

[/quote]

minäkään en ymmärrä, sepä se ärsyttääkin. sanoinkin hänelle että kyllä minä vaan voisin mennä vaikka heti, kun hän tuumasi että sitten joskus mutta ei nyt...

Vierailija
13/96 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
14/96 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli hermoilenko ja ylianalysoinko vaan turhaan? en ehkä viitsi enää miehen kanssa aiheesta puhua, eihän se kohta kosi ollenkaan..jotenkin vaan jäi semmonen outo fiilis siitä keskustelusta, tunnen mieheni sielunmaailman ja hän usein ihmettelee miten voin jo vain hänen ilmeestään tietää hänen mietteensä. jäi vain sellainen olo ettei kehdannut sanoa kaikkea ihan suoraan..

Vierailija
15/96 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhan monet naiset saa odottaa sitä kosintaa hamaan hautaan saakka. Olis varmaan käyny itselläkin niin. Miehellä ei ollu mikään kiire ja kun muutkin kaverinsa oli pitäny tuollasta vetkuttelupelleilyä niin hän olis varmaan tehny samalla lailla ellen olis polkenu jalkaa ja sanonu että mulle ei käy. Olisin etsiny sit jonkun muun! :D

Vierailija
16/96 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 00:54"]Turhan monet naiset saa odottaa sitä kosintaa hamaan hautaan saakka. Olis varmaan käyny itselläkin niin. Miehellä ei ollu mikään kiire ja kun muutkin kaverinsa oli pitäny tuollasta vetkuttelupelleilyä niin hän olis varmaan tehny samalla lailla ellen olis polkenu jalkaa ja sanonu että mulle ei käy. Olisin etsiny sit jonkun muun! :D

[/quote]

siksi minäkin sanoin mietteeni ääneen, enkä vain hiljaa mököttäisi. sitten ois arvuuteltu että mikä vaivaa yms. eli en vetäny turhaan palkokasvia nenään? :D

Vierailija
17/96 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 jatkaa. Musta tärkeetä olis saada se oikee syy selville miks ei halua (vielä). Mitä pelkää? Jos jostain syystä tämäkin liitto siis ei toimisi niin olisiko se kuitenkaan maailmanloppu?Haluaako edes koskaan? Helppohan se on sanoa että no joo joskus ehkä kun tietää asian olevan sulle tärkeä, ja sitten lykätä sitä toteutusta aina vaan eteenpäin..

Vierailija
18/96 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos avioliitto on sinulle noin tärkeä asia, miksi ihmeessä teit lapsen miehen kanssa, ennen kuin menitte naimisiin? Ymmärrän täysin lapsien hankkimisen avoliitoissa, jos kumpikaan osapuoli ei koskaan halua vihille. Jos taas naimisiin meno on itselle niin tärkeää, kannattaisi perhe perustaa sellaisen miehen kanssa, jolle se on tärkeää myös, ettei joutuisi painimaan myöhemmin tällaisten ristiriitojen kanssa.

Ymmärrän täysin ettei mies välttämättä halua ensimmäisen liiton päättymisen jälkeen enää naimisiin. Kun ne häät on jo pidetty ja ikuista rakkautta kertaalleen juhlittu, saattaa tuntua ahdistavalta ja kornilta tehdä sama uudelleen.

Vierailija
19/96 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut mieheni kanssa pian 17 vuotta ja meillä on ihana suhde. Puhun siis omasta puolestani: kuuntelen ja arvostan mitä kumppani sanoo. Sinä olet todella loukkaantunut kun et pääse vielä naimisiin ja kypsymättömyyttä on tuo että olisi heti valmis eikä näe eronneen miehen pelkoa tulevasta. Ero on mahdollista, varsinkin jos puhut noilla sanoilla joita käytit. Sitten mies olisi kaksi kertaa eronnut avioliitosta -ajattele tuo läpi miehen kautta. Ja sitten ongelmanratkaisu on että miksi mennä naimisiin ja osoittaa miehelle ettei oma halu ole vain satut vaan tahto olla TÄSSÄ liitossa miehen kanssa. Sillä naimisissa tai avoliitossa niin suhdetta kuulu hoitaa. 39

Vierailija
20/96 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 10:57"][quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 10:52"]Miten kauan olette olleet yhdessä, miksi kiirehdit jos toinen ei ole valmis? Avioero on suurempi pettymys, kuin osaat aavistaa. Koska otit eronneen, on sinun se myös hyväksyttävä, mikäli miestä aidosti rakastat. Miten pitkä aika erosta on vai olitko hätävara paremman puutteessa?

[/quote]

useamman vuoden. meillä on myös yhteinen lapsi joten en usko olevani hätävara. erosta on myös aika kauan, ja se tapahtui miehen aloitteesta joten en usko hänen sitä haikailevan. yritän kyllä myös ymmärtää hänen tunteitaan. ap

[/quote]

Miten kauan on aika kauan? Jotkut eronneet suin päin syöksyvät uuteen suhteeseen. Erosta selviämiseen menee n neljä vuotta, vaikkapa uusi hyvä parisuhde olisi. Oliko miehellä pitkä suhde takana?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi