Millaisiin maihin ET lähtisi yksin?
Vai uskaltaisitko matkustaa yksin ihan missä vain?
Kommentit (16)
Mä oon niin nössö, että en lähtisi mihinkään maahan yksin.
Suurin osa arabimaista, islamilaiset Afrikan maat, Latinalaisessa amerikassa myös olisin mieluiten paikallisen tutun kanssa. Etelä Afrikassa riippuu alueesta.
Intia, Venäjä, Afrikan maat. Olen alle 30-vuotias, vaalea matkailualan ammattilainen.
Kolumbia, Brazilia, Mexico, Venezuela jne ainakaan noihin maihin ei.
Arabimaissa ole matkustellut sen verran että ne ei pelota, ei myöskään Intia.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 21:52"]
Suurin osa arabimaista, islamilaiset Afrikan maat, Latinalaisessa amerikassa myös olisin mieluiten paikallisen tutun kanssa. Etelä Afrikassa riippuu alueesta.
[/quote]
Sama. Lisäisin tähän myös Myanmarin ja Kambodzan, mahdollisesti myös Intian.
En kyllä menis mihinkään yksin. Ei se ois ees kivaa.
ET ei juuri maiden rajoja mietiskele. Se tulee toiselta planeetalta.
Arabimaihin, Afrikanmaihin, enkä Intian maihin.
Syyriaan tai Somaliaan en menisi. Jos kyseessä olisi työtehtävä ja mukaan lähtisi muita, silloin just ja just. Arabimaat menee helposti.
Miksi kaikki alienit menee aina usaan? Eikö ne uskalla mennä muualle?
Ainakaan Pakistaniin en lähtisi, enkä mihinkään sota-alueelle. Egyptiin kyllä lähtisin lomalle mielelläni.
Olen asunut yksin Lähi-idässä parikymppisenä. Mutta en olekaan pullamössösukupolven edustaja.
Itse asiassa siellä tunsin oloni turvallisemmaksi kuin Suomessa. Täällä kun junassa joku huumehörhö tuli lyömään tai kaaduin kerran pahasti kadulle, eipä tullut kukaan suomalainen valkonaama jelppimään.
Entisessä kotimaassani ei sellaista voisi kuvitellakaan! En koskaan pelännyt kulkea siellä kunhan ihmisiä oli kadulla, tiesin että siellä ihmiset tulisivat heti auttamaan naista. Katu on kuitenkin miesten aluetta, joten naisen pitää käyttäytyä tietyllä tavalla.
Suomessa taas en pelkää poliisia tai armeijaa, tuolla toisenlaisissa maissa, upseerit ovat sotilasdiktatuureissa kaiken yläpuolella ja voivat tehdä mitä rikoksia vaan rankaisematta.
Suomessa naapurit ei välitä vaikka kuolet asuntoosi ennen kuin haju alkaa haitata. Entisessä kotimaassani naapurit huolehtii toisistaan ihan eri tavalla.
Suomessa ei tietenkään mies huomioi naisia kadulla mitenkään. Kapakassa kännissä tullaan lääppimään. Entisessä kotimaassani nuoret miehet saattoivat seurata kadulla ja flirttailla, mutta jos pysähdyin ja haukuin hänet, niin tyyppi pelästyi ja juoksi äitinsä helmoihin. Suomessa siis saa kulkea vapaasti ilman että kymmenet silmät seuraavat sua, mutta koskaan ei suomalainen mies vertaa sinua jasmininkukkaan.
Joka asiassa on siis puolensa.
Intia, Pakistan, Afganistan, Kongon republikaaninen tasavalta.
Siinä tutkitusti maailman 4 varallisinta maata naiselle (hae tutkimustulos esim. Googlella hakusanoilla "most dangerous countries in world for woman thomson reuters").
Mihin vain kunhan se voi soittaa kotiin.