Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies ei halua naimisiin.

Vierailija
18.05.2014 |

mitä tästä pitäisi päätellä? parisuhde on hyvä, asumme yhdessä, meillä on yhteinen lapsi. olen ottanut naimisiin menon puheeksi ja useasti vihjaillut esim hääohjelmia katsellessa että voi kumpa joskus jne. nyt sitten suutahdin miehelle koska hänen mielipiteensä oli että haluaa joskus naimisiin mutta ei juuri tällä hetkellä. hän on ollut aikaisemmin kerran naimisissa ja erosta jäi luonnollisesti paskan maku suuhun. mies tietää myös että naimisiin meno olisi minulle hyvin tärkeää. enkä siis edes halua mitään ihneellistä tai suurta hää juhlaa, vain että hän saisi vihdoin sanoa minua vaimoksi ja minä häntä aviomieheksi. tuntui jotenkin tosi kurjalle, minusta olisi luonnollinen tapa edetä ja rakastan häntä kovasti.. vedinkö herneen ihan turhaan nenään vai onko aihettakin?

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 10:52"]Miten kauan olette olleet yhdessä, miksi kiirehdit jos toinen ei ole valmis? Avioero on suurempi pettymys, kuin osaat aavistaa. Koska otit eronneen, on sinun se myös hyväksyttävä, mikäli miestä aidosti rakastat. Miten pitkä aika erosta on vai olitko hätävara paremman puutteessa?

[/quote]

useamman vuoden. meillä on myös yhteinen lapsi joten en usko olevani hätävara. erosta on myös aika kauan, ja se tapahtui miehen aloitteesta joten en usko hänen sitä haikailevan. yritän kyllä myös ymmärtää hänen tunteitaan. ap

Vierailija
82/96 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidan ottaa neuvosta vaarin ja puhua tuosta avioehdosta. jos se edes saisi miehen olon turvallisemmaksi. voi nimittäin olla ettei hän kehtaa ottaa sitä itse puheeksi, jos pelkää sillä loukkaavansa. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 11:00"]

taidan ottaa neuvosta vaarin ja puhua tuosta avioehdosta. jos se edes saisi miehen olon turvallisemmaksi. voi nimittäin olla ettei hän kehtaa ottaa sitä itse puheeksi, jos pelkää sillä loukkaavansa. ap

[/quote]

Puhu avioehdosta ja kerro, että sinä kyllä kosit jossei sinua kosita.

Vierailija
84/96 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 10:46"]

Jos lähdettäisi siitä että mies on ollut jo naimisissa ja se on ollut hänelle jo silloin iso sitoumus joka kaatui. Nyt sinä selität että hetkeäkään ajattelematta menisit naimisiin niin kyllähän sinun pitäisi nähdä miksi mies pelkää uutta eroa. Lapsi on ikuinen side välillänne mutta kahdesti eronnut mies - mitä se kertoo hänestä? Miten kolmas nainen aikanaan uskoo hänen sanaansa siitä että pitää avioliittoa arvokkaana?

[/quote]

Mikä ihmeen "kolmas nainen aikanaan"? Oletko sinä suhteessa aina sillä ajatuksella, että mietit, mitä seuraava kumppanisi jostain jutusta mahtaa ajatella? Tuollaisen ihmisen ei ehkä kannatakaan mennä naimisiin. Itse ainakin ajattelen, että siinä vaiheessa kun menen naimisiin, ero ei ole mikään, mikä tapahtuu jossain vaiheessa kuitenkin.

Vierailija
85/96 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 11:25"][quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 10:46"]

Jos lähdettäisi siitä että mies on ollut jo naimisissa ja se on ollut hänelle jo silloin iso sitoumus joka kaatui. Nyt sinä selität että hetkeäkään ajattelematta menisit naimisiin niin kyllähän sinun pitäisi nähdä miksi mies pelkää uutta eroa. Lapsi on ikuinen side välillänne mutta kahdesti eronnut mies - mitä se kertoo hänestä? Miten kolmas nainen aikanaan uskoo hänen sanaansa siitä että pitää avioliittoa arvokkaana?

[/quote]

Mikä ihmeen "kolmas nainen aikanaan"? Oletko sinä suhteessa aina sillä ajatuksella, että mietit, mitä seuraava kumppanisi jostain jutusta mahtaa ajatella? Tuollaisen ihmisen ei ehkä kannatakaan mennä naimisiin. Itse ainakin ajattelen, että siinä vaiheessa kun menen naimisiin, ero ei ole mikään, mikä tapahtuu jossain vaiheessa kuitenkin.

[/quote]

no tuota minäkin ihmettelin. en todellakaan tahtoisi naimisiin jos ajatus olisi että joskus eroaisimme. tottakai tiedostan että se voi olla mahdollista, mutta tottakai haluan yhdessä pysyä, ja avioliitolla vain sitä näkemystä vahvistaa :) ap

Vierailija
86/96 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 11:18"][quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 11:00"]

[/quote]

[/quote]

kiitos hyvistä vastauksista :)

Vierailija
87/96 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 09:38"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 09:22"]

kiitos monipuolisista näkemyksistä. olen saanut käsityksen että kyllä se miehellekkin merkitsee muutakin kuin paperinpalaa. hänellä kai oli vaan mennyt usko avioliiton ikuisuuteen juurikin kun edellinen kariutui ikävästi. tuntuu vaan inhottavalta kun se nyt kostautuu minulle näin. tahtoisin kovasti hänen kanssaan naimisiin enkä miettisi sekuntia pidempään. hän ei suhtaudu asiaan kovin nihkeästi mutta omien sanojensa mukaan ei vaan halua vielä. ja juurikin kuten joku sanoi niin otan tuon hiukan henkilökohtaisena loukkauksena. pitäisikö vaan antaa asian olla ja antaa miehen miettiä rauhassa? ap

[/quote]

Avioliitto on miehen näkökulmasta pelkkä juridinen sopimus, ja pirun huono sellainen. Yli puolet avioliitoista päättyy eroon. Eron on hakenut yli 2/3 tapauksessa nainen. Kun nainen haluaa tehdä miehen elämästä kurjaa, hän varastaa lapset sosiaalitoimen avustuksella, ja kehtaa vaatia vielä ex-mieheltään elareita. Jos joku mies on sattunut olemaan niin yksinkertainen, että on naimisiinkin mennyt, saa vielä loupua puolesta omaisuudestaan.

[/quote]

Alle puolet eroaa. Ei nyt liioitella.

Vierailija
88/96 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 11:33"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 11:18"][quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 11:00"]

[/quote]

[/quote]

kiitos hyvistä vastauksista :)

[/quote]

ps. itse poltin päreet koko häähommaan ja avioliittoon instituutiona kun ex jatkuvasti katseli hääohjelmia ja vihjaili. Asia olisi voinut olla eri ilman niitä saakelin kermakakkuja ja bridezilloja ja kymmenien tuhansien hääjuhlia. Mutta en enää uskonut maistraatin olevan vaihtoehto kun oli ekana pitkän aikaa noita paukutettu ja vihjailtu.

t:45

Vierailija
89/96 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 10:35"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 08:14"]

Ymmärrän ärtymyksen. Mun mielestä se on henkilökohtainen loukkaus, ettei toinen ole valmis jakamaan loppuelämää. Avioliitto on lupaus olla yhdessä aina. Se ei ole vain paperinpala.

Tietysti, jos se toinen on väärä, eikä ole valmis, niin ei pidäkään mennä naimisiin. Mutta se paljastaakin jo suhteen tilan. Itse en kauaa katsoisi miestä, joka ei ole varma. Meillä käytiin asiasta keskustelu, jonka jälkeen päätettiin vain mennä naimisiin. Itselleni oli selvää, että lapsia tehdään vasta avioliitossa.

Myöhemmin mies on sanonut, että olisi voinut mennä aikaisemminkin. Ja että avioliitto on vaan vahvistanut tunteita ja yhteenkuuluvuutta. Ja niinhän se onkin. Ollaan myös virallisesti tiimi, joka pitää toisistaan huolta. Olimme vain 4 vuotta yhdessä ennen aviota. Juuri sopiva aika. 

Mieheni mukaan miehet, jotka eivät avioidu vaan välttelevät aihetta, eivät koe senhetkistä kumppanis sinä oikeana, vaan pitävät takaoven auki...

[/quote]

Meillä mies ei halua naimisiin, koska karttaa kaikenlaisia yleistyneitä instituutioita. Mulle on ihan sama enkä oleta, että kyse olisi mistään tuon kummemmasta. Mies on muutenkin periaatteen ihminen ja kokee hyvin vahvasti nuo periaatteensa. Meillä on yhteinen asuntolaina ja lapsi, siinä sitä sitoutumista kerrakseen ja luotan mieheeni 100%.

[/quote]

Kummasti ne periaatteet katoaa kun se oikea kävelee vastaan. Ei millään pahalla.

Vierailija
90/96 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, unohda koko juttu. meillä sama juttu - mies erosi ekasta liitostaan ja oli eronnut kauan ennen kun tulin kuvioon mukaan mutta naimisiin mies ei mene koska ero otti niin kovasti miehisen egon päälle. Heillä oli vielä oikein suuret kauniit ja rohkeet-tyyliset blingbling häät (morsiamen halusta). Minä ymmärsin hyvin äkkiä, että mikäli tämän miehen kanssa haluan perheen niin avioliitosta ei kannata puhua.

Vierailija
91/96 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kuinka kauan olette olleet yhdessä? Kuinka kauan olitte olleet yhdessä, kun lapsi syntyi?

Vierailija
92/96 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 10:35"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 08:14"]

Ymmärrän ärtymyksen. Mun mielestä se on henkilökohtainen loukkaus, ettei toinen ole valmis jakamaan loppuelämää. Avioliitto on lupaus olla yhdessä aina. Se ei ole vain paperinpala.

Tietysti, jos se toinen on väärä, eikä ole valmis, niin ei pidäkään mennä naimisiin. Mutta se paljastaakin jo suhteen tilan. Itse en kauaa katsoisi miestä, joka ei ole varma. Meillä käytiin asiasta keskustelu, jonka jälkeen päätettiin vain mennä naimisiin. Itselleni oli selvää, että lapsia tehdään vasta avioliitossa.

Myöhemmin mies on sanonut, että olisi voinut mennä aikaisemminkin. Ja että avioliitto on vaan vahvistanut tunteita ja yhteenkuuluvuutta. Ja niinhän se onkin. Ollaan myös virallisesti tiimi, joka pitää toisistaan huolta. Olimme vain 4 vuotta yhdessä ennen aviota. Juuri sopiva aika. 

Mieheni mukaan miehet, jotka eivät avioidu vaan välttelevät aihetta, eivät koe senhetkistä kumppanis sinä oikeana, vaan pitävät takaoven auki...

[/quote]

Meillä mies ei halua naimisiin, koska karttaa kaikenlaisia yleistyneitä instituutioita. Mulle on ihan sama enkä oleta, että kyse olisi mistään tuon kummemmasta. Mies on muutenkin periaatteen ihminen ja kokee hyvin vahvasti nuo periaatteensa. Meillä on yhteinen asuntolaina ja lapsi, siinä sitä sitoutumista kerrakseen ja luotan mieheeni 100%.

[/quote]

Juu, näitä samoja asioita minunkin ex -mies minulle antoi syyksi. Ja hups, menikin heti naimisiin kun tapasi sen oikein naisen ja minä jäin kuin nalli kalliolle. Enää ei kyllä menee mikään paskanjauhanta läpi, voin kertoa.

Vierailija
93/96 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 11:45"]

Ap, unohda koko juttu. meillä sama juttu - mies erosi ekasta liitostaan ja oli eronnut kauan ennen kun tulin kuvioon mukaan mutta naimisiin mies ei mene koska ero otti niin kovasti miehisen egon päälle. Heillä oli vielä oikein suuret kauniit ja rohkeet-tyyliset blingbling häät (morsiamen halusta). Minä ymmärsin hyvin äkkiä, että mikäli tämän miehen kanssa haluan perheen niin avioliitosta ei kannata puhua.

[/quote]

Siis kaikki näköjään menee läpi, oli se selitys sitten kuinka absurdi tahansa....

Vierailija
94/96 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 11:47"]Ap, kuinka kauan olette olleet yhdessä? Kuinka kauan olitte olleet yhdessä, kun lapsi syntyi?

[/quote]

noin 2 vuotta ennenkuin lapsi syntyi, nyt lapsi on vajaan vuoden.

Vierailija
95/96 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 11:47"]Ap, kuinka kauan olette olleet yhdessä? Kuinka kauan olitte olleet yhdessä, kun lapsi syntyi?

[/quote]

Vierailija
96/96 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 11:51"][quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 11:47"]Ap, kuinka kauan olette olleet yhdessä? Kuinka kauan olitte olleet yhdessä, kun lapsi syntyi?

[/quote]

[/quote]

niin ja olimme tunteneet toisemme hyvin ennen seurustelua. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä