mies ei halua naimisiin.
mitä tästä pitäisi päätellä? parisuhde on hyvä, asumme yhdessä, meillä on yhteinen lapsi. olen ottanut naimisiin menon puheeksi ja useasti vihjaillut esim hääohjelmia katsellessa että voi kumpa joskus jne. nyt sitten suutahdin miehelle koska hänen mielipiteensä oli että haluaa joskus naimisiin mutta ei juuri tällä hetkellä. hän on ollut aikaisemmin kerran naimisissa ja erosta jäi luonnollisesti paskan maku suuhun. mies tietää myös että naimisiin meno olisi minulle hyvin tärkeää. enkä siis edes halua mitään ihneellistä tai suurta hää juhlaa, vain että hän saisi vihdoin sanoa minua vaimoksi ja minä häntä aviomieheksi. tuntui jotenkin tosi kurjalle, minusta olisi luonnollinen tapa edetä ja rakastan häntä kovasti.. vedinkö herneen ihan turhaan nenään vai onko aihettakin?
Kommentit (96)
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 09:22"]
kiitos monipuolisista näkemyksistä. olen saanut käsityksen että kyllä se miehellekkin merkitsee muutakin kuin paperinpalaa. hänellä kai oli vaan mennyt usko avioliiton ikuisuuteen juurikin kun edellinen kariutui ikävästi. tuntuu vaan inhottavalta kun se nyt kostautuu minulle näin. tahtoisin kovasti hänen kanssaan naimisiin enkä miettisi sekuntia pidempään. hän ei suhtaudu asiaan kovin nihkeästi mutta omien sanojensa mukaan ei vaan halua vielä. ja juurikin kuten joku sanoi niin otan tuon hiukan henkilökohtaisena loukkauksena. pitäisikö vaan antaa asian olla ja antaa miehen miettiä rauhassa? ap
[/quote]
Avioliitto on miehen näkökulmasta pelkkä juridinen sopimus, ja pirun huono sellainen. Yli puolet avioliitoista päättyy eroon. Eron on hakenut yli 2/3 tapauksessa nainen. Kun nainen haluaa tehdä miehen elämästä kurjaa, hän varastaa lapset sosiaalitoimen avustuksella, ja kehtaa vaatia vielä ex-mieheltään elareita. Jos joku mies on sattunut olemaan niin yksinkertainen, että on naimisiinkin mennyt, saa vielä loupua puolesta omaisuudestaan.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 09:38"][quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 09:22"]
kiitos monipuolisista näkemyksistä. olen saanut käsityksen että kyllä se miehellekkin merkitsee muutakin kuin paperinpalaa. hänellä kai oli vaan mennyt usko avioliiton ikuisuuteen juurikin kun edellinen kariutui ikävästi. tuntuu vaan inhottavalta kun se nyt kostautuu minulle näin. tahtoisin kovasti hänen kanssaan naimisiin enkä miettisi sekuntia pidempään. hän ei suhtaudu asiaan kovin nihkeästi mutta omien sanojensa mukaan ei vaan halua vielä. ja juurikin kuten joku sanoi niin otan tuon hiukan henkilökohtaisena loukkauksena. pitäisikö vaan antaa asian olla ja antaa miehen miettiä rauhassa? ap
[/quote]
Avioliitto on miehen näkökulmasta pelkkä juridinen sopimus, ja pirun huono sellainen. Yli puolet avioliitoista päättyy eroon. Eron on hakenut yli 2/3 tapauksessa nainen. Kun nainen haluaa tehdä miehen elämästä kurjaa, hän varastaa lapset sosiaalitoimen avustuksella, ja kehtaa vaatia vielä ex-mieheltään elareita. Jos joku mies on sattunut olemaan niin yksinkertainen, että on naimisiinkin mennyt, saa vielä loupua puolesta omaisuudestaan.
[/quote]
ikävää jos joku kokee sen noin :/ itse en nää asiaa tuolla tavalla, enkä usko että mieskään tuota päällimmäisenä ajattelee (varmasti on käynyt mielessä) hän on hyvä isä lapselleen, enkä koskaan voisi häntä lapsesta erottaa vaikka meille ero tulisikin. omaisuusjako on jo nyt melko selvä (mies omistaa talon) joten sen suhteen hänellä ei ole pelkoa..en jaksa uskoa että se hänen kohdallaan on tuosta kiinni. olisi aika surullista.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 09:44"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 09:38"][quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 09:22"]
[/quote]
[/quote]
ikävää jos joku kokee sen noin :/ itse en nää asiaa tuolla tavalla, enkä usko että mieskään tuota päällimmäisenä ajattelee (varmasti on käynyt mielessä) hän on hyvä isä lapselleen, enkä koskaan voisi häntä lapsesta erottaa vaikka meille ero tulisikin. omaisuusjako on jo nyt melko selvä (mies omistaa talon) joten sen suhteen hänellä ei ole pelkoa..en jaksa uskoa että se hänen kohdallaan on tuosta kiinni. olisi aika surullista.
[/quote]
Naisen näkökulmasta maailmaa saattaa näyttäytyä vaaleanpunaiselta ja pumpulilta, mutta mies joutuu kuitenkin ajattelemaan elämän realiteettaja. Yksi realiteeteista on se, että todennäköisempää on avioliiton päättyminen eroon kuin kuolemaan. Ja eron tullessa mies on aina heikoilla.
Miksi olet tehnyt lapsen ilman avioliittoa, jos kuitenkin haluat naimisiin? Mieshän on jo "saanut kaiken", joten jos avioliitto ei ole hänelle tärkeä, mitä hän sillä enää voittaisi? Olisit vaatinut että ensin naimisiin, sitten lapsia. Nyt olet jo hävinnyt pelin. Jos mies ei halua (sinun kanssasi) naimisiin niin ei vaan halua. Elä sen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 09:38"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 09:22"]
[/quote]
[/quote]
Naimisiin mennessään voi tehdä avioehdon, joten uhakuva puolet omaisuudesta vievästä naisesta tuntuu aika kummalliselta syyltä olla haluamatta naimisiin. Eikä se "lasten varastaminenkaan" ole avioliiton päättyessä yhtään sen suurempi uhka kuin esimerkiksi avoliiton päättyessä, jos niitä yhteisiä lapsia on. Elarit mies joutuu maksamaan, vaikka lapsi olisi saanut alkunsa yhden illan jutusta, eikä mies olisi koskaan ollut edes yhdessä naisen kanssa. Joten mikään noista yllä mainituista ongelmista ei suoraan liity avioliittoon tai sen mahdolliseen päättymiseen.
Luulen että tässä ap:n miehen tapauksessa kyse on nimenomaan ensimmäisen avioliiton epäonnistumiseen liittyvistä tunteista. Jos hän on ajatellut avioliittoa joskus ikuisena sopimuksena, eron jälkeen sitä ei varmaankaan näe enää ihan niin.
mies on muuten täydellinen, kaikkine virheineen. hän on loistava,aktiivinen isä. hän on minua kohtaan hellä ja rakastava. hän on myös hauska ja meillä on joka päivä yhdessä hauskaa. siksi tuntuukin kurjalta nahistella tällaisesta asiasta jonka pitäisi olla hyvä ja positiivinen asia. lisäksi tämä oli minulle jotenkin itsestäänselvyys, luulin että miehellekkin kun oli sellaisen kuvan antanut. siis mitä olette mieltä että tulisiko minun vain "unohtaa" asia ja antaa olla? ap
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 08:28"]
Jos avioliitto perustuu paperinpalaan, josta pääsee irti ekoissa vaikeuksissa, on se ero edessä hyvinkin pian.
[/quote]
Väärin. Kun avioliitto on pelkkä paperinpala, ymmärtää suhteen onnistumisen olevan kiinni ihan muista asioista kuin papin aamenesta. Tämä johtaa kestäviin ja antoisiin suhteisiin.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 10:16"]
mies on muuten täydellinen, kaikkine virheineen. hän on loistava,aktiivinen isä. hän on minua kohtaan hellä ja rakastava. hän on myös hauska ja meillä on joka päivä yhdessä hauskaa. siksi tuntuukin kurjalta nahistella tällaisesta asiasta jonka pitäisi olla hyvä ja positiivinen asia. lisäksi tämä oli minulle jotenkin itsestäänselvyys, luulin että miehellekkin kun oli sellaisen kuvan antanut. siis mitä olette mieltä että tulisiko minun vain "unohtaa" asia ja antaa olla? ap
[/quote]
No yritäpä ehdottaa miehellesi avioliittoa avioehdolla, jos kerran aidosti olet vain rakkauden tähden menossa naimisiin. Voi olla, että pääset hyvinkin nopeasti avioon.
Mä olen sanonut tämän ennen ja sanon sen taas. Heti kun mies löytää sen oikean, se on kolmessa kuukaudessa kihlat ja häät. Nää on niin nähty.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 08:14"]
Ymmärrän ärtymyksen. Mun mielestä se on henkilökohtainen loukkaus, ettei toinen ole valmis jakamaan loppuelämää. Avioliitto on lupaus olla yhdessä aina. Se ei ole vain paperinpala.
Tietysti, jos se toinen on väärä, eikä ole valmis, niin ei pidäkään mennä naimisiin. Mutta se paljastaakin jo suhteen tilan. Itse en kauaa katsoisi miestä, joka ei ole varma. Meillä käytiin asiasta keskustelu, jonka jälkeen päätettiin vain mennä naimisiin. Itselleni oli selvää, että lapsia tehdään vasta avioliitossa.
Myöhemmin mies on sanonut, että olisi voinut mennä aikaisemminkin. Ja että avioliitto on vaan vahvistanut tunteita ja yhteenkuuluvuutta. Ja niinhän se onkin. Ollaan myös virallisesti tiimi, joka pitää toisistaan huolta. Olimme vain 4 vuotta yhdessä ennen aviota. Juuri sopiva aika.
Mieheni mukaan miehet, jotka eivät avioidu vaan välttelevät aihetta, eivät koe senhetkistä kumppanis sinä oikeana, vaan pitävät takaoven auki...
[/quote]
Meillä mies ei halua naimisiin, koska karttaa kaikenlaisia yleistyneitä instituutioita. Mulle on ihan sama enkä oleta, että kyse olisi mistään tuon kummemmasta. Mies on muutenkin periaatteen ihminen ja kokee hyvin vahvasti nuo periaatteensa. Meillä on yhteinen asuntolaina ja lapsi, siinä sitä sitoutumista kerrakseen ja luotan mieheeni 100%.
Mielestäni ei pidä unohtaa asiaa koska se on sulle tärkeä. Ja se saa olla tärkeä! Kyllä mulle oli todella tärkeää olla virallisesti perhe!
Mitäs jos sanoisit miehelle että nyt kun olette virallisesti kämppiksiä niin elätte sitten tällä hetkellä niin kunnes teistä tulee aviopari. Eli omat elämät, menoista ja tekemisistä ei tarvi neuvotella, ei seksiä eikä kodinhoitopalveluja ym. :D
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 10:06"]
Yksi realiteeteista on se, että todennäköisempää on avioliiton päättyminen eroon kuin kuolemaan.
[/quote]
Väärin. En käsitä, mistä tämä hokema "yli puolet avioliitoista päättyy eroon". Tilastokeskuksen tämänkeväisen tilastojulkistuksen mukaan 38 % avioliitoista päättyy eroon, ja prosentti on ollut samaa luokkaa myös aiempien vuosien julkistuksissa.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 10:36"]
Mielestäni ei pidä unohtaa asiaa koska se on sulle tärkeä. Ja se saa olla tärkeä! Kyllä mulle oli todella tärkeää olla virallisesti perhe!
Mitäs jos sanoisit miehelle että nyt kun olette virallisesti kämppiksiä niin elätte sitten tällä hetkellä niin kunnes teistä tulee aviopari. Eli omat elämät, menoista ja tekemisistä ei tarvi neuvotella, ei seksiä eikä kodinhoitopalveluja ym. :D
[/quote]
En ymmärrä. Ei mekään olla naimisissa, mutta silti ollaan perhe ja käyttäydytään kuin perhe. Toisen ihmisen kunnioitus ja huolehtiminen yhteisistä asioista ei ole naimisiin menosta kiinni.
T: 33
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 10:36"]Mielestäni ei pidä unohtaa asiaa koska se on sulle tärkeä. Ja se saa olla tärkeä! Kyllä mulle oli todella tärkeää olla virallisesti perhe!
[/quote]
kiitos, heh ehdotuksesi on sinänsä hauska :D olenkin joskus vitsillä heittänyt että eipä enää harrasteta esiaviollista seksiä. ei se onnistunut koska en yksinkertaisesti voi häntä vastustaa :)
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 10:23"][quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 10:16"]
[/quote]
No yritäpä ehdottaa miehellesi avioliittoa avioehdolla, jos kerran aidosti olet vain rakkauden tähden menossa naimisiin. Voi olla, että pääset hyvinkin nopeasti avioon.
[/quote]
tuo on itseasiassa ihan hyvä ehdotus :) ap
Jos lähdettäisi siitä että mies on ollut jo naimisissa ja se on ollut hänelle jo silloin iso sitoumus joka kaatui. Nyt sinä selität että hetkeäkään ajattelematta menisit naimisiin niin kyllähän sinun pitäisi nähdä miksi mies pelkää uutta eroa. Lapsi on ikuinen side välillänne mutta kahdesti eronnut mies - mitä se kertoo hänestä? Miten kolmas nainen aikanaan uskoo hänen sanaansa siitä että pitää avioliittoa arvokkaana?
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 00:32"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 00:28"]ota rauhallisesti! mitä enemmän asiasta puhut 'painostat' sitä ahdistuneemmaksi ja epävarmemmaksi mies itsensä tuntee. ymmärrän hänen syynsä, vaikka ei sinun vikasi olekkaan. ite eronneena tiedän, ero on aina suuri pettymys! anna miehelle aikaa. odota kärsivällisesti niin jonain päivänä mies täysin yllättäen esittää kosintansa.
[/quote]
no hän sanoi aika samoilla sanoilla asian minulle. että painostus ei ole hyvä (ei tietenkään, halusin vain tuoda mielipiteeni esiin) ja että on pettymus tuo edellinen ja että kun jaksan vaan odottaa niin joskus sitten. ongelmani ei niinkään ole se "kaikkimullehetinyt" vaan enemmänkin heräsi kysymys että miksi mies ei ole valmis sitoutumaan kun meillä on kuitenkin koti ja lapsi...
[/quote]
Kosi sitä!
Miten kauan olette olleet yhdessä, miksi kiirehdit jos toinen ei ole valmis? Avioero on suurempi pettymys, kuin osaat aavistaa. Koska otit eronneen, on sinun se myös hyväksyttävä, mikäli miestä aidosti rakastat. Miten pitkä aika erosta on vai olitko hätävara paremman puutteessa?
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 10:46"][quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 00:32"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 00:28"]ota rauhallisesti! mitä enemmän asiasta puhut 'painostat' sitä ahdistuneemmaksi ja epävarmemmaksi mies itsensä tuntee. ymmärrän hänen syynsä, vaikka ei sinun vikasi olekkaan. ite eronneena tiedän, ero on aina suuri pettymys! anna miehelle aikaa. odota kärsivällisesti niin jonain päivänä mies täysin yllättäen esittää kosintansa.
[/quote]
no hän sanoi aika samoilla sanoilla asian minulle. että painostus ei ole hyvä (ei tietenkään, halusin vain tuoda mielipiteeni esiin) ja että on pettymus tuo edellinen ja että kun jaksan vaan odottaa niin joskus sitten. ongelmani ei niinkään ole se "kaikkimullehetinyt" vaan enemmänkin heräsi kysymys että miksi mies ei ole valmis sitoutumaan kun meillä on kuitenkin koti ja lapsi...
[/quote]
Kosi sitä!
[/quote]
sitäkin olen miettinyt mutta olen aika perinteinen nainen, toivoisin miehen kosintaa. ja toisaalta pelottaa jos vastaus onkin ei. mies on myös sanonut että haluaa itse hoitaa kosimisen "sitten joskus".
^