Aviomies haluaa lähteä ulkomaille, minä en.
Miehellä on mahdollisuus muuttaa erääseen Euroopan maahan. Työ sillä saman firman alaisuudessa alkaisi tammi-helmikuussa. Minimissään kestäisi kolme vuotta. Palkankorotus olisi huomattava.
Meillä kuitenkin pienet lapset, ensi syksynä eskariin menevä tyttö ja pian kaksivuotias poika. Minä juuri palasin töihin, joka on unelmatyöpaikkani. Olen ollut lukioaikana vaihdossa enkä koskaan sen jälkeen ole unelmoinut muutosta ulkomaille.
Mies puhuu sujuvasti tuossa maassa puhuttavaa kieltä, minä taas en ollenkaan.
Mä en haluaisi siis lähteä ollenkaan, koska on aika todennäköistä etten saisi koulutustani vastaavaa työtä. Mies haluaa palavasti lähteä. Olen jopa miettinyt että jos jäisimme lasten kanssa kotiin, tähän mies suhtautuu nihkeästi. Mutta kuulemma sekin parempi kuin se että hän joutuisi jäämään tänne. Mutta kolme vuotta? Pienten lasten kanssa se on pitkä aika. Ja parisuhteen kannalta, kun toista näkisi niin vähän. Toisaalta mies sanoo tämän olevan elämänsä tilaisuus.
pitkä avautuminen, mutta ei tähän taida olla yhtä kaikkia tyydyttävää lopputulosta.
Kommentit (161)
Leikit sikseen. Teillä on nyt pulma ja mieluummin minä juttelisin kielenkannat puhki miehen kanssa kuin täällä av:llä hakisin sympatiaa.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 18:18"][quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 18:16"]
Jos tehään niin että sinä jäät naperoiden kans kotiin ja mä voin lähteä miehes kanssa! Rakastan reissaamista. Kysyppäs mieheltäs kelpaako seuraks tällanen parikymppinen hoikka blondi.
[/quote] Minulle sopisi vaihtari. Ap ottaa minun miehen kotiinsa ja minä lähden lapsiemme kanssa ap:n miehen matkaan.
[/quote]
Juu mutta minä parikymppinenkin tahon reissata! Ja sitäpaitsi minä ehdotin ensin.
Jaahas, että ap:llä olikin ihan uusi työpaikka, eikä vanha mistä lähti kun lapset pyöräytti. Ok, hankala tilanne. Harmi, että mies on jo päättänyt lähteä tai ainakin antaa ymmärtää niin. Mutta jos olette tuota jonkin aikaa jo miettinyt eikä kumpikaan anna periksi, niin mitä sitten...toinen tekee päätöksen yksin ennemmin tai myöhemmin. Enkä puolustele miestä.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 18:20"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 18:18"][quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 18:16"]
Jos tehään niin että sinä jäät naperoiden kans kotiin ja mä voin lähteä miehes kanssa! Rakastan reissaamista. Kysyppäs mieheltäs kelpaako seuraks tällanen parikymppinen hoikka blondi.
[/quote] Minulle sopisi vaihtari. Ap ottaa minun miehen kotiinsa ja minä lähden lapsiemme kanssa ap:n miehen matkaan.
[/quote]
Juu mutta minä parikymppinenkin tahon reissata! Ja sitäpaitsi minä ehdotin ensin.
[/quote] Mutta me leikittäis kotia. Ja aina olis ruoka valmiina kun mies tulee töistä.
siis mies haluaa noin vaan jättää lapset suomeen? ymmärrän eron vaimosta, mutta lapsista. Huh miksi se mies on edes lisääntynyt. työ menee lasten edelle
Se olisi hieno kokemus teille kaikille. Kolme vuotta kuluu nopeasti.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 18:26"][quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 18:20"]
[/quote]
[/quote] Mutta me leikittäis kotia. Ja aina olis ruoka valmiina kun mies tulee töistä.
[/quote]
Mutta kun minä oon näin nuori ja pirtsakas! Kotihommat ja ruuanlaitto sujuu leikiten pikkumekossa ja jaksan vielä kiskaista juoksulenkinkin!
Joo 3 vuotta menee, mutta jos on työelämää 30vuotta jälellä, ni ei paljon lohduta, jos nyt työpaikka menee. Uutta unelmatyötä ei välttämättä oo ihan heti jaossa.
Jos on hyvä työssään niin kyllä se unelmapaikka odottaa ja uusiakin pukkaa. Voitko tehdä etäduunia? Onko työpaikallasi sivukonttoria siinä maassa, minne olette muuttamassa? Tai opiskele se uuden maan kieli kunnolla, siitä on takuulla hyötyä myöhemmin, ja ehkä jotain muuta vielä lisäksi.
Mä niin haluaisin lähtee tästä maasta muualle. Astma vaikeuttaa elämää siinämäärin että jokin kuiva ja lämmin ilmasto olisi mukava.
Olen asunut muutamassa maassa ulkomailla ennen perhettä. Mies matkustanut vielä useammassa maassa kuin minä.
Silti minä haluan hän ei.
Minne perheen kanssa olisi kiva muuttaa? Itse tykkäisin Australiasta.
No kupeksitaan sitten täällä Byrokratian ja kyttäämisen luvatussa maassa jossa ihmisten hyvänsydämisyys on koetuksella. Ja ollaan niin ilkeitä tai kateellisia ihan vain koska voidaan.
Ilmeisesti mitä paremmin kaikki on sitä enemmän trollataan elömän kaikilla osa- alueilla.
Aplla on vaikea tilanne. Joskus on ajateltava perheen parasta. , ei vain omaansa. Lapsille on edullisinta että vanhemmat löytyvät saman katon alta. Vieraassa maassa asuminen rikastaisi lasten kielitaitoa ja he saisivat kokemuksia toisesta maasta. Mitäs jos tekisitte lapsen ap? Saisit olla 3v kotona...?
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 18:30"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 18:26"][quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 18:20"]
[/quote]
[/quote]
Mutta kun minä oon näin nuori ja pirtsakas! Kotihommat ja ruuanlaitto sujuu leikiten pikkumekossa ja jaksan vielä kiskaista juoksulenkinkin!
[/quote] Minulla on missihymy koko ajan päällä, nukkuessa, riidellessä, uidessa..ja pukeudun aina tyylikkäästi mm. Dolce, Versace, Armani, Gardin, Dior myös puutarhaa kuokkiessani.
Kolme vuotta menee siivillä. Voisithan tehdä töitä unelmatyössä vaikka vuoden. Mies lähtee laittamaan ulkomaile kaikki asumiskuviot jne. Valmiiksi.
Sitten vannotat ettei tykästy sihteeriin jne.
Pari vuotias on siinä ja siinä aloittaako tarhassa kaikenmaailman flunssa/ korvatulehdus kierteet. Että kuinkahan paljon lopulta pystyt olemaan duunissa läsnä.
Eskarilainen, ehtisitte opetteleen kieltä ja mennä perässä isän luo.
Itse lähtisin samantien. En edes jäisi mtn miettimään. Varmasti löytyy muitakin Suomalaisia sieltä jne. Elämä voi muuttua vaikka paremmaksi.
Ja ainahan sieltä pääsee pois jos se ei toimi. Toimi tai ei mies tienaa silti.
Sinä saat CV parempaa lisämaustetta ja jos sulla oli nyt duuni... Oletko varma että sitä olis sulle 30v tulevaisuudessa kuitenkaan.
Mikähän on erikoisosaamisesi, eikö tosiaan ulkomailla olisi sulle töitä?
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 18:43"][quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 18:30"]
[/quote]
[/quote]
[/quote] Minulla on missihymy koko ajan päällä, nukkuessa, riidellessä, uidessa..ja pukeudun aina tyylikkäästi mm. Dolce, Versace, Armani, Gardin, Dior myös puutarhaa kuokkiessani.
[/quote]
Juu mutta mullapa on kivan näpsäkkä kroppa ja alaselkään ulotguvat paksut blondit hiukset. Ja vieläpä luonnollisesti vaaleat.
Minulle on oma työ ja oma elämä ollut aina tärkeämpi kuin miehen elämä. Eihän se mieskään minun elämääni etusijalle laita. MIksi perheessä olisi KAKSI, jotka laittavat MIEHEN halut ja toiveet etusijalle?
Jos olisin ap, en edes tosissani harkitsisi lähtemistä. Ainakin mieheltä pitäisi saada todella reilu vaihtari. Miehen pitäisi siis tunnistaa ja tunnustaa, että ap luopuu mahdollisesti loppuelämänsä ajaksi jostakin itselleen hyvin tärkeästä ja korvata se tavalla, joka tyydyttää ap:tä.
Tästä on jo paljon aikaa, mutta mieheni lähti unelmiensa maahan juuri, kun olin aloittanut uudessa tehtävässä ja minulla oli myös mieluisa luottamustehtävä, jossa olin sitoutunut olemaan neljä vuotta. Minulla ei olisi tuossa täysin itselleni vieraassa kulttuurissa ollut mitään keinoa elättää itseäni, eikä mieskään olisi pystynyt minua elättämään. En tietenkään lähtenyt. Tilanne oli sikäli erilainen että meillä ei ollut lapsia. Välimatka oli pitkä eikä meillä ollut varaa tavata riittävän usein, joten tilanne johti eroon. En kadu yhtään, etten lähtenyt.
Maa tosiaan saksankielinen. Vaihtoehdot ovat joko mies lähtee tai kaikki lähtevät. Mies ei aio tarjouksesta luopua. Olemme keskustelleet asiasta kokoajan, niin että alkaa tulla korvista ulos. Tänäänkin.
Ja joihinkin viesteihin vastaukseksi, minä viihdyn oikein hyvin suomesta ja täällä asumisesta. En haaveile ulkomaille muutosta.
42 siis ap ja jatkan:
Välimatka ei ole pitkä mutta on se nyt iso ero tähän nykyiseen.
Jos olisin ap, jäisin Suomeen. Miksi lähteä jos ei ole mitään innostusta ja kaiken lisäksi joutuisi luopumaan omasta unelmaduunista.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 18:16"]