lapseni menee syksyllä ammattikouluun, eikä lukioon. surettaa :(
En siis voi aikanaan pitää valmistujaisjuhlia :'( toivottavasti nuoremmat lapseni eivät muutaman vuoden päästä aiheuta tällaista pettymystä. Harmittaa ja suututtaa, käskin poikani pysyä poissa silmistäni jonkin aikaa. :(
Kommentit (78)
Kauheeta. Sun lapsi valmistuu ammattiin ja todennäköisesti työllistyy paremmin kuin ylioppilas.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 13:32"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 13:28"]Tämä on niin provo. Kukaan, siis kukaan äiti ei voisi olla noin tyhmä.
[/quote]
Mä valitettavasti tiedän tälläisiä tapauksia ihan oikeasti että vanhemmat pakottaa lapsensa lukioon koska pitävät sitä parempana ja eivät halua päästää lapsia toiselle paikkakunnalle amikseen kun lukio löytyy kotipaikkakunnalta.
[/quote]
Millä tavalla pakottavat? Uhkaavatko tappaa? Vai sanovatko vain pahasti? Mikä estää nuorta menemästä vaikka kirjaston koneelle koulun jälkeen tekemään yhteishaun ja laittaa siihen sen amiksen? Ei siinä ole vanhemmilla nokan koputtamista, ja selkärangattomia idiootteja ovat ne jotka menevät lukioon vain koska vanhemmat "pakotti".
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 17:36"]
Ei ole provo varmaankaan, koska tällainen joidenkin ihmisten asenne on. Itse muistan 25 vuoden takaa juuri tällaisen asetelman. Tuli lasta kyllä sääli. Nämä lapset, jotka jo tuossa iässä tietää mitä ne aikuisena haluaa ovat kyllä ikäistään kypsempiä.
[/quote]
Toden totta, tänäkin päivänä on olemassa vanhempia, joille ylioppilasJUHLAT on se tärkein päämäärä.
Viis siitä todellisuudesta, että se ylioppilas ei tule koskaan pääsemään yliopistoon.
Aika moni ei vielä edes tiedä, että ammattikoulustakin pääsee yliopistoon, ja monille ammattikorkeakoululinjoille se on suorastaan etu.
Kyllä olisi muakin harmittanut. Onneksi sain lapseni lukioon ja toivottavasti jaksaa opiskella myös, että valmistuu. Mä olen käynyt itse amiksen enkä pidä niitä yhtään minään. Eikä työpaikan saanti mitään varmaa ole. Amiksiakin kun on aika paljon kilapilemassa yhdestä työntekijän paikasta.
Ääliö olet. Tottakai amiksesta valmistuneelle voi pitää valmistujaisjuhlat.
Olet idiootti! Kyllä tänäpäivänä on hyvä mennä amikseen ja hankkia se ammatti. Lukio on niin yliarvostettua.
En kyllä kelpuuttais sua äidikseni! Kamala ihminen. Mikä saa sut pitämään itseäsi amislaista parempana? Häpee!
T. Ammattikoululainen 20v
Onneksi poikasi uskalsi lähteä amikseen eikä ole näitä pakkolukioitettuja.
Vähän erilainen lähestymistapa jokavuotiseen yo vs. amis -vääntöön. Pisteet siitä, vaikka aihe itsessään onkin tylsä ja loppuunkaluttu.
Mun lapsi valmistuu tänä vuonna amiksesta, en ole katkera. Työpaikka tiedossa...
Ollaan iloisia siitä, että lapset selviytyy elämässä, ei ajatella sitä mitä muut ajattelee. Tärkeintä on löytää oma paikkansa...
T.Maisteri ja ope
Amis ei ole mitään! Hänen lahjoillaan olisi menty vaikka lukioon ja opiskellut sitten kirurgiksi! Ja kirurgikin olisi parempi kuin paskainen, säälittävä duunari. Ap
juu yhdyn edellisiin väärässä olet! oma poika kohta amiksen ekaluokan suorittanut ja olen ylpeä hänestä, hienosti suorittanut tämän ajan. ei olisi tullut aikanaan mieleenkään moittia häntä valinnastaan, päin vastoin kehoitin ja kannustin häntä hakemaan sinne mikä parhaimmalta tuntuu ja tekee hänet onnelliseksi. meinaan kyllä pitää hänelle valmistujaisjuhlat kun sen aika on. lukio tosiaan liian yliarvostettu ja tuo opiskelijalle kovat paineet, huonoilla papereilla ei jatkopaikkaa heru.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 13:18"]
Ääliö olet. Tottakai amiksesta valmistuneelle voi pitää valmistujaisjuhlat.
[/quote]
Anteeksi, klikkasin ihan vahingossa peukun tälle. Surettaa ap:n pojan puolesta, joka on menossa opiskelemaan itselleen ammattia muttei varmasti kovin paljon voi nauttia mielenkiintoisista opinnoista kun ei saa arvostusta. Aivan kauheaa. Jokainen löytää oman tiensä, ja yhden tie ei ole toista parempi. Kaikki olemme erilaisia mutta samanarvoisia.
Tämä on niin provo. Kukaan, siis kukaan äiti ei voisi olla noin tyhmä.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 13:26"]
Amis ei ole mitään! Hänen lahjoillaan olisi menty vaikka lukioon ja opiskellut sitten kirurgiksi! Ja kirurgikin olisi parempi kuin paskainen, säälittävä duunari. Ap
[/quote]
No mikäs itse olet ammatiltasi? Koulutus?
Täällä toinen maisteri ja ope, joka järjestää JUHLAT kohta sen kunniaksi, että lapsi valmistuu ammattiin ja vakituinen työpaikkakin on tiedossa, toisin kuin viisikymppisellä äidillään ;)
Sen vuoksi lukioon, että äiti saa valmistujaisjuhlat...Etkö parempaa provoa keksinyt?
Tässä tuli tämän päivän huonoin provo ja kello on vasta puoli kaksi!
JÄTÄ SE PASKA PERINNÖTTÖMÄKSI