Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ex-mies maksaa elatusmaksua 40 €/kk

Vierailija
16.05.2014 |

Hei!

Mies jäi muutama kuukausi sitten työttömäksi ja lastenvalvoja laski hänen elatuskyvykseen 40 €/kk, loput saa Kelasta eli yhteensä 153,63 €. Tiedän, että mies tekee pimeitä töitä ja sen lisäksi saa korkeaa työttömyyspäivärahaa.

Ei koskaan osta lapselle mitään. Kun lapseni halusi aloittaa kalliin harrastuksen (olin sitä vastaan, koska omat tuloni ovat kokonaista 2200 €/bruttona), mies sanoi, että vie vaan se sinne. No, minä vein. Ainoa vain, että se olen minä joka sen harrastuksen nyt sitten yksin maksaa.

Voinko tehdä asialle mitään? Tämä 40 €/kk on voimassa tämän vuoden loppuun. Kun maksua silloin tarkistetaan, niin ei taida mies silloinkaan töissä olla... hirveen ihanan lusmus löysin lapseni isäksi. 

Minä kyllä maksan mielelläni lasteni kulut, mutta kun on tosiaan kaksi teini-ikäistä, niin olen aivan pississä näiden maksujen kanssa. 

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tilanne muuttuisi jos saisit 100e/kk/lapsi elaria?

Vierailija
42/59 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla oli ihan ok palkka ja saat 300€ kuussa elareita plus lapsilisät ja asumistuen ja lisää vaan pitäis saada? Miten te oikeen elätte, jos tommoset rahat kuukaudessa ei riitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttökaverit on sympatiaa varten. Aloituksessa ei ole mitään sellaista, miksi edes pitäisi olla olla empaattinen olkapää edellä. Juridisesti asiat on niinkuin pitääkin. Toiseksi tilanne on nähtynä vain ap lasien läpi katsottuna. Ap saattaa itsekin tehdä pimeitä töitä, mutta ei hän sitä kerro, eihän?  Ja värikynät ovat oikein oivallinen ja mielenkiintoinen lelu aikuistenkin käyttöön.

Vierailija
44/59 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanottuna kyllä minua v..taa maksaa sun ex:n elatusmaksut ja vielä enemmän saamasi vastaukset.

En ymmärrä minkä ihmeen sädekehän saa siitä että kehuskelee pärjänneensä ilman elatusmaksuja ex:ltä, minusta se on NOLOA, minkä ihmeen mallin te annatte lapsillenne? Mies saa siittää lapsia maailmaan ja häipyä kuin pieru saharaan ja nainen esittää marttyyriä kuinka teidät yksin kasvatin ja elätin?

Vierailija
45/59 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 14:29"]

Suoraan sanottuna kyllä minua v..taa maksaa sun ex:n elatusmaksut ja vielä enemmän saamasi vastaukset.

En ymmärrä minkä ihmeen sädekehän saa siitä että kehuskelee pärjänneensä ilman elatusmaksuja ex:ltä, minusta se on NOLOA, minkä ihmeen mallin te annatte lapsillenne? Mies saa siittää lapsia maailmaan ja häipyä kuin pieru saharaan ja nainen esittää marttyyriä kuinka teidät yksin kasvatin ja elätin?

[/quote]

Nyt meni ohi ja kovaa. Luitko yhtään ap saamia vastauksia. Mutta saitpahan huutaa huutamisen ilosta.

Vierailija
46/59 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 14:29"]

[/quote]

Vittuako sinä meille kiukuttelet! Emme ole tämän maan lakeja säätäneet.  Äitiyshän on valtion tukema oikeus, joka antaa diktatuurimaista valtaa omia lapset automaattisesti itselleen. On tavaton määrä isejä, joilla olisi tahtoa ja tunteita olla mukana lastensa päivittäisessä arjessa, mutta se on mahdotonta äidin ja valtioninstanssien toimesta. Äidin armosta isä voi saada standardin joka toisen viikonopun tapaamisen, mutta kaikesta muusta hän joutuu käräjöimään.

Vierailija
47/59 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän exän tarvi taloudellisesti osallistua muuten kun elarein. Siinäs maksat kalliita harrastuksia. Älä valita! rahan perässö vaan oot niinkun muutkin katkerat.

Vierailija
48/59 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 14:18"]

Sulla oli ihan ok palkka ja saat 300€ kuussa elareita plus lapsilisät ja asumistuen ja lisää vaan pitäis saada? Miten te oikeen elätte, jos tommoset rahat kuukaudessa ei riitä?

[/quote]     täysin tätä samaa tässä ihmetellyt! 

Vierailija
49/59 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 13:57"]

Harrastusmaksuista kannattaa aina keskustella seuran tai vastaavansa kanssa. Maksuihin saa joustoa ja stipendejä jne. 

[/quote]stipendejä saa ansionsa mukaan

Vierailija
50/59 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkiekko on kallis harrastus, täytyy olla hyvät tulot, perhe koossa ja tila-auto eli siitä ei kannata köyhäpäiväisen edes haaveilla. Ei kai jalkapallo maltaita maksa? uiminen ei maksa paljon mitään, ei juokseminen, vaatii hyvät kengät, ei fillarointi, no vaatii tietenkin fillarin, ei tarvi olla tuhansien luokkaa. Lapsilla pitää olla päähuomio koulunkäynnissä on aina ollut mun periaatteeni.

Vierailija
51/59 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 14:04"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 13:52"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 13:32"]

Otat ämpärin ja lapion käteesi ja lähdet lasten kanssa hiekalaatikolle. Keinut ja pidät kivaa lastesi kanssa. Iloista kesää teille!

[/quote]ne on teinejä, ai teillä päin ovat teinit hiekkalaatikolla, pitäiskö mennä sykolokille

[/quote]

Exän kanssa näistä asiosta riitely on verrattavissa hiekkalaatikko leikkeihin teinien kanssa. Yhtä sairasta!

[/quote]lastenvalvojalle aika ja miehen tulot ja voi olla että saa enemmän elareita kun tarkistetaan esim viiden vuoden kuluttua.

Vierailija
52/59 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onhan se niin että me kaikki työssäkäyvät osallistumme näihin luuseritalkoisiin, me maksamme ne yhteiskunnan antamat tuet ja elarit, miettikääs sitä!

Tottakai miehen kuuluu osallistua kunnolla lastensa elatukseen kun kerran rahaa on, se vaan kun tekee pimeästi töitä ja lusmuilee, se on väärin. Välistävetäjä ja epärehellinen mies ja näitä riittää. Jokaisen velvollisuus on ilmoittaa pimeän työn tekijät ja aiheettomasti tukea saavat. Se on meidän kaikkien etu, ne käy meidän lompakolla!

Vierailija
53/59 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 14:55"]

lastenvalvojalle aika ja miehen tulot ja voi olla että saa enemmän elareita kun tarkistetaan esim viiden vuoden kuluttua.

[/quote]

Miten tilanne muuttuu jos lastenvalvoja toteaa että pitää maksaa 149e/kk/lapsi?

Vierailija
54/59 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 13:33"]Narauta ukkos työnantaja nimettömästi työkkärille.

[/quote]

Työkkäriä ei kiinnosta (yritin kerran narahtaa entisen työnantajani, sanoivat että asia ei kuulu heille). Verottajaa voi sen sijaan kiinnostaa, kokeile sitä!

Vierailija
55/59 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

52 - lasten isällä on enemmän elatuskykyä, siten se muuttuu. Mutta kun raukka on työtön, niin yhteiskunta maksaa osan.

Minä en muuten saa asumitukea, tiedoksi tuolle jollekin joka niin väitti.

Syy, miksi lapseni aloitti jääkiekon oli isän halu asialle. Hän kannusti minua laittamaan pojan sinne. Kuten sanoin, en olisi laittanut, koska tiesin, että kalliiksi tulee. Mitä tulee siihen, että en kehtaisi sanoa lapselleni asiasta, niin se ei pidä paikkaansa. Toivon, että hänellä sammuu palo tehdä asiaa, ettei tarvisi lopettaa sitä vastentahtoisesti ja jättää kavereitaan ja harrastustaan.  Jos se on teistä reilua, että minä maksan kaiken ja isän ei tarvi maksaa mitään, niin ehkä se sitten on niin, että minä vaan valitan turhasta ja olen exälle katkera :DD

Vierailija
56/59 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on taas ilkeitä akkoja. Eipä käy teidän lapsianne kateeksi. Ymmärrän oikein hyvin mistä ap puhut. Ja tuo on sulle todella raskasta ja kurjaa. Ja on kurjaa jos lapsi ei saa harrastaa sitä mistä nauttii koska ei ole rahaa. Se on lapselle kurjaa ja tuntuu epäoikeudenmukaiselta. Mutta ilmeisesti ilkeät ihmiset saavat siitä jotain kiksjä, että toisten lapsilla on kurjaa?? En tiedä onko jotain  tehtävissä, ihan perusidiottihan tuo lastesi isä on. Jos olisi sydäntä, menisi vaikka mille mutkalle että OMAT LAPSET saisivat mahdollisimman hyvän ja rakkaudellisen elämän. Ikävä vaan että niin moni isä- ja näköjään ika moni äitikin on niin vajaa, ettei ole mitään antaa edes omille lapsilleen. Tsemppiä ap, silloin kun raha on tiukassa, löytyy yllättävänkin yksinkertaisia tapoja nauttia elämästä. Itse asiassa parempiakin mitä rahalla saa. Miehelle kertoisin ystävällisessä hengessä siitä kuinka tärkeä rakastava ja lapset kaikessa etusijalle nostava isä lapsilleen on. Ehkä hän on jäänyt elämässä niin paljon vaille kaikkea että on vaativat lapsen tasolla vielä? Siinä ei auta viha vaan ymmärrys.

Vierailija
57/59 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä sanomani että 40e per teini ei ole mitään. Silkaa omien lasten laiminlyöntiä ja halveksuntaa.

Vierailija
58/59 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 15:16"]

Piti vielä sanomani että 40e per teini ei ole mitään. Silkaa omien lasten laiminlyöntiä ja halveksuntaa.

[/quote]

Ottamatta kantaa mikä summa olisi oikea. Elatusmaksut määritellään lastenvalvojalla laskentakaavan mukaan tiettyinä prosenttiosuuksina käytettävissä olevista tuloista. Kumpikin siis maksaa samassa suhteessa tuloistaan. Jos maksuosuus on pieni, niin tarkoittaa että elareitten jälkeen etävanhemmalle jää rahaa vähän. Saahan ap tässä Kelalta hyvitystä joten ei valittamista.

Vierailija
59/59 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 15:22"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 15:16"]

[/quote]

Ottamatta kantaa mikä summa olisi oikea. Elatusmaksut määritellään lastenvalvojalla laskentakaavan mukaan tiettyinä prosenttiosuuksina käytettävissä olevista tuloista. Kumpikin siis maksaa samassa suhteessa tuloistaan. Jos maksuosuus on pieni, niin tarkoittaa että elareitten jälkeen etävanhemmalle jää rahaa vähän. Saahan ap tässä Kelalta hyvitystä joten ei valittamista.

[/quote]

Joo, mutt ap:n pointti oli isän haluttomuus osallistua lastensa kustannuksiin. Elätusmaksun lähtökohtana ovat vanhemman tulot, ja jos ne ovat kovin pienet, lapsi kärsii. Eli kyllä siinä on valittamista jos lapsi kovasti joutuu kärsimään rahan puutteesta. SE on vahemmalle tuskallista ja on mös yhteiskunnallisesti ongelmallista se, että lapsiperheet kärsivät köyhyydestä. Tulee lisää näköalattomia, syrjäytyneitä ihmisiä. NIin ei pitäis käydä tänä päivänä yhdellekään lapselle, jokaisen lapsen tulisi saada toiveikas ja hyvä kuva elämästä. Järkyttävää kun aikuiset nostavat oman katkeruutensa lasten edelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi