Kauniin naisen ongelma:
Sopiiko, että pitää paikkansa, että mä olen ihan oikeasti kaunis? Ei siis sitä keskustelua tähän...
Saan paljon huomiota ulkonäköni vuoksi. Miehet kuolaavat perääni. Sellaiset miehet, jotka saisivat kenet tahansa. He haluavat minut. Huomio tuntuu mukavalta, siihen asti kun he ovat saaneet minut ja jatkavat matkaa. Minä ihastun, mies on tehnyt maalin. En osaa lukea ihmisiä. Olen objekti, en persoona. Naiset taas karttavat minua ja kohtelevat usein tylysti. Yritän olla kaikille mukava, mutta sillä ei tunnu olevan merkitystä.
Onko muita, joilla on samanlaisia kokemuksia?
Kommentit (99)
Hiukan ihmetyttää nämä kauniit valittajat. Jos olet vain luonnonkaunis, etkä sitä erityisesti korosta (seksikkäillä vaatteilla, kampauksella, meikillä...), ei noita ongelmia olisikaan. Kateutta toisten naisten taholta voisi silti olla, mutta sitä ei tuotaisi esille. Itseään viimeisen päälle tälläävälle kaunottarelle on jotenkin "luvallisempaa" olla vähän nuiva.
Miten kauneus liittyy tilanteeseen? Kaunis on haluttu. Kaunista uskaltavat lähestyä ne miehet, joista tavalliset naiset näkevät märkiä unia. Se märän unen mies vaan on usein itsetietoinen, itseriittoinen eikä ole valmis lopettamaan valloituksiaan. Hän haluaa sen hienon naisen ja tekee kovasti työtä sen eteen, panee ja jättää leiman peppuun. Kaverilleni käy usein näin. Hän on kaunis nainen jota miehet piirittävät. Itse olen tavallisempi ja saan huomiota tavallisilta miehiltä. Olen kateellinen kaverilleni mutta toisaalta minulla on harvemmin sydänsuruja.
Kuva olis kiva yllätys.
Luonnollisella tavalla kauniita ei halveksita, siis niitä joille riittää ponnari puhtaisiin hiuksiin.
Sit näitä "kauniita", joilla on pidennykset hiuksissa, kynsissä ja ripsissä, pakkelit naamassa, tissit esillä ja korkokengät jalassa, niitä kyllä halveksitaan, mutta se ei johdu siitä kauneudesta vaan turhamaisuudesta.
Voisivatko nämä "kauniit"naiset laittaa itsestään kuvan ja jotain mittoja?
Pituus, paino,ympärysmitat, kuppikoko, hiukset lyhyet vai pitkät ym.
Voitaisiin tutkia mitä yhteistä näillä kauniilla naisilla on ja ovatko he edes niin kauniita?
No mua pidetään kauniina, vaikka mulla on farkut ja kauluspaita yleensä päällä töissä. En käytä meikkiä, paitsi bb voidetta peittämään punakkuutta. Hiuksia en laita, ne on ponnarilla, harjaan ne kyllä useimpina aamuina kun muistan, en kuitenkaan aina. Kerran kun mun hiukset oli pesemättä pari päivää, sain ehdotuksen komistukselta että voisi pestä mun hiukset. Komistuksen tyttöystävä kuuli sen eikä jutellut mulle moneen viikkoon. (tämä on se kohta naisissa jota en ymmärrä, miehelle pitäisi minusta olla vihainen eikä sen ehdotuksen kohteelle). Jossain työpaikan sauna ja allas -juhlissa sain nimityksen puputyttö, vaikka käytin tuolloin urheilubikineitä, ei meikkiä taaskaan. Olen naimisissa, uskollinen, luonne ehkä vähän outo ja en mieti tarpeeksi aina sanojani, joten suusta pääsee omasta mielestäni hauska sarkastinen vitsi, mut kaikki ei naurakaan sille. Epäilen että smoukahontas on tosielämässä vähän samanlainen, ainakin haastattelussa sanoi ettei ole kovin puhelias vaan enemmän se outo tyyppi. Ikää 32, urheilen kyllä, ja Bmi21, rasvaa 24% ja d-kuppi, vaalean ruskeat hiukset lapaluille, ei ripsi tai hiuspidennöksiä (joku täällä halusi numeroina kauneutta, minusta nuo ei kyllä kerro onko joku kaunis vai ei).
No mua pidetään kauniina, vaikka mulla on farkut ja kauluspaita yleensä päällä töissä. En käytä meikkiä, paitsi bb voidetta peittämään punakkuutta. Hiuksia en laita, ne on ponnarilla, harjaan ne kyllä useimpina aamuina kun muistan, en kuitenkaan aina. Kerran kun mun hiukset oli pesemättä pari päivää, sain ehdotuksen komistukselta että voisi pestä mun hiukset. Komistuksen tyttöystävä kuuli sen eikä jutellut mulle moneen viikkoon. (tämä on se kohta naisissa jota en ymmärrä, miehelle pitäisi minusta olla vihainen eikä sen ehdotuksen kohteelle). Jossain työpaikan sauna ja allas -juhlissa sain nimityksen puputyttö, vaikka käytin tuolloin urheilubikineitä, ei meikkiä taaskaan. Olen naimisissa, uskollinen, luonne ehkä vähän outo ja en mieti tarpeeksi aina sanojani, joten suusta pääsee omasta mielestäni hauska sarkastinen vitsi, mut kaikki ei naurakaan sille. Epäilen että smoukahontas on tosielämässä vähän samanlainen, ainakin haastattelussa sanoi ettei ole kovin puhelias vaan enemmän se outo tyyppi. Ikää 32, urheilen kyllä, ja Bmi21, rasvaa 24% ja d-kuppi, vaalean ruskeat hiukset lapaluille, ei ripsi tai hiuspidennöksiä (joku täällä halusi numeroina kauneutta, minusta nuo ei kyllä kerro onko joku kaunis vai ei).
Miehen kommentti: minulla ei ole aavistustakaan omasta komeudesta/rumuudesta mutta varsinkin (ja melkein pelkästään) kauniit naiset katsovat minua aika systemaattisesti kun astun areenalle. Lopetin kuitenkin kaikki aloitteet siihen suuntaan yli 20 v sitten koska kyseisten naisten reaktiot kun yritin jutella heidän kanssaan olivat systemaattisesti varsin aggressiivisia. Eli kauniit naiset taitavat olla sen verran tottuneita alfa-urosten hiottuihin isku-strategioihin, että "tavallinen tallaaja" on aika lailla vailla mahdollisuuksia ja listitään heti kättelyssä.
Siinä mielessä, jos yleistämme, niin kauniit naiset voivat kyllä katsoa itseään peiliin (siis kuvainnollisesti ;) ) jos aina päätyvät yhteen pelimiesten kanssa.
Tämä tuskin on erityisesti suomalainen "ongelma" mutta aikoinaan lopetin kauniiden suomalaisten naisten lähestymisen kokonaan. Nyt olenkin ollut naimisissa 20v kauniin ulkomaalaisen naisen kanssa (siis ihan länsi-Eurooppalainen). Se, että kauniit suomalaiset naiset ovat usein ulkomaalaisten miesten kanssa johtuu ehkä näistä samoista syistä?
Vai oikein kuolaavat? Miten ne kuolaavat? Silleinkö niinkuin koirat, kieli ilkona läähättäenkö? :D en haluaisin kuolaava miestä. Yäk!
Itsekin olen sen verran kaunis että käännän päitä kulkiessani, mutta olen hyvin pidättyväinen pelimiesten kanssa keskustellessa enkä anna heille paljonkaan. Nk. hyville ja kunnioittaville miehille olen avoin ja nauravainen. Eli en jaa ap:n ongelmaa.
Ongelmani onkin erilainen: Itseään rumana pitävät miehet jotka arvioivat ettei heillä olisi mahdollisuuksia minun kanssani, ovat joskus tylyjä minua kohtaan jotten minä tai joku muu vain saisi sellaista käsitystä että hän edes tavoittelee minua. Tämä on pari kertaa jopa suoraan minulle tunnustettu. Olen pahoittanut mielenikin muutaman kerran, mutta nyttemmin ymmärrän ja jätän tämmöiset miehet rauhaan. Silti tämä on harmillinen kauneuden sivuvaikutus.
Muita?
Kyllä on taas niin lukutaidottomia ja ennakkoasenteisia liikenteessä kun aletaan vaahdota halveksimisesta ja kateudesta ja käsketään panna kuvalinkki että saataisiiin haukkua ulkonäköä. Sellainen ongelma nyt vaan on maailmassa että kauniit naiset saavat huomiota ja pelimiehet, joilla on itselläkin samaa pääomaa, lähestyy kaunottaria, jotka sitten joskus polttavat siipensä.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 14:30"]
Paljon mahdollista. Ihan tavalliset kunnon miehetkin lähestyvät minua, mutta en kiinnostu heistä. Valitsen itse sen, joka on vaikein saada - sen, jonka muutkin haluavat. Tekevätkö miehetkin sitten samoin kanssani?[/Quote]
Siinä on vastaus kysymykseesi. Valitset itse ne kusipäät. Sinun pitää oppia, että et voi saada elämässä kaikkea. Sellainen mies, joka kelpaa kaikille (monille), hyvin harvoin sitoutuu kehenkään, ja silloin kun sitoutuu, valitsee usein juuri tavallisen tasapainoisen naisen, koska tietää, että ne tyrkylle tulevat kaunottaret ovat usein itsekin pelimielellä tai hyöty mielessä.
Osa miehistä, ns. pelimiehet, harrastavat juuri tuota rajojensa koettelua. Ja kun tavoite on saavutettu, on aika valita seuraava haaste. Jos olet kaunis, niin epäilemättä seuraasi rikastuu sellaisia, mutta tuskin se on kovin vaikeaa karsia heitä pois. Mutta usein silloin joutuu valitsemaan vähän tylsemmän miehen. Oletko kokeillut joskus tehdä itsestäsi tavallisempaa jättämällä pakkelit pois ja pukeutumalla tylsästi? Sekin voi auttaa vähän.
Mies haluaa kauniin, älykkään ja itsevarman naisen. Et löydä ketään olemalla bimbo. Esitä vähän kunnollisempaa kuin olet, äläkä kerro itsestäsi liikaa. Miehet pitävät pienestä mystisyydestä, mutta älä kuitenkaan vedä överiksi. Jos sinulla on erityisosaamista tai harrastuksia, puhu niistä mutta maltillisesti. Anna itsestäsi kiltti kuva mutta pilke silmäkulmassa. Hyvä huumorintaju ja rento asenne on varmasti plussaa, mutta rajansa siinäkin. Aitous on myös tärkeää. Sellaista seuraa saat kuin mitä esität. Miehet eivät ota sinua tosissaan tai pitävät liian helppona jos lähtevät heti saatuaan. Älä anna niin helpolla. Opettele kulissien takana hyväksi rakastelijaksi jonkun kanssa. Mutta esitä silti kilttiä. ;)
Mies haluaa kauniin, älykkään ja itsevarman naisen. Et löydä ketään olemalla bimbo. Esitä vähän kunnollisempaa kuin olet, äläkä kerro itsestäsi liikaa. Miehet pitävät pienestä mystisyydestä, mutta älä kuitenkaan vedä överiksi. Jos sinulla on erityisosaamista tai harrastuksia, puhu niistä mutta maltillisesti. Anna itsestäsi kiltti kuva mutta pilke silmäkulmassa. Hyvä huumorintaju ja rento asenne on varmasti plussaa, mutta rajansa siinäkin. Aitous on myös tärkeää. Sellaista seuraa saat kuin mitä esität. Miehet eivät ota sinua tosissaan tai pitävät liian helppona jos lähtevät heti saatuaan. Älä anna niin helpolla. Opettele kulissien takana hyväksi rakastelijaksi jonkun kanssa. Mutta esitä silti kilttiä. ;)
No jo on ketju.
Ajatteleeko näin moni oikeasti sillä tavalla, että miehet jotenkin pelkäisivät kauniita naisia ja valitsisivat tarkoituksella vaatimattomampia naisia elämänkumppanikseen?
Kyllä vika on mielestäni ihan jossain muussa, kuin kauniissa kuoressa, jos ei kunnon miestä rinnalle löydy. Itse olen kaunis eikä hyvistä aviomieskandidaateista ole ollut ikinä pulaa.
Ja voi, voi, kauniita ihmisiä ja naisia on niin maailma pullollaan, ettei kai kukaan nyt kuvittele olevan noin ainutkertainen tapaus :D
Mun teoria on, että tietyt naiset ovat jotenkin niin tietoisia itsestään ja omasta kauneudestaan, että evääkään ei räväytetä sen eteen, että ottaisivat itse vastuun oman elämänkumppanin valinnasta ja kävisivät valkkaamassa itselleen sopivan kumppanin. Sitä vaan odotetaan nättinä, että miehet liehittelevät ja poimivat nämä ruusut.
Olen huomannut, että moni tavallisemman näköinen nainen on aktiivinen ja käy itse noukkimassa oman miehensä, kun tämä ns. kaunotar vieressä keskittyy huokailemaan omaa kauneuttaan ja erinomaisuuttaan. Joku tarpeeksi röyhkeä pelimies käy vähän vielä ylistämässä ja imartelemassa, että saa pesää ja jatkaa matkaansa.
Sitten itketään, että ollaan niin kauniita, että miehet pelkäävät. Hoh, hoh, hoh, hyvä ketju!
Lihota ihan vitusti. Toimii taatusti.
T: entinen hottis, edelleen kauniskasvoinen +20 kg lihonut :D Enää ei oo naisetkaan kateellisia ja maaleja tekee vaan oikeasti kiinnostuneet ;D
Olen kaunis, mutta en oikein tunnista ongelmaa. Toisaalta olen (tai olen ollut, nyt parisuhteessa yli 10v) niin nirso, että aika harvaa kelpuutan seurustelukumppaniksi. Olisiko ap enemmänkin niin, että jostain syystä vedät puoleesi /olet kiinnostunut vain k*sipäistä? Silloinhan ongelman ratkaisuksi riittänee se, että alat tietoisesti hakea vähemmän pelimiestyyppisiä kumppaneita.
Kaunis ihminen jää helposti ulkonäkönsä koukkuun ja uskoo itsekin vain kauniin kuoren viehättävän kumppaneita. Ilman sitä et ole mitään. Toivoisin äitien kasvattavan tyttärelleen vahvan itsetunnon ja itsekunnioituksen. Kauneus on katoavaista ja vanheneminen on erittäin julmaa ulkoisesti kauniilla, mutta sisäisesti heikolle ihmiselle.
Katsoessani omia tyttäriäni tunteeni ovat kahtalaiset. Rakastan heitä, mutta samalla olen hiukan harmistunut kun he eivät ole samanlaisia kaunottaria kuin äitinsä (suvun suureksi harmiksi!). Toisaalta olen helpottunut, etteivät he ole liian kauniita, jotta heistä kiinnostutaan muutenkin kuin ulkoisten avujen ansiosta. Minäpä satsaan heidän henkiseen kasvuunsa ja älylliseen kehitykseensä. Teen siis juuri toisinpäin kuin oma äitini, jolle olin vain myynti- ja esittelykappale, kuten myös suurimmalle osalle komeista, mutta niin tyhjänpäiväisistä ex-poikaystävistä. Naimisiin menin erittäin älykkään miehen kanssa, joka ei (ujouttaan?) koskaan ole kutsunut minua kauniiksi... Halusin kerrankin uskotella itselleni, että hän halusi minut rinnalleen muista kuin ulkoisista syistä. Tytöt näyttävät ihan isältään. Onnellisia ovat ja onnekkaampiakin varmasti?
Täysin samat kokemukset täällä. Olen vasta 21, ja tälläistä ollut nyt noin vuoden. Miehet usein tuijottavat, ja vaimot taas katsovat vihaisesti. Tämä on ihan jokapäiväistä kaupoissa.
Mulla ei ole yhtään ystävää tyttönä, kavereita vaan joita näen satunnaisesti. Joskus olen kuullut, että musta on puhuttu ihan täyttä paskaa selän takana, miten koitin iskeä jonkun poikaystävän, ja että olen kunnon h***. Enkä ollut tehnyt mitään. En saanut selvittää asiaa, vaan minut jätettiin kutsumatta juhliin yms.
Poikapuoliset kaverini taas ihastuvat minuun, ja lähentyvät humalassa. Tämä on ahdistavaa, kun eivät tajua aina pyynnöistäkään lopettaa.
Poikaystäväni taas puhuu minulle aina ulkonäöstäni ja kehuu jatkuvasti ja sanoo kuinka ylpeä on aina minusta kaikkialla. Tämä on toki ihanaa kuultavaa, mutta että koko ajan pitää kommentoida, ja läimäyttää pepulle yms..
Tunnen itseni niin yksinäiseksi. Jos olen shoppailemassa, olen aina yksin. Katson kateellisena kun toisilla on aina bestis siinä vierellä tms. Useat ihmiset sanovat minulle, että olen tosi kiltti ja aina ajattelen ensin muita. En tajua miksi en saa ystäviä, voiko ulkonäkö oikeasti vaikuttaa tälläkin tavalla?
Tuntuipa hyvältä avautua... Ei tästä aiheesta ole saanut koskaan puhua, ettei leimautuisi narsistiseksi.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 00:34"]
[/quote]
Mun mielestä ap antoi tekstissä ihan fiksun vaikutelman, miksi oletat että hän on bimbo? Juuri tästä ongelmastahan on kyse!! Leimaamisesta!
Olen tuhat ja tuhat kertaa törmännyt tähän samaan ilmiöön. En niinkään miesten osalta, sillä olen ollut parisuhteessa jo useamman vuoden, mutta naisten suunnalta sellaista ikävää käytöstä kyllä saan osakseni.
Olen luonteeltani lämminsydäminen, huolehtivainen, ystävällinen, avulias ja rento. Uusiin ihmisiin ja etenkin siis naisiin tutustuessani suurin osa suhtautuu minuun pitkään kylmäkiskoisesti ja tylysti ja olen liioittelematta joka kerta saanut sitten heidän ollessaan pikku hiprakassa kuulla, että luulivat aluksi, että olen täynnä itseäni ja tyly ja muista piittaamaton ja että ovat yllättyneet iloisesti kun olenkin ollut täysin päinvastaista. En minäkään tee tuollaisia "arvioita" kenestäkään ensinäkemältä, mutta miksi kauniista ihmisistä sellaisia tehdään?
Olen oikeasti tullut siihen tulokseen, että naiset kai asettavat itsensä kilpailuasemaan ja jos tuntevat "häviävänsä" niin käyttäytyvät noin. Yksin ja naispuolisten ystävieni seurassa ollessani esimerkiksi baarissa, naiset käyttäytyvät todella tylysti minua kohtaan, mutta jos olen mieheni kanssa, esimerkiksi vessassa käydessäni saan ihan erilaista kohtelua ja joku tulee kehumaan nättiä paitaani tai kysyy nimeäni tai muuten vain juttelee. Johtuuko tämä siitä, että ovat nähneet, että olen mieheni kanssa liikkeellä eivätkä laske minua silloin "kilpailijaksi"? Vai johtuuko se siitä, että mieheni on komea ilmestys ja naiset ovat monesti ensin tehneet juuri baarin vessassa minuun tuttavuutta, tulleet myöhemmin minun ja mieheni seuraan ja yrittävät flirttailla mieheni kanssa? Tuleeko siitä pisteitä siihen salaiseen vertailutaulukkoon jos saa "varastettua" kauniin naisen miehen huomion? Mieheni on todella flirtti, mutta tekee sen hyvällä maulla: pitää kättä hartioillani, suukottelee ja saattaa samalla kehua seuraamme tuppautuneen naisen hajuvettä ja sekös niitä naisia hämmästyttää kun eivät tiedä, miten siihen pitäisi suhtautua. Minun mielestäni siinä ei ole mitään väärää ja monesti ehdotankin, että menkää te vaikka tanssimaan kun mä en osaa tanssia tällaista. Naiset parat eivät tiedä, mitä tehdä, mutta minun itsetuntoni kyllä kestää tuollaisen, tanssinhan minäkin muiden miesten kanssa.