Kauniin naisen ongelma:
Sopiiko, että pitää paikkansa, että mä olen ihan oikeasti kaunis? Ei siis sitä keskustelua tähän...
Saan paljon huomiota ulkonäköni vuoksi. Miehet kuolaavat perääni. Sellaiset miehet, jotka saisivat kenet tahansa. He haluavat minut. Huomio tuntuu mukavalta, siihen asti kun he ovat saaneet minut ja jatkavat matkaa. Minä ihastun, mies on tehnyt maalin. En osaa lukea ihmisiä. Olen objekti, en persoona. Naiset taas karttavat minua ja kohtelevat usein tylysti. Yritän olla kaikille mukava, mutta sillä ei tunnu olevan merkitystä.
Onko muita, joilla on samanlaisia kokemuksia?
Kommentit (99)
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 20:34"]
Sopiiko, että pitää paikkansa, että mä olen ihan oikeasti kaunis? Ei siis sitä keskustelua tähän...
Saan paljon huomiota ulkonäköni vuoksi. Miehet kuolaavat perääni. Sellaiset miehet, jotka saisivat kenet tahansa. He haluavat minut. Huomio tuntuu mukavalta, siihen asti kun he ovat saaneet minut ja jatkavat matkaa. Minä ihastun, mies on tehnyt maalin. En osaa lukea ihmisiä. Olen objekti, en persoona. Naiset taas karttavat minua ja kohtelevat usein tylysti. Yritän olla kaikille mukava, mutta sillä ei tunnu olevan merkitystä.
Onko muita, joilla on samanlaisia kokemuksia?
[/quote]
Miten kauneutesi liittyy tähän ongelmaan (tuo kateus on selvä projektio)? Tuollaista se kanssakäyminen usein on, kun kumpikaan ei sitoudu/koe mitään syviä tunteita toista kohtaan (yllensä näin on nuorilla). Ehkäpä sinunkin kannattaisi ensin tutustua mieheen kunnolla, sitten vasta tehdä maaleja.Eli kasva aikuiseksi.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 21:21"]
Miten kauneutesi liittyy tähän ongelmaan (tuo kateus on selvä projektio)?
[/quote]
Niin mikä kateus?
Ihanaa, että jollain on sama ongelma kun mä luulin että olin vaan kuvitellut sen omalla kohdallani. Nyt olen kyllä seurustellut jo useamman vuoden, mutta erottiin juuri ja mua pelottaa alkaa taas tapailee miehiä kun tuntuu että kukaan ei oikeasti halua kaunista naista. Ei auta vaikka kuinka odottaisi ja yrittäisi oppia tuntemaan toisen, joko mies lähtee kävelemään kun tajuaa ettei saa tai sitten esittää että on kiinnostunut tutustumaan, kunnes... Oon alkanut inhoomaan miesten huomionosoituksia ja oon huomannut että kun en anna kenenkään ees puhua mulle niin kaveritkaan ei oo enää kateellisia ja on paljon mukavampia mua kohtaan. En toivo olevani vähemmän viehättävä, mutta toivon että saisin olla enemmän rauhassa miehiltä kun tuo jokapäiväinen huomio alkaa oikeasti ahdistaa. Nuorempana se oli kivaa ja sitten tulikin tehtyä kaikkea tyhmää kun halusi vaan lisää huomiota. Onneks oon kasvanut yli siitä vaiheesta.
Olipa taas pitkä tilitys aiheesta :D
Eikö tämä ongelma ilmene jokaisella ''tasolla''? Siinä miehetkin ovat sitten ''samalla ulkonäkötasolla'' naisen kanssa ja ottavat ja käyttävät ja nainen ihastuu. Ulkonäkö ei oikein edes liity tähän vaan lähinnä tää on käyttäytymismallikysymys?
Ja sori toi jaottelu ''tasoihin'', en itse ole tod. mikään Victoria's Secret malli.
Sussa on jotain mikä vetää kusipäämiehiä puoleensa. Sun käytöksessä siis.
Voisiko olla, ettet ole vain kovin hyvä lukemaan ihmisiä ja kiinnostut nimenomaan niistä pelimiehistä?
Itse olen myös ilmeisesti varsin kaunis enkä ole törmännyt vastaavaan. Tai siis kyllähän sitä nyt tietyntyyppiset pelimiehet aina yrittävät minua, mutta en ole heistä edes kiinnostunut enkä ota näitä iskuyrityksiä tosissani. Ystävällisten ja naisia kunnioittavien miesten kanssa taas tulen todella hyvin juttuun, eikä ole ollut ongelmia löytää poikaystäviä! Ihania miehiä kyllä riittää, täytyy vain osata katsoa kuka on vilpitön ja kuka haluaa sinut vain valloitukseksi listalleen.
Tuon kyllä allekirjoitan, että tietyntyyppiset naiset ovat tylyjä, ainakin ensi alkuun. Olen kyllä luonteeltani tosi kiltti ja ystävällinen, joten suurimman osan saan sulatettua heti alkuunsa kun huomaavat, että olenkin ihan kiva! :)
Kauneus usein myös pelottaa miehiä. Haaveillaan siitä blondista seksipommista, mutta avioidaan(=tyydytään) se mauton & hajuton, paikoittain jopa tylsän tavallinen tyttö. (Liioittelen ilmauksilla, mutta tiedätte mitä tarkoitan).
Ja toiset naiset ovat sinulle kateellisia, koska useimmiten he kokevat sinut uhkaksi. Sinua vihataan, vaikka he eivät ole koskaan edes puhunut sinulle.
Mä tiedän tämän. Olen kokenut.
Hauskointahan tässä on se, että vielä pari vuotta olin hyvin tavallinen tusina, kunnes puhkesin ns kukkaan. Hissukkana kaikki naiset olivat ystävällisiä minua kohtaan. Miehet taas kokivat minut "ihan kivaksi", mutta eivät koskaan haaveilleet minusta tai katsoneet minua "sillä silmällä".
Vain ulkonäköni on muuttunut, asenteeni ei. Silti elämästäni on tullut _todella_ erilaista muun muassa sen suhteen, miten minua kohdellaan.
T. Turhautunut
Olen enemmänkin söpö, en kaunis. Miehet katsovat perääni ja etenkin suoraan silmiin katseella, jonka koen tungettelevaksi. Viimeksi tänään töissä yhden lääkärin ja yhden muun henkilökuntaan kuuluvan taholta. Olen ystävällinen ihmisille, minut on näin kasvatettu silloin joskus. En hae suhteita, en edes ystävyyttä töissä, en vapaa-ajallakaan vastakkaisesta sukupuolesta. Miehet tulkitsevat ystävälisyyden väärin, olettavat minun olevan heistä kiinnostunut. Noissa tilanteissa muutun heti etäisemmäksi ja piiloudun töissä ammattini taakse.
Kohtalainen ulkonäkö yhdistettynä miellyttävänä pidettyyn käytökseenon näköjään liikaa.
Uskomatonta, että joku vielä antaisi alapäänsä tuollaisten käyttöön.
Kuvia mammat upeista ulkokuosistanne että saadaan arvostella
Sopii, ja suurin osa täällä ei hyväksy eikä ymmärrä ongelmaasi, ymmärtänet sen? Mulla on ihan sama ongelma. Joka luulee, että kauneus ei ole kirous, sellaisen mielipiteitä ei tarvitse kuunnella. joka sanoo, "olen kaunis eikä kauneuden vuoksi koskaan ollut ongelmi miesten kanssa" puhuu paskaa. Muista se.
tää kauneus juttu on vauva palstalla ihan omaa luokkaansa. miksi sä erikseen yrität todistella että olet ihan oikeasti kaunis, ei niinkun leikisti kaunis? eilen täällä oli galluppi jossa laitettiin ylä ja alapeukkua kysymyksille, suurempi osa oli laittanut yläpeukun kysymykselle "pidätkö itseäsi kauniina?". joten miksi heti epäilit että sinua ei uskota:DD suuri osa suomalaisista itsestään huoltapitävistä nuorista naisista on erittäin kauniita. miksi luulet että av-mammat kyseenalaistaisivat sen:DDDDD miten ulkonäkösi liittyy ongelmaasi muutenkaan? kun ongelma kai itsessään oli se että ihastut usein miehiin, jotka eivät ole kuitenkaan valmiita mihinkään sen vakavampaan kanssasi?
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 22:01"]Kuvia mammat upeista ulkokuosistanne että saadaan arvostella
[/quote]
No en todellakaan laita naamakuvia jollekin av-palstalle. Mulla ei ole edes fb:tä. Kropasta voin vielä harkita laittavani :D
5
Jaa, miksi kuvia pitäisi laittaa tänne naisten ruodittaviksi. Nythän oli kyse miesten suhtautumisista naisiin (ulkonäköön).
Uhritutkimuksista voisi olla apua ongelmaanne.
Rikosten kohteeksi oli valikoitunut ihmisiä(sukupuoleen ja kokoon katsomatta), joilla oli erilainen kävelytyyli
http://jiv.sagepub.com/content/early/2013/02/18/0886260512475315.abstract
Toinen tutkimus tutki seksuaalisen hyväksikäytön kokeneiden naisten uhriksi valikoitumista alkoholin liittyessä mukaan kuvioon
http://jiv.sagepub.com/content/15/5/489.short
Tässä pari esimerkkiä siitä, kuinka aiemmat kokemukset vaikuttavat käytökseen siten, että kohde voi joutua herkemmin uhrin asemaan.
Eräässä tutkimuksessa (jota en jaksa etsiä) myös todistettiin empiirisesti, että huomattavasti vähemmän kauniit naiset viehättävät ravintolaolosuhteissa miehiä kun käytös on avointa.
En usko että ulkonäölläsi on viime kädessä mitään merkitystä siihen, miksi kohtaat aina ns. sikamiehiä.
AV:lla tunnetusti pyörii ne keskivertoa kauniimmat naiset, ainakin juttujen perusteella.
Olisikahan niin että nyt on mennyt kaunis ja seksikäs sekaisin, niinkuin ne nuorilla usein menee.
Klassinen kaunotar vetoaa aikuisiin miehiin, ripsipidennysblondi pelimiesjannuihin.
Keskity enemmän siihen (omaan) persoonaan ulkonäön sijaan, niin ehkä sinusta kiinnostuu myös ne hyvät tyypit, eivätkä vaan kusipäät. Ihminen on aina kokonaisuus. Pelkällä ulkonäöllä et saa hyvää miestä, vaan nimenomaan kusipään.
Olen myös keskivertoa kauniimpi ja etenkin tuo naisten tylyys oli nuorempana ongelma. Nyt noin 30-vuotiaana minun on helpompi olla hyväksytty – tosin en enää etsi samalla tavalla hyväksyntää kuin ennen. Nuorempana yritin olla kiva niille, jotka vihasivat minua vain ja ainoastaan ulkonäköni vuoksi (moni on jälkikäteen jopa sanonut sen minulle suoraan ja yksi vanhoista kiusaajistani kävi avautumassa blogissani, että on pahoillaan asiasta).
Olet varmaankin noin 20-vuotias. Suuri osa ympärilläsi pörräävistä miehistä on pelimiehiä, sinun onkin löydettävä jyvät akanoista ja ignooraa ne naiset, joiden mielestä sinua on ok vihata vain ulkonäön vuoksi – pahoitat vaan mielesi heidän takiaan. Asiat tulevat kyllä muuttumaan, kunhan lähipiirisi kasvaa vähän ja saat itse itsevarmuutta.
Mieheni sisar on uskomattoman kaunis ja seksikäs nainen. Hänellä on aina ollut ongelmia miesten kanssa. Kukaan ns. normaali, kiva mies ei uskalla lähestyä. Ne jotka uskaltaa, ovat ihan poikkeuksetta olleet narsisteja tai muita yliegoisia p*päitä.
Minä olen tällainen tavallisen kivannäköinen nainen ja rakkausasioissa olen ollut paljon onnellisempi.
Ei ole kokemuksia vastaavasta (en ole kovin kaunis), mutta voin kuvitella ahdinkosi.
Minulla on vähän sama fiilis miesten ja seksin suhteen. Minusta tuntuu, että miehet ovat kivoja sen aikaa kunnes jalkani avaan. Sen jälkeen kun mies on "saanut maalin", niin jatkavat matkaa.
Minun on todella vaikea luottaa miehiin tämän takia.