Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä en helvetti pääse täältä koskaan pois! mä en jaksa!

Vierailija
15.05.2014 |

Oon koittanu jo vuoden verran ehtiä asuntoa silleen että joku ottais mut sossun asiakkaana vuokralle, mutta ei. Ihmisille ei kelpaa varma vuokra ja takuu. Ja oon sanonu et tavatkaa ees minut henkilökohtasesti, niin saatte kasvotusten tuntuman siihen millainen ihminen olen. Kun kaikki sosiaalituen varassa elävät ei oo todellakaan pahoja ihmisiä, saattaa sitä perheellisetkin joutua esim. sosiaalituen varaan jos molemmat vanhemmat joutuu työttömiksi.

Nyt koitan ehtii jonkun kiven alta oppisopimuspaikan, jos sattuisin sellaisen löytämään ja pääsisin opiskelemaan, tekemään töitä ja saamaan palkkaa millä voisin rahottaa sitten sitä omaa elämistäni. Toivottavasti tärppää.

Ei helvetti kestä, jos joutuu jäämään koko loppuiäksi tänne vanhempien nurkkiin, kun täällä ei oo todellakaan hyvä olla. Isä alkoholisti ja äiti mielenterveysongelmainen. Epätasapainoinen perhe-elämä. Ja entisenä koulukiusattuna mulla ei ole täällä edes kavereita, pieni paikkakunta ja kaikki muistuttaa siitä kaikesta pahasta.

Nyt oon hoidossa, psykiatrisella puolella, sosiaalityöntekijän kans tekemisissä ja taitaa se mun elämä siihen jäädä et tungen koko loppuelämäni lääkkeitä kurkkuun ja käyn terapiassa ja joudun jäämään tänne...

Kommentit (118)

Vierailija
21/118 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 21:03"]

Mites toi ulkonäkö? 

Olis muijan paikka vapaana. Olen itse tällä hetkellä kotona aika vähän viikolla töiden vuoksi, joten saisit olla paljon omissa oloissasi. Aamupalat, lounaat ja päivälliset kun hoidat pöytään silloin kun kotona olen niin hyvä. Vaatteita pitäisi pestä kerran viikossa isompi kasa. Ja siistiä pitää olla. 

Jos homma lähtee sujumaan, voidaan hankkia joku pieni kinneri sulle niin sujuu kauppareissut sun muut helpommin. 

En ole väkivaltainen. 

[/quote]

Jaa-a. Tuntuu että ei toi ulkonäkökään ole enää kuosissa, nimittäin se paha olo pyrkii sisältä jostain ulospäin ja kyllä sen näkee ulkonäöstäkin että en mä voi enää hyvin... oon jo jotenkin rupsahtanu nuorena. Enkä varmasti itteäni kuosiin saa, jos en saa elämää muuten kuntoon. On ylipainoa jne. Masennus lihottaa ja masennuslääkkeet kans. Enkä muutenkaan voisi sitoutua kehenkään, jos en oikeasti tunne rakkautta toista kohtaan... minkä ikäinen edes olet?

Vierailija
22/118 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 21:05"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 21:02"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 20:55"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 20:31"]

Minäkin muistan ap:n. Hienoa että olet alkanut saada hoitoa! Tsemppiä. Kyllä paikkasi vielä löytyy ja se tuskin on vanhempiesi nurkissa. Hae ahkerasti oppisopimuspaikkoja ja jos niitä ei löydy niin syksyllä on täydennyshaku moniin oppilaitoksiin. Jos vointisi antaa niin hae myös töitä, vaikka siivoojaksi. Siitä saat omaa rahaa ja vapautta.

[/quote]

Mullon niin huono keskiarvo jäänyt peruskoulusta, kun en jaksanut kiusaamisen takia koulussa käydä saatikka opiskella että sillä ei pääse millekkään hyville aloille opiskelemaan...

Pelkäämpä että löytyy pian hautapaikka.

Ja noihin siivoojan virkoihin oon hakenu. Eivät ota. Vaikka on ollu, että tarpeen tullen kouluttavat tehtäviin.

[/quote]

Peruskoulun arvosanoja voi korottaa! http://www.opintoluotsi.fi/fi-FI/Opiskelu/Peruskoulu_aikuisena/  Sitten voisit päästä paremmin kiinni seuraavaan opiskelupaikkaan.

T. 4

[/quote]

En usko että onnistuu... mun pitäis korottaa sit joka ainetta ja saada keskiarvo jostain 6. jotain niin yli 8 ... en usko että tulee onnistumaan. En varmaan muutenkaan tajuaisi niitä asioita, ei oo se koulussa istuminen vaan mun juttu. Helpommin opin asiat käytännön kautta, eli mielummin opiskelen tekemällä työtä, saan samalla palkkaa ja käyn lyhyet teoria hommat tekemässä koulussa. Vaikka tää nyt ei silleen liittynytkään tuohon pk:n arvosanojen kohottamiseen.

[/quote]

Eli haluat kivan elämän, hienon asunnon, hyvän toimeentulon ja kaiken muun muttet halua tehdä mitään sen eteen? No onnea yritykseen. Muistin taas miksen edellisissä ketjuissa jaksanut neuvoa sinua. Kaikki me joudumme tekemään inhottavia asioita päästäksemme eteenpäin. Se, että sinulla oli kurja lapsuus, paskat vanhemmat ja hullut isovanhemmat ei tarkoita että maailma on sinulle velkaa jotain. Monilla tilanne on ollut vielä huonompi, mutta ovat menestyneet. Suurin ongelmasi ei ole paska menneisyytesi, kouluttamattomuus tai työttömyys vaan asenteesi.

T. 4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/118 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montaako oppisopimuspaikkaa olet hakenut? Mille alalle haluat?

Vierailija
24/118 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 21:04"]

Selitimme jo silloin aikaisemmin seikkaperäisesti miksei vuokranantajat ole riemuissaan sinusta.

[/quote]

No kun mussa ei ole ihmisenä mitään vikaa. Muuta kuin että olen nyt taloudellisesti aika pahassa rakosessa. Mutta ei kai tässä muuta sitten kun hauta paikkaa itselleen ehtimään... loppuupahan paska elämä ja kärsimykset. Näinhän siinä loppujen lopuksi käy, jos elämä ei rupea paranemaan. Itse voi yrittää ja ihmiset kun aina saarnaa siitä että yritä lisää! yritä lisää! mut älysin tässä just, et ei se auta, koska se vaatii sen, et muut ihmiset tulee myös sua vastaan, ennen kun asiat voi edetä. Opiskelu/työpaikan saamisessa, asunnon saamisessa, vähän kaikessa...

Vierailija
25/118 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 21:13"]

Selitimme jo silloin aikaisemmin seikkaperäisesti miksei vuokranantajat ole riemuissaan sinusta.

[/quote]

No kun mussa ei ole ihmisenä mitään vikaa. Muuta kuin että olen nyt taloudellisesti aika pahassa rakosessa. Mutta ei kai tässä muuta sitten kun hauta paikkaa itselleen ehtimään... loppuupahan paska elämä ja kärsimykset. Näinhän siinä loppujen lopuksi käy, jos elämä ei rupea paranemaan. Itse voi yrittää ja ihmiset kun aina saarnaa siitä että yritä lisää! yritä lisää! mut älysin tässä just, et ei se auta, koska se vaatii sen, et muut ihmiset tulee myös sua vastaan, ennen kun asiat voi edetä. Opiskelu/työpaikan saamisessa, asunnon saamisessa, vähän kaikessa...

[/quote]

Niin mitään muuta vikaa ei ole kuin että edellisessä asunnossa jätit siivoamisen kokonaan ja sinne tuli ötököitä ja matoja jne...

Vierailija
26/118 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mm.. nää on paskapuheita. Vaikka sosiaalitoimisto antaa takuun paperina niin se paperi on yhtä kuin rahaa. Mitä se vuokranantaja tekee niillä takuurahoilla edes ennen sitä, jos ei ole mitään vahinkoa asunnossa käynyt? ei yhtään mitään. Koska siihen ne takuut on tarkoitettu, asunnon vaurioiden korjaamiseen jos sellaisia sattuu. Ne jotka puhuu, että sossu ei maksaisi, ei antaisi takuita, niin puhuvat paskaa! koska se EI voi toimia niin. Yksittäinen henkilö voi kyllä helposti jättää vuokrat maksamatta ja ne yleensä jättääkin... niiden kanssa sitä sitten oikeuteen mennään maksamattomien vuokrien takia. Harvemmimpa tiedän että kukaan olisi sosiaalitoimiston kanssa oikeuteen mennyt.

Ihmiset haluaa vaan mustamaalata tuon sosiaalitoimiston mainetta ja tehdä entistäkin vaikeampaa meidän tälläisten ihmisten elämän etenemisestä, jotka ovat jääneet puun ja kuoren väliin...

Se näkyy sitten itsemurhatilastoissa kyllä kanssa.

Vierailija
27/118 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 21:18"]

[/quote]

Mm.. nää on paskapuheita. Vaikka sosiaalitoimisto antaa takuun paperina niin se paperi on yhtä kuin rahaa. Mitä se vuokranantaja tekee niillä takuurahoilla edes ennen sitä, jos ei ole mitään vahinkoa asunnossa käynyt? ei yhtään mitään. Koska siihen ne takuut on tarkoitettu, asunnon vaurioiden korjaamiseen jos sellaisia sattuu. Ne jotka puhuu, että sossu ei maksaisi, ei antaisi takuita, niin puhuvat paskaa! koska se EI voi toimia niin. Yksittäinen henkilö voi kyllä helposti jättää vuokrat maksamatta ja ne yleensä jättääkin... niiden kanssa sitä sitten oikeuteen mennään maksamattomien vuokrien takia. Harvemmimpa tiedän että kukaan olisi sosiaalitoimiston kanssa oikeuteen mennyt.

Ihmiset haluaa vaan mustamaalata tuon sosiaalitoimiston mainetta ja tehdä entistäkin vaikeampaa meidän tälläisten ihmisten elämän etenemisestä, jotka ovat jääneet puun ja kuoren väliin...

[/quote]

Vuokrantantajat ovat olleet oikeudessakin sossun kanssa noiden "vakuuksien" takia. Ne eivät oikeasti toimi, väität sinä mitä tahansa.

Vierailija
28/118 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi kaupungin vuokra-asunto? Voisitko puhua sosiaalityöntekijän kanssa kotioloistasi tai vaikkapa kirkon diakonin? Vankilasta päässeitäkin ilmeisesti autetaan asunnon hankkimisessa. 

[/quote]

Olen puhunut, mutta sano et VOIDAAN EHTIÄ SULLE VAAN TÄÄLTÄ TUPPUKYLÄSTÄ JOKU KÄMPPÄ! :D mut kun mä sanoin et mulla ei oo mitään intressejä jäädä tänne koska tämä on tuppukylä ja täällä ei ole mulla ystäviä ja kaikki muistuttaa vaan siitä kiusaamisesta... ja sit on joskus myös sanottu, et mun täytyy ite löytää se! :D ja oon ehtiny nyt vuoden. Eka aattelin, et vitsi kun helppo juttu. Mutta nyt oon nähny miten toivotonta se on, vaikka ois luottotiedot kunnossa...

Kirkon diakonian kans en oo koskaan puhunu, koska en ole uskovainen, niin en oo ollu mitenkään sinne päin yhteyksissä tai tiedä niiden mahdollisuuksista..

Vierailija
29/118 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita jaksaa jatkaa ja yrittää. Nyt on huono asuntotilanne. Älä kuuntele noita pervo ukkoja ja ilkeitä ihmisiä.

Olisko soinulla mahdollsta mennä opiskelemaan ja etsiä opieskeluasuntolasta kämppää ensin. näin pääsisit ainakin pois sieltä kotoa.

Älä ota mielenterveysongelmaisen leimaa vaikka tilanteesi on vaikea.

Vierailija
30/118 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 21:10"]

Minäkin muistan ap:n. Hienoa että olet alkanut saada hoitoa! Tsemppiä. Kyllä paikkasi vielä löytyy ja se tuskin on vanhempiesi nurkissa. Hae ahkerasti oppisopimuspaikkoja ja jos niitä ei löydy niin syksyllä on täydennyshaku moniin oppilaitoksiin. Jos vointisi antaa niin hae myös töitä, vaikka siivoojaksi. Siitä saat omaa rahaa ja vapautta.

[/quote]

Mullon niin huono keskiarvo jäänyt peruskoulusta, kun en jaksanut kiusaamisen takia koulussa käydä saatikka opiskella että sillä ei pääse millekkään hyville aloille opiskelemaan...

Ja noihin siivoojan virkoihin oon hakenu. Eivät ota. Vaikka on ollu, että tarpeen tullen kouluttavat tehtäviin.

[/quote]

Peruskoulun arvosanoja voi korottaa! http://www.opintoluotsi.fi/fi-FI/Opiskelu/Peruskoulu_aikuisena/  Sitten voisit päästä paremmin kiinni seuraavaan opiskelupaikkaan.

T. 4

[/quote]

En usko että onnistuu... mun pitäis korottaa sit joka ainetta ja saada keskiarvo jostain 6. jotain niin yli 8 ... en usko että tulee onnistumaan. En varmaan muutenkaan tajuaisi niitä asioita, ei oo se koulussa istuminen vaan mun juttu. Helpommin opin asiat käytännön kautta, eli mielummin opiskelen tekemällä työtä, saan samalla palkkaa ja käyn lyhyet teoria hommat tekemässä koulussa. Vaikka tää nyt ei silleen liittynytkään tuohon pk:n arvosanojen kohottamiseen.

[/quote]

Eli haluat kivan elämän, hienon asunnon, hyvän toimeentulon ja kaiken muun muttet halua tehdä mitään sen eteen? No onnea yritykseen. Muistin taas miksen edellisissä ketjuissa jaksanut neuvoa sinua. Kaikki me joudumme tekemään inhottavia asioita päästäksemme eteenpäin. Se, että sinulla oli kurja lapsuus, paskat vanhemmat ja hullut isovanhemmat ei tarkoita että maailma on sinulle velkaa jotain. Monilla tilanne on ollut vielä huonompi, mutta ovat menestyneet. Suurin ongelmasi ei ole paska menneisyytesi, kouluttamattomuus tai työttömyys vaan asenteesi.

T. 4

[/quote]

No mähän oon tehny koko ajan! :D mut ei tuo peruskoulu arvosanojen nostaminen kannata... ymmärrä kun se olis niin kova korotus, että ei se ole minulle ja mun aivoille mahdollista. Yksinkertasesti olisin liian typeräkin siihen. Mulla on ollu myös oppimisvaikeuksia aikoinaan koulussa, siitä tehtiin testitkin. 

Vierailija
31/118 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 20:35"]Onko ap blogisti? Erehdyttävästi tulee mieleen eräs blogi.

[/quote]

Mitä blogia tarkoitat?

Vierailija
32/118 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi. Mäkin olen ollut masentunut. Sä et ehkä huomaa sitä, muttet kuulosta normaalilta. Ja jos nämä jutut pitää paikkansa, niin taidat olla pahassa kunnossa (mieleltäsi)...

Mitä muuta voit tehdä, kun yrittää lisää? Kuuntele näitä vinkkejä. Vai oletko provo?

Jos haluat pois hullujen sukulaisten luota, niin tee kute mä - ota mies.
 Se auttaa huomattavasti, kun pääsee vähän kauemmas niistä.

Vierailija
33/118 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 21:25"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 21:10"]

[/quote]

[/quote]

T. 4

[/quote]

[/quote]

T. 4

[/quote]

No mähän oon tehny koko ajan! :D mut ei tuo peruskoulu arvosanojen nostaminen kannata... ymmärrä kun se olis niin kova korotus, että ei se ole minulle ja mun aivoille mahdollista. Yksinkertasesti olisin liian typeräkin siihen. Mulla on ollu myös oppimisvaikeuksia aikoinaan koulussa, siitä tehtiin testitkin. 

[/quote]

Ja emmä tarkota et maailman pitäis olla mulle velkaa jotain! vaan yksinkertasesti, ihmiset sais olla sydämmellisempiä ja tulla enemmän toisia ihmisiä vastaan eri tilanteissa, varmistaen tietyissä asioissa ainakin sen että ei jää itse myöskään tappiolle. Ja tässä vuokraamisasiassa ei esim jää, koska sosiaalitoimisto maksaisi varmat vuokrat ja antaisi takuun. Joten se olisi ihan hyväkin sijoitus. Ja pitäisi ainakin suostua tapaamaan ihminen, jotta saa siihen kasvotusten kontaktin, ennen kun tekee mitään päätöksiä..

Vierailija
34/118 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 20:17"]

Oon koittanu jo vuoden verran ehtiä asuntoa silleen että joku ottais mut sossun asiakkaana vuokralle, mutta ei. Ihmisille ei kelpaa varma vuokra ja takuu. Ja oon sanonu et tavatkaa ees minut henkilökohtasesti, niin saatte kasvotusten tuntuman siihen millainen ihminen olen. Kun kaikki sosiaalituen varassa elävät ei oo todellakaan pahoja ihmisiä, saattaa sitä perheellisetkin joutua esim. sosiaalituen varaan jos molemmat vanhemmat joutuu työttömiksi.

Nyt koitan ehtii jonkun kiven alta oppisopimuspaikan, jos sattuisin sellaisen löytämään ja pääsisin opiskelemaan, tekemään töitä ja saamaan palkkaa millä voisin rahottaa sitten sitä omaa elämistäni. Toivottavasti tärppää.

Ei helvetti kestä, jos joutuu jäämään koko loppuiäksi tänne vanhempien nurkkiin, kun täällä ei oo todellakaan hyvä olla. Isä alkoholisti ja äiti mielenterveysongelmainen. Epätasapainoinen perhe-elämä. Ja entisenä koulukiusattuna mulla ei ole täällä edes kavereita, pieni paikkakunta ja kaikki muistuttaa siitä kaikesta pahasta.

Nyt oon hoidossa, psykiatrisella puolella, sosiaalityöntekijän kans tekemisissä ja taitaa se mun elämä siihen jäädä et tungen koko loppuelämäni lääkkeitä kurkkuun ja käyn terapiassa ja joudun jäämään tänne...

[/quote]

Just joo. Isä alkoholisti, äiti mt-ongelmainen, ap koulukiusattu ja nyt hoidossa psyk. puolella. Ja vielä tuo murresäväys, "ehtiä". Tuossa on niin paksulti ongelmaa, että olisi uskottavampaa karsia hieman.
Haukotus.

Vierailija
35/118 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 21:11"]

Montaako oppisopimuspaikkaa olet hakenut? Mille alalle haluat?

[/quote]

En paljasta mikä ala, mutta muutamia.

Vierailija
36/118 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 21:15"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 21:13"]

[/quote]

[/quote]

Niin mitään muuta vikaa ei ole kuin että edellisessä asunnossa jätit siivoamisen kokonaan ja sinne tuli ötököitä ja matoja jne...

[/quote]

No olen tällä hetkellä terapia suhteessa ja syön lääkitystä, joten pitäisikö mun kärsiä aina sitten siitä mitä tein MASENTUNEESSA mielentilassani!?

Vierailija
37/118 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 21:19"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 21:18"]

[/quote]

[/quote]

Vuokrantantajat ovat olleet oikeudessakin sossun kanssa noiden "vakuuksien" takia. Ne eivät oikeasti toimi, väität sinä mitä tahansa.

[/quote]

Kukaan järkevä vuokranantaja ei usko sinun kirjottamiin paskapuheisiin.

Vierailija
38/118 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun täytyy päästä eroon tuosta "en mä kuitenkaan onnistu" -asenteesta, vaikka se ei helppoa olekaan. Elämä on saattanut potkia sua päähän, ja ihmiset on kohdelleet sua huonosti, mutta sun täytyy kuitenkin itse pyrkiä parempaan. Päästää irti menneestä.

Life is what you make it. Oli se miten reilua tai ei...

Vierailija
39/118 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 21:29"] [quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 20:17"]

[/quote] Just joo. Isä alkoholisti, äiti mt-ongelmainen, ap koulukiusattu ja nyt hoidossa psyk. puolella. Ja vielä tuo murresäväys, "ehtiä". Tuossa on niin paksulti ongelmaa, että olisi uskottavampaa karsia hieman. Haukotus. [/quote]

Suu kiinni. Jos ap onkin tosissaan, niin ei se tarvitse idiootteja tänne häiritsemään.

Vierailija
40/118 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 21:23"]

Koita jaksaa jatkaa ja yrittää. Nyt on huono asuntotilanne. Älä kuuntele noita pervo ukkoja ja ilkeitä ihmisiä.

Olisko soinulla mahdollsta mennä opiskelemaan ja etsiä opieskeluasuntolasta kämppää ensin. näin pääsisit ainakin pois sieltä kotoa.

Älä ota mielenterveysongelmaisen leimaa vaikka tilanteesi on vaikea.

[/quote]

No mä oon nyt hoidossa, eli mulla oikeasti oli niitä ongelmia. Nuo perhetilanteet ja kiusaaminen siihen päälle, kävi yksinkertaisesti vaan liian rankaksi. Ja sitähän mä yritän... en tiiä vaan enää kuinka kauan jaksan toivoa ja yrittää parempaa elämää. Mulla on jotenkin osittain toivo ja maku siihen mennyt. Mutta never say never. Ja solukämppään tuskin ees pääsisin, koska emmä pääsis sillä mun keskiarvolla opiskelemaan hyvää alaa mistä oikeasti tykkäisin niin normaaliin oppilaitokseen... ja muutenkin, mulla on stressin takia niin pahat psoriasis ihottumat että ei ihan houkuttele se että joutus saman katon alle jonkun vieraan kanssa ja muutenkin kiusaaminen jättäny jälkensä ihmissuhteissa ja mä saan ihan tarpeeks sosiaalisii kontakteja töissä ja muualla, et sit kun pääsisin kotiin nii haluaisin kyl päästä jo omaan rauhaan... joskus tuon ihottuman kans on myös pahempii aikakausii. :s enkä jaksa sit pelätä sitä kun joutus olee jonkun toisen vieraan kans saman katon alla...