Mä en helvetti pääse täältä koskaan pois! mä en jaksa!
Oon koittanu jo vuoden verran ehtiä asuntoa silleen että joku ottais mut sossun asiakkaana vuokralle, mutta ei. Ihmisille ei kelpaa varma vuokra ja takuu. Ja oon sanonu et tavatkaa ees minut henkilökohtasesti, niin saatte kasvotusten tuntuman siihen millainen ihminen olen. Kun kaikki sosiaalituen varassa elävät ei oo todellakaan pahoja ihmisiä, saattaa sitä perheellisetkin joutua esim. sosiaalituen varaan jos molemmat vanhemmat joutuu työttömiksi.
Nyt koitan ehtii jonkun kiven alta oppisopimuspaikan, jos sattuisin sellaisen löytämään ja pääsisin opiskelemaan, tekemään töitä ja saamaan palkkaa millä voisin rahottaa sitten sitä omaa elämistäni. Toivottavasti tärppää.
Ei helvetti kestä, jos joutuu jäämään koko loppuiäksi tänne vanhempien nurkkiin, kun täällä ei oo todellakaan hyvä olla. Isä alkoholisti ja äiti mielenterveysongelmainen. Epätasapainoinen perhe-elämä. Ja entisenä koulukiusattuna mulla ei ole täällä edes kavereita, pieni paikkakunta ja kaikki muistuttaa siitä kaikesta pahasta.
Nyt oon hoidossa, psykiatrisella puolella, sosiaalityöntekijän kans tekemisissä ja taitaa se mun elämä siihen jäädä et tungen koko loppuelämäni lääkkeitä kurkkuun ja käyn terapiassa ja joudun jäämään tänne...
Kommentit (118)
Anteeksi,mutta voi olla muutakin vikaa kuin Se että olet sossupummi :/
Minäkin muistan ap:n. Hienoa että olet alkanut saada hoitoa! Tsemppiä. Kyllä paikkasi vielä löytyy ja se tuskin on vanhempiesi nurkissa. Hae ahkerasti oppisopimuspaikkoja ja jos niitä ei löydy niin syksyllä on täydennyshaku moniin oppilaitoksiin. Jos vointisi antaa niin hae myös töitä, vaikka siivoojaksi. Siitä saat omaa rahaa ja vapautta.
Onko ap blogisti? Erehdyttävästi tulee mieleen eräs blogi.
Aikanaan otin vuokralle vaan siistejä hyvin toimeentulevia.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 20:24"]
[/quote]
No mutta kun ei ole. Suostuisitko minut tapaamaan edes kasvotusten...? ja tekemään sen jälkeen päätökset?
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 20:31"]
Minäkin muistan ap:n. Hienoa että olet alkanut saada hoitoa! Tsemppiä. Kyllä paikkasi vielä löytyy ja se tuskin on vanhempiesi nurkissa. Hae ahkerasti oppisopimuspaikkoja ja jos niitä ei löydy niin syksyllä on täydennyshaku moniin oppilaitoksiin. Jos vointisi antaa niin hae myös töitä, vaikka siivoojaksi. Siitä saat omaa rahaa ja vapautta.
[/quote]
Mullon niin huono keskiarvo jäänyt peruskoulusta, kun en jaksanut kiusaamisen takia koulussa käydä saatikka opiskella että sillä ei pääse millekkään hyville aloille opiskelemaan...
Pelkäämpä että löytyy pian hautapaikka.
Ja noihin siivoojan virkoihin oon hakenu. Eivät ota. Vaikka on ollu, että tarpeen tullen kouluttavat tehtäviin.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 20:38"]
Aikanaan otin vuokralle vaan siistejä hyvin toimeentulevia.
[/quote]
No voi kun mukava. :)))))
Mutta kun ne hyvin toimeentulevat eivät aina välttämättä maksa edes vuokriaan, sosiaalitoimisto maksaa aina vuokrat ja antaa takuun. Siinä ois parempi sijoituskohde, kuin ikinä nuo yksittäiset henkilöt jotka maksaa itse.
Täytin just uuden vuokrahakemuksen. Koitan nyt ehtii miespuolisia vuokranantajia ja maksaa vaikka pillulla sen vuokran... kunhan pääsisi vaan pois täältä. Vaikka pelkään että se hajottaa loputkin mun mielenterveydestä.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 20:35"]Onko ap blogisti? Erehdyttävästi tulee mieleen eräs blogi.
[/quote]
Mikä blogi?
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 20:53"][quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 20:24"]
[/quote]
No mutta kun ei ole. Suostuisitko minut tapaamaan edes kasvotusten...? ja tekemään sen jälkeen päätökset?
[/quote] ok. Normi ihminen ei oo hullujen huoneella...
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 20:55"]
[/quote]
Mullon niin huono keskiarvo jäänyt peruskoulusta, kun en jaksanut kiusaamisen takia koulussa käydä saatikka opiskella että sillä ei pääse millekkään hyville aloille opiskelemaan...
Ja noihin siivoojan virkoihin oon hakenu. Eivät ota. Vaikka on ollu, että tarpeen tullen kouluttavat tehtäviin.
[/quote]
Peruskoulun arvosanoja voi korottaa! http://www.opintoluotsi.fi/fi-FI/Opiskelu/Peruskoulu_aikuisena/ Sitten voisit päästä paremmin kiinni seuraavaan opiskelupaikkaan.
T. 4
Minäkin muistan ap:n erittäin hyvin.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 21:01"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 20:53"][quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 20:24"]
[/quote]
[/quote] ok. Normi ihminen ei oo hullujen huoneella...
[/quote]
En minä hullujen huoneelta näitä viestejä kirjoita! :D ja psykiatrisella käyn siksi, KOSKA ELÄMÄ ON HAJOTTANUT MINUT. Epätasapainoinen perhe-elämä ja koulukiusaaminen. Onko ne minun vika? neuvotko miten olisin onnistunut selviämään niistä ilman jälkiä?
Mites toi ulkonäkö?
Olis muijan paikka vapaana. Olen itse tällä hetkellä kotona aika vähän viikolla töiden vuoksi, joten saisit olla paljon omissa oloissasi. Aamupalat, lounaat ja päivälliset kun hoidat pöytään silloin kun kotona olen niin hyvä. Vaatteita pitäisi pestä kerran viikossa isompi kasa. Ja siistiä pitää olla.
Jos homma lähtee sujumaan, voidaan hankkia joku pieni kinneri sulle niin sujuu kauppareissut sun muut helpommin.
En ole väkivaltainen.
Selitimme jo silloin aikaisemmin seikkaperäisesti miksei vuokranantajat ole riemuissaan sinusta.
Niin ja sossun maksama takuus ei käytännössä takaa mitään. Jos vuokralainen pistää asunnon paskaksi niin vuokranantaja ei välttämättä saa mitään. Tämä on sinulle selitetty useaan otteeseen edellisissä ketjuissasi. Olethan hakenut asuntoa muualtakin kuin yksityisiltä? Esim sato, vvo, kaupunki.
Miten olisi kaupungin vuokra-asunto? Voisitko puhua sosiaalityöntekijän kanssa kotioloistasi tai vaikkapa kirkon diakonin? Vankilasta päässeitäkin ilmeisesti autetaan asunnon hankkimisessa.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 21:02"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 20:55"]
[/quote]
[/quote]
Peruskoulun arvosanoja voi korottaa! http://www.opintoluotsi.fi/fi-FI/Opiskelu/Peruskoulu_aikuisena/ Sitten voisit päästä paremmin kiinni seuraavaan opiskelupaikkaan.
T. 4
[/quote]
En usko että onnistuu... mun pitäis korottaa sit joka ainetta ja saada keskiarvo jostain 6. jotain niin yli 8 ... en usko että tulee onnistumaan. En varmaan muutenkaan tajuaisi niitä asioita, ei oo se koulussa istuminen vaan mun juttu. Helpommin opin asiat käytännön kautta, eli mielummin opiskelen tekemällä työtä, saan samalla palkkaa ja käyn lyhyet teoria hommat tekemässä koulussa. Vaikka tää nyt ei silleen liittynytkään tuohon pk:n arvosanojen kohottamiseen.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 20:59"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 20:35"]Onko ap blogisti? Erehdyttävästi tulee mieleen eräs blogi.
[/quote]
Mikä blogi?
[/quote]
En kirjoita blogia.
Minä muistan sinut... ei voi erehtyä.