Miksi erityisesti suomalaiset miehet ihannoivat äärimmäistä hoikkuutta/laihuutta naisessa?
Tuntuu että muissa kulttuureissa muotoja pidetään seksikkäänä, mutta Suomessa niitä pidetään rumina ja pitäisi olla todella laiha että olisi haluttava miesten silmissä. Naisten pitäisi muistuttaa keholtaan 12 vuotiasta laihaa poikaa että olisi kaunis.
Kommentit (172)
Valtaosa (THL 75 %) suomalaismiehistä lihavia, joten he etsivät hoikkaa puolisoa.
Sinänsä ymmärrän, että pidän hoikista miehistä - en lihavista.
N
Juuri luin tutkimuksen eilen missä sanottiin naisten olevan mallin kroppien perään enemmän kuin miehet. Joten voitte lopettaa miesten syyttämisen kaikesta.
Miehet kattoo pokea ja seuraa photoshopattuja fitnessmalleja ig:ssä ja pitää noita "tavallisen nätteinä naisina" ja sitten ovat ihmeissään kun oikeat naiset oikeassa elämässä ei näytä tolta/ ole tollaisia.
Näillä miehillä on elämän realiteetit pielessä- ei ole normaaleja kpbtakteja normaaleihin naisiin ja peiliin ei ole itselläkään tullut viime aikoina vilkaistua...
Hoikka ja pieni nainen on heikjo eikä pysty pistämään vastaan kun Jorma ja Make vähän murjoo mustasukkaisuudessaan.
Tämä on huomattu itsekin, olen ollut vuosia bmi 25 (tiimalasi, isot rinnat ja takamus) ja läskiksi on huudeltu jo kouluvuosina. Huutelijat 100% suomalaisia miehiä. :)
Kun ystäväni sairasti anoreksiaa ja oli pahimmissa vaiheessa, eli hädintuskin pystyi kävelemään pariakymmentä metriä kerrallaan pitämättä taukoa, miehet tulivat iskemään koko ajan. Toki ystäväni on myös nätti blondi, mutta ei ole koskaan tuon vaiheen jälkeen saanut vastaavaa määrää kiinnostusta osakseen. :/ Jotain on pahasti pielessä, kun kasa miehiä kokee sairaalloisen laihuuden tavoiteltavana asiana.
Kyllähän länsimaissa yleisestikin arvostetaan hoikkuutta. Ne korkean statuksen varakkaat miehet, joilla oikeasti on varaa valita, valitsevat sen kauniin ja hoikan mallimaisen naisen pienillä rinnoilla. Sirous on paljon naisellisempaa, mitä ylipaino, sanoi 5% äänekkäämmistä feministeistä mitä vain
Vierailija kirjoitti:
Älä höpise, esim Ranska ja Japani ovat maita joissa hoikkuutta arvostetaan.
En osaa sanoa mitä Japanissa arvostetaan, kun en tunne jokaista japanilaista. Mutta voin sanoa, että pelkästää siellä elämällä käsitys normaalista kropasta tulee aika erilaiseksi kuin Suomessa tai edes Ranskassa. Katukuvassa kesällä on oikeasti vaikea nähdä ketään, jonka BMI olisi selkeästi yli 20. Ihmiset siis ovat keskimäärin oikeasti "laihoja", eivät vain "normaalipainoisia" siten kuin se Suomessa käsitetään.
Ja 30-, 40- tai edes 60-vuotiaat eivät ole sen lihavampia kuin 20-vuotiaatkaan. Suomessa ja länsimaissa käytännössä jokaiselle tulee kiloja vuosien varrella. Tai parisuhteen myötä. Japanissa näin ei ole. Tämä koskee niin miehiä kuin naisiakin.
br kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa mitä Japanissa arvostetaan, kun en tunne jokaista japanilaista. Mutta voin sanoa, että pelkästää siellä elämällä käsitys normaalista kropasta tulee aika erilaiseksi kuin Suomessa tai edes Ranskassa. Katukuvassa kesällä on oikeasti vaikea nähdä ketään, jonka BMI olisi selkeästi yli 20. Ihmiset siis ovat keskimäärin oikeasti "laihoja", eivät vain "normaalipainoisia" siten kuin se Suomessa käsitetään.
Ja 30-, 40- tai edes 60-vuotiaat eivät ole sen lihavampia kuin 20-vuotiaatkaan. Suomessa ja länsimaissa käytännössä jokaiselle tulee kiloja vuosien varrella. Tai parisuhteen myötä. Japanissa näin ei ole. Tämä koskee niin miehiä kuin naisiakin.
Johtunee siitä, että japanilaisnaisten oman arvion mukaan n. kolmasosa heistä sairastaa jotakin muotoa syömishäiriöstä. Lisäksi työpaikoilla ja kouluissa pistetään kaikki vaa'alle ja jos painaa liikaa, tulee paperiin surunaama + firmalle mahdollisesti sakkoja jos turhan moni on ylipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut 21 vuotiaana 165 senttisenä painanut jotain 55 kiloa, ja silloin tapailemani vanhempi mies sanoi että "Hyvä kroppa sulla on vaikka vähän näytätkin siltä että tykkäät aika paljon syödä"
Joopa. Epävarmojen miesten yleinen tapa on pyrkiä nostattaamaan omaa arvoaan piikittelemällä naista jostain tuollaisesta. Tai sitten ovat yksinkertaisia muuten tai molemmat yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon muodokas tiimalasi eikä miehet kiinnostu.
N24
Eli saat miehiltä aina pakit, kun lähestyt? Tätäkö tarkoitit? Mistä tiedät, että syy on nimenomaan ruumiinrakenteessa?
Vierailija kirjoitti:
br kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtunee siitä, että japanilaisnaisten oman arvion mukaan n. kolmasosa heistä sairastaa jotakin muotoa syömishäiriöstä. Lisäksi työpaikoilla ja kouluissa pistetään kaikki vaa'alle ja jos painaa liikaa, tulee paperiin surunaama + firmalle mahdollisesti sakkoja jos turhan moni on ylipainoinen.
On myös rodullisia eroja, vaikka näissä kilokeskusteluissa ne halutaan huuhaana lakaista maton alle. Japanilaiset ovat tyypillisesti rakenteeltaan/ luustoltaan kevyempiä kuin esim.suomalaiset.
Enpä ole huomannut, ja olin kuitenkin alipainoinen 35-vuotiaaksi. Päinvastoin, miehet kiersivät kaukaa. Ja ihan nätti olen naamasta.
Naisten pitäisi enemmän keskittyä itseensä ja omaan hyvinvointiinsa sekä onnellisuuteensa ja lakata ajattelemasta sitä mitä muut haluavat heidän olevan. Liian moni, varsinkin nuorempi nainen, on nykyään ahdistunut omasta ulkonäöstä tai paineista suorittaa.
Vierailija kirjoitti:
Hoikka ja pieni nainen on heikjo eikä pysty pistämään vastaan kun Jorma ja Make vähän murjoo mustasukkaisuudessaan.
Entäs miehen nimi?
Nykyään unelmakroppa on vielä saavuttamattomampi, kun enää ei riitä, että on hoikka. Hoikkakin voi olla laihaläski ja se on yök hyi. Nyt pitää olla hoikka ja timmi. Mikään kotijumppa ei siihen tietysti riitä, vaan salilla täytyy käydä kolme kertaa viikossa nostamassa oikeaa rautaa.
Suomalainen mies ajattelee säästävänsä, kun kelpuuttaa vain pieniruokaisen, hoikan naisen.
Tiedätkö sanonnan "mielummin itken mersun penkillä kuin kuplavolkkarin"
Tämä on sama asia, mielummin timmi ja hoikka kuin väsynyt läski.
Tämä on yleistä kaikkialla. Itse asiassa Suomessa tätä on vähemmän kuin monessa muussa maassa vaikka täälläkin tätä on valtavasti, esimerkiksi Ranskassa minua pidettäisiin lihavana, siis ihan oikeasti lihavana eikä vain niin että en ole niin hoikka kuin kauneusihanne vaatii. Ja minä käytän täällä kokoa 36 ja olen täysin normaalipainoinen. Ranskassa joutuisin käyttämään "isojen tyttöjen" kokoja. Se, mitä täällä pidettäisiin syömishäiriökäytöksenä on siellä normaalina pidettyä. Ranskalaisten naisten hoikkuus ei tule kuin taikomalla, ranskattaret eivät liho koska ranskattaret eivät syö. Ja sitten jos mennään vaikka Japaniin jonka joku jo mainitsikin, niin siellä vasta laihuutta ihannoidaankin. Pikkutyttömäisyyden ihannointi on siellä viety äärimmilleen ja siihen kuuluu myös se, että pitää olla todella pieni.
Laihuuden ihannointi kertoo siitä, että lapsenomaisuus viehättää miehiä yleisesti naisessa. Laiha nähdään myös heikkona, hallittavana. Helpompi alistaa.
Just joo. Ei ole mitään nelikymppisenä venäläinen maatuska. Se on joku suomalaisten oma defenssimekanismi. Venäjällä naiset pitävät itsestään huolta ja vahvat geenit tekevät sen mahdolliseksi. Heillä on halu olla kaunis, ei sen kummempaa.
quote=Vierailija]Oisko ne slaavi/mongoligeenit? Venäjällä sun muissa sekunda maissa naisessa ei saa olla yhtään ylimääräistä. Ja se sanotaan suoraan. Onneks heillä geenit jotka mahdollistavat pituuden ja hoikkuuden toisin kun täällä persjalkakolossa.
Sitä vaan ihmettelen mitä venäläisessä naisessa tapahtuu jossain vaiheessa? Vielä kolmekymppisenä hoikka ja pitkä mutta nelikymppisenä jo maatuskamallinen?[/quote]
Nythän pitää olla timmi fitness-typy eli hoikka, mutta muodokas, rinnat saa olla mieluummin silikonia kuin pienet. Laihat oli muodissa 90-luvulla.