Miksi erityisesti suomalaiset miehet ihannoivat äärimmäistä hoikkuutta/laihuutta naisessa?
Tuntuu että muissa kulttuureissa muotoja pidetään seksikkäänä, mutta Suomessa niitä pidetään rumina ja pitäisi olla todella laiha että olisi haluttava miesten silmissä. Naisten pitäisi muistuttaa keholtaan 12 vuotiasta laihaa poikaa että olisi kaunis.
Kommentit (172)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon muodokas tiimalasi eikä miehet kiinnostu.
N24
Eli saat miehiltä aina pakit, kun lähestyt? Tätäkö tarkoitit? Mistä tiedät, että syy on nimenomaan ruumiinrakenteessa?
Sitä ettei oikeassa elämässä kukaan kiinnostu. Tinderissä suostuvat hampaat irvessä tapaamaan jospa kerran saisivat mutta muusta eivät kiinnostu. En tiedä syytä mutta kunhan sanoin. Ainahan mainitaan että hyväkroppaisille on ottajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
br kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä höpise, esim Ranska ja Japani ovat maita joissa hoikkuutta arvostetaan.
En osaa sanoa mitä Japanissa arvostetaan, kun en tunne jokaista japanilaista. Mutta voin sanoa, että pelkästää siellä elämällä käsitys normaalista kropasta tulee aika erilaiseksi kuin Suomessa tai edes Ranskassa. Katukuvassa kesällä on oikeasti vaikea nähdä ketään, jonka BMI olisi selkeästi yli 20. Ihmiset siis ovat keskimäärin oikeasti "laihoja", eivät vain "normaalipainoisia" siten kuin se Suomessa käsitetään.
Ja 30-, 40- tai edes 60-vuotiaat eivät ole sen lihavampia kuin 20-vuotiaatkaan. Suomessa ja länsimaissa käytännössä jokaiselle tulee kiloja vuosien varrella. Tai parisuhteen myötä. Japanissa näin ei ole. Tämä koskee niin miehiä kuin naisiakin.
Johtunee siitä, että japanilaisnaisten oman arvion mukaan n. kolmasosa heistä sairastaa jotakin muotoa syömishäiriöstä. Lisäksi työpaikoilla ja kouluissa pistetään kaikki vaa'alle ja jos painaa liikaa, tulee paperiin surunaama + firmalle mahdollisesti sakkoja jos turhan moni on ylipainoinen.
On myös rodullisia eroja, vaikka näissä kilokeskusteluissa ne halutaan huuhaana lakaista maton alle. Japanilaiset ovat tyypillisesti rakenteeltaan/ luustoltaan kevyempiä kuin esim.suomalaiset.
Aasialaisillehan on myös ihan omat painoindeksitaulukot, koska siellä ne ylipainon haitat tulevat esille paljon matalammassa painossa. Esimerkiksi Hong Kongissa ja Singaporessa ylipaino alkaa jo painoindeksin 23 kohdalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N24
Eli saat miehiltä aina pakit, kun lähestyt? Tätäkö tarkoitit? Mistä tiedät, että syy on nimenomaan ruumiinrakenteessa?
Sitä ettei oikeassa elämässä kukaan kiinnostu. Tinderissä suostuvat hampaat irvessä tapaamaan jospa kerran saisivat mutta muusta eivät kiinnostu. En tiedä syytä mutta kunhan sanoin. Ainahan mainitaan että hyväkroppaisille on ottajia.
Jos olet kaunis ja vielä älykäskin, niin valtaosa miehistä pelkää sinua.
somen ja median luoma paine miehille
Vierailija kirjoitti:
Tämä on huomattu itsekin, olen ollut vuosia bmi 25 (tiimalasi, isot rinnat ja takamus) ja läskiksi on huudeltu jo kouluvuosina. Huutelijat 100% suomalaisia miehiä. :)
Kun ystäväni sairasti anoreksiaa ja oli pahimmissa vaiheessa, eli hädintuskin pystyi kävelemään pariakymmentä metriä kerrallaan pitämättä taukoa, miehet tulivat iskemään koko ajan. Toki ystäväni on myös nätti blondi, mutta ei ole koskaan tuon vaiheen jälkeen saanut vastaavaa määrää kiinnostusta osakseen. :/ Jotain on pahasti pielessä, kun kasa miehiä kokee sairaalloisen laihuuden tavoiteltavana asiana.
Jep huomattu on. Olen bmi 23, suuret rinnat, muodokas takapuoli, hoikat jalat. Pukeudun juhlimaan lähtiessä melko ihonmyötäisesti ettei vyötärö katoa kokonaan kurvien takia. Olen miehille täysin näkymätön.
Sen sijaan ystäväni bmi 19, ei laaksoa ei kukkulaa, pukeutuu ylisuuriin vaatteisiin eikä etsi miestä (eli ei ota katsekontaktia jne). Hän ei saa hetken rauhaa. Jos lähdemme yhdessä ulos, häntä isketään jo joukkoliikenteessä, sen jälkeen jonossa, narikassa, baaritiskillä, pöydässä, vessajonossa ja myös Mäkkärissä kotimatkalla. Helposti 20 miestä tekee tuttavuutta yhden illan aikana samalla kun minua työnnetään kauemmas häritsemästä (kirjaimellisesti, minut on useamman kerran fyysisesti blokattu ja jopa työnnetty syrjään jotta mies saa puhua ystävälleni).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on huomattu itsekin, olen ollut vuosia bmi 25 (tiimalasi, isot rinnat ja takamus) ja läskiksi on huudeltu jo kouluvuosina. Huutelijat 100% suomalaisia miehiä. :)
Kun ystäväni sairasti anoreksiaa ja oli pahimmissa vaiheessa, eli hädintuskin pystyi kävelemään pariakymmentä metriä kerrallaan pitämättä taukoa, miehet tulivat iskemään koko ajan. Toki ystäväni on myös nätti blondi, mutta ei ole koskaan tuon vaiheen jälkeen saanut vastaavaa määrää kiinnostusta osakseen. :/ Jotain on pahasti pielessä, kun kasa miehiä kokee sairaalloisen laihuuden tavoiteltavana asiana.
Jep huomattu on. Olen bmi 23, suuret rinnat, muodokas takapuoli, hoikat jalat. Pukeudun juhlimaan lähtiessä melko ihonmyötäisesti ettei vyötärö katoa kokonaan kurvien takia. Olen miehille täysin näkymätön.
Sen sijaan ystäväni bmi 19, ei laaksoa ei kukkulaa, pukeutuu ylisuuriin vaatteisiin eikä etsi miestä (eli ei ota katsekontaktia jne). Hän ei saa hetken rauhaa. Jos lähdemme yhdessä ulos, häntä isketään jo joukkoliikenteessä, sen jälkeen jonossa, narikassa, baaritiskillä, pöydässä, vessajonossa ja myös Mäkkärissä kotimatkalla. Helposti 20 miestä tekee tuttavuutta yhden illan aikana samalla kun minua työnnetään kauemmas häritsemästä (kirjaimellisesti, minut on useamman kerran fyysisesti blokattu ja jopa työnnetty syrjään jotta mies saa puhua ystävälleni).
Sulla olis mun ihannenaisen vartalo.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään unelmakroppa on vielä saavuttamattomampi, kun enää ei riitä, että on hoikka. Hoikkakin voi olla laihaläski ja se on yök hyi. Nyt pitää olla hoikka ja timmi. Mikään kotijumppa ei siihen tietysti riitä, vaan salilla täytyy käydä kolme kertaa viikossa nostamassa oikeaa rautaa.
Tätä just mietin.
Vierailija kirjoitti:
Naisten pitäisi enemmän keskittyä itseensä ja omaan hyvinvointiinsa sekä onnellisuuteensa ja lakata ajattelemasta sitä mitä muut haluavat heidän olevan. Liian moni, varsinkin nuorempi nainen, on nykyään ahdistunut omasta ulkonäöstä tai paineista suorittaa.
Samaa mieltä tästä. Täälläkin näkyy paljon aloituksia joissa halutaan muokata kehoa keinolla millä hyvänsä ja puuttuu ymmärrys siitä että hyvinvoiva keho on usein kaunis keho. Mutta kun hyvinvoinnilla ei ole niin väliä, eihän ketään kehuta että näytätpä terveeltä ja hyvinvoivalta vaan paino sitä, paino tätä. Ja tähän vielä päälle se että on noita tunnekylmiä miehiä jotka näkee naisen esineen ja koittaa alistaa huomauttelemalla kehon koosta.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään unelmakroppa on vielä saavuttamattomampi, kun enää ei riitä, että on hoikka. Hoikkakin voi olla laihaläski ja se on yök hyi. Nyt pitää olla hoikka ja timmi. Mikään kotijumppa ei siihen tietysti riitä, vaan salilla täytyy käydä kolme kertaa viikossa nostamassa oikeaa rautaa.
Tää on käytännössä yksi kohtaaminen suoraan omasta elämästä. Näin koronavuonna kerroin treffeillä vaan jumppaavani kotona ja ulkoilevani koska elämässä on riskiryhmään kuuluvia läheisiä niin se oli siinä sitten. 😂
Vierailija kirjoitti:
N24
Jaa-a. Olet varmaan liikkunut "väärissä piireissä".
Voi olla,että monet eivät viitsi yrittää, kun pelkäävät jäävänsä toiseksi jollekin paremmalle.
Eihän (minun mielestä) paremmannäköistä naiskehomallia ole kuin se, että naisella
on kroppa, jossa on jonkinverran olkapäitä, kapea uuma, pyöreä lantio ja joka kaventuu polvia kohden.
(eli esim kynähame näyttää hyvältä)
- vanhempi mies, joka katselee kaukaa ihaillen, muttei kuolaa tai tule nylkyttämään polvea vasten.
Vierailija kirjoitti:
Oisko ne slaavi/mongoligeenit? Venäjällä sun muissa sekunda maissa naisessa ei saa olla yhtään ylimääräistä. Ja se sanotaan suoraan. Onneks heillä geenit jotka mahdollistavat pituuden ja hoikkuuden toisin kun täällä persjalkakolossa.
Sitä vaan ihmettelen mitä venäläisessä naisessa tapahtuu jossain vaiheessa? Vielä kolmekymppisenä hoikka ja pitkä mutta nelikymppisenä jo maatuskamallinen?
Suomalaiset naiset ovat keskimäärin pidempiä kuin venäläiset naiset ja hoikkuus on oma valinta, eikämutta geneettinen ominaisuus.
Jokaiselle löytyy omansa. Itse en tuhlaisi aikaani laihojen perään haikailijoihin, koska laihuus ei vain ole keholleni luontainen olotila. Kun elän terveellisesti, BMI hakeutuu n. 21–22 tienoille. Mieheni mielestä olen hyvä juuri näin ja kuulemma olisin kauneimmillani n. 5 kg painavampana. Hyvä fiilis, kun saa hänen silmissään olla varaa vähän lihoakin. 165/58
no mikä se on sitä äärimmäistä nykyään ?
Katukuvassa se normaalipainoinen alkaa näyttään laihalle nykyään.
Niin moni nuori nainen menee jo ankka-kävelyllä eteenpäin polvet sisäänpäin vääntyneinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
br kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa mitä Japanissa arvostetaan, kun en tunne jokaista japanilaista. Mutta voin sanoa, että pelkästää siellä elämällä käsitys normaalista kropasta tulee aika erilaiseksi kuin Suomessa tai edes Ranskassa. Katukuvassa kesällä on oikeasti vaikea nähdä ketään, jonka BMI olisi selkeästi yli 20. Ihmiset siis ovat keskimäärin oikeasti "laihoja", eivät vain "normaalipainoisia" siten kuin se Suomessa käsitetään.
Ja 30-, 40- tai edes 60-vuotiaat eivät ole sen lihavampia kuin 20-vuotiaatkaan. Suomessa ja länsimaissa käytännössä jokaiselle tulee kiloja vuosien varrella. Tai parisuhteen myötä. Japanissa näin ei ole. Tämä koskee niin miehiä kuin naisiakin.
Johtunee siitä, että japanilaisnaisten oman arvion mukaan n. kolmasosa heistä sairastaa jotakin muotoa syömishäiriöstä. Lisäksi työpaikoilla ja kouluissa pistetään kaikki vaa'alle ja jos painaa liikaa, tulee paperiin surunaama + firmalle mahdollisesti sakkoja jos turhan moni on ylipainoinen.
On myös rodullisia eroja, vaikka näissä kilokeskusteluissa ne halutaan huuhaana lakaista maton alle. Japanilaiset ovat tyypillisesti rakenteeltaan/ luustoltaan kevyempiä kuin esim.suomalaiset.
Luustoltaan "raskaampi" päinvastoin näyttäisi vielä "alipainoisemmalta" vähemmällä rasvalla kuin "rakenteeltaan kevyempi"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
br kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aasialaisillehan on myös ihan omat painoindeksitaulukot, koska siellä ne ylipainon haitat tulevat esille paljon matalammassa painossa. Esimerkiksi Hong Kongissa ja Singaporessa ylipaino alkaa jo painoindeksin 23 kohdalta.
Tuo johtuu painoindeksi matematiikasta. Painoindeksi ei ole sama eri pituuksille. Se on vain ohjearvo keskipituiselle. Kaava on aivan liian yksinkertainen (jotta sen osaisi suurin osa kansasta laskea) Lyhyen 23 on keskipituisen 25 ja pitkän 27. Tähän ei vaikuta asuinmaa, kansallisuus tai "rotu" muuten kuin väestöryhmän keskipituutena. Oikea mittari olisi rasva ja sen jakautuminen.
Minun käsityksen ja kokemuksen mukaan miehiä yleensä ei viehätä kumpikaan ääripää vaan mieluisin on normipainoinen nainen joka ei ole kamalan lihaksikas vaan suht timmi ja liikunnallinen.
Vierailija kirjoitti:
no mikä se on sitä äärimmäistä nykyään ?
Katukuvassa se normaalipainoinen alkaa näyttään laihalle nykyään.
Niin moni nuori nainen menee jo ankka-kävelyllä eteenpäin polvet sisäänpäin vääntyneinä.
Jos puhutaan reilusti alle kolmekymppisistä, niin ihmettelen kyllä suuresti, että missä niitä lihavia tyttöjä jatkuvasti näkee? Kyllä parikymppiset tytöt ovat pääsääntöisesti hyvin pieniä. Ne jotka ovat ylipainoisia, ovat ylipainoisempia kuin minun nuoruudessani, mutta keskiverto on minusta laihempaa kuin mitä me nykyiset keski-ikäiset keskimäärin olimme tuossa iässä.
Ylipainoisia nuoria miehiä sen sijaan on nykyään todella paljon.
Suomaöaiset miehet ovat koukussa insta barbeihin, kuvittelevat että naisten kuuluis näyttää tolta.
Muiden maiden miehet ovat paljon charmikkampia, hauskempia ja iloisempia kuin meidän miehet. Suomalaisilla miehillä on ihme fiksaatioita.
Laita Tinderiin sijainniksi Pietari tai Moskova ja etsi naisia alkaen 40v. Löytyykö maatuskoja? Ei, ihan suomalaisten oma defenssimekanismi.
quote=Vierailija]Just joo. Ei ole mitään nelikymppisenä venäläinen maatuska. Se on joku suomalaisten oma defenssimekanismi. Venäjällä naiset pitävät itsestään huolta ja vahvat geenit tekevät sen mahdolliseksi. Heillä on halu olla kaunis, ei sen kummempaa.
quote=Vierailija]Oisko ne slaavi/mongoligeenit? Venäjällä sun muissa sekunda maissa naisessa ei saa olla yhtään ylimääräistä. Ja se sanotaan suoraan. Onneks heillä geenit jotka mahdollistavat pituuden ja hoikkuuden toisin kun täällä persjalkakolossa.
Sitä vaan ihmettelen mitä venäläisessä naisessa tapahtuu jossain vaiheessa? Vielä kolmekymppisenä hoikka ja pitkä mutta nelikymppisenä jo maatuskamallinen?[/quote][/quote]
Tästä tuli mieleen vanha hauska sarjakuva, joka kuvaa japanilaisnaisten ikääntymistä.
https://imgur.com/gallery/SeHM7