Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ilahtuukohan jouluapua pyytävä köyhä perhe 3 litran nestesaippuapönikästä?

Vierailija
20.12.2020 |

Meidän perheessä käytetään aina Suomessa valmistettuja 3 litran nestesaippuapöniköitä, vaikka ollaan tavallinen keskiluokkainen perhe jolla olisi hyvin varaa parempaankin. Mutta miksi maksaa ylimääräistä kun halvemmallakin saa hyvää? Yksi pönikkä maksaa tarjouksessa 1,90 € ja on riittoisaa kuin mikä.

Nyt ollaan antamassa pientä jouluapua köyhälle perheelle, joka on toivonut hygieniatarvikkeita. Ilahtuukohan ne tällaisesta isosta mutta litrahinnaltaan halvasta saippuasta, vai pitäisikö niille ostaa 10 kertaa kalliimpaa Palmoliveä tms. pienissä pumppupulloissa?

Kommentit (101)

Vierailija
61/101 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tarkka kemikaaleista, joten en ilahtuisi jos olisi jotain mitä en kelpuuta. Mutta ai niin, köyhälle pitäisi kelvata kaikki!

Varmaankin sellainen ihminen, joka ei ei pysty käyttämään kuin tiettyjä tuotteita, ymmärtää olla pyytämättä hygieniatarvikkeita lahjoituksena. 

Ap:n kysymykseen sanoisin, että osana muuta pakettia tuollainen pänikkä olisi varmasti ihan mieluinen, jos se on laadultaan ihan käyttökelpoista. Ja vaikka isoissa pakkauksissa ostaminen onkin edullisempaa, köyhillä harvoin myöskään on mahdollista kuljettaa isoja eriä kun ei ole autoa tai polttoainetta. 

Ehkä edelleenkin joillekin on vaikea tajuta, että kahden euron arvoisesta lahjasta voi jollekin tulla hyvä mieli. Kunhan ei käy niin, että tämä apua tarvitseva perhe ei saa muuta kuin sen saippuapänikän. 

Vierailija
62/101 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti provo... antaisit 1,90 maksavan saippuapönikän. No joo, mitä muuta pakettiin kuuluisi? Toivottavasti kyseessä on kori, joka on täynnä hygieniatarvikkeita.

Eikö äitisi ole opettanut, että lahjoja ei pidä arvottaa hinnan perusteella?

No sinäpä vitsin heitit, kun koko ketju perustuu aloittajan hintatietoisuuteen. Kaikkea ei mitata rahassa. Tilannetaju on yksi sellainen. Lahjaan aika usein mielletään myös esteettisyyden ajatus. Kumpi on esteettisempi kanisteri vaiko pienempi pullo lavuaarin reunalla?

Älkää sinisen pihit vaivautuko joka vuosi noille avustussivuille. Aiheuttatte vain pahaa mieltä itsellenne sekä avun tarvitsijoille. Tarkoitus on jakaa hyvää eteenpäin ei pahaa. Tämä ei sitten uppoa joihinkin kovakalloihin millään.

Todella pahansuopa ja käsittämättömän ahne ajatuksenjuoksu apulahjapakettia kritisoivalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/101 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me käytetään myös foxtelin 3 l hajustamatonta saippuaa. Mielestäni se on yksi parhaista. Perheessä on kuivaa ihoa, allergioita ja hajusteherkkyyttä. Ollaan keskituloisia, eli varaa olisi muuhunkin mutta tuo on hyvä tuote. Kaikki edulliset saippuat eivät ole hyviä.

Mielestäni kyllä pelkästään tosi ankea lahja, laittaisin mukaan ainakin pumppupullon, shampoota, hoitoainetta, kosteusvoiteita, hammasharjoja, yms. perheen tarpeista riippuen.

Minä en laittaisi mukaan pumppupulloa, koska niin monella on sellainen jo valmiina. Ostakoon itse mieluisan jos sitä ei vielä ole.

Vierailija
64/101 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelija. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelija. kirjoitti:

Opiskelija. kirjoitti:

Itse olen köyhä, mutta saippuat joudun valitsemaan tarkasti johtuen hyvin kuivasta ihosta. Suurin osa noista halvimmista tuotteista ei valitettavasti sovi. Sama muidenkin hygieniatuotteiden kanssa, sain päänahan kuntoon vuosien taistelun jälkeen siirryttyäni markettikamasta apteekissa myytävään tuotteeseen. Raha on jatkuva ongelma, vaikka muusta yrittäisi nipistää...

Kas, sain alanuolen. Olen ilmeisesti Paha Ihminen koska kehtaan olla köyhä ja kärsiä iho-ongelmista, ihan pahuuttaan köyhät yleisestikin sairastavat. Kerätään lisää alanuolia: en yrityksistä huolimatta voinut käyttää (läheiseltä) lahjaksi saatuja Oriflamen tuotteita, koska haju sai silmät vuotamaan jatkuvasti.

Tämä palsta on avannut silmät sille kuinka pimeitä monet parempiosaiset maassamme ovat.

Nostat vaan sen opintolainasi ja tyydyt asumaan solukämpässä niin sinulla on varaa ihan minkälaisiin hygieniatuotteisiin haluat.

Olen joutunutkin nostamaan sen, Hoasin solukämppää en lukuisista hakemuksista huolimatta koskaan onnistunut saamaan, 19m2 yksityiseltä on kieltämättä kalliimpi.

Oletko koskaan miettinyt, että opiskelu Suomen kalleimmassa kaupungissa on myös oma valinta. Esim. Turussa saa solukämpän 250 e/ kk ja yksiökin irtoaa parhaimmillaan alle 300 e. Nytkin on asuntoja vapaana. Kampus sijaitsee keskustassa ja historia ulottuu kadetraalikoulun kautta 1270- luvulle.

Vierailija
65/101 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelija. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelija. kirjoitti:

Opiskelija. kirjoitti:

Itse olen köyhä, mutta saippuat joudun valitsemaan tarkasti johtuen hyvin kuivasta ihosta. Suurin osa noista halvimmista tuotteista ei valitettavasti sovi. Sama muidenkin hygieniatuotteiden kanssa, sain päänahan kuntoon vuosien taistelun jälkeen siirryttyäni markettikamasta apteekissa myytävään tuotteeseen. Raha on jatkuva ongelma, vaikka muusta yrittäisi nipistää...

Kas, sain alanuolen. Olen ilmeisesti Paha Ihminen koska kehtaan olla köyhä ja kärsiä iho-ongelmista, ihan pahuuttaan köyhät yleisestikin sairastavat. Kerätään lisää alanuolia: en yrityksistä huolimatta voinut käyttää (läheiseltä) lahjaksi saatuja Oriflamen tuotteita, koska haju sai silmät vuotamaan jatkuvasti.

Tämä palsta on avannut silmät sille kuinka pimeitä monet parempiosaiset maassamme ovat.

Nostat vaan sen opintolainasi ja tyydyt asumaan solukämpässä niin sinulla on varaa ihan minkälaisiin hygieniatuotteisiin haluat.

Olen joutunutkin nostamaan sen, Hoasin solukämppää en lukuisista hakemuksista huolimatta koskaan onnistunut saamaan, 19m2 yksityiseltä on kieltämättä kalliimpi.

Oletko koskaan miettinyt, että opiskelu Suomen kalleimmassa kaupungissa on myös oma valinta. Esim. Turussa saa solukämpän 250 e/ kk ja yksiökin irtoaa parhaimmillaan alle 300 e. Nytkin on asuntoja vapaana. Kampus sijaitsee keskustassa ja historia ulottuu kadetraalikoulun kautta 1270- luvulle.

Tiesitkö, että kaikkia aineita ei voi opiskella missään muualla kuin Helsingissä? Ai niin, mutta eihän köyhän tarvitse opiskella sitä mitä tahtoo ja mihin on lahjoja. Elämä on valintoja ja köyhä voi opiskella vaikka lähihoitajaksi.

Vierailija
66/101 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut joskus jotain 3 litran saippuaa, se aiheutti meillä iho-ongelmia. Se oli huono. Se ei ollut mitään koivusaippuaa, mutta muistaakseni suomalainen kuitenkin. Sininen. Ei sen puoleen, mutta Palmolive aiheutti myös ongelmia.

Vierailija
67/101 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelija. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelija. kirjoitti:

Opiskelija. kirjoitti:

Tiesitkö, että kaikkia aineita ei voi opiskella missään muualla kuin Helsingissä? Ai niin, mutta eihän köyhän tarvitse opiskella sitä mitä tahtoo ja mihin on lahjoja. Elämä on valintoja ja köyhä voi opiskella vaikka lähihoitajaksi.

Eläinlääkäriksi tai arkkitehdiksi ei Turusta valmistu, mutta muuten koulutusta löytyy alalle kuin alalle.

https://www.utu.fi/fi/education-search

Vierailija
68/101 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitatko samalla muita hyviä rahansäästövinkkejä köyhälle? Jos ei ole itse huomannut olevansa köyhä? Listaa vielä hyvää joulumieltä antamaan hävikkiruokavinkkejä ja suosittele että hakee ruokansa illalla -60% laputettuina?

Vierailija
69/101 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelija. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelija. kirjoitti:

Opiskelija. kirjoitti:

Varsinkin köyhän kannattaa miettiä miten toimii. Tietyillä valinnoilla köyhä opiskelijakin elää mukavasti ja pistää neljä tonnia vuodessa asp- tilille.

Vierailija
70/101 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tarkka kemikaaleista, joten en ilahtuisi jos olisi jotain mitä en kelpuuta. Mutta ai niin, köyhälle pitäisi kelvata kaikki!

Varmaankin sellainen ihminen, joka ei ei pysty käyttämään kuin tiettyjä tuotteita, ymmärtää olla pyytämättä hygieniatarvikkeita lahjoituksena. 

Ap:n kysymykseen sanoisin, että osana muuta pakettia tuollainen pänikkä olisi varmasti ihan mieluinen, jos se on laadultaan ihan käyttökelpoista. Ja vaikka isoissa pakkauksissa ostaminen onkin edullisempaa, köyhillä harvoin myöskään on mahdollista kuljettaa isoja eriä kun ei ole autoa tai polttoainetta. 

Ehkä edelleenkin joillekin on vaikea tajuta, että kahden euron arvoisesta lahjasta voi jollekin tulla hyvä mieli. Kunhan ei käy niin, että tämä apua tarvitseva perhe ei saa muuta kuin sen saippuapänikän. 

Minulle tulisi hyvä mieli, jos joku tarjoaisi autokyydin kauppareissulla. Jollekin tulee mieli, kun toiset pyytää kyytiä. Joku kritisoi toisten joululahjatoiveita ja ostaa itselleen etelänmatkan.

Olen huomannut, että ihmisen on todella vaikea ymmärtää oman elämänsä ulkopuolisia asioita.

Vierailija
71/101 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää joulumieltä kirjoitti:

Laitatko samalla muita hyviä rahansäästövinkkejä köyhälle? Jos ei ole itse huomannut olevansa köyhä? Listaa vielä hyvää joulumieltä antamaan hävikkiruokavinkkejä ja suosittele että hakee ruokansa illalla -60% laputettuina?

No itse keskituloisena kyllä hyödynnän myös -60% alet. Esim kinkun ja joulukukat ostin -30%alesta. Miksei köyhä voi tehdä samoin. Käyttää järkeään.

Vierailija
72/101 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelija. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelija. kirjoitti:

Opiskelija. kirjoitti:

Varsinkin köyhän kannattaa miettiä miten toimii. Tietyillä valinnoilla köyhä opiskelijakin elää mukavasti ja pistää neljä tonnia vuodessa asp- tilille.

Mielestäni tuo opiskeleva köyhä ei valittanut, vaan kertoi elämänsä faktoja. Sitten joku hyökkäsi hänen kimppuun, koska ei pidä hänen elämänsä faktoista. Eli käsitän, että jonkun mielestä hän elää väärin.

Vierailija
73/101 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää joulumieltä kirjoitti:

No itse keskituloisena kyllä hyödynnän myös -60% alet. Esim kinkun ja joulukukat ostin -30%alesta. Miksei köyhä voi tehdä samoin. Käyttää järkeään.

🙄 Koska ei ole varaa joulukukkiin tai muuhun tuollaiseen turhuuteen. Kaikki pakolliset pyritään ostamaan alesta joka tapauksessa.

Vierailija
74/101 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotaan vielä sille köyhälle, että hänkin voisi käyttää järkeään niin saadaan hyvä joulumieli kaikille ja viisastuu köyhäkin. Sehän tuon jouluavun tarkoitus oli!

Vierailija
75/101 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin ilahtuisin. Tuolaiset kanisterit on painavia ja niitä on hankala kuljettaa kaupasta kotiin ilman autoa, jos tekee paljon muitakin ostoksia.

Tämä! Minäkin ilahtuisin, käytetään paljon kanisterisaippuaa. Ongelma on se niiden roudaaminen kotiin. Ilahtuisin, jos joku toisi sellaisen kotiimme 😊

Vierailija
76/101 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain tuollaisen Pisara-merkkisen 3 litran nestesaippuakanisterin keväällä, kun hain hyväntekeväisyysjärjestöltä lahjoitustavaraa sisältävän ruoka- ja hygienia-avustuskassin. Kassissa oli siis paljon muutakin. 

Pakko myöntää, että silloin sen saippuan saaminen oli pettymys. Ihan vaan siksi, että jouduin kantamaan sitä väsyneenä ja nälkäisenä yli 6 km matkan kotiini sateessa parin euron säästön takia. Harkitsin välillä sen hylkäämistä tienposkeenkin, mutta luonto ei antanut periksi, vaikka mieli teki. Kassi olisi tuntunut painavalta ilman saippuaakin. 

Onneksi en luovuttanut, koska se saippua on oikeasti hyvää. Tuoksukin on ihan jees, mitä en todellakaan odottanut näin halvalta saippualta. Ostaisin samaa saippuaa ehdottomasti jatkossa, jos sitä saisi jostain järkevän matkan päässä olevasta kaupasta. Mutta kun ei saa, ei edes 6 km päästä vaan paljon kauempaa. 

Ja itse asiaan sitten: Ilahtuisin kovasti, jos joku viitsisi tuoda tuollaista saippuaa kotiovelleni. Vaikka pakkaus on halvan näköinen, itse saippua on mainiota ja se on tärkeintä. 

Vierailija
77/101 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käyttä vain erköissäippyä stöckmänn. 20eur/desilitra.

Viemärri kaata halppa liemmi.

Vierailija
78/101 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köyhä ja jos saisin valita, saanko ilmaiseksi 3 litraa halpaa saippuaa vai 0,3 litraa tavallista markettisaippuaa, ottaisin tietysti halpaa saippuaa. 

Vierailija
79/101 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taatusti suurimmalle osalle ihmisistä on aivan sama ,millä kätensä pesee. Varsinkin jos ottaa sen tuoksuttoman vaihtoehdon.

No nythän puhuinkin vain itsestäni 😃!

Vierailija
80/101 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en lahjoita mitään vieraille, kun on omastakin takaa köyhiä lähimmäisiä, joille pitää saada vähän jouluntuntua.